Udało się połączyć z ECU scanem, tylko jak interpretować wyniki...?
Witam, po raz pierwszy udało mi się połączyć kompa z fiatem. Oczywiście wyskoczyly błędy od egr (zaslepiony) ale mniejsza o to.
Najważniejsze to chciałem się dowiedzieć co dziwne się z moim pdf em. Wyniki są na załączonych zdjęciach.
Nie wiem tylko jak zinterpretować przebieg od wymiany dpf....
Auto kupiłem kiedy miało 213, teraz ma 223 a wymiana dpf na 218...?
Poza tym zrobiłem zdjęcie wtryskom, nie umiem jeszcze załączyć wykresu, więc narazie zdjęcia.
Coś możecie ocenić na postawie tego...?
Gratulacje, w sumie wszystko w porządku. Interwały wypalania dość długie więc fajnie. 4 wtryskiwacz wychodzi poza zakres -1 do 1 ale bynajmniej nie przelewa a tym samym nie będzie dymić. Trzeba było dać więcej fotek albo chociaz zaznaczyc wiecej widocznych parametrów.
Nie jest prawdą, że - 1 do 1 to graniczne wartości. Korekty 1,5-2 to jeszcze bez tragedii jeżeli silnik pracuje równo, dobrze odpala, ma moc i nie kopci. Trzeba pamiętać, że sprawdzenie korekt ma sens tylko przy w pełni rozgrzanym silniku i z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami elektrycznymi w samochodzie (światła, radio, nawiew itp.).
U mnie przy 80-83 stC korekty ok. 1.2 na jednym wtrysku, a po rozgrzaniu do 90 już 0.7. Włączenie świateł, radia, nawiewu i już korekty lecą.
Korekty mają za zadanie stabilizować pracę silnika i odchyłki na poszczególnych cylindrach mogą wynikać nie tylko ze stanu wtryskiwaczy, chociaż to najczęstsza przyczyna.
Korekty to wstępna ocena czy jest z grubsza ok. Jeżeli jedynym objawem jest lekka odchyłka korekt to nie ma co panikować, że wtryski do roboty, tylko obserwować pracę silnika i sprawdzić za kilka miesięcy czy dana korekta się nie zmieniła jakoś drastycznie.
Nie jest prawdą, że - 1 do 1 to graniczne wartości. Korekty 1,5-2 to jeszcze bez tragedii jeżeli silnik pracuje równo, dobrze odpala, ma moc i nie kopci. Trzeba pamiętać, że sprawdzenie korekt ma sens tylko przy w pełni rozgrzanym silniku i z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami elektrycznymi w samochodzie (światła, radio, nawiew itp.).
U mnie przy 80-83 stC korekty ok. 1.2 na jednym wtrysku, a po rozgrzaniu do 90 już 0.7. Włączenie świateł, radia, nawiewu i już korekty lecą.
Korekty mają za zadanie stabilizować pracę silnika i odchyłki na poszczególnych cylindrach mogą wynikać nie tylko ze stanu wtryskiwaczy, chociaż to najczęstsza przyczyna.
Korekty to wstępna ocena czy jest z grubsza ok. Jeżeli jedynym objawem jest lekka odchyłka korekt to nie ma co panikować, że wtryski do roboty, tylko obserwować pracę silnika i sprawdzić za kilka miesięcy czy dana korekta się nie zmieniła jakoś drastycznie.
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
korekty powinno się chyba przeprowadzać dla normalnych obciążeń: światła,klima/nawiew,grzanie dupy,wycieraczki...
Coś kojarzę że niektórzy robili na zimnym starcie silnika, ale najwlasciwsze są chyba robione na rozgrzanym silniku i bez elektroniki.
Jakie wartości są wtedy optymalne?
Co jeszcze można sprawdzić przy pomocy ECU scan, co powie nam w jakiej kondycji jest masz samochód??
Zabierz laptopa na jazdę, sprawdź korekty w trakcie jazdy pod obciążeniem, nie powinny przekraczać +-3. Taki test da Ci pełną wiedzę na temat sprawności wtryskiwaczy. Z drugiej strony jak auto łatwo odpala, nie kopci to nie szukaj.
Sprawdzanie korekt pod obciążeniem mija sie z celem.Warunki musza byc identyczne (mozliwie)by cos do czegos porownywac..dlatego korekty sprawdza sie bez obciazenia i bez odbiorników..
Skad kolego andy5 wiesz jak bedzie obciazony silnik innego kolegi ktory pojedzie na 6 przy 40km/h i przy wietrze 180km/h i pod górę? ?,korekty beda zupelnie inne
Generalnie z samochodem nie mam problemów. Czasami tylko przy pierwszym odpaleniu jakby nie zalapuje na wszystkie gary, robi jak traktor na dwóch cylindrach i gaśnie.
Następne odpalenia są jak najbardziej ok.
Jak mogę sprawdzić stan turbiny? Przy pomocy komputera?
Kablem od viakena przelaczylem się na drugą opcję, poduszek, ale jakoś nie chciał w ten sposób się połączyć laptop i ECU scan, ktoś z Was to przerabiał?
Znien akumulator zregeneruj rozrusznik. U mkie tez tak se palil czasem z rana. Po wymianie aku pali od strzala, chociaz np gorzej od silnikow vw na pompowtryskach. Tak niechetnie....chwile musi pokrecic i sie namyslec.Moze to byc kwestia dawek startowych bo przy wiekszych mrozach jest lepiej..ogolnie nie przejmuję sie pierdolami i mic z tym nie robie. Turbo to pomiar cisnienia jedynie...
No, to jest prawda kręcić trzeba trochę dłużej niż autami z koncernu VAG. Poza tym ja Cromę odpalam raz na 3-4 dni. może stąd wynika takie odpalania. Jeżeli problem będzie się powtarzał może i faktycznie trzeba będzie zainwestować w akumulator.
Jaki pomiar ciśnienia wykonać do określenia stanu turbiny i jakie wartości powinien mieć?