aktualnie mam zamontowany ten moduł ale w przeciwmgiełkach, aczkolwiek lubie nowinki, stąd owy post
aktualnie mam zamontowany ten moduł ale w przeciwmgiełkach, aczkolwiek lubie nowinki, stąd owy post
Takie nowinki nadają się do golfa III w Pścinie Dolnym
Do Cromy zdecydowanie bardziej polecam Moduł świateł długich do jazdy dziennej DRL01 FVAT (4740034689) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Tańsze to i sprawdzone przez wielu. U mnie działa już od roku.
Może i masz racje, spodziewam się że będzie to za słabo świeciło żeby używać jako dziennych, a poza tym będzie to latac po całej lampie jak przysłowiowy smród po gaciach
zdrowia
Ostatnio edytowane przez cocoon ; 30-10-2014 o 21:45
Bez demolki i samodzielnie
Opisywałem kiedyś. Jeden przewód do rozcięcia. Reszta podpinana pod bezpieczniki>
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/d...4/2#post178237
Ja kupiłem takie: Moduł Świateł Dziennych DRL (Światła Dzienne) USB (4652149755) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.. Jakość wykonania bardzo dobra, możliwość konfiguracji z komputera lub manetki od świateł drogowych, dobra instrukcja.
Montaż dość jest dość prosty. Są dołączone takie jakby "krokodylki" (nie wiem jak to lepiej nazwać), przy pomocy których można podłączyć się do istniejących kabli bez ich rozcinania. Posiłkowałem się postem, który właśnie przypomniał bartek6622 z tym, że podpiąłem się do przewodów, które wychodzą spod tej skrzyneczki z bezpiecznikami (btw bartek6622 jak podpinałeś się pod bezpieczniki?). Z tym, że trzeba było znaleźć, które są właściwe.
Ok, czytam, czytam i staram się zrozumieć ideę takiej przeróbki - oszczędność żarówek? akumulatora? paliwa?
Żarówki są po to aby świecić i oczywistym jest , że po jakimś czasie się spalą (postępująca degradacja zmęczeniowa żarnika).
Akumulator też ma swój okres najlepszej sprawności a potem idzie do wymiany.
Paliwo? Jeśli kogoś stać na furę to te kilkanaście litrów rocznie nie zrobi mu wielkiej różnicy.
A co z kosztami zestawu i samym montażem + dodatkowe koszty jeśli sami coś zmajstrujemy nie tak?
Nie kumam... Światła mijania są be???
Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 31-10-2014 o 10:04
Tak, mnie głównie chodziło o oszczędność świateł mijania.
Dlatego świecę długimi na 25 czy 30% mocy.
Koszt żarnika to 250-350zł, a w samo świecenie cały rok jest do bani.
Coś zmajstrować nie tak? żartowałeś oczywiście.
Argument, że stać mnie na furę... nie przekonuje mnie.
Ostatnio dużo się mówi o obowiązku opon zimowych... jak ustalą sztywne terminy od -do to też nie mam zamiaru jeździć na MOICH zimówkach za MOJE pieniądze i ryzykować MOIM i TWOIM życiem tylko dlatego, że jest 15 marca a temperatura za oknem 20stC. W przyszłym tygodniu wymieniam kółka, bo uważam że czas na to i też chciałbym sam zadecydować czy włączyć światła...
SAR37 u mnie również chodziło o oszczędność świateł mijania. Wkurzyło mnie to, że żarówki za ok. 7 dych (Osram Night Breaker Unlimited) wytrzymały 5 miesięcy jazdy. Fakt, były bardzo dobre (na tym mi szczególnie zależało) ale jednak nie starczyły na długo. Teraz zamontowałem połowę tańsze (Tungsram Megalight +120%), które świecą tak samo dobrze ale jednak jeśli mogę przedłużyć ich żywotność (przez niewłączanie ich) to z tego korzystam.
Że też Wam się chce takie rzeczy montować :-)
pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Przewód wcisnąłem pod bezpiecznik i tyle. W sensie, że wyjmujesz bezpiecznik, przykładasz przewód do blaszki bezpiecznika i wciskasz na siłę w gniazdo.