Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 12 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Posty od 91 do 105 z 169
Like Tree4lubi to!

Temat: Światła dzienne do Cromy...  

  1. #91
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Ale co my tu roztrząsamy? W niektórych nowych autach jest to dokładnie w ten sam sposób rozwiązane (np. Skoda Octavia III, wersje bez LEDów) więc jeśli ktoś chce to dlaczego miałby tego nie robić?

    Pomysł jazdy na światłach ogólnie uważam za dobry bo rzeczywiście lepiej widzę auta, które mają światła włączone (albo inaczej: gorzej widzę auta, które akurat mają je wyłączone lub jadą na lipnych LEDach zamontowanych pod zderzakiem). I jeśli mogę, choć to prawnie niedozwolone, skorzystać z osłabionych świateł drogowych jako dziennych to z tego korzystam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    SAR37
    Guest
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    Ale co my tu roztrząsamy? W niektórych nowych autach jest to dokładnie w ten sam sposób rozwiązane (np. Skoda Octavia III, wersje bez LEDów) więc jeśli ktoś chce to dlaczego miałby tego nie robić?
    Jeśli to jest wyposażenie montowane seryjnie - OK nie mam nic przeciwko bo wiem, że ktoś to sprawdził na wszelkie sposoby przed wprowadzeniem. Problem pojawia się gdy "domorosły tuningowicz" montuje byle co.
    A tak z innej beczki: czy żarówka pracuje na 100% czy na 40% jej żywotność jest identyczna - liczy się ilość cykli użycia żarnika. Każde włączenie/rozżarzenie to i tak degradacja więc ten argument odpada.

    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    Pomysł jazdy na światłach ogólnie uważam za dobry bo rzeczywiście lepiej widzę auta, które mają światła włączone
    I tutaj popieram w 100%! Jako częsty użytkownik dróg jestem w 100% przekonany, że włączone światła poprawiają bezpieczeństwo. I błędnym jest przekonanie, że przy słonecznej pogodzie w lecie nie ma to sensu. Proponuję jechać trasą gdzie po jednej stronie jest las lub pojedyncze drzewa i słońce pada od strony lasu a z naprzeciwka jedzie samochód w ciemnym kolorze bez świateł - gwarantuję, że dostrzeżecie go dużo później niż gdyby miał włączone światła mijania. I tak samo jest w mieście gdzie budynki powodują naturalne zaciemnienie części jezdni. Pomijam zupełnie wschód i zachód słońca bo to chyba oczywiste.
    Inną sprawą są użytkownicy kombinowanych LED-ów. W ramach sarmackiego "sobiepaństwa" często jadą na LED-ach w kompletnej szarówce przy opadach deszczu lub mgle ! (przykład z ubiegłego tygodnia na trasie Warszawa- Kraków!!!)
    Dlatego też jestem przeciwny takim własnoręcznym kombinacjom - masz takie wyposażenie: OK. Nie masz - to nie kombinuj: albo zmień furę albo używaj jej zgodnie z instrukcją.
    Pozdrawiam!

  4. #93
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Z cyklem użycia żarnika możesz mieć racje - nie znam się więc nie mogę z tym polemizować. Zaleta jest taka, że gdy nawet spali mi się żarówka w dziennych/drogowych to zawsze mogę włączyć światła mijania
    Z tą mgłą też masz rację - od tygodnia mam założone "dzienne" ale niewiele ich używałem. Prawie codziennie wisiała mgła w Krakowie i jadąc do pracy musiałem używać świateł mijania a gdy wracałem było ciemno lub prawie ciemno więc też zwykłe światła.

    Ale już z Twoim stanowiskiem wobec dokładanych świateł dziennych nie mogę się zgodzić Ja uważam, że jeśli jest to zrobione dobrze (a swoje uważam za dobrze wykonane i prawidłowo zamontowane) to jest to zupełnie wystarczające do zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa.

  5. #94
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    SAR37 - nie wiem, co przez Ciebie przemawia, zazdrość że nie potrafisz, czy jesteś niespełnionym ORMO-wcem??
    "domorosły tuningowicz" - to dla mnie obelga!
    Nie zależy mi na żywotności żarówki (H1) w drogowych, choć zapewniam Cię że się mylisz! Żarówka pracująca na 25% mocy jest zasilana napięciem 3V DC, ponadto napięcie narasta do tego poziomu, co skutecznie wydłuża żywotność.
    Natomiast bardzo zależy mi na żarnikach w światłach mijania, wkład kosztuje nawet 350zł i jeszcze jest przetwornica wysokiego napięcia, też nie tania.
    Piękna bajki opowiadasz w temacie poprawy bezpieczeństwa światłami włączonymi cały rok.... statystyki wskazują na trend odwrotny, jedynie piesi na tym skorzystali. Często bywam za zachodnią granicą i tam jakoś potrafią bez świateł... być może. że są za kierownicą bardziej trzeźwi...

  6. #95
    SAR37
    Guest
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    SAR37 - nie wiem, co przez Ciebie przemawia, zazdrość że nie potrafisz, czy jesteś niespełnionym ORMO-wcem??
    "domorosły tuningowicz" - to dla mnie obelga!
    Wybacz, ale nigdzie nie napisałem, że tym zwrotem określam Ciebie...
    Co do swoich umiejętności tez jestem spokojny - teoretycznie i praktycznie jestem właściwie przygotowany

    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Piękna bajki opowiadasz w temacie poprawy bezpieczeństwa światłami włączonymi cały rok.... statystyki wskazują na trend odwrotny
    Statystyki nie odzwierciedlają problemu, natomiast bazuję na własnych doświadczeniach i obserwacjach "z drogi". Naoglądałem się już różnych wypadków i mam na ten temat swoje zdanie. Pewnikiem jest to, że włączone światła mijania powodują wcześniejsze dostrzeżenie pojazdu a co za tym idzie, wzrost tzw. świadomości sytuacyjnej.

    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Często bywam za zachodnią granicą i tam jakoś potrafią bez świateł...
    I tu się kłania clou problemu - na "zachodzie" istnieje inna mentalność. Tam nikt nie będzie dyskutował i szukał obejścia prawa, bo wie, że to prawo stworzono dla jego dobra. Co innego u nas, gdzie po każdym wydarzeniu medialnym mamy mnóstwo specjalistów od katastrof lotniczych, pożarów, wybuchów gazu, skoków narciarskich, piłki nożnej, etc. Podobnie w motoryzacji - "JA" wiem lepiej więc moje będzie na wierzchu, czy to w kwestii świateł czy w kwestii przewożenia dziecka w foteliku raptem o pół kilometra....

    Kwestii kosztów żarówki nie poruszę, bo w tym kontekście, to jest zwyczajnie śmieszne... (Kupię Maybacha ale nie będę używał foteli tylko siedział na dachu bo skóry na obicia są koszmarnie drogie...)
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 31-10-2014 o 17:51

  7. #96
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2013
    Skąd
    Jekaterynburg
    Postów
    47
    Auto
    Croma 1.9 16V MJTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Kwestii kosztów żarówki nie poruszę, bo w tym kontekście, to jest zwyczajnie śmieszne...
    ludzie piszą o ŻARNIKACH, a ten dalej swoje! zjedz snickersa stary...
    Ostatnio edytowane przez andrzej193 ; 31-10-2014 o 19:07

  8. #97
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Kwestii kosztów żarówki nie poruszę, bo w tym kontekście, to jest zwyczajnie śmieszne... (Kupię Maybacha ale nie będę używał foteli tylko siedział na dachu bo skóry na obicia są koszmarnie drogie...)
    Żarnik=xenon Koszt "ciut" wyższy od (bardzo często) przepalającej się żarówki H1 w Cromie. Sam na razie nie kombinowałem z ledami lub modułem, za to oglądałem parę filmów z ich montażu. Moduł z allegro za 119zł wygląda niby porządnie, jednak łączenie kabli na zasadzie wsuwki nacinającej kable jest moim zdaniem jakąś paranoją. Przez takie lipne połączenie płynie w sumie parę amperów i takie druciarstwo nie powinno mieć miejsca.
    Argumenty czy stać kogoś czy nie stać są mało ważne. Każdy sam bierze odpowiedzialność za montaż niehomologowanego oświetlenia, w tym przypadku nikogo nie porazi jak ksenonami w Golfie, jednak... instalacja MUSI zostać zrobiona dobrze. Wspomniana wsuwka lub kabelek pod bezpiecznikiem jakoś z tym mi się nie kojarzy...

  9. #98
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    U mnie jeszcze się nie spaliła żarówka i mam nast. pytania:
    1. Czy trudno wymienia się żarówki długich i krótkich świateł w poliftowej cromie?
    2. Jaki typ żarówek jest do ww. świateł?
    3. Czy u was też tak słabo świecą krótkie. Czy te inne magiczne żarówki coś dają?

  10. #99
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Ja w swojej Cromie zamontowałem ten zestaw Philips DAYLIGHT Światła Do Jazdy Dziennej 4 Led (4733866573) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. głównie z tego powodu by nie musieć pamiętać o włączaniu świateł każdy ma swój priorytet

  11. #100
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    A może te ledowe światła do jazdy dziennej wydłużają życie felernego alternatora cromy?

  12. #101
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    U mnie jeszcze się nie spaliła żarówka i mam nast. pytania:
    1. Czy trudno wymienia się żarówki długich i krótkich świateł w poliftowej cromie?
    2. Jaki typ żarówek jest do ww. świateł?
    3. Czy u was też tak słabo świecą krótkie. Czy te inne magiczne żarówki coś dają?
    1. Nie ma problemu, jeśli nie masz łapy jak bochenek.
    2. H1 tak samo jak na krótkich.
    3. Tak, szału nie ma. Magicznych żarówek nie ma, najmocniejsze miałem tungsram megalight i też bez rewelacji na czarnym mokrym asfalcie. Poprawę dadzą nowe/regenerowane reflektory lub... hidy. Odbłyśniki oraz brudne soczewki w kilkuletniej lampie zżerają 30-50% światła.

  13. #102
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Drogie te światełka kupiłeś. Muszą chyba ostro świecić? Gdzie udało ci sięe zamontowałe

  14. #103
    SAR37
    Guest
    Cytat Napisał andrzej193 Zobacz post
    ludzie piszą o ŻARNIKACH, a ten dalej swoje! zjedz snickersa stary...
    Dzięki Bogu nie należę do pokolenia wychowanego na Snickers'ach...
    W tym wypadku "żarówka" (5-100zł) czy "żarnik" (300-400zł) nie robi różnicy jeśli "nie łapiesz" logicznej intencji. Nie stać cie na używanie auta z xenonami to go sprzedaj i kup takie, w którym są H4! Wtedy będziesz miał oszczędność bez kombinacji jak tu ominąć to "durne prawo", które tak trzepie po kieszeni biednych obywateli.... Żenada...
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 31-10-2014 o 21:01

  15. #104
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Zamontowałem je obok halogenów, zrobiłem wycięcie w kratce, pod kratką trzeba też wyciąć ciut zderzaka, tylko że te uchwyty dodane do lamp nie pasują, ja dorobiłem z aluminiowego kątownika

  16. #105
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Tak to jest jak pisze sie na smartfonie (:-). Chciałem spytać w którym dokładnie miejscu je zamontowałeś?

    Ja kilka miesięcy temu kupiłem mocne led-y jednak w zestawie nie było automatu do włączania i leżą do dzisiaj nie zamontowane. Z jednej strony chciałem ulżyć alternatorowi ale jakoś szkoda mi ciąć zderzak (trzeba tam chyba coś wyciąć).


 
Strona 7 z 12 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. drone części do Cromy
    Napisany przez ffighter na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-04-2013, 13:42
  2. Światła dzienne - kto na tym zarabia?
    Napisany przez byrrt na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post: 21-11-2012, 10:25
  3. Zakup Cromy
    Napisany przez marrr na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-11-2012, 22:17
  4. Światła dzienne LED, a oszczędność paliwa
    Napisany przez seba_999 na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 22-03-2012, 11:43
  5. Problem z migaczami, światłem przeciwmgielnym, światła stop
    Napisany przez bzzykus na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-01-2011, 13:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

swiatla dzienne fiat croma

croma dzienne

guregori74

Fiat Croma dzienne LED

fiat croma swiatla boczne

Fiat croma swiatla led

ledy do cromy

ledy do fiata cromy

adapter do jazdy dziennej croma

montaz dzienne croma

led fiat croma

fiat croma led

ledy do fiata croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl