Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 37 z 37
  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    54
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Witam ponownie,
    Wymieniłem półoś, a w zasadzie zregenerowałem (nowy krzyżak, kielich wewnętrzny) oraz wymieniłem olej w skrzyni 2.8l Fuchs. Dodatkowo wymieniłem łączniki stabilizatora, tak przy okazji. Niestety, nic to nie dało, jak pukało tak puka. Sprawdzałem na forach Vectry i Saaba, bo tam też ten problem się powtarza i naczytałem się rożnych różności: wymiana drążka kierowniczego pomogła, za luźne nakrętki na piastach, pęknięte sprężyny, mocowanie środkowe prawej półosi i poduszki oczywiście. U mnie nic takiego nie występuję - sprawdzałem przy okazji ostatnich wymian. Pozostaje skrzynia lub dwumas lub sprzęgło. Ostatnio mam wrażenie, że to puknięcie dochodzi jakby z tyłu ale wiem, że po karoserii się niesie i może to być złudne. Spróbuję jeszcze w jakimś dobrym warsztacie. Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Croma 1.9 120KM FL
    Rocznik
    02.2008
    Cytat Napisał bobass1970 Zobacz post
    Witam ponownie,
    Wymieniłem półoś, a w zasadzie zregenerowałem (nowy krzyżak, kielich wewnętrzny) oraz wymieniłem olej w skrzyni 2.8l Fuchs. Dodatkowo wymieniłem łączniki stabilizatora, tak przy okazji. Niestety, nic to nie dało, jak pukało tak puka. Sprawdzałem na forach Vectry i Saaba, bo tam też ten problem się powtarza i naczytałem się rożnych różności: wymiana drążka kierowniczego pomogła, za luźne nakrętki na piastach, pęknięte sprężyny, mocowanie środkowe prawej półosi i poduszki oczywiście. U mnie nic takiego nie występuję - sprawdzałem przy okazji ostatnich wymian. Pozostaje skrzynia lub dwumas lub sprzęgło. Ostatnio mam wrażenie, że to puknięcie dochodzi jakby z tyłu ale wiem, że po karoserii się niesie i może to być złudne. Spróbuję jeszcze w jakimś dobrym warsztacie. Pozdrawiam
    Jak to się ma do filmu który wrzuciłem na pierwszej stronie?

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    54
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał krz87 Zobacz post
    Jak to się ma do filmu który wrzuciłem na pierwszej stronie?
    Z twojego filmu wynika, że masz takie nieregularne acz cykliczne stuki na jałowym biegu. U mnie na jałowym jest spokój, tylko podczas jazdy i zmiany biegów, jak puszczam sprzęgło to słychać pojedyncze puknięcie, jakby w podłogę i jest to dość głośne. Jeśli zmieniam biegi z dużym wyczuciem (delikatnie puszczając sprzęgło) to udaje się jechać bez stuków, ale to wyklucza dynamiczna jazdę

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    54
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Trochę to trwało, ale... uff: NAPRAWIONE!
    Powiem jedno: wielu mechaników się nad tym tematem pochylało i różne były diagnozy a rozwiązanie (nie do wiary) - luźna nakrętka na piaście na zwrotnicy z prawej strony. Wieloklin stukał po łożysku. Ja walczyłem z lewą stroną, bo tam był luz a to się telepało po prawej stronie i kompletnie nie szło tego obczaić. Tylko jeden warsztat to zdiagnozował i policzyli mnie 50 zł (co prawda za dokręcenie jednej śruby to może dużo, ale byłem przygotowany na wymianę skrzyni, może sprzęgła i prawdopodobnie dwumasy - choć niekoniecznie wszystkiego i w tej kolejności). Zdaję sobie sprawę, że mój przypadek jest jedyny tego rodzaju ale, koledzy którzy maja podobne dolegliwości, sprawdźcie sobie nakrętki piast, bo jak wspominałem wcześniej, na forum Vectry ktoś opisywał taki przypadek. Temat do zamknięcia, jazda Cromą to znów - sama przyjemność. Pozdrawiam.

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    43
    Postów
    171
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Opisz kiedy była dokręcana, z jaką siłą i czy na kleju do gwintów. Przecież musiała być do d.... dokręcona.

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    54
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Mam autko od 2 lat, w tym czasie nie była ta nakrętka w ogóle dotykana. Jak pisałem prawa półoś nie miała luzu więc jej nie demontowałem, robiłem to z lewą półosią i tam odkręcałem nakrętkę. Potem oczywiście zakręciłem zgodnie z e-learnem najpierw 150 Nm, potem cofka 45 st. i na koniec 250 Nm, ale kleju nie dawałem, bo nic o nim w instrukcji nie pisze. Powinienem dać klej? W tym autku nie ma zawleczki blokującej nakrętkę ani się jej nie zaklepuje.

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    462
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Bez kleju to robisz.


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Szarpie przy zmianie biegów
    Napisany przez Acerek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-06-2017, 17:44
  2. Skrzynia biegów, sprzęgło, problem przy zmianie biegów
    Napisany przez Sebastian1984 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-03-2017, 20:59
  3. stuki przy zmianie biegów (2-3)
    Napisany przez luk202 na forum Croma
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 10-09-2016, 20:51
  4. Pytanie hałas przy zmianie biegów
    Napisany przez Michał Rodak na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-05-2014, 15:57
  5. Stukanie przy zmianie niskich biegów
    Napisany przez abarth_87 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 27-04-2011, 12:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl