Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 37 z 37
  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    76
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Witam ponownie,
    Wymieniłem półoś, a w zasadzie zregenerowałem (nowy krzyżak, kielich wewnętrzny) oraz wymieniłem olej w skrzyni 2.8l Fuchs. Dodatkowo wymieniłem łączniki stabilizatora, tak przy okazji. Niestety, nic to nie dało, jak pukało tak puka. Sprawdzałem na forach Vectry i Saaba, bo tam też ten problem się powtarza i naczytałem się rożnych różności: wymiana drążka kierowniczego pomogła, za luźne nakrętki na piastach, pęknięte sprężyny, mocowanie środkowe prawej półosi i poduszki oczywiście. U mnie nic takiego nie występuję - sprawdzałem przy okazji ostatnich wymian. Pozostaje skrzynia lub dwumas lub sprzęgło. Ostatnio mam wrażenie, że to puknięcie dochodzi jakby z tyłu ale wiem, że po karoserii się niesie i może to być złudne. Spróbuję jeszcze w jakimś dobrym warsztacie. Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    49
    Auto
    Fiat Croma 1.9 120KM FL
    Rocznik
    02.2008
    Cytat Napisał bobass1970 Zobacz post
    Witam ponownie,
    Wymieniłem półoś, a w zasadzie zregenerowałem (nowy krzyżak, kielich wewnętrzny) oraz wymieniłem olej w skrzyni 2.8l Fuchs. Dodatkowo wymieniłem łączniki stabilizatora, tak przy okazji. Niestety, nic to nie dało, jak pukało tak puka. Sprawdzałem na forach Vectry i Saaba, bo tam też ten problem się powtarza i naczytałem się rożnych różności: wymiana drążka kierowniczego pomogła, za luźne nakrętki na piastach, pęknięte sprężyny, mocowanie środkowe prawej półosi i poduszki oczywiście. U mnie nic takiego nie występuję - sprawdzałem przy okazji ostatnich wymian. Pozostaje skrzynia lub dwumas lub sprzęgło. Ostatnio mam wrażenie, że to puknięcie dochodzi jakby z tyłu ale wiem, że po karoserii się niesie i może to być złudne. Spróbuję jeszcze w jakimś dobrym warsztacie. Pozdrawiam
    Jak to się ma do filmu który wrzuciłem na pierwszej stronie?

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    76
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał krz87 Zobacz post
    Jak to się ma do filmu który wrzuciłem na pierwszej stronie?
    Z twojego filmu wynika, że masz takie nieregularne acz cykliczne stuki na jałowym biegu. U mnie na jałowym jest spokój, tylko podczas jazdy i zmiany biegów, jak puszczam sprzęgło to słychać pojedyncze puknięcie, jakby w podłogę i jest to dość głośne. Jeśli zmieniam biegi z dużym wyczuciem (delikatnie puszczając sprzęgło) to udaje się jechać bez stuków, ale to wyklucza dynamiczna jazdę

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    76
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Trochę to trwało, ale... uff: NAPRAWIONE!
    Powiem jedno: wielu mechaników się nad tym tematem pochylało i różne były diagnozy a rozwiązanie (nie do wiary) - luźna nakrętka na piaście na zwrotnicy z prawej strony. Wieloklin stukał po łożysku. Ja walczyłem z lewą stroną, bo tam był luz a to się telepało po prawej stronie i kompletnie nie szło tego obczaić. Tylko jeden warsztat to zdiagnozował i policzyli mnie 50 zł (co prawda za dokręcenie jednej śruby to może dużo, ale byłem przygotowany na wymianę skrzyni, może sprzęgła i prawdopodobnie dwumasy - choć niekoniecznie wszystkiego i w tej kolejności). Zdaję sobie sprawę, że mój przypadek jest jedyny tego rodzaju ale, koledzy którzy maja podobne dolegliwości, sprawdźcie sobie nakrętki piast, bo jak wspominałem wcześniej, na forum Vectry ktoś opisywał taki przypadek. Temat do zamknięcia, jazda Cromą to znów - sama przyjemność. Pozdrawiam.

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    50
    Postów
    375
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Opisz kiedy była dokręcana, z jaką siłą i czy na kleju do gwintów. Przecież musiała być do d.... dokręcona.

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    76
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Mam autko od 2 lat, w tym czasie nie była ta nakrętka w ogóle dotykana. Jak pisałem prawa półoś nie miała luzu więc jej nie demontowałem, robiłem to z lewą półosią i tam odkręcałem nakrętkę. Potem oczywiście zakręciłem zgodnie z e-learnem najpierw 150 Nm, potem cofka 45 st. i na koniec 250 Nm, ale kleju nie dawałem, bo nic o nim w instrukcji nie pisze. Powinienem dać klej? W tym autku nie ma zawleczki blokującej nakrętkę ani się jej nie zaklepuje.

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Bez kleju to robisz.


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Skrzynia biegów, sprzęgło, problem przy zmianie biegów
    Napisany przez Sebastian1984 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-03-2017, 21:59
  2. stuki przy zmianie biegów (2-3)
    Napisany przez luk202 na forum Croma
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 10-09-2016, 21:51
  3. Pytanie hałas przy zmianie biegów
    Napisany przez Michał Rodak na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-05-2014, 16:57
  4. Stukanie przy zmianie niskich biegów
    Napisany przez abarth_87 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 27-04-2011, 13:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446stukanie-przy-zmianie-biegow-39099

fiat bravo xos klika w podczs Miany biegowmechanizm roznicowy fiat stukastuki przy zmianie biegowcykliczne stuki bez sprzegla

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl