Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 37
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    76
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    No to do kolegów mam jeszcze pytania: Przy wyciąganiu półosi, da się to zrobić bez zdejmowania zwrotnicy ze sworznia wahacza (odpinam tylko McPhersona i koncówke drążka kierowniczego). Samą półoś wystarczy wyszarpnąć ze skrzyni czy są jakieś dodatkowe zabiegi potrzebne.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Ja odkrecalem caly wachacz. Dostep jest dobry

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    76
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Ja odkrecalem caly wachacz. Dostep jest dobry
    W sensie - sworzeń wahacza odpięty od zwrotnicy, bo zrzucanie całego wahacza jest raczej niepotrzebne.

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    No zrzucilem caly wachacz bez rozpinania od zwrotnicy. Tak bylo najszybciej

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    76
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Znalazłem jeszcze takie coś:
    https://www.youtube.com/watch?v=MLPldbe65ks
    U mnie odgłos jest podobny, jak sprawdzałem od spodu.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    76
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Dzisiaj miałem czas sprawdzić i na razie wyszło, że lewy przegub wewnętrzny ma spory luz i stuka. Z prawej strony jest minimalny. Mam już zamówioną używaną ale sprawną półoś i pod koniec przyszłego tygodnia będę wymieniał (niestety codziennie do pracy 50 km w jedną stronę, więc muszę wziąć urlop żeby to zrobić, bo nie chce mi się po ciemku z tym walczyć) Dam znać czy to pomogło. Jeszcze tylko pytanie do kogoś kto wymieniał sam półosie - czy spuścić olej ze skrzyni, ile go wycieknie przez otwór po półosi?

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Tak olej spusc. Wymien tez uszczelniacz

  9. #23
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,438
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał bobass1970 Zobacz post
    Jeszcze tylko pytanie do kogoś kto wymieniał sam półosie - czy spuścić olej ze skrzyni, ile go wycieknie przez otwór po półosi?
    Jeśli postanowisz wymienić sam przegub wewnętrzny bez kielicha ( krzyżak i oś ) to nie nie musisz... w innym przypadku naturalnie tak...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    76
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    @lisekg: Niestety nie wiem jaki jest stan kielicha (czy on jest zjechany, czy rozwalony krzyżak) dlatego chcę półoś wyciągnąć na stół i sprawdzić. Przy okazji skapnąłem się, że od ostatniej wymiany oleju w skrzyni prawie dochodzi 60 kkm więc za jednym razem wymienię olej. Przy okazji pytanie: jeśli chciałbym wymienić tylko krzyżak, bez wyciągania kielicha (jak wspominałeś powyżej) to półoś wychodzi z przegubu wewnętrznego łatwo czy trzeba ją wybijać albo rozchylać jakiegoś segera?

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Radzionków
    Wiek
    31
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Croma 1,9 8V
    Rocznik
    2005
    Widzę, że masz taki sam objaw jak u mnie. Na 90% są to przeguby. Przy załadowanym samochodzie autem potrafi u mnie zatrząsnąć pomiędzy 70-90 km/h.
    Najgorsze w tym wszystkim jest to, że przeguby są nie do dostania. Co kończy się drogą zabawą, lub majsterkowaniem z samymi krzyżakami.
    Poduchy sprawdziłem i są okej. Pozostaje jeszcze kwestia dwumasy choć nie ma objawów u mnie podczas jazdy, czy ruszania. Jak wymienisz daj znać, czy pomogło i czy mam się za to brać. Zrobiłem już na takich przegubach około 10 tysięcy, więc jak na wykończone to i tak nieźle wytrzymują

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Jakby co mam lewa polos nowke na sprzedaz metelli

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Uszczelniacz nowy tez mam

  13. #27
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,438
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał bobass1970 Zobacz post
    Przy okazji pytanie: jeśli chciałbym wymienić tylko krzyżak, bez wyciągania kielicha (jak wspominałeś powyżej) to półoś wychodzi z przegubu wewnętrznego łatwo czy trzeba ją wybijać albo rozchylać jakiegoś segera?
    Sama półoś z krzyżakiem wyjdzie po zwolnieniu piasty/zawieszenia koła łatwo z kielicha - nie napotkasz na problem... Oceń stan tego przegubu co kupiłeś ( bo jak rozumiem używka ? ) Może wystarczy sam krzyżak nowy kupić i będzie OK? ...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    76
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Miałem szczęście i gość sprzedał półoś + nowy krzyżak osobno, bo nie trzeba było wymieniać. W sumie więc mam dwie półośki (stara w aucie, nowsza osobno) i nowy krzyżak. Coś z tego ulepię

  15. #29
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,438
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał bobass1970 Zobacz post
    Miałem szczęście i gość sprzedał półoś + nowy krzyżak osobno, bo nie trzeba było wymieniać. W sumie więc mam dwie półośki (stara w aucie, nowsza osobno) i nowy krzyżak. Coś z tego ulepię
    To tylko brakuje dobrego smaru do szczęścia
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    76
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    To tylko brakuje dobrego smaru do szczęścia
    Niestety tego XADO nie zdążę kupić, więc będzie zwykły, molibdenowy


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Skrzynia biegów, sprzęgło, problem przy zmianie biegów
    Napisany przez Sebastian1984 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-03-2017, 21:59
  2. stuki przy zmianie biegów (2-3)
    Napisany przez luk202 na forum Croma
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 10-09-2016, 21:51
  3. Pytanie hałas przy zmianie biegów
    Napisany przez Michał Rodak na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-05-2014, 16:57
  4. Stukanie przy zmianie niskich biegów
    Napisany przez abarth_87 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 27-04-2011, 13:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446stukanie-przy-zmianie-biegow-39099

fiat bravo xos klika w podczs Miany biegowmechanizm roznicowy fiat stukastuki przy zmianie biegowcykliczne stuki bez sprzegla

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl