Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 37
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    54
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007

    Stukanie przy zmianie biegów

    Witam kolegów
    Ostatnio nasilił mi się problem ze stukaniem podczas zmiany biegów (a w zasadzie po puszczeniu sprzęgła po zmianie). Ten sam objaw jest jak jadę z równą prędkością i energicznie dodaję lub ujmuję gazu - choć tu stuk jest trochę mniejszy. Po przeczytaniu dużej ilości postów na naszym forum i pokrewnych miałem mętlik w głowie ale padło na poduszki skrzynie biegów. Wszedłem pod auto i poprosiłem żonę żeby na zaciągniętym ręcznym i odpalonym autku na pierwszym biegu energicznie popuściła sprzęgło i okazało się, że przednia i tylna poduszka skrzyni zachowują się poprawnie (ruszają się lecz bez stuku, w granicach plastyczności). Potem poprosiłem, żeby na wyłączonym silniku i wbitej jedynce rozhuśtała auto w przód i w tył - stuk dochodzi z okolicy skrzyni. Ze skrzynią nie mam najmniejszych problemów (choć to M32) wymieniam olej regularnie, sprzęgło i dwu-mas też nie dają objawów zużycia. Zacząłem więc sprawdzać półosie ale nie mam w tym doświadczenia, zauważyłem że półoś od strony kierowcy jeśli ją spróbować przekręcić to czuć pod ręką luz i stuki bardziej jakby od strony przegubu wewnętrznego. Przegub zewnętrzny jakiś czas temu był naprawiany (wymiana osłony i smaru, bo się rozszczelnił). Na drugim przegubie też jest minimalny ale duuużo mniejszy luz. Mam pytanie jak te stuki poprawnie zdiagnozować może ktoś z Was miał podobne doświadczenia. Z góry dziękuję.

    ps. Coma 120PS 1.9 JTD manual



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    218
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Stuk metaliczny czy 'głuchy'?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    212
    Auto
    Fiat bravo 2,0 mjtd, fiat stilo 1,9 jtd 2003
    Rocznik
    2009
    Luz na mechanizmie róznicowym w skrzyni,co to za skrzynia.Jak Getrag to normalka?!

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    54
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    @Maxi
    Jak słucham pod autem to metaliczny, z kabiny jakby takie puknięcie czy kliknięcie.

    @ Braval
    Da się taki luz skasować?
    Ostatnio edytowane przez bobass1970 ; 05-11-2017 o 07:11

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    173
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Ja jednak obstawiał bym koło 2-masowe
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Ja jednak obstawiał bym koło 2-masowe
    Mam podobnie. Wg mnie dochodzi z mechanizmy różnicowego. Wymieniłem 2-masę i dalej to samo. Nauczyłem się żyć z tym

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    54
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Z tego wynika, że trzeba skrzynię wymienić bo remont mechanizmu różnicowego kosztuje tyle co cała skrzynia. Boję się, że z czasem ten stuk będzie miał wpływ na półosie albo łożyska. Spróbuje w jakimś dobrym warsztacie dać to do sprawdzenia. Jak coś się dowiem to dam znać. Dziękuję wszystkim za info.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Croma 1.9 120KM FL
    Rocznik
    02.2008
    U mnie podobny problem, z tym że jest on zależny od temperatury. Od wiosny nie odnotowałem problemu, a jak temperatura spadła w okolice 5C, stukot powrócił.
    Nie słyszę go w trakcie jazdy. Czasem występuje po odpaleniu i jak stanę na światłach, ale też nie zawsze. Jak wcisnę sprzęgło, stukot ustępuje.
    Poniższy filmik nagrałem rok temu. Wg fachowca od Fiata jest to skrzynia. Zweryfikowane jak był u niego na podnośniku jak kilka rzeczy robili.
    https://photos.app.goo.gl/sunrraeMH8RF7aQX2

    PS. U mnie przeguby wewnętrzne mienione.
    Ostatnio edytowane przez krz87 ; 08-11-2017 o 11:39

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    173
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Mam podobnie. Wg mnie dochodzi z mechanizmy różnicowego. Wymieniłem 2-masę i dalej to samo. Nauczyłem się żyć z tym
    Hmm a sprawdzaliście jeszcze przeguby - podnieść do góry koło i sprawdzić luz na przegubach wewnętrznych i zewnętrznych...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    54
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    U mnie stuk jest pojedynczy. Przy puszczaniu sprzęgła.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    114
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Tam chyba jest luz na półosiach. Wynika, że to typowe dla tych skrzyń. Z niektórymi rzeczami trzeba po prostu nauczyć się żyć

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    54
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Hmm a sprawdzaliście jeszcze przeguby - podnieść do góry koło i sprawdzić luz na przegubach wewnętrznych i zewnętrznych...
    Mam pytanie jeśli podniosę koło i mam wbity I bieg - to ma być sztywne koło bez najmniejszego luzu, ewentualnie jaki luz jest akceptowalny? Nigdy wcześniej tego nie robiłem dlatego pytam.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał bobass1970 Zobacz post
    Mam pytanie jeśli podniosę koło i mam wbity I bieg - to ma być sztywne koło bez najmniejszego luzu, ewentualnie jaki luz jest akceptowalny? Nigdy wcześniej tego nie robiłem dlatego pytam.
    Jest luz-oczywiście. Porównywałem go z avensisem i kat obrotu jest podobny - tylko we fiacie towarzyszy temu metaliczny stukot.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    462
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Jakby co polos jak wchodzi do skrzyni tez ma luz gora dol.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    173
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał bobass1970 Zobacz post
    Mam pytanie jeśli podniosę koło i mam wbity I bieg - to ma być sztywne koło bez najmniejszego luzu, ewentualnie jaki luz jest akceptowalny? Nigdy wcześniej tego nie robiłem dlatego pytam.
    Zawsze będzie... tylko kwestia jak duży... ( nie zawsze padające przeguby zewnętrzne strzelają przy skręcie koła a jak już to są w stanie agonalnym ) warto porównać stronami i porównać luz na przegubach zewnętrznych i wewnętrznych ale niestety ja nie powiem ile stopni to jeszcze jest OK a ile tu już Nie OK. W Cromie przeguby nie są mocną stroną... można je zawsze umyć i wypełnić nowym smarem ( obejmy gumowych osłon są jednorazowe więc obejmy trzeba dokupić ale to kilka zł ) ja u siebie profilaktycznie wszystko po 120 tyś km umyłem i wymieniłem smar z super technologia z firmy XADO bo to kilkadziesiąt zł a nie kilkaset
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 08-11-2017 o 15:18
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Szarpie przy zmianie biegów
    Napisany przez Acerek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-06-2017, 17:44
  2. Skrzynia biegów, sprzęgło, problem przy zmianie biegów
    Napisany przez Sebastian1984 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-03-2017, 20:59
  3. stuki przy zmianie biegów (2-3)
    Napisany przez luk202 na forum Croma
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 10-09-2016, 20:51
  4. Pytanie hałas przy zmianie biegów
    Napisany przez Michał Rodak na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-05-2014, 15:57
  5. Stukanie przy zmianie niskich biegów
    Napisany przez abarth_87 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 27-04-2011, 12:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl