Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
Like Tree2lubi to!

Temat: Prychanie/parskanie po odjęciu gazu  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010

    Prychanie/parskanie po odjęciu gazu

    Witajcie,
    od jakiegoś czasu moje auto zaczęło prychać no i zaczyna mnie trochę niepokoić ten dziwny dźwięk.
    Słychać go podczas jazdy na 3. biegu (a może to jeszcze 2.?), pod obciążeniem (np. wyjazd pod wzniesienie), w okolicach 2000-2200 obrotów i po nagłym, całkowitym odjęciu gazu.
    Słychać wtedy dość wyraźne "pyr pyr". Nie słyszę tego na innych biegach/prędkościach ale nie wykluczam, że wtedy też występuje (może jest za głośno, żeby było słychać akurat ten dźwięk). Również nie za każdym razem słychać.
    Trochę to przypomina dźwięk jaki wydaje powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy przy uszkodzonym zaworze upustowym w silnikach VAG 1.8T. Tak jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=0Lo7NIN78A0 (od 8. sekundy).
    Innych objawów nie ma, auto jeździ normalnie. Błędów w MESie nie ma.
    BTW w naszych silnikach jest jakiś zawór upustowy?
    Ostatnio edytowane przez maciekpt ; 15-03-2016 o 11:09



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    330
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Kolego, nie tak dawno był temat o tym. Z resztą rownież w nim się udzielałeś. Jak pisałem w tamtym temacie, u mnie również to występuje, przy czym często lekko poszarpuje przy tym "prychaniu". Dźwięk niemal identyczny jak na na filmiku, który wstawiłeś, tylko cichszy. Ktoś w poprzednim temacie pisał o zaworze EGR, który po wpływem ciśnienia puszcza. Próbowałeś go może zaślepić na chwilę? Ja narazie cierpię na całkowity brak czasu więc się za to nie brałem, ale chodzi mi to po głowie.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Racja, było coś w jakimś wątku i chyba coś tam nawet pisałem. Problem jest taki, że u mnie EGR od dwóch lat jest zaślepiony. Nie ma też klap wirowych ani DPFa. A to prychanie pojawiło się stosunkowo niedawno.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    869
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Wykręć i obejrzyj EGRa, może coś tam się przy nim wydarzyło. Robota zajmnie chwilę a bedziesz mógł wyeliminować go jako podejrzanego.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Kurde, no tak chyba zrobię.
    BTW ma ktoś może jakiś fajny schemat do silnika 1.9 w Cromie? Miałem coś takiego jak poniżej we wcześniejszym aucie i bardzo ułatwiało wszelkie prace 1.8T benzyna miałem opykany a teraz jestem jak świeżak, tym bardziej, że to pierwszy diesel.
    ARY_nowy_schemat.jpg

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Coś niezbyt duży obrazek mi się wkleił:
    2016-03-15_17h15_13.png

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    869
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    a pobrałeś już tego eLerna

    eLearn Fiat Croma PL - Downloads - Fiat Klub Polska

    może tutaj coś jest
    Pozdrawiam


  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Tak, eLearn mam od dawna ale nie udało mi się tam znaleźć schematu :\

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Ten dźwięk (z filmiku) mocno przypomina odgłos turbiny która zostaje wyhamowana przez przymknięcie przepustnicy. W dieslach nie powinno mieć to do końca miejsca, ponieważ przepustnica jest stale otwarta (przymykana jest tylko w celach wspomagania EGR), a za pracę turbiny odpowiadają łopatki zmiennej geometrii.

    Tak mi się wydaje przynajmniej...

    Przyjrzałbym się zaworowi sterowania łopatkami.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Tak, ten film to dokładnie efekt, o którym piszesz czyli wyhamowanie turbiny spowodowane cofnięciem sprężonego powietrza po zamknięciu przepustnicy (takie powietrze powinno być wypuszoczne przez zawór uspustowy ale w wyniku jego awarii tak się nie stało).
    W dieslu przepustnica służy do czego innego, tak jak piszesz, a o czym dowiedziałem się stosunkowo niedawno
    Zawór sterowania łopatkami? Który to? Jak go znaleźć?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    Tak, ten film to dokładnie efekt, o którym piszesz czyli wyhamowanie turbiny spowodowane cofnięciem sprężonego powietrza po zamknięciu przepustnicy (takie powietrze powinno być wypuszoczne przez zawór uspustowy ale w wyniku jego awarii tak się nie stało).
    W dieslu przepustnica służy do czego innego, tak jak piszesz, a o czym dowiedziałem się stosunkowo niedawno
    Zawór sterowania łopatkami? Który to? Jak go znaleźć?
    To jest ten zawór co idą od niego węże podcisnienia, jeden do gruchy geometrii turbo drugi do vacum. Jest na przed nim pasie ustawiony.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    W dieslu przepustnica służy do czego innego, tak jak piszesz, a o czym dowiedziałem się stosunkowo niedawno
    Warto dodać, że w dieslach z przepustnicą elektroniczną (tzw. drive by wire). W klasycznych dieslach przepustnica sterowana jest podciśnieniem (wężykiem z podciśnieniem, podobnie jak serwo i łopatki turbiny) i jest albo otwarta albo zakmnięta.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Dzięki. To chyba to:
    2016-03-23_09h22_20.png

    Muszę to pospradzać bo może jakaś wredna kuna znowu robi mi "kawały. Mimo elektronicznego odstraszacza, który mam od kilku lat w różnych autach, niedawno znalazłem całą kromkę chleba pod maską no i ślady łapek.
    CzarnyGD lubi to.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2015
    Skąd
    Lubawka
    Wiek
    31
    Postów
    96
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2010
    U mnie jest identyczny dźwięk auto jeździ normalnie to nie ruszam co by nie zepsuć.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Jakby tak było wcześniej to pewnie bym nie zauważył. To słychać od niedawna

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    Muszę to pospradzać bo może jakaś wredna kuna znowu robi mi "kawały. Mimo elektronicznego odstraszacza, który mam od kilku lat w różnych autach, niedawno znalazłem całą kromkę chleba pod maską no i ślady łapek.
    To witaj w klubie Widać kuny bardzo lubią Gród Kraka
    U mnie - na szczęście - kuna nie zrobiła szkód ale pod maską znalazłem wysuszony szkielet gołębia i pełno piórek...
    maciekpt lubi to.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. nie przelacza gazu
    Napisany przez marcinexx2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-10-2014, 10:24
  2. Vag kkl a złącze do gazu
    Napisany przez Uchol na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-01-2014, 17:17
  3. INTERFEJS gazu LPG
    Napisany przez Punto2000 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-03-2013, 13:59
  4. pedał gazu
    Napisany przez sildrie na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-12-2010, 17:37
  5. Bład pedału gazu
    Napisany przez marekle na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-10-2010, 12:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl