Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7

Temat: nie przelacza gazu  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2014
    Skąd
    katowice
    Postów
    4
    Auto
    fiat bravo
    Rocznik
    1997

    nie przelacza gazu

    Witam.posiadam Bravo '97 z lpg.Jechalem dzisiaj w trase ok 100km w jedna strone, caly czas jechalem na gazie lecz jak wracalem przelaczyl sie na gaz (byl pstryk)kontrolki pokazywaly ze przelaczyl ale zauwazylem ze zaczela.mi sie swiecic marchewa z benzyny, a jestem pewien ze przelaczyle, na gaz robilem to nawet 2krotnie upewniejac sie. Jak sie okazalo nie przelaczyl sie.na gaz tylko caly czas jechal na benie.
    Slyszalem ze gdyby to byl bezpiecznik to kontrolki by sie nie palily.reduktor gazu wymienialem jakies 1.5 tys km temu ale dziwne jest to,ze slychac jakby przelaczyl, swieca sie diody gazu ale widze ze idzie na benzynie, gdybym nie mial gazu to poprpstu by nie jechal bo to stara instalacja nie sekwencja. Zreszta bylo nawet czuc ze to benzyna nie gaz jak stanalem na parkingu i kombinoealem.
    Czy ktos wie co moglo sie zepsuc??
    Ostatnio edytowane przez marcinexx2 ; 11-10-2014 o 21:40



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Masa przy parowniku jest ok?
    Czujnik temperatury parownika ok?

    Tyle jestem wywnioskować z ilości informacji jakie podałeś...
    - Jaki silnik?
    - Jaka instalacja i jej osprzęt?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2014
    Skąd
    katowice
    Postów
    4
    Auto
    fiat bravo
    Rocznik
    1997
    silnik 1.4 75km
    temperatura byla wiekszosc czasu w granicach 100 stopni(jesli o to chodzi), stalem w korkach w jedna strone to silnik byl na granicy wlaczenia sie wentylatora ale pozniej silnik caly ostygl i oczywiscie jechalem pozniej na benzynie zeby go rozgrzac i przełączyc ale wychodzi na to ze juz sie nie przelaczyl.
    -z dokumentow wynika ze jest to firma STAKO
    *centrala sterujaca LECHO MINI LAMBDA
    *wielozaror TOMASETTO
    *zawor STEFANELLI
    *reduktor nie jestem w stanie okreslic bo wymienialem na nowy

    a jak sprawdzic mase przy parowniku dokladnie ?

    czy jest opcja ze jest malo plynu chlodniczego ? czy to by cos zmienilo ?
    Ostatnio edytowane przez marcinexx2 ; 12-10-2014 o 10:10

  5. #4
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    No to jest kwas, bo nie mogę znaleźć żadnego schematu do tej centrali, niemniej z wyglądu kojarzy mi się z klonem STAG 2L.
    Z informacji jakie wygrzebałem wychodzi na to, że do przełączania służy przełącznik 3pozycyjny (tak jest u Ciebie?) który lubi ulegać awariom.

    Spróbuj taki myk:
    Przełącz w pozycję gdy przełączanie realizowane jest przez obroty, podnieś maskę, daj gazu z palca i nasłuchuj czy pstrykają elektrozawory przy parowniku i filtrze gazu o ile masz go w komorze.
    Niemniej obawiam się że coś uległo uszkodzeniu i w momencie przełączenia na gaz nie odcina wtryskiwacza benzyny - stąd choćby marchewka.
    Jeśli masz interfejs diagnostyczny to można by było potwierdzić moją teorię.
    Gdybym niechcący miał rację, na początek należałoby sprawdzić wiązkę elektryczną między wtyczką wtryskiwacza, wtyczką TPS (to po lewej stronie przepustnicy stojąc przodem do silnika) a centralką która siedzi w komorze silnika.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Mini lambda to najprostszy możliwy przełącznik, bo nawet ciężko go nazwać "sterownikiem". Na pracującym silniku odepnij wtyczkę od elektrozaworu na parowniku - wtedy zobaczysz, czy faktycznie pracuje tylko na benzynie. Potem wyjmij bezpiecznik od pompy paliwa i też zobacz co się stanie. Odcięcie wtryskiwacza o ile dobrze pamiętam jest tam realizowane dodatkowym, osobnym, najzwyklejszym przekaźnikiem - sprawdź połączenia i sterowanie tym przekaźnikiem.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2014
    Skąd
    katowice
    Postów
    4
    Auto
    fiat bravo
    Rocznik
    1997
    Niestety nie mam jak podpiac pod kompa a to by bylo najlepsze rozwiazanie.
    probowalem odpiac wtyczke ale nie wiem dobrze robilem , generalnie nic sie nie dzialo, dzis jade do gazownika to dam znac co sie okaze

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2014
    Skąd
    katowice
    Postów
    4
    Auto
    fiat bravo
    Rocznik
    1997
    Okazało sie,ze przełącznik gazu szwankowal, niby przelączal ale nie do konca, teraz po wymianie nawet lepiej odpala samochod
    WIELKIE DZIEKI PANOWIE ZA RADY !!


 

Podobne tematy

  1. Vag kkl a złącze do gazu
    Napisany przez Uchol na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-01-2014, 17:17
  2. Hałas po puszczeniu gazu w jtd
    Napisany przez bintom na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-10-2013, 10:00
  3. pedal gazu
    Napisany przez sanderka1985 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-12-2010, 17:08
  4. pedał gazu
    Napisany przez sildrie na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-12-2010, 17:37
  5. Bład pedału gazu
    Napisany przez marekle na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-10-2010, 12:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

marea gdzie bezpiecznik lpg

fiat bravva nie przelancza na gaz

fiat brava niechce przelaczyc na gas

marea lpg 2 gen nie przelacza

fiat bravo nie przechodzi na gaz

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl