Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012

    Notatka z wizyty w warsztacie zajmującym się automatami w (Toruń, ul. Bliska).

    Rozważając jaką przyjąć teorię serwisowania automatycznej skrzyni, odwiedziłem mechanika zajmującego się tymi sprawami w Toruniu.
    Starałem się poznać jego zdanie na ten temat.

    Według jego opinii AISIN to bardzo awaryjna skrzynia, w której padają kosze sprzęgłowe i sterowniki. Żywotność skrzyni określił na 120-140 tys. km!
    Według "starych mechaników a nie tych młodych co niby wszystko wiedzą" olej w tej skrzyni wymienia się co 30 tys. mil (widać ślad amerykańskiej literatury ), lub raz do roku jeśli się mało jeździ. Dodał, że uwzględnił to, że nowoczesne oleje się nie starzeją ,ale gdy auto jest mało używane w środku skrzyni są ślady korozji. Według mnie dość pokrętna teoria.

    Zapytałem jak traktować zapis o serwisowaniu skrzyni w postaci kontroli stanu i ew. uzupełnieniu oleju. Stwierdził, że oleju nie może ubywać jeśli układ jest szczelny a o ewentualnym odparowaniu nie ma mowy.

    Zapytałem o to co rekomenduje w moim przypadku (197 tys.przebiegu, skrzynia bez usterek). Polecił wymianę oleju. Zapytałem czy dynamicznie czy statycznie - polecił statycznie.
    Zapytałem o koszt wymiany - 700 PLN z olejem :-)
    Zapytałem o koszt robocizny - stwierdził, że w takim wypadku muszę napisać oświadczenie i on nie bierze odpowiedzialności. Sam stosuje oleje Valvoline i Mobil. Pytałem o Tutellę - uznał ją za "wynalazek" :-)

    Uwaga - podał koszt robocizny wymiany statycznej => 250 PLN!

    Moje wnioski:

    Skłaniam się ku kontroli stanu oleju (z ciekawości czy go nie ubywa) i dla świętego spokoju wymianie statycznej (złoty środek). Zgodnie z serwisówką wejdzie 3.3 l.

    Za spuszczenie starego oleju i nalanie nowego 250 PLN to jednak za drogo :-)
    Koszt nie powinien przekroczyć 50 PLN.

    Fiat i AISIN polecają tylko uzupełnianie. Wymiana statyczna poprawi jakość oleju bardziej niż "dolewka" - o ile faktycznie go ubywa.

    Podejmę decyzję co robić w najbliższych dniach.


    Pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Witam
    jakbyś mógł to wrzucaj do tego wątku kolejne informacje na temat swojej skrzyni i czynności które wykonałeś, sam przymierzam się do wymiany oleju więc każda informacja będzie bezcenna , tym bardziej że krąży bardzo wiele sprzecznych opinii na temat wymiany oleju w tej skrzyni.
    Pozdr.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    61
    Postów
    143
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Przymierzam się i ja do wymiany oleju w mojej Cromie 2. Zrobię to w zakładzie zapala-automatic.pl
    Postanowiłem to zrobić dynamicznie z olejem zalecanym przez FIAT-a (Tutela) z jednoczesnym myciem/płukaniem. W tej skrzyni rolę "filtra" pełnią silne magnesy, które wyłapują drobiny opiłków.
    Auto kupiłem z przebiegiem 120 tys. który po oględzinach całości wydaje się być realny i raczej nie kombinowany. Wg mojej wiedzy technicznej, olej w skrzyni MUSI być raz na jakiś czas wymieniany. U mnie będzie to miało miejsce co 60 tys. km (tak samo wymieniam w manualnych i starych automatach 4HP18/20).
    O efektach poinformuję.
    Ostatnio edytowane przez faraon ; 26-01-2014 o 22:30

  5. #4
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał faraon Zobacz post
    Przymierzam się i ja do wymiany oleju w mojej Cromie 2. Zrobię to w zakładzie zapala-automatic.pl
    Postanowiłem to zrobić dynamicznie z olejem zalecanym przez FIAT-a (Tutela) z jednoczesnym myciem/płukaniem. W tej skrzyni rolę "filtra" pełnią silne magnesy, które wyłapują drobiny opiłków.
    Auto kupiłem z przebiegiem 120 tys. który po oględzinach całości wydaje się być realny i raczej nie kombinowany. Wg mojej wiedzy technicznej, olej w skrzyni MUSI być raz na jakiś czas wymieniany. U mnie będzie to miało miejsce co 60 tys. km (tak samo wymieniam w manualnych i starych automatach 4HP18/20).
    O efektach poinformuję.
    Jaki koszt? Skąd info o magnesach? Widziałem dzisiaj filtr AISIN - jest siateczkowy w obudowie: AF40 (TF80) FILTR OLEJU - Ediparts - Czci do automatycznych skrzy biegw

    Pzdr

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    PS: nie oceniaj przebiegu po ogledzinach. Sprawdzają w dokumentacji, komputerze, bazie ASO. Róznica w zużyciu wnętrza przy 120, czy 180 kkm w Cromie jest niezauważalna.
    Pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    61
    Postów
    143
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Jaki koszt? Skąd info o magnesach? Widziałem dzisiaj filtr AISIN - jest siateczkowy w obudowie .......

    ......PS: nie oceniaj przebiegu po ogledzinach. Sprawdzają w dokumentacji, komputerze, bazie ASO. Róznica w zużyciu wnętrza przy 120, czy 180 kkm w Cromie jest niezauważalna.
    Pzdr
    Hmmmm - co prawda to prawda ... o filtrze dowiedziałem się od użytkownika Lancii Thesis, który kilka razy rozkładał swoją skrzynię i ...., ale z innych ust słyszałem o filtrze (i to będzie ten o którym Ty piszesz). Dzięki za rozwianie moich wątpliwości i uzupełnienie wiedzy

    W kwestii przebiegu - zrobiłem to co możliwe. Systemy FIAT-a (eSIGI, dokumentacja; bazy FIAT-a) i własne "kontakty" z czasów pracy w obsłudze posprzedażnej pozwalają mi na taką a nie inną diagnozę. Oczywiście auto zostało w miarę kompletnie oglądnięte od góry i od dołu. Jak jednak jest/było na 100% - nie dowiem się prawdopodobnie nigdy

    Czas pokaże - jutro wstawiam auto na rozszerzony "pakiet startowy".

    PS.: Na razie nie znam kosztów wymiany oleju w skrzyni. Słyszałem coś na temat adaptacji skrzyni po wymianie oleju. Wiesz coś o tym
    Ostatnio edytowane przez faraon ; 26-01-2014 o 22:33

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Ja cały czas się zastanawiam nad metodą wymiany oleju, czy statycznie czy dynamicznie, jeżeli dynamicznie to chyba tutaj to zrobię autoserwis-jurowce.pl/nowosc-urzadzenie-do-dynamicznj-wymiany-oleju-w-automatycznych-skrzyniach-biegow-pro-tec-servomatik/ bo w Białymstoku i najbliższej okolicy chyba nikt nie posiada podobnego urządzenia, kosztu jeszcze nie znam.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    [QUOTE=mrozek;165213]Jaki koszt? Skąd info o magnesach? [/url]
    Z tego co wiem zastosowanie magnesu w skrzyniach to bardzo popularny zabieg - we wszystkich markach - czasem w obudowie , czasem w korku spustowym oleju (chyba optymalne) . Ale coś co wyłapuje ewentualne opiłki być musi . W manualu m32 też jest magnes. Niestety do oczyszczenia tylko po rozebraniu .

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2012
    Skąd
    O-ka
    Wiek
    36
    Postów
    16
    Auto
    cougar 2.5 v6 , croma 1.9 150km
    Rocznik
    1999 , 2008
    Ja u siebie wymieniłem statycznie przy 118 tyś oliwkę. Koszt to : olej 240pln 4l tutella , natomiast robocizna 50pln.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2009
    odkopując trochę temat, wymieniałem olej w ASO Ganinex w Pszczynie metodą dynamiczną - olej Tutela GI VI - koszt 675 PLN (olej + robocizna).

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Jak ktoś samodzielnie wymienia olej silnikowy to i w skrzyni sobie poradzi. Wystarczy postępować wg instrukcji opisywanej na forum w innym wątku.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2011
    Skąd
    Podbeskidzie
    Postów
    73
    Auto
    Croma 2.4 JTDm Emotion
    Rocznik
    2007/2008 FL ;)
    Cytat Napisał zywiec88 Zobacz post
    odkopując trochę temat, wymieniałem olej w ASO Ganinex w Pszczynie metodą dynamiczną - olej Tutela GI VI - koszt 675 PLN (olej + robocizna).
    A byłeś przy tym i widziałeś jak to robili?
    Ile wymienili oleju?
    Dają gwarancję itp.?


 

Podobne tematy

  1. Szukam warsztatu zajmującego się zawieszenie (Bielsko-Biała)??
    Napisany przez matek222 na forum Śląskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-07-2013, 13:47
  2. [Śląskie] Opinie o warsztacie
    Napisany przez NoVi na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-09-2010, 14:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

lancia kappa automat

trwalosc skrzyni af404hp18 adaptacjaco to jest autoadaptacja asb cromazapala automatic opinieadaptacja skrzyni biegow thesispoprawiony multair delta

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl