Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Przedsezonowo - transportowo - rowerowo
Witam
Czy ma ktoś doświadczenie z przewożeniem rowerów Cromą? W grę wchodzą trzy opcje:
1. Na hak - podobno najlepsza, ale najbardziej kosztowna. Hak + bagażnik to +/- 2 tyś. PLN-ów.
2. Na dach - nieźle, ale Croma jest wysoka. Nie mam relingów, a zwykły bazowy bagażnik wygląda... słabo. Jadnak największy problem to wysokość, mam około 170 cm.
3. Bagażnik na klapę - pomysł fajny. Thule robi takie, są dwa typy: na samą klapę i wtedy możemy ją podnieść. I taki opierający się o zderzak, ale bez otwierania klapy. Ten drugi wydaje się sensowniejszy, bo mniej obciąża klapę. Są różne od 2 do 4 rowerów. W jednej z instrukcji znalazłem, że pasuje do Cromy, ale dla max 2 rowerów czyli około 30 kg. Ja mam dwa duże rowery i jeden "średni" dla dzieciaka, no ale powiedzmy, że ten mógłby pojechać w bagażniku z walizkami.
Czy ktoś używał tych bagażników na klapę? I jak wozicie rowery w Cromach?
Pozdr
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
-
Polecam także firmę Thule, użytkowałem bardzo dużo i długo. Wg mojej skromnej opinii teraz wybrałbym te na hak, fakt faktem cena jest dużo wyższa, ale i komfort i zastosowanie w wielu innych autach. (tak wiem, belki bazowe niby też, choć nie zawsze).
Dodatkowo to szybki montaż i demontaż.
Jeśli chodzi o prędkości z dwoma rowerami na dachu spokojnie na autostradzie dawały radę co najmniej 20 Km/h więcej niż dopuszczona prędkość
-
Nowy klubowicz
Znalazłem ciekawą opcję. Bagażnik na dach, ale z windą. Rowerki leżą na dachu. Menabo Bike Plus.
Można zobaczyć tutaj: Uchwyt rowerowy Menabo Bike Plus- MotoAutko Warszawa
-
Nie bede ukrywał ciekawa alternatywa, ale zawsze będziesz musiał odkrecac i przekrecac kierownicę...
-
Nowy klubowicz
A co Panowie powiecie na taki bagażnik do Cromki: Thule ClipOn High 9106 - Bagażniki rowerowe
Sezon się kończy, więc dogodny czas na tego typu zakupy
-
Klubowicz

Napisał
emilk1988
Cześć! Ja z kolegą Capslem
poruszaliśmy temat platform w poście montaż relingów fotorelacja
200720143345.jpg
Dla Mnie platforma jest najlepszym rozwiązaniem... nie ma praktycznie oporów wiatru... rower się nie przechyla i nie "gibie"... nie dotyka klapy... dużo pisać... a cena... haka z używaną nawet platformą nie wychodzi tak źle...(cenowo podobnie - a hak się przyda) Plusy: dach zawsze wolny na trumnę i klapę można otworzyć tylnią jak się ma "kołyskę"
Ale to jest moje zadanie i nikogo nie neguję...
Ostatnio edytowane przez stilo3d ; 21-08-2014 o 15:08
-
Doświadczony klubowicz
Niedawno w radiu wysłuchałem, że takie platformy nie są u nas legalne bo legalnie nie można wyrobić trzeciej tablicy (1. nie można zasłaniać tablicy na aucie; 2. nie można przełożyć tej z auta na platformę bo obie muszą być na aucie; 3. nie można na platformie wieszać "podróbki").
Ale wypowiadał się jakiś policjant i stwierdził, że jeśli na platformie będzie tablica, która tylko przypomina prawdziwą (na pewno nie może mieć czegoś w rodzaju nalepek homologacyjnych) to podczas żadnej kontroli nikt się nie powinien do tego przyczepić (wiadomo, jak znajdzie się jakiś super-służbista to nie ma wyproś).
-
Klubowicz
Zgadzam się z kolegą maciekpt... Polska to dziki kraj w Uni.. Był kiedyś przypadek, że facecik nie przyjął mandatu... sprawa poszła do sądu i facecik wygrał... A jak rowery wiszą na haku lub klapie to też zasłaniają tablice i lampy - oczywiście w niektórych autach (firmy Thule, AMOS... i inne dają dodatkowo za dopłatą lampy i ramkę na tablice do przyczepienia na rowerze - wychodzi tak samo jak platforma)
Ostatnio edytowane przez stilo3d ; 21-08-2014 o 15:24
-
Nowy klubowicz
Ja ostatecznie kupiłem bagażnik bazowy z Fiata dedykowany do Cromy (z salonu powystawowy). I bagażniki polskiej firmy Start Homar 2 Alu. Zrobiłem z tym zestawem w wakacje +/- 1500 km. Spalanie z dwoma rowerami na dachu wyższe o około 0,5 litra. Największa wada tego rozwiązania? Mój wzrost, ale daję radę. Prawdopodobnie gdybym miał hak szukałbym platformy, ale rozwiązanie "dachowe" jest chyba najmniej bolesne ekonomicznie.
Pozdrawiam
-
Klubowicz

Napisał
Armoth
Ja ostatecznie kupiłem bagażnik bazowy z Fiata dedykowany do Cromy (z salonu powystawowy). I bagażniki polskiej firmy Start Homar 2 Alu. Zrobiłem z tym zestawem w wakacje +/- 1500 km. Spalanie z dwoma rowerami na dachu wyższe o około 0,5 litra. Największa wada tego rozwiązania? Mój wzrost, ale daję radę. Prawdopodobnie gdybym miał hak szukałbym platformy, ale rozwiązanie "dachowe" jest chyba najmniej bolesne ekonomicznie.
Pozdrawiam
to ciekaw jestem ile dałeś za bazę? jeśli to nie tajemnica...
-
Nowy klubowicz
Właśnie Panowie. Proszę w postach umieszczajcie jakieś linki do konkretnych modeli z ceną. Zastanawiam się właśnie jaki wariant wybrać: czy dach, czy klapa, czy platforma? Wiadomo że znaczenie ma cena, bo jak mam wydać 1500 zł za platformę to wole wydać 850 za THULE na klapę, który wystaje trochę ponad dach ale nie zasłania lamp i tablic
-
Doświadczony klubowicz
-
Doświadczony klubowicz
Pozdrawiam

-
Nowy klubowicz
Okazyjnie 380 PLN-ów. Znalazłem w internecie o tutaj Sklep z częściami samochodowymi Euro-Cars Export-Import tanieczesci24.com
Początkowo miałem pewne obawy, ale wszystko przebiegło OK.
Pozdrawiam
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

Napisał
emilk1988
THULE na klapę, który wystaje trochę ponad dach ale nie zasłania lamp i tablic

W Cromie dopuszczalne wg producenta obciążenie klapy to 30 kg, a więc dwa rowery max. Informację o tym znajdziesz w którejś instrukcji na stronie THULE.
Pozdr
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
,
fiat croma bagaznik na rowery
,
homar 2 alu forum
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:16.
W sieci od 2007 roku.