Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    535
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Tak miałem Bravo 1,6 MultiJet i mogę serdecznie polecić. Praktycznie wszystkie silniki z wyjątkiem 90 konnej benzyny są godne polecenia. Zamieniłem Bravo na Crome bo chodziło mi o większy samochód. Odczucia baardzo pozytywne. Zaczynając od wnętrza (miałem pakiet sport i czarno-czerwone fotele, które były także bardzo wygodne) poprzez mechanikę (zawieszenie proste i NDZ czyli nie do za... z przodu McPerson z tyłu belka), bagażnik jeden z największych w segmencie (400 l). Komfort jazdy bardzo przyzwoity aby nie powiedziec że bardzo dobry jak na kompakta oczywiście. Ogólnie moim zdaniem chyba najbardziej udany model Fiata. Polecam. Wszystko zależny od potrzeb jakie masz. Jeśli jesteś singlem lub masz małą rodzinkę Bravo spełni Twoje oczekiwania. Jeśli jednak potrzebujesz większego komfortowego samochodu to tylko Croma. A jak Croma to końcówka produkcji i optymalny 150 konny diesel (ja polecam automat).



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 grudzień 2016
    Skąd
    Polska
    Postów
    6
    Auto
    Honda
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Tak miałem Bravo 1,6 MultiJet i mogę serdecznie polecić. [...]
    A jak ocenisz komfort podróżowania w obu modelach? Chodzi mi o sprężystość zawieszenia, fotele i wyciszenie.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Ostatnio edytowane przez Capsel ; 25-12-2016 o 21:29

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    535
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał KamilD Zobacz post
    A jak ocenisz komfort podróżowania w obu modelach? Chodzi mi o sprężystość zawieszenia, fotele i wyciszenie.
    Można pisać wiele, rozkminiać różnice budowy zawieszenia a tam jest cała różnica. Charakterystyki obu zawieszeń są diametralnie inne, ale to jest oczywista sprawa przy zawieszeniu z belką skrętną a wielowahaczowym zawieszeniem. Croma płynie ale Bravo lepiej czujemy na drodze. Wyciszenie jest w Bravo jak na kompakta OK (do prędkości 120 - 130 km/h później robi się głośno) ale porównując z Cromą to wygrywa Croma (140 - 150 km/h jest komfortowo). Szczerze mówiąc Croma jeśli chodzi o komfort jest po prostu lepsza od Bravo. Oba samochody są bardzo dobre w swoich klasach tyle i aż tyle. Reasumując Bravo to taki rydwan dla 20 - 30 latków a Croma 40+ ale nie dziadkowóz. Bravo da się pogonić dynamiczniej i agresywniej Cromą natomiast jedzie się stateczniej co nie znaczy że wolno.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    214
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    KamilD, kupując samochód wahałem się pomiędzy Cromą oraz Accordem VII kombi. Pytam z ciekawości - dlaczego nie chcesz zmienić fury na nowszego Accorda?

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 grudzień 2016
    Skąd
    Polska
    Postów
    6
    Auto
    Honda
    Rocznik
    2000
    Zaznaczę na wstępie, że nie miałem okazji jeździć Accordem VII, jakkolwiek wizualnie auto jest fenomenalne mimo upływu tylu lat. Po pierwsze, w przypadku mojej, VI generacji, nie odpowiadają mi pewne sprzeczności w tym aucie - bardzo wygodne fotele, przy jednoczesnym sztywnym zawieszeniu i przeciętnym wygłuszeniu auta. Obiegowa wieść głosi także, że VII generacja nie jest już tak bezusterkowa jak poprzednie, jest bardziej podatna na rdzę. Cała reszta w VII mi się akurat podoba, ale nie chcę znowu jeździć autem z takim zawieszeniem. No i Hondy są drogie - trzymają ceny, ale moim zdaniem ich legendarna bezawaryjność to mit i nie tylko moje słowa zdają się to potwierdzać. Akurat mój egzemplarz jest w bardzo dobrym stanie, poprzedni właściciel jeździł nim od nowości, silnik pod początku na wysokogatunkowym syntetyku itp.

    Maxi, a ty czemu wybrałeś Cromę?

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    214
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Wsiadłem do Cromy w komisie (akurat egzemplarz był zarżnięty, wiedziałem że go nie kupię, chciałem obejrzeć) i od razu wiedziałem to jest to. Wg mnie stosunek ceny do jakości jest nie do przebicia przez żaden inny samochód. Super furka na długie trasy, cicho, wygodnie, w miarę dynamicznie, bezpiecznie O Accordzie VII czytałem że jest dosyć głośno w środku przy większych prędkościach. Zaletą Accorda jest możliwość wsadzenia LPG do benzynki, 2.4 silnik podejrzewam idzie całkiem nieźle.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    105
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Accordy też już wyprzedzałem na trasie

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Cytat Napisał KamilD Zobacz post
    Cześć wszystkim :-) Polecono mi to auto jako praktyczne i komfortowe auto w bardzo dobrej relatywnie cenie. Chciałbym się jednak zapytać o dwie kluczowe dla mnie sprawy (pardon, jednak trzy):

    1. W najgorszym wypadku ile wyniósłby mnie wkład własny, gdyby padły najdroższe części jakie mogą paść w dieslu? Teraz mam wolnossącą benzynę, więc nie mam pojęcia a wiem, że diesle potrafią opróżnić kieszeń...
    2. Czy auto jest dobrze wyciszone, mam na myśli szum z opon, hałas z drogi (np. spowodowany asfaltem) i szum wiatru?
    3. Auto jest komfortowe? Chodzi mi o fotele - czy plecy nie bolą, szczególnie odcinek lędźwiowy i zawieszenie - po Hondzie mam dość taczek.

    Z góry dziękuję wam za odpowiedzi.
    Jeśli będziesz miał okrutnego pecha i wszystko poleci na raz to trochę zapłacisz.. ja właśnie takiego pecha miałem i na miesiąc przed planowaną sprzedażą worek z kasą niestety musiałem rozwiązać..
    zaczęło się od kontrolki check engine, okazało się że problemem jest dpf. Po zajrzeniu pod spód okazało się że w filtrze przy czujniku ciśnienia wypaliła się dziura (że czujnik "wisiał na włosku" i spaliny sżły bokiem, a wkład filtra totalnie zawalony. Nie było rady - albo DPF out albo nowy "zamiennik". Przed sprzedażą nie chciałem mieć "nielegalnego" auta więc poszedł zamiennik DPF-a - z robocizną ok 1000zł ( następny właściciel zrobi co zechce - pojeździ z tym co jest albo sobie wywali, ale to nie będzie moja sprawa)
    Krótko po tym - skończyło się cholera sprzęgło ( ale sobie znalazło moment - po 260 tyś przebiegu ale akurat przed sprzedażą auta :/ ) Nowy komplet sprzęgło + dwumas + wysprzęglik + tuleja + płyn + robocizna 3000zł :/

    a wczoraj .. zesz k..a mać kontrolka przednich klocków hamulcowych się zaświeciła...
    A co jeszcze moze sie zepsuć ?
    - Kolektor ssący - wymiana to ok 800-1000zł sam kolektor i robocizna - a że jej jest dużo to mało który mechanik poniżej 1000zł chce się za to brać..
    - skrzynia biegów M32 ( manual) - tu są różne teorie ( u mnie po 260 tyś nie słychać by z nią było coś nie tak), ale jeśli pojkeci to koszt remontu ok 3000zł Uzywanej nie radzę kupowac bo nie wiadomo w jakim jest stanie i możesz nie uniknąć remontu
    - turbo - nowe to nie wiem ile, regeneracja od 1000zł
    - tylne zawieszenie - pozapiekane śruby nie pozwalajace na ustawienie pochylenia koła - w efekcie ścicnanie opon. Koszt zrobienia przekracza 1000zł

    to chyba najdrozsze rzeczy.. oczywiście mogą być i inne ale to raczej byłyby już jednostkowe przypadki.

    Wyciszenie: mam bezpośrednie porównananie z mareą weekend JTD, z fordem mondeo hatchback 2.2 TDCI, oraz z toyotą C-HR. Z tych aut w mieście oczywiście C_HR ( trudno się porównywac z hybrydą) ale w trasie przy większych prędkościach zdecydowanie Croma jest najcichsza, i to sporo. Głośniej zaczyna sięw zasadzie powyżej 160-170km/h a z takimi prędkościami jeździ się sporadycznie ( a na niemieckiej autostradzie jest większy hałas od betonu z nawierzchni niż z silnika czy opływu powietrza).

    Co do komfortu - fotel ma moim zdaniem dobre regulacje i sam jest bardzowygodny. Ja tym autem zjeździłem kawał europy, najdłuższa trasa ( robiona w 2 dni) to Calabria ( ponad 2500km) i po tym wysiadłem bez bólu pleców czy tyłka A dzieci wolą jeździć Cromą niż Mondeo - bo twierdzą że z tyłu wygodniej

    PS
    moja croma od stycznia do sprzedania

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał zino Zobacz post
    Accordy też już wyprzedzałem na trasie
    no wiesz.. ja wyprzedziłem kiedyś ferrari... tylko jakie to ma znaczenie?


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Parę pytań odnośnie Cromy
    Napisany przez Skipper1983 na forum Croma
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 29-12-2016, 09:29
  2. Kilka pytań odnośnie CC 900
    Napisany przez Adasiekk na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-11-2012, 20:03
  3. Ogólnie kilka pytań odnośnie CC 704 ccm
    Napisany przez Kamciu86 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 17-07-2012, 07:35
  4. Kilka pytań odnośnie Palio II
    Napisany przez michalkazanice na forum Albea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 19-04-2012, 00:00
  5. Kilka pytań odnośnie mojego kropka
    Napisany przez Dmx na forum Punto II
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 12-08-2010, 14:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl