Jeśli będziesz miał okrutnego pecha i wszystko poleci na raz to trochę zapłacisz.. ja właśnie takiego pecha miałem i na miesiąc przed planowaną sprzedażą worek z kasą niestety musiałem rozwiązać..
zaczęło się od kontrolki check engine, okazało się że problemem jest dpf. Po zajrzeniu pod spód okazało się że w filtrze przy czujniku ciśnienia wypaliła się dziura (że czujnik "wisiał na włosku" i spaliny sżły bokiem, a wkład filtra totalnie zawalony. Nie było rady - albo DPF out albo nowy "zamiennik". Przed sprzedażą nie chciałem mieć "nielegalnego" auta więc poszedł zamiennik DPF-a - z robocizną ok 1000zł ( następny właściciel zrobi co zechce - pojeździ z tym co jest albo sobie wywali, ale to nie będzie moja sprawa)
Krótko po tym - skończyło się cholera sprzęgło ( ale sobie znalazło moment - po 260 tyś przebiegu ale akurat przed sprzedażą auta :/ ) Nowy komplet sprzęgło + dwumas + wysprzęglik + tuleja + płyn + robocizna 3000zł :/
a wczoraj .. zesz k..a mać kontrolka przednich klocków hamulcowych się zaświeciła...
A co jeszcze moze sie zepsuć ?
- Kolektor ssący - wymiana to ok 800-1000zł sam kolektor i robocizna - a że jej jest dużo to mało który mechanik poniżej 1000zł chce się za to brać..
- skrzynia biegów M32 ( manual) - tu są różne teorie ( u mnie po 260 tyś nie słychać by z nią było coś nie tak), ale jeśli pojkeci to koszt remontu ok 3000zł Uzywanej nie radzę kupowac bo nie wiadomo w jakim jest stanie i możesz nie uniknąć remontu
- turbo - nowe to nie wiem ile, regeneracja od 1000zł
- tylne zawieszenie - pozapiekane śruby nie pozwalajace na ustawienie pochylenia koła - w efekcie ścicnanie opon. Koszt zrobienia przekracza 1000zł
to chyba najdrozsze rzeczy.. oczywiście mogą być i inne ale to raczej byłyby już jednostkowe przypadki.
Wyciszenie: mam bezpośrednie porównananie z mareą weekend JTD, z fordem mondeo hatchback 2.2 TDCI, oraz z toyotą C-HR. Z tych aut w mieście oczywiście C_HR ( trudno się porównywac z hybrydą) ale w trasie przy większych prędkościach zdecydowanie Croma jest najcichsza, i to sporo. Głośniej zaczyna sięw zasadzie powyżej 160-170km/h a z takimi prędkościami jeździ się sporadycznie ( a na niemieckiej autostradzie jest większy hałas od betonu z nawierzchni niż z silnika czy opływu powietrza).
Co do komfortu - fotel ma moim zdaniem dobre regulacje i sam jest bardzowygodny. Ja tym autem zjeździłem kawał europy, najdłuższa trasa ( robiona w 2 dni) to Calabria ( ponad 2500km) i po tym wysiadłem bez bólu pleców czy tyłka
A dzieci wolą jeździć Cromą niż Mondeo - bo twierdzą że z tyłu wygodniej