Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 68
Like Tree14lubi to!

Temat: jak jezdzic dieslem  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Unikać taksówkarsko-pekaesiarskiego stylu jazdy, tzn. jazdy na wysokich biegach z niskimi obrotami.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Noo, a butowanie od samego dołu znowu niszczy skrzynię biegów bo walimy w nią od samego dołu kupę niutonów. I co lepsze

  4. #18
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cos wyposrodkowanego.
    Dyskutowalismy juz na forum, ze croma nie lubi emeryckiego stylu jazdy, bo silnik zaczyna sie dusic i szarpac.
    Ja osobiście mam dosyc ciężką nogę i staram sie jeźdZić dynamicznie. Po wymianie egr i zaworu n-75 oraz wyczajeniu, ze silnik jtd lubi paliwo dobrej jakosci, a takze po zmianie stylu jazdy na ostrzejszy, croma odzyla.
    Moim fiacikiem dojezdzam do pracy i robie codziennie ok. 30km w jedną stronę drogą krajową. Jest gdzie przycisnąć :-)

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  5. #19
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Unikać taksówkarsko-pekaesiarskiego stylu jazdy, tzn. jazdy na wysokich biegach z niskimi obrotami.
    Nie zgodzę się z tym twierdzeniem właśnie, że należy jeździć na wysokich biegach nawet z niskimi obrotami ale przyspieszać redukując biegi
    Jadąc z stałą prędkością po prostej drodze nie ma potrzeby żyłować silnika bo i tak on potrzebuje tylko kilkunastu KM... po co to robić...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #20
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Moze jeszcze stosowac tzw. przegaz przy redukcji???

    Twój sposób na jazdę to najprostsza, najszybsza i najkrótsza droga na rozwalenie dwumasy.

    Rob, jak chcesz.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 08-12-2017 o 09:07

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    To się nazywa ecodriving
    Skrzynia też dostaje wtedy po dupie. Najlepiej i to obojętnie dla jakiego silnika to jazda w zakresie 2000-2500 obrotów.

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Nie ecodriving tylko ecokilling

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    42
    Postów
    189
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    No i wracacie do tego co pisałem 13 postów wcześniej. Po co się tak produkujecie?

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  10. #24
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Sluchaj, jesli ktos wypisuje bzdury, to trzeba to ukrócić.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  11. #25
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Moze jeszcze stosowac tzw. przegaz przy redukcji???

    Twój sposób na jazdę to najprostsza, najszybsza i najkrótsza droga na rozwalenie dwumasy.

    Rob, jak chcesz.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    uśmiałem się ... Fiatami zrobiłem prawie milion km a z silnikami JTD grubo ponad 300 tyś i nigdy dwu masy nie wymieniałem...
    Proponuje pojeździć hybrydą lub elektryczny autem bo one pokazują chwilowe zapotrzebowanie na "moc" w zależności od warunków...

    Powtórzę po raz trzeci i ostatni- jeździć na wysokich biegach a przyspieszać redukując biegi
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #26
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    To normalne, ze na wyzszych biegach. Na jedynce czy dwojce nikt nie bedzie jechal autostradą. Pytanie tylko - w jakim zakresie obrotow. Ja polecam 2000-2500obr./min. Gdy bedziesz jezdzil jak taksiarz czy pekaesiarz na czworce z obrotami 1500 obr/min, to zniszczysz auto. Amen.
    Koniec offu.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Dodam od siebie, że 1.9 i 150KM mija się z ekonomią... Chcesz tym jechać, trzeba depnąć. Depniesz, spalasz. Wszystko. Wątpię żebyś poniżej 5l na setkę zszedł... Chyba, że tak jak przedmówcy piszą, rozwalisz silnik na małych obrotach.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    40
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    Więc jeśli zimny silnik to do 2 tys ciepły to przedział 2000-2500 tys a czy taka jazda nie będzie zła dla kierownicy turbiny?

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    42
    Postów
    189
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Nie kolego nie bedzie, chodzi o to ze kierownice turbiny pracują w tym zakresie. Jeżeli bedziesz krecił do 2000 lub 2200 kierownice nie będą pracować w pełnym zakresie i sie zapieką.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    40
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    Więc spokojnie można jeździć max 2600 tys i wtedy będzie wszystko pracować w pełnym zakresie? Mechanik kiedyś mi mówił że auto trzeba kręcić do 4 tys żeby wszystko się ruszyło?


 
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak jezdzic dizlem 1.9jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl