Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 38
Like Tree3lubi to!

Temat: jak jezdzic dieslem  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    503
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Unikać taksówkarsko-pekaesiarskiego stylu jazdy, tzn. jazdy na wysokich biegach z niskimi obrotami.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    117
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Noo, a butowanie od samego dołu znowu niszczy skrzynię biegów bo walimy w nią od samego dołu kupę niutonów. I co lepsze

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    503
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cos wyposrodkowanego.
    Dyskutowalismy juz na forum, ze croma nie lubi emeryckiego stylu jazdy, bo silnik zaczyna sie dusic i szarpac.
    Ja osobiście mam dosyc ciężką nogę i staram sie jeźdZić dynamicznie. Po wymianie egr i zaworu n-75 oraz wyczajeniu, ze silnik jtd lubi paliwo dobrej jakosci, a takze po zmianie stylu jazdy na ostrzejszy, croma odzyla.
    Moim fiacikiem dojezdzam do pracy i robie codziennie ok. 30km w jedną stronę drogą krajową. Jest gdzie przycisnąć :-)

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    175
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Unikać taksówkarsko-pekaesiarskiego stylu jazdy, tzn. jazdy na wysokich biegach z niskimi obrotami.
    Nie zgodzę się z tym twierdzeniem właśnie, że należy jeździć na wysokich biegach nawet z niskimi obrotami ale przyspieszać redukując biegi
    Jadąc z stałą prędkością po prostej drodze nie ma potrzeby żyłować silnika bo i tak on potrzebuje tylko kilkunastu KM... po co to robić...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    503
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Moze jeszcze stosowac tzw. przegaz przy redukcji???

    Twój sposób na jazdę to najprostsza, najszybsza i najkrótsza droga na rozwalenie dwumasy.

    Rob, jak chcesz.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 08-12-2017 o 09:07

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    117
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    To się nazywa ecodriving
    Skrzynia też dostaje wtedy po dupie. Najlepiej i to obojętnie dla jakiego silnika to jazda w zakresie 2000-2500 obrotów.

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Nie ecodriving tylko ecokilling

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    36
    Postów
    94
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    No i wracacie do tego co pisałem 13 postów wcześniej. Po co się tak produkujecie?

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    503
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Sluchaj, jesli ktos wypisuje bzdury, to trzeba to ukrócić.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    175
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Moze jeszcze stosowac tzw. przegaz przy redukcji???

    Twój sposób na jazdę to najprostsza, najszybsza i najkrótsza droga na rozwalenie dwumasy.

    Rob, jak chcesz.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    uśmiałem się ... Fiatami zrobiłem prawie milion km a z silnikami JTD grubo ponad 300 tyś i nigdy dwu masy nie wymieniałem...
    Proponuje pojeździć hybrydą lub elektryczny autem bo one pokazują chwilowe zapotrzebowanie na "moc" w zależności od warunków...

    Powtórzę po raz trzeci i ostatni- jeździć na wysokich biegach a przyspieszać redukując biegi
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    503
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    To normalne, ze na wyzszych biegach. Na jedynce czy dwojce nikt nie bedzie jechal autostradą. Pytanie tylko - w jakim zakresie obrotow. Ja polecam 2000-2500obr./min. Gdy bedziesz jezdzil jak taksiarz czy pekaesiarz na czworce z obrotami 1500 obr/min, to zniszczysz auto. Amen.
    Koniec offu.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    35
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Dodam od siebie, że 1.9 i 150KM mija się z ekonomią... Chcesz tym jechać, trzeba depnąć. Depniesz, spalasz. Wszystko. Wątpię żebyś poniżej 5l na setkę zszedł... Chyba, że tak jak przedmówcy piszą, rozwalisz silnik na małych obrotach.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    33
    Postów
    147
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Więc jeśli zimny silnik to do 2 tys ciepły to przedział 2000-2500 tys a czy taka jazda nie będzie zła dla kierownicy turbiny?

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    36
    Postów
    94
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Nie kolego nie bedzie, chodzi o to ze kierownice turbiny pracują w tym zakresie. Jeżeli bedziesz krecił do 2000 lub 2200 kierownice nie będą pracować w pełnym zakresie i sie zapieką.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    33
    Postów
    147
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Więc spokojnie można jeździć max 2600 tys i wtedy będzie wszystko pracować w pełnym zakresie? Mechanik kiedyś mi mówił że auto trzeba kręcić do 4 tys żeby wszystko się ruszyło?


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl