Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2006

    Croma jtd 16v 150km gaśnie losowo

    Witam
    Mam problem ze swoją Cromą, a mianowicie zdarza jej się gaśnięcie silnika podczas pracy. Z problemem borykam się już od 2 miesięcy, jednak objawy potrafią ustąpić na 2 tygodnie po czy wrócić na kilka dni. Czasami jest tak że nie mogę ujechać 100 m, bo gaśnie co chwilę jak odpalę, a czasami gaśnie kilka razy podczas jazdy. Na początku myślałem że to czujnik położenia wału korbowego, jednak auto gaśnie nie tylko jak jest ciepłe, ale również jak jest zimne. Generalnie gaśnie bez żadnej reguły. Ciekawe jest to, że kiedy ma ten powiedzmy intensywny "epizod" gaśnięcia to można to "zgaśnięcie" wywołać ruszając wiązkami elektrycznymi, które biegną w okolicach egr'a (główna wiązka pompy wtryskowej, świec, wtryskiwaczy itp.). Natomiast teraz, kiedy już jeździ drugi dzień bez gaśnięcia, szarpanie za te wiązki nie powoduje gaśnięcia.
    Na komputerze nie rejestrują się żadne błędy, jedynie błąd potencjometru pedału gazu czasami.
    Auto 3 miesiące temu miało robiony duży serwis
    - wymiana wszystkich tarcz i klocków
    - wymiana oleju i filtra oleju
    - wymiana filtra powietrza, paliwa i kabinowego
    - wymiana rozrządu z pompą wody
    - usuwanie i zaślepienie klap wirowych w kolektorze dolotowym
    - czyszczenie egr'a i częściowa zaślepka
    - czyszczenie przepustnicy (klapki gaszącej)
    - usuwanie DPF'a z wyprogramowaniem z ECU
    - wymiana koła pasowego, rolek i paska wielorowkowego (po tej naprawie zaczął się problem, ale mechanicy zaprzeczają żeby coś zepsuli)
    Czy coś się komuś nasuwa na myśl, ktoś miał podobny przypadek?
    Pozdrawiam

    Zapomniałem napisać jeszcze że gaśnięcie wstępuje również podczas płynnej jazdy z powiedzmy 1600 - 1800rpm. Nagle czuję jak auto traci moc jakby odcinało paliwo i jak wcisnę sprzęgło to gaśnie. Zawsze jednak mogę od razu je odpalić nawet tocząc się dalej bez zatrzymania, i kontynuować jazdę.
    Ostatnio edytowane przez mirras ; 27-01-2016 o 10:17



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    34
    Postów
    312
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Czytałem gdzieś kiedyś, żeby w takich sytuacjach sprawdzić akumulator i jego wiązkę. Wygląda to na problem elektryczny.

    U mnie gaśnięcie auta na biegu jałowym, lub podczas zmiany biegów (kiedy obroty spadają) powoduje zabrudzona elektronika sterowania przepustnicą.
    Olej z odmy, trafiając do dolotu, wpada na klapkę przepustnicy i po trzpieniu spływa grawitacyjnie na elektronikę znajdującą się w puszcze poniżej. Dopóki nie poprawię separatora oleju, co kilka miesięcy czyszczę ową elektronikę i jest ok.

    Wracając do tematu, w Twoim przypadku zaczął bym od akumulatora. Ewentualnie skontroluj wtyczki na wtryskach. Chociaż raczej na wszystkich 4 naraz by nie padły.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2006
    Ok, dzięki za podpowiedź. Sprawdzę akumulator i przepustnicę też wykręcę i sprawdzę. Apropos separtora oleju mówisz o tzw "oilcatch-u" ?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    34
    Postów
    312
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał mirras Zobacz post
    Ok, dzięki za podpowiedź. Sprawdzę akumulator i przepustnicę też wykręcę i sprawdzę. Apropos separtora oleju mówisz o tzw "oilcatch-u" ?
    Tak, ten oryginaly montowany w tych silnikach jest trochę biedny, no i ma powrót do miski (co wg mnie nie jest najlepsze), więc chcę go wymienic na coś sprytniejszego (chodzi mi o budowę wewnątrz).

    Generalnie od czasu jak wykryłem co stoi za tymi moimi gaśnięciami, zacząłem częściej butować auto, dzięki temu odma lepiej pracuje i już tyle tego oleju w dolocie nie mam. Zauważyłem też, że kiedyś przy bucie zostawiałem delikatnego bąka za sobą, teraz jest czysto.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    35
    Postów
    950
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    nie mogę teraz znaleźć tego posta, już ktoś na tym forum miał podobny problem. sprawdź czy przewody nie są gdzieś zalewane wodą. jak łapią wilgoć to masz problemy. jak woda odparuje problem ustaje na jakiś czas. jak znajdę ten temat to podlinkuje go.
    Pozdrawiam


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2006
    Ok. Powiedzcie mi bo nie mogę znaleźć, gdzie znajduje się sterownik ECU w mojej Cromie?

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    48
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Cytat Napisał mirras Zobacz post
    Ok. Powiedzcie mi bo nie mogę znaleźć, gdzie znajduje się sterownik ECU w mojej Cromie?
    chyba w prawym nadkolu

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    31
    Postów
    347
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Dokładnie pod prawym narożnikiem zderzaka.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2006
    Zawiozłem przed wczoraj Cromę do elektryka samochodowego, po drodze zgasła mi kilka razy znowu, ale oczywiście jak elektryk zaczął sprawdzać to przestała gasnąć (zrobiło się cieplej?) i jeździ już nią dwa dni i nie gaśnie. Szarpanie za te same wiązki elektryczne teraz nie daje żadnego skutku, silnik działa. Jak na złość :/ Jakieś jeszcze pomysły macie? W sobotę planuję sam posprawdzać wszystko co się da na kanale. Sprawdzę te wiązki akumulatora (gdzie znajdę główne przyłącze masy do karoserii?), sprawdzę przepustnicę, planuję też wyczyścić regulator ciśnienia paliwa, dostać się do ECU i sprawdzić mu wtyczki. Co jeszcze mogę zrobić?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    219
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Zacznij od tej przepustnicy i wyluzuj, bo rozkręcisz całe auto
    Wszelkiego rodzaju braki w połączeniu z czujnikami, lub ich same uszkodzenia zapisują błąd
    Przy przepustnicy masz góra pół godz roboty

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał stevenek Zobacz post
    Dokładnie pod prawym narożnikiem zderzaka.
    To rozumiem, że żeby dostać się do sterownika, trzeba zdjąć zderzak?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    31
    Postów
    347
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Raczej tak. Może ściągając samo nadkole też by się dało, ale raczej słaby dostęp będzie.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał stevenek Zobacz post
    Raczej tak. Może ściągając samo nadkole też by się dało, ale raczej słaby dostęp będzie.
    Podobno przez nadkole da się odkręcić, ale się nie wyciągnie wiec jeżeli chcesz go wyjąć zderzak trzeba odkręcać.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,008
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    wystarczy wejść pod auto odkręcić osłonę silnika- tą małą zaraz za zderzakiem, ściągnąć nadkole prawe i ecu można wyciągnąć

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2006
    W końcu elektryk stwierdził, że wiązki elektryczne wokół silnika były niedbale ułożone, nie powpinane w uchwyty i miejscami niezaizolowane. Poprawił to i na razie jest spokój, chociaż na 100% nie był pewien. Dam znać za kilka tygodni czy gaśnięcie nie powróciło.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 150KM szarpanie
    Napisany przez KendyQ10 na forum Croma
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 20-06-2016, 22:52
  2. Croma 1,9 jtd 150km zakup
    Napisany przez Cronos na forum Croma
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 15-04-2016, 14:57
  3. Cieżko z odpalaniem Croma 1.9 16V 150KM
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 23-12-2014, 09:57
  4. fiat croma 1.9 JTD Multijet 150km
    Napisany przez Braveheart2014 na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-11-2014, 17:05
  5. Croma 1.9JTD 150km - remont
    Napisany przez wolverinehh na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 09-01-2014, 13:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma 1.9 150 km multijet gasnie

fiat croma gasnie

1.9jtdm zgasl podczas jazdy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl