Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10

Temat: Ogrzewanie  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    31
    Postów
    122
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007

    Ogrzewanie

    Witam.
    Mam problem z ogrzewaniem.
    Po nagrzaniu silnika do temperatury 90 stopni (wskazówka w połowie) ustawiłem nadmuch na max. temperaturę tj. 32 stopnie celem sprawdzenia jak grzeje. Okazało się, że powietrze nie było tak gorące jakie moim zdaniem powinno być przy takiej temperaturze. Dla porównania u kolegi w Fordzie przy częściowym nagrzaniu silnika i ustawionych 22 stopniach powietrze leci cieplejsze niż u mnie przy 27. Dodam, że termostat wymieniłem kilka miesięcy temu, więc odpada. Jak się przedstawia sytuacja w Waszych autach z ogrzewaniem przy ujemnych temperaturach? Czy problem może być w nagrzewnicy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2015
    Skąd
    Mosina
    Postów
    45
    Auto
    Fiat bravo 2TJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Zamknij obieg zewn. Generalnie w bravo 2 po przesiadce ze starej Bravy widze u siebie tez ze nadmuch Bravo 2 jest bardzo slaby (tzn wieje bardzo glosno ale slabo tego powietrza leci - tzn jakos tak sie rownomiernie rozprowadza ze nie ma efektu bezposredniego nawiewu no i dlugo trzeba czekac na gorące powietrze)- zwlaszcza przy obiegu otwartym - mocno sie miesza z zimmnym powietrzem...
    No ale jek sie zamnie obieg zewn to z kolei szyby szybko parują
    Jak u innych uzytkownikow?
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 12-01-2017 o 11:19

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    42
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Bravo 198 2.0 MJet 214KM 493Nm
    Rocznik
    2010
    Fakt. Ogólnie mechanizm nawiewu w Bravo 2 jest słaby. Mam na myśli wersję z automatyczną klimatyzacją. Jak jest w manualnej nie wiem. Z parowaniem szyb sobie poradziłem. Mianowicie wymieniłem filtr kabinowy na zwykły. Wcześniej miałem tzw. węglowy. Dodam, że filtr był czysty, gdyż wymieniam dwa razy do roku, a węglowy założyłem na jesień 2016 r.. Węglowy jednak gorzej przepuszcza powietrze i kiedy jest duża wilgotność szyby parowały. Po wymianie na filtr zwykły i umyciu szyb od środka płynem do mycia szyb z zawartością octu (kupiłem w Carrefour polski płyn do mycia szyb Ludwik z octem :-) ) parowanie ustało. Jeżdżę już tak ze dwa tygodnie i jest ok. Mam nadzieję, że znalazłem w końcu patent na to cholerne parowanie szyb :-)

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2016
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    32
    Postów
    33
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2009
    U mnie z ręczną klimatyzacją nadmuch także jest dość przeciętny. Wcześniej miałem starszą Astre III i siła nadmuchu była zdecydowanie lepszą i ciszej chodziła.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    31
    Postów
    122
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007
    U mnie nie ma problemu z parowaniem szyb. Temperatura na wyświetlaczu nie odzwierciedla jej w rzeczywistości chyba że mam coś uszkodzone np. nagrzewnicę. Jak to sprawdzić?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    362
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    Twój problem może wynikać raczej z konstrukcji silnika.
    Fiatowski JTD ma dużą sprawnosć, masywny korpus który długo się rozgrzewa i duze grile z przodu przez ktore powietrze dość solidnie studzi w czasie jazdy.
    W Stilo miałem identycznie tylko tam dosyć łatwo dało się zasłonić górny grill kawałkiem perforowanego tworzywa a w czasie silnych mrozów dół chłodnicy, poprawa była kosmiczna.
    Niestety w Bravo II zasłonięcie górnego grilla to makabra, kombinowałem godzinę i całe ręce podrapałem zanim udało się włożyć pasek tworzywa, z dołem dałem sobie spokój bo bez najazdu i czołgania pod samochodem żadnych szans na sensowne zasłonięcie dołu chłodnicy.
    Na wilgoć znalazłem sposób wstawiając za przedni fotel kierowcy pochłaniacz wilgoci, najlepiej sprawdził się Humi Stop który pojawia się w Biedronkach i jest na Allegro, inne tanie z marketów nie pomagają.
    Również w czasie mrozów zakrywam przednią szybę matą, zrobiona samodzielnie z maty które sprzedaje się jako osłona na ścianę za kaloryfer więc po zdjęciu szyba nie jest trochę inna niż przemarznięta całą noc.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2015
    Skąd
    Mosina
    Postów
    45
    Auto
    Fiat bravo 2TJet 120KM
    Rocznik
    2008
    U mniei wogole wszystkie nawiewy ledwo dmuchaly-wczoraj wymienilem filtr przeciwpylkowy- byl jakis niemiecki bardzo gruby na filtrona -cieniutki i wszystko odzylo...wreszcie ciepekko! Zaczalbym od wymiany filtra albo wyciagnuecia i spr co wtedy

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    31
    Postów
    122
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007
    Jak się dostać do tego filtra?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2016
    Skąd
    Wawa
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 2.0 Sport 192Hp 440NM
    Rocznik
    2011
    Pozwolę sobie wrzucić link który wszystko wyjaśnia gdzie jest filtr i jak go wymienić, wymiana nie jest mega komfortowa ale bez problemu do wykonania samodzielnie https://www.youtube.com/watch?v=Hc-iz5wai-A

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2015
    Skąd
    Mosina
    Postów
    45
    Auto
    Fiat bravo 2TJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał ZakkmfWylde Zobacz post
    Pozwolę sobie wrzucić link który wszystko wyjaśnia gdzie jest filtr i jak go wymienić, wymiana nie jest mega komfortowa ale bez problemu do wykonania samodzielnie https://www.youtube.com/watch?v=Hc-iz5wai-A

    Mała uwaga - bo tego nie widac zbyt dokladnie na filmie - zaslepke od filtra wyciągamy nie pociągając do siebie a starając sie przesunąć w strone silnika (odginając równocześnie delikatnie 2 zatrzaski na górze) - przynajmniej u mnie tak się dała wyjąc. Była tez u mnie w zaslepce pusta dziura - jakby po srubie - pewnie normalnie tam jest sruba do odkrecenia jeszcze
    Wladowałem dedykowany filtr filtrona K1103. W porównaniu do niemieckiego, ktory był w aucie miał chyba z 3 razy cienszą membranę - wyglądał przy nim jak tandetna podróbka. I mam wrazenie ale to moze tylko autosugestia, ze bardziej czuć teraz spaliny.. ale lepsze to niz zima w aucie. Naprawde jest spora roznica w sile nadmuchu - z 3 razy mocniej wieje. Przy czym stary wcale nie byl zapchany zbytnio

    Wkladanie filtra tez nie jest łatwe - trzeba uwazc zeby go niezgiąc zbytnie bo nie wejdzie do konca. Chyba przy wkladaniu najlepiej lekko odchylic drugi koniec w strone silnika a nie do gory
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 03-02-2017 o 12:00


 

Podobne tematy

  1. [ogrzewanie] Ogrzewanie w Doblo - ososbowym!
    Napisany przez mw na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-11-2013, 23:19
  2. [ogrzewanie] Ogrzewanie tylnej szyby
    Napisany przez alogator na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-12-2010, 07:23
  3. [ogrzewanie] ogrzewanie tylnej szyby ( przepala się bezpiecz
    Napisany przez Donat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-09-2010, 20:12
  4. [ogrzewanie] Ogrzewanie Nawiew Wentylator Nie Działa.
    Napisany przez Jakub26 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-05-2010, 13:55
  5. [ogrzewanie] ogrzewanie a raczej jego brak na postojowych ob
    Napisany przez roman na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-10-2009, 08:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu