Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10

Temat: Ogrzewanie  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    32
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007

    Ogrzewanie

    Witam.
    Mam problem z ogrzewaniem.
    Po nagrzaniu silnika do temperatury 90 stopni (wskazówka w połowie) ustawiłem nadmuch na max. temperaturę tj. 32 stopnie celem sprawdzenia jak grzeje. Okazało się, że powietrze nie było tak gorące jakie moim zdaniem powinno być przy takiej temperaturze. Dla porównania u kolegi w Fordzie przy częściowym nagrzaniu silnika i ustawionych 22 stopniach powietrze leci cieplejsze niż u mnie przy 27. Dodam, że termostat wymieniłem kilka miesięcy temu, więc odpada. Jak się przedstawia sytuacja w Waszych autach z ogrzewaniem przy ujemnych temperaturach? Czy problem może być w nagrzewnicy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Mosina
    Postów
    117
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Zamknij obieg zewn. Generalnie w bravo 2 po przesiadce ze starej Bravy widze u siebie tez ze nadmuch Bravo 2 jest bardzo slaby (tzn wieje bardzo glosno ale slabo tego powietrza leci - tzn jakos tak sie rownomiernie rozprowadza ze nie ma efektu bezposredniego nawiewu no i dlugo trzeba czekac na gorące powietrze)- zwlaszcza przy obiegu otwartym - mocno sie miesza z zimmnym powietrzem...
    No ale jek sie zamnie obieg zewn to z kolei szyby szybko parują
    Jak u innych uzytkownikow?
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 12-01-2017 o 12:19

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    Fakt. Ogólnie mechanizm nawiewu w Bravo 2 jest słaby. Mam na myśli wersję z automatyczną klimatyzacją. Jak jest w manualnej nie wiem. Z parowaniem szyb sobie poradziłem. Mianowicie wymieniłem filtr kabinowy na zwykły. Wcześniej miałem tzw. węglowy. Dodam, że filtr był czysty, gdyż wymieniam dwa razy do roku, a węglowy założyłem na jesień 2016 r.. Węglowy jednak gorzej przepuszcza powietrze i kiedy jest duża wilgotność szyby parowały. Po wymianie na filtr zwykły i umyciu szyb od środka płynem do mycia szyb z zawartością octu (kupiłem w Carrefour polski płyn do mycia szyb Ludwik z octem :-) ) parowanie ustało. Jeżdżę już tak ze dwa tygodnie i jest ok. Mam nadzieję, że znalazłem w końcu patent na to cholerne parowanie szyb :-)

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2016
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    32
    Postów
    48
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2009
    U mnie z ręczną klimatyzacją nadmuch także jest dość przeciętny. Wcześniej miałem starszą Astre III i siła nadmuchu była zdecydowanie lepszą i ciszej chodziła.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    32
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007
    U mnie nie ma problemu z parowaniem szyb. Temperatura na wyświetlaczu nie odzwierciedla jej w rzeczywistości chyba że mam coś uszkodzone np. nagrzewnicę. Jak to sprawdzić?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    398
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    Twój problem może wynikać raczej z konstrukcji silnika.
    Fiatowski JTD ma dużą sprawnosć, masywny korpus który długo się rozgrzewa i duze grile z przodu przez ktore powietrze dość solidnie studzi w czasie jazdy.
    W Stilo miałem identycznie tylko tam dosyć łatwo dało się zasłonić górny grill kawałkiem perforowanego tworzywa a w czasie silnych mrozów dół chłodnicy, poprawa była kosmiczna.
    Niestety w Bravo II zasłonięcie górnego grilla to makabra, kombinowałem godzinę i całe ręce podrapałem zanim udało się włożyć pasek tworzywa, z dołem dałem sobie spokój bo bez najazdu i czołgania pod samochodem żadnych szans na sensowne zasłonięcie dołu chłodnicy.
    Na wilgoć znalazłem sposób wstawiając za przedni fotel kierowcy pochłaniacz wilgoci, najlepiej sprawdził się Humi Stop który pojawia się w Biedronkach i jest na Allegro, inne tanie z marketów nie pomagają.
    Również w czasie mrozów zakrywam przednią szybę matą, zrobiona samodzielnie z maty które sprzedaje się jako osłona na ścianę za kaloryfer więc po zdjęciu szyba nie jest trochę inna niż przemarznięta całą noc.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Mosina
    Postów
    117
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM
    Rocznik
    2008
    U mniei wogole wszystkie nawiewy ledwo dmuchaly-wczoraj wymienilem filtr przeciwpylkowy- byl jakis niemiecki bardzo gruby na filtrona -cieniutki i wszystko odzylo...wreszcie ciepekko! Zaczalbym od wymiany filtra albo wyciagnuecia i spr co wtedy

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    32
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007
    Jak się dostać do tego filtra?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2016
    Skąd
    Wawa
    Postów
    44
    Auto
    Bravo 2.0 Sport 192Hp 440NM
    Rocznik
    2011
    Pozwolę sobie wrzucić link który wszystko wyjaśnia gdzie jest filtr i jak go wymienić, wymiana nie jest mega komfortowa ale bez problemu do wykonania samodzielnie https://www.youtube.com/watch?v=Hc-iz5wai-A

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Mosina
    Postów
    117
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał ZakkmfWylde Zobacz post
    Pozwolę sobie wrzucić link który wszystko wyjaśnia gdzie jest filtr i jak go wymienić, wymiana nie jest mega komfortowa ale bez problemu do wykonania samodzielnie https://www.youtube.com/watch?v=Hc-iz5wai-A

    Mała uwaga - bo tego nie widac zbyt dokladnie na filmie - zaslepke od filtra wyciągamy nie pociągając do siebie a starając sie przesunąć w strone silnika (odginając równocześnie delikatnie 2 zatrzaski na górze) - przynajmniej u mnie tak się dała wyjąc. Była tez u mnie w zaslepce pusta dziura - jakby po srubie - pewnie normalnie tam jest sruba do odkrecenia jeszcze
    Wladowałem dedykowany filtr filtrona K1103. W porównaniu do niemieckiego, ktory był w aucie miał chyba z 3 razy cienszą membranę - wyglądał przy nim jak tandetna podróbka. I mam wrazenie ale to moze tylko autosugestia, ze bardziej czuć teraz spaliny.. ale lepsze to niz zima w aucie. Naprawde jest spora roznica w sile nadmuchu - z 3 razy mocniej wieje. Przy czym stary wcale nie byl zapchany zbytnio

    Wkladanie filtra tez nie jest łatwe - trzeba uwazc zeby go niezgiąc zbytnie bo nie wejdzie do konca. Chyba przy wkladaniu najlepiej lekko odchylic drugi koniec w strone silnika a nie do gory
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 03-02-2017 o 13:00


 

Podobne tematy

  1. [ogrzewanie] Ogrzewanie w Doblo - ososbowym!
    Napisany przez mw na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-11-2013, 00:19
  2. [ogrzewanie] Ogrzewanie tylnej szyby
    Napisany przez alogator na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-12-2010, 08:23
  3. [ogrzewanie] ogrzewanie tylnej szyby ( przepala się bezpiecz
    Napisany przez Donat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-09-2010, 21:12
  4. [ogrzewanie] Ogrzewanie Nawiew Wentylator Nie Działa.
    Napisany przez Jakub26 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-05-2010, 14:55
  5. [ogrzewanie] ogrzewanie a raczej jego brak na postojowych ob
    Napisany przez roman na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-10-2009, 09:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl