Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 40
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    39
    Postów
    96
    Auto
    Fiat Bravo 198 2.0 MJet 215KM 495Nm
    Rocznik
    2010

    Diesel - biały dym z rury wydechowej podczas rozruchu zimnego silnika

    Jak w temacie. Samochód to Bravo 2.0 MultiJet 143 tys.km. faktycznego przebiegu. Ostatnio zauważyłem biały dym wydobywający się z rury wydechowej podczas rozruchu na zimnym silniku. Auto w nocy parkuję w garażu, w którym temperatura rano oscyluje w granicach 10 st.C, kiedy na zewnątrz jest bliska zera. Wcześniej niczego niepokojącego nie zauważyłem, ale ostatnio kiedy odpalałem rano auto, to pojawiał się jasno siwy dymek, właściwie prawie biały. Zwykle silnik uruchamia się po jednym obrocie rozrusznika i dymku było niewiele, choć ostatnio rozrusznik coraz częściej musi się obrócić ze 3 razy, żeby auto zapaliło i białego dymu jest wtedy dużo więcej.
    Dym wydobywa się wydechu przez około sekundę, dwie i potem już nie. Silnik potem pracuje równo, nic nie przerywa ani nie gaśnie, obroty nie falują. Kiedy uruchamiam auto na rozgrzanym silniku, wtedy żadnego dymka nie puszcza. Na początku moje podejrzenie padło na złej jakości paliwo, ale zatankowałem teraz na innej stacji, na której raczej mają dobre paliwo i dzieje się tak samo. Uprzedzając pytania płynu chłodniczego z silnika nie ubywa, a oleju ubywa w normie jak w każdym aucie z turbosprężarką. Ponadto nadmienię, że silniki ma usunięty filtr DPF oraz wyprogramowany EGR, który jest cały czas w pozycji zamkniętej.

    Wiem, że ten temat przewija się na różnych forach i dotyczy diesli różnych producentów. Jedni to radzą ignorować i piszą, że silniki diesla tak mają i że dramatu nie ma.

    Ja jednak chciałbym zapytać od czego zacząć diagnostykę w przypadku tej trochę mnie wkurzającej usterki. Na początku pomyślałem o niedogrzewających świecach żarowych, choć to dziwne bo kontrolka świec gaśnie bardzo szybko i teoretycznie silnik jest gotowy do uruchomienia.

    Myślę, żeby na początku przemierzyć obecne i w razie potrzeby wymienić świece, gdyż to nie majątek, a jeśli to nie pomoże zająć się zdiagnozowaniem wtryskiwaczy.

    Dlatego chciałem zapytać, czy Wy macie może jakieś sprawdzone metody na radzenie sobie z tą bolączką w naszym wypadku fiatowskich silników diesla opisywaną przeze mnie powyżej?

    Z góry dzięki za wszelkie rozsądne sugestie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    27
    Postów
    1,097
    Auto
    Bravolec 1.9 MjT
    Rocznik
    12,2007
    Moja sugestia jest taka by moze podjechac na kontrole spalin??
    W swoim bravo przed kupnem takze byly swiece do wymiany...ale on raczej kopcil ciemno szarym dymem i troche smierdzialo..

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2013
    Skąd
    Grajewo
    Wiek
    25
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    05.2007
    W takiej temperaturze to normalna rzecz. w róże wydechowej skrapla się woda która po uruchomieniu silnika odparowuje powodując biały dym.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    39
    Postów
    96
    Auto
    Fiat Bravo 198 2.0 MJet 215KM 495Nm
    Rocznik
    2010
    Para wodna to nie jest napewno. Dym śmierdzi niespaloną ropą, czy czymś takim. Jak napisałem wcześniej rozruch na rozgrzanym silniku nie powoduje puszczenia białego dymu. Właściwie nie widać nic, bo spaliny są wtedy bezbarwne.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    DJ
    Postów
    264
    Auto
    Skoda Octavia 1,9 TDI
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    zdiagnozowaniem wtryskiwaczy.
    Od tego zacznij. Świece sobie daruj. Zmierz ciśnienie na wtryskiwaczach przy rozruchu.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    a czy auto poza wywalony dpf i egr off ma robiony remap?

    z ktorego roku nb? pierwsze 2.0mj mialy blad w sofcie ktory powodowal problemy z odpalaniem w nizszych temp.

    ale tak na wstepie wypadalo by sprawdzic korekcje wtryskiwaczy, silnik nagrzany i korekcje na jalowym i przy 3000rpm
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    39
    Postów
    96
    Auto
    Fiat Bravo 198 2.0 MJet 215KM 495Nm
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał opti
    a czy auto poza wywalony dpf i egr off ma robiony remap?
    Tak, z softu wywalony DPF oraz zamknięty programowo EGR, poza tym moc podniesiona do 215KM i moment do 495Nm

    z ktorego roku nb? pierwsze 2.0mj mialy blad w sofcie ktory powodowal problemy z odpalaniem w nizszych temp.
    NB z grudnia 2009 r.

    ale tak na wstepie wypadalo by sprawdzic korekcje wtryskiwaczy, silnik nagrzany i korekcje na jalowym i przy 3000rpm
    Umówiłem się już u kolegi mechanika, który mi to zdiagnozuje, zobaczymy co będzie.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    2009 to chyba soft byl juz z poprawka odpalania, zwiekszono dawke paliwa i chyba min wydluzono grzanie swiec albo sama dawke tylko wlosi trzasneli.. jakos tak to bylo
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2012
    Skąd
    powiat płocki
    Wiek
    28
    Postów
    77
    Auto
    Bravo 1.9 sport 180 KM po chipie :)
    Rocznik
    2008
    Jak miałem poprzedniego diesla co prawda był to ford ale miałem podobnie, u siebie obstawiłem na trochę lejące już dwa wtryski (podobno trochę już przelewały tak twierdził mój mechanik). Po nocy albo dwóch bez odpalania to chmura była pokaźna

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2010
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    25
    Postów
    73
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    Miałem ten sam problem z dieslem nie raz i z różnych powodów. Przede wszystkim jeżeli dym śmierdzi paliwem to znaczy że wypluwa niespaloną mieszankę a więc co za tym idzie świece żarowe się kłaniają, niedogrzana mieszanka z powodu awarii którejś ze świec lub jej częściowej niesprawności powoduje mocny żrący dym z rury.

    Wtryskiwacze bym wykluczył jeżeli dzieje się tak tylko przy odpalaniu na zimnym silniku.

    Ale jeżeli świeczki nie pomogą z tańszych i uzasadnionych dalszych poszukiwań przyjrzałbym się kątowi wyprz. wtrysku. Może rozrząd się przestawił, a może najzwyczajniej w świecie dupiate paliwo. Teraz jest okres paliw przejściowych na stacjach niektóre mają jeszcze niestety letnie a przy takich temperaturach mogą dziać się cuda. Wiem bo sam to przerabiałem.

    Świece samemu na krótko można sprawdzić biorąc kabel rozruchowy i chwytając świecę za gwint i drugi biegun kabla do karoserii, a następnie czubek do którego mocowany jest kabel plusowy przyłożyć do + na akumulatorze, jeżeli żarzy się od czuba jest ok, jeżeli po bokach lub wcale - do dupy.
    Ostatnio edytowane przez elnino ; 21-10-2013 o 20:30

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    39
    Postów
    96
    Auto
    Fiat Bravo 198 2.0 MJet 215KM 495Nm
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał elnino Zobacz post
    Miałem ten sam problem z dieslem nie raz i z różnych powodów. Przede wszystkim jeżeli dym śmierdzi paliwem to znaczy że wypluwa niespaloną mieszankę a więc co za tym idzie świece żarowe się kłaniają, niedogrzana mieszanka z powodu awarii którejś ze świec lub jej częściowej niesprawności powoduje mocny żrący dym z rury.
    Tylko kontrolka od świec na tablicy rozdzielczej znika od razu po przekręceniu kluczyka, nie wyskakują żadne błędy świec żarowych, a po podłączeniu się do ECU, sterownik silnika nie załapał żadnych błędów. Ale sądzę, że będzie tak jak piszesz, świeca któraś może niedomagać a błędu po prostu nie sygnalizuje.

    Wtryskiwacze bym wykluczył jeżeli dzieje się tak tylko przy odpalaniu na zimnym silniku.
    Dokładnie tak samo myślę. Na ciepłym silniku żadnego dymka, ani przy rozruchu ani podczas przegazówki.

    Ale jeżeli świeczki nie pomogą z tańszych i uzasadnionych dalszych poszukiwań przyjrzałbym się kątowi wyprz. wtrysku. Może rozrząd się przestawił, a może najzwyczajniej w świecie dupiate paliwo. Teraz jest okres paliw przejściowych na stacjach niektóre mają jeszcze niestety letnie a przy takich temperaturach mogą dziać się cuda. Wiem bo sam to przerabiałem.
    Paliwo raczej wykluczam, choć z początku to właśnie podejrzewałem. Teraz zatankowałem na dwóch innych już stacjach i jest dymek.

    Na dniach kumpel mechanik mi to posprawdza, to napiszę co było.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2010
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    25
    Postów
    73
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    A przekaźnik? może za szybko rozłącza?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    39
    Postów
    96
    Auto
    Fiat Bravo 198 2.0 MJet 215KM 495Nm
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał elnino Zobacz post
    A przekaźnik? może za szybko rozłącza?
    Znaczy, że za szybko odłącza świece, dobrze rozumiem ?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2013
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    34
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    06.2001
    może wybrałeś papieża jak biały dym ale tak na poważnie. też mi sie wydaje że przekaźnik może za szybko świece odłączać

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    39
    Postów
    96
    Auto
    Fiat Bravo 198 2.0 MJet 215KM 495Nm
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał spychacz Zobacz post
    może wybrałeś papieża jak biały dym
    Jakbym miał taką możliwość wyboru papieża, to bym pewnie fiatem teraz nie jeździł ahah


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-07-2013, 19:37
  2. "Tykanie" podczas rozruchu. Nie kręci rozrusznik
    Napisany przez arbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-02-2011, 07:39
  3. [silnik] czarny dym z rury wydechowej
    Napisany przez Maxbil na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-07-2010, 21:25
  4. problem z odpalenie silnika zimnego
    Napisany przez kubarozavppl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-05-2010, 06:39
  5. Czarny dym z rury wydechowej we Fiacie Bravo 1,9td
    Napisany przez lamoderna na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 27-10-2009, 22:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

biały dym diesel

biały dym przy odpalaniu diesla

biały dym na zimnym silniku

diesel biały dym przy odpalaniu

diesel biały dym

siwy dym przy odpalaniu diesla

biały dym przy odpalaniu diesel

biały dym z rury wydechowej diesel

dym przy odpalaniu diesla

biały dym z diesla

biały dym z rury wydechowej

przy odpalaniu biały dymdiesel bialy dymbiały dym przy odpalaniubiały dym z rury wydechowej diesel przy odpalaniusiwy dym z rury wydechowej dieselbialy dym na zimnym silnikudiesel biały dym z rury wydechowejbiały dym na zimnym silniku dieselbialy dym z diesladym z rury wydechowej przy zimnym silnikubialy dym dieselbiały dym z wydechu dieselbialy dym z rury wydechowejfiat bravo dizel problem z silnikiem

Tagi dla tego tematu