Wymiana świec żarowych załatwiła sprawę. Autko 2.0 MJet już nie puszcza bączka przy rozruchu na zimnym silniku. Reasumując, świece żarowe tracą z czasem swoją wydajność grzewczą i choć sterownik silnika nie sygnalizuje błędów i pozornie wszystko wygląda, że jest ok, to jednak rozruch na zimnym silniku nie taki, jaki być powinien. Sądzę, że od czasu do czasu nie zaszkodzi wymiana świec żarowych. Ja wymieniłem swoje zamontowane fabrycznie po 4 latach eksploatacji i przebiegu 143 tys.km.
a więc jednak. dobrze że na tym się skończyło bezawaryjności!
MI też raz za czas puści dymka przy odpalaniu dobrze czasme śledzić temat
Założyłem NGK D-POWER NR78 (Numer katalogowy 94251) NGK D-POWER NR78. Kolega polecił jeszcze Beru GE 114 0100266034, odradził natomiast Bosche, które rzekomo ostatnio się pogorszyły. Fabrycznie nie wiem jakie były założone, jak powiem, że oryginalne to będzie wielkie LOL. Ja wymieniłem je w ciemno, bez mierzenia starych. Koszt wymiany nie powala (65 zł/szt. + 50 zł robocizna), a sądzę, że jak masz 150 tys.km przebiegu, to możesz śmiało je wymienić. Dodam, że u mnie auto paliło bez większych problemów, oprócz tego dymka wszystko było OK. Być może stare by jeszcze polatały, nie wiem. Jak pisałem u mnie kontrolka świec na tablicy gasła w "regulaminowym" czasie a ECU nie zbierał żadnych błędów. Oprócz dymka i czasem dłuższego niż zwykle kręcenia rozrusznika, ale bez przesady, wszystko wyglądało w porządku. Także w Twoim wypadku decyzja oczywiście należy do Ciebie. Ja jak sądzę będę wymieniał świece żarowe co około 120 tys.km, lub przy moich przebiegach gdzieś za 5 lat dopiero. W dieslach jest to element eksploatacyjny i też należy to wymieniać co jakiś czas.
u mnie problem podobny jest tez czasem pusci dyma białego na zimnym silniku i pozniej normalnie a czasem po rozruchu dymi jakis czas na biało póki nie rozgrzeje sie co jest irytujące. Jak silnik ciepły to dymka nie puszcza przy odpalaniu i nie kopci na biało. Zaznaczę że nie bierze ani oleju ani płynu chłodniczego. Olej wymieniałem jakies 2.5tyś km temu i sprawdzam co jakiś czas i dolewać nie trzeba. Świece wymieniałem rok temu to jakies 14tyś km temu. Wcześniej na 2 odpalałem bo 2 były nie sprawne pozniej zmieniłem na nowe komplet i kontrolka nie mruga od tamtej pory.A Bąk biały przy rozruchu sie pojawia albo jak pisałem kpci tak ładnych pare minut.Dziś zaślepiłem egr i przeczyściłem przepływkę. Zobaczę czy będzie jakas różnica przy ropzruchu i przy samej jeździe.
W jakim stanie masz odmę i separator oleju? Czyściłeś to kiedyś?
Warto raz na jakiś czas zdemontować i dokładnie wyczyścić. Zatkana odma może powodować spalanie oleju nawet niewielkich ilościach - może pojawić się dymek.
Jeśli odma zamarźnie zimą, może wywalić Ci bagnet i olej będzie tamtędy uciekał - to optymistyczny scenariusz. Pesymistyczny - poleci uszczelniacz.
To brudna robota i dojście jest kiepskie, lepiej zlecić w warsztacie.
pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Odmy nie czyściłem nigdy ale z tego co wiem u mnie jest na wierzchu tuż za kolektorem ssącym takie czarne plastikowe pudełko. Więc może jutro z rana się za to wezmę. A ten separator oleju to gdzie się znajduje? Jak to wygląda bo szczerze mówiąc nie bardzo kojarzę. Tamtej zimy nie było problemów z odpalaniem i mam nadzieje że tej zimy też nie będzie takich problemów i oby czyszczenie odmy pomogło bo to dość irytujące że na zimnym tak dymi nawet jeśli trwa to kilka minut.
Separator oleju to właśnie to pudełko.
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
CZyli to pudełko to odma i separator oleju tak?Tam się zbierają opary oleju jak rozumiem. Jest jakis problem z wyczyszczeniem tego ustrojstwa?
Jest bardzo zasyfione. Czyscisz "pudełko, i przewody. Jeśli nie masz warunków i musisz to robić przed blokiem, to lepiej daj to zrobic warsztatowi.
Pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Świece zmieniałem w tym roku (swag), a po dłuższym postoju (z 8 godzin) auto potrafiło parę sekund kręcić zanim odpaliło. Wtedy też była biała chmurka niespalonej ropy. Sprawdziłem świece bez wykręcania (wszystkie 1,2-1,4Ω), sprawdziłem wtryski (max korekta 0,3) i nadal lipa. Dopiero jak wyczyściłem klemy i łączenia masy oraz naładowałem aku na maxa, croma odpaliła rano bez problemu na dotyk... Zima idzie, sprawdzajcie swoje akumulatory . Mój mający gdzieś 6,5 roku powoli kończy się dając objawy jak u autora tego tematu. Celuje w mocniejszy 90Ah/720A.
Na szczęście mam własne podwórko i mogę podziałać więc w wolnej chwili powalcze z tym tematem dzięki za wskazówki. A dziś np przy odpalaniu i wyjeżdżaniu z garażu puścił tylko małego dymka i juz nie kopcił mimo że stał od soboty wieczora do dziś rana nie ruszany. A w sobote z kolei po 2h postoju potrafił dymić pare minut. Takl czy siak po operacji czyszczenia dam znac czy pomogło dzięki raz jeszcze za wskazówki i pozdrawiam