Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 32
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2012
    Skąd
    Wroclaw
    Wiek
    31
    Postów
    2
    Auto
    Opel Vectra B

    Bravo w dieslu 120KM czy 150KM?

    Witam ponownie,

    dylemat między Signumem a Bravo chyba ostatecznie rozwiązany na korzyść Fiata. Stąd moje kolejne pytanie: którego diesla wybrać? 120KM czy 150KM? Zapewne mocniejszy daje więcej frajdy z jazdy, aczkolwiek jak na stosunkowo nieduże auto 120KM powinno również być wystarczające? A jak z awaryjnością? Bardziej trwały i mniej awaryjny ten 120KM?

    Będę ogromnie wdzięczny za wszelkie opinie!

    Pozdrawiam,
    Marcin



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    120 jest fajnym i oszczędnym silnikiem. Mi po roku brak trochę mocy ale jest to dla mnie wystarczająca moc do bardzo dynamicznej jazdy.
    Co do awaryjności to moj ma już około 250 tyś km i jak na razie wymieniałem tylko półoś (strzelał przegub a do mojej wersji nie ma przegubów tylko cale półosie i to w ASO. koszt 1100zł). wymiana rozrządu i oleju w warsztacie poza ASO to koszt około 700zł (kompletny rozrząd wraz z pompą więc to bardzo mało jak na części i robociznę)
    Auto daje mnóstwo frajdy z jazdy a jego wygląda jest niesamowity. polecam wersje z automatyczna dwustrefową klimatyzacją, 4 szybami elektrycznymi oraz pakietem chromowanych listew i klamek. dobrze byłoby żeby miał xenony. juz listwy i klamki mógłbyś sobie odpuścić ale xenony lepiej żeby były. popatrz na signum i bravo jak wygląda w środku i na zewnątrz. to nie ma się nad czym zastanawiać. do tego polecam kolory (od najlepszego czyli najładniejszy i najlepszy w utrzymaniu w czystości)
    kawa z mlekiem metalik
    bordowy metalik
    nie kupuj czarnego w metaliku. ja po wyjeździe z myjni po 2 km mam już oznaki kurzu itp.

  4. #3
    ego
    ego jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 1,9 jtd
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    120 jest fajnym i oszczędnym silnikiem. Mi po roku brak trochę mocy ale jest to dla mnie wystarczająca moc do bardzo dynamicznej jazdy.
    ale jednak to "tylko" 120 koni i troche trzeba sie namachać lewarkiem na mieście na niższych biegach żeby sprawnie przyspieszać.Na trasie jest juz zupełnie inaczej, nadzwyczajnie sprawnie sie porusza,nawet nie wiadomo kiedy a na liczniku 160,170... ale spalanie już wzrasta do 8 litrów (według wskazan komputera) Ja jednak zdecydowałbym sie na 150 konny.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Chcesz kupić nowy czy używany egzemplarz? Przy nowym warto przejść się do salonu i spytać o roczniki z zeszłego roku Dają duże upusty na takie auta.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał ego Zobacz post
    ale jednak to "tylko" 120 koni i troche trzeba sie namachać lewarkiem na mieście na niższych biegach żeby sprawnie przyspieszać
    i tu się nie zgodzę z tobą. mój się ładnie zbiera od samego dołu. a jak nie chcesz machać to trzeba kupować automat

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Bytom
    Postów
    9
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Według mnie, silnik 120km jest wystarczający, poza tym jest prostszy w budowie mam na myśli głowicę która ma 8 zaworów a nie 16, co więcej w wersjach 150 ps zacierają się elementy przepustnicy co jest dość kłopotliwe i drogie w naprawie

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał scion Zobacz post
    Według mnie, silnik 120km jest wystarczający,
    potwierdzam. do tego jest dość oszczędny

  9. #8
    ego
    ego jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 1,9 jtd
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    potwierdzam. do tego jest dość oszczędny
    Tak gadasz bo takie masz,jakbyś mial 150 konne to bys inaczej gadał.
    Podzwiwiam ludzi którzy za wszelką cene chwala tylko to co ich.
    Ja od ponad roku jezdzę również bravo II 120 konnym i jakbym kupowal jeszcze raz taki samochód to tylko 16 zaworowy.
    Faktem jest to,że 8 zaworowy silnik jest ponoc bardzo wytrzymały i zdecydowanie mniej awaryjny od 16 zaworowego i to jest jedyna rzecz która przemawia za tym silnikiem.
    Pozdrawiam.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał ego Zobacz post
    Tak gadasz bo takie masz,jakbyś mial 150 konne to bys inaczej gadał.
    jak juz coś to mówił. Nie jestem typem człowieka zachwalającego tylko swoje więc nie patrz na wszystkich swoją miarą i jak podważasz czyjeś zdanie to potwierdź je danymi.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Bytom
    Postów
    9
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Tak się składa, że miałem okazję jeździć bravo z silnikiem 150 ps i ok jest szybsze i bardziej elastyczne ale 120 też spokojnie daje rady, a co do odpowiedzi popieram przedmówcę.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wiele się mówiło na temat spalania 120/150 KM w dziale "croma" a to te same silnika tylko inna buda więc jest to jakieś odniesienie. 150 KM to już fajny demon

  13. #12
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    wiele się mówiło na temat spalania 120/150 KM w dziale "croma" a to te same silnika tylko inna buda więc jest to jakieś odniesienie. 150 KM to już fajny demon
    Jeszcze lepszym 'demonem' jest silnik 8V podciągnięty do 150KM, moment mam ok. 370Nm. Przy porównywaniu spalania trzeba pamiętać o masie cromy. Bravo nie znam, odniesienie mam do vectry 150KM, którą trochę jeździłem i croma po powyższym programie daje więcej radości z jazdy 120KM sprawowało się bardzo dobrze przy zwykłej jeździe np do pracy, przy 4-5 osobach i załadowanym bagażniku brakowało już ciut mocy, teraz jest ok.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2012
    Skąd
    Brzeziny k/łodzi
    Wiek
    36
    Postów
    19
    Auto
    fiat stilo jtd
    Rocznik
    2002
    mam pytanko odnośnie silnika 1.9 multijet i 1.6 multijet czy posiadają one filtr cząstek stałych czy może którys z nich go nie ma

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Przy porównywaniu spalania trzeba pamiętać o masie cromy
    tak ale biorąc crome 120 i 150 km i mamy spalanie większe przy 150 KM to w bravo 120 i 150 będzie tak samo. bo masa się zmieni to i spalanie się zmieni w miarę proporcjonalnie bo różnice w masie sa niewielkie.


    Cytat Napisał daro13 Zobacz post
    mam pytanko odnośnie silnika 1.9 multijet i 1.6 multijet czy posiadają one filtr cząstek stałych czy może którys z nich go nie ma
    z tym bywa różnei tak jak z elektrycznymi szybami. jedni mają inni nie. ja akurat mam

  16. #15
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał daro13 Zobacz post
    mam pytanko odnośnie silnika 1.9 multijet i 1.6 multijet czy posiadają one filtr cząstek stałych czy może którys z nich go nie ma
    Zobacz tutaj:
    Fiat Croma 1.9 MultiJet


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zaolejony kolektor ssący 1,9 JTD 150kM.
    Napisany przez podroznik11 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-04-2012, 08:05
  2. BRAVO II 1.4 120km - KUPNO- Czy watro?
    Napisany przez Rick na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 20-02-2012, 19:40
  3. Odpowiedzi: 42
    Ostatni post: 29-12-2011, 13:33
  4. Nagly spadek mocy w dieslu.
    Napisany przez fuse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-11-2010, 00:09
  5. jak podnieść moc w dieslu
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 14-02-2009, 15:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.9 jtd 150km opinie

fiat bravo 1.9 multijet opinie

fiat bravo 1.9 jtd 120 km opinie

fiat bravo 150km opinie

fiat bravo sport opinie

fiat bravo 1.9 multijet 150 opinie

fiat bravo 2 1.9 jtd 150km opiniefiat bravo 150km1.9 jtd 120 czy 150fiat bravo 1.9 jtd 150fiat bravo 1.9 jtd opiniefiat bravo 1.9 120 km opiniebravo 150kmfiat bravo 1.9 jtd 120 czy 150fiat bravo 1.9 150km opiniefiat bravo 1.9 jtdfiat bravo 1.9 jtd 120km opiniefiat bravo 1.9 jtd 150kmfiat bravo 2007 1.9 jtd opiniefiat bravo 1.9 150 opiniebravo 150km opiniefiat bravo 2 1.9 jtd opiniefiat bravo 1.9 jtd 150 opiniefiat bravo 2 1.9 jtdbravo sport opinie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl