Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 33
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    18
    Auto
    Fiorino
    Powiem wam szczerze, że założyłem dziesiątki, jak nie setki alarmów do samochodów i nigdy w życiu nie rozbierałem oryginalnych centralek.
    Wszystko jest pod lewym boczkiem w nogach kierowcy.
    Sterowanie zamkiem masą, przewody biały i niebieski w wiązce drzwiowej, oryginalnego sterownika nie trzeba podmieniać.
    Zasilanie i kierunki też tam są, trzeba tylko kontrolką poszukać na których przewodach, bo nie pamiętam teraz.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    bartek_p mi tam się nie chciało grzebać, słowna i niejasna instrukcja montażu mnie zniechęciła, dlatego podpiąłem się pod centralkę.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.9JTD GT
    Podłączę się do tematu. W moim Bravo jest centralny z pilotem w kluczyku, niestety rozkodowany a nie posiadam kodów, więc kupiłem na Allegro sterownik Remontronix. Nad schowkiem jest duża czarna puszka oryginalnego sterownika z dwoma dużymi wiązkami kabli wchodzącymi do owego sterownika. I teraz wielka prośba, czy posiada ktoś schemat tych kabelków? Nie jestem mocny w elektronice i ni w ząb nie wiem co do czego przylutować.

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Weź zapnij kabel do masy z jednej strony, na środku żarówkę i jedź kolejno po pinach aż trafisz na pin który zasteruje Ci otwarciem a drugi zamknięciem drzwi. Żarówka jest po to że jak trafisz na zasilanie to żarówka się zaświeci a nie zrobisz zwarcia, w przypadku jak podasz masę to normalnie prąd potraktuje żarówkę jako kawałek kabla i zamknie obwód powodując zamknięcie/otwarcie drzwi.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.9JTD GT
    Ok, ale tam są dwie wiązki (dwa złącza). Po co aż dwa? pod które to lutować?

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Bo to moduł comfortu i on steruje zamkami i szybami więc trochę kabelków trzeba. Pod które to Ci z pamieci nie powiem, po prostu trzeba szukać. Pamietaj że we fiacie zamek jest sterowany masą i taki musisz mieć sterownik lub go tak skonfigurować.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    18
    Auto
    Fiorino
    Zacznij od białego i niebieskiego, cienkie przewody, musisz mieć zamknięte wszystkie drzwi przy tych ćwiczeniach.
    W tych przewodach znajdziesz także stały plus, plus po stacyjce i masę.
    Dobrze sprawdza sie kontrolka na 12v taka za 7 zł ze stacji

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo
    Witam,

    rozumiem, że w przypadku montażu alarmu (czyli w sumie bezprzewodowej centralki sterowania zamkiem centralnym z dodatkową opcją odstraszania niepowołanych) jest tak samo? Czyli, montujemy to tak samo i w tym samym miejscu? Mam Bravo 98' i w sumie to zależało mi tylko na sterowaniu zamkiem z pilota bo kto chcialby mi zwinąć 12 letnie Bravo - ale zobaczyłem, że same centralki kosztują około 50 zł a najtańszy alarm kilkanaście złotych więcej... Nie zabierałem się jeszcze za wymianę, bo jeszcze nie doszedł do mnie zamówiony alarm - nie robiłem też rozeznania technicznego - ale z tego co czytam nie będzie większych problemów... Zastanawia mnie tylko umiejscowienie centralki zamka centralnego w mojej Bravce - bo informacja "nad schowkiem" jest dla mnie tajemnicza... Trzeba wymontować schowek?
    nic więcej nie powiem...

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Jak wymontujesz schowek, to już musisz sobie "wymacać" jakieś dogodne miejsce na puszkę z centralką, a jest gdzie zmieścić. "Prondek" można z radyjka pożyczyć... i tak na pewno będziesz podłączał kierunki pod włącznik awaryjnych, więc będzie najbliżej. Ja znalazłem "prónd" pod schowkiem, jakieś luźne przewody wisiały, miernik pokazał, że można, więc je wykorzystałem. Montaż centralki jest w miarę prosty, jak ja sobie poradziłem, a jestem laikiem w sprawach elektryki, to każdy da radę
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.9JTD GT
    Udało mi się pod-montować dodatkowy sterownik pod centralkę comfort. Starą kontrolkę z żaróweczką i kabelkiem podpiąłem pod masę (jakaś śruba przy drzwiach). Wykręciłem schowek, wymacałem i rozebrałem stara centralkę z obudowy. Wcześniej wspomnianą kontrolką zacząłem dotykać do pinów wchodzących od poszczególnych kabelków złącza, w płytkę centralki. Jeden pin zareagował zamknięciem a inny otwarciem drzwi. W te kable wlutowałem odpowiednie kable z nowego sterownika. tą samą metodą odnalazłem napięcie. Pozostało jeszcze połączyć odpowiednie przewody z nowej centralki do masy (wedle instrukcji) i wlutować się w przewody dochodzące do przycisku świateł awaryjnych (zewnętrzna przewody białej kostki, środkowy to napięcie - przekonałem się o tym kiedy spaliłem bezpiecznik ). Sama instalacja nie jest trudna ale dość czasochłonna.

    Podziękowania dla Hipo i bartek_p za pomoc

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2010
    Skąd
    radom
    Postów
    27
    Auto
    fiat marea 16 16v
    pin 15 otwieranie a 16 zamykanie czyli kabel niebieski i biały w tylnej kostce tej duzej i masa i plus w tej z przody plus to jest chyba biały
    maciek

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    Dzierzgów
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v 1996rok
    Ja podłączałem w Palio i w moim Bravo prosto i skutecznie... W kablach od dzwi kierowcy szukamy cieniutkiego białego i niebieskiego (bywa że są dwa komplety sprawdzamy wtedy które). Nacinam. Jeden otwiera z masą, drugi zamyka... Wale do tego prosty sterownik radiowy 4kablowy ( +, -, impuls otw, impuls zam) I śmiga jak zły. Prosto, tanio i szybko!!! Koszt sterownika 40-60zł
    Miałem poldżersa, miałem asterkę, dwie calibry i E36... Nadszedł czas Fiata... Dam mu szansę

    Mój zakup?? Bravo I! Mój typ Coupe

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał waho.
    Pochwalę się i tutaj
    Zamontowałem sobie CZ wg tego opisu, ogólnie to bułka z masłem aby tylko umieć trzymać lutownicę.
    Dorobiłem sobie również grocik i transponder (bez rozpruwania klucza bo miałem tylko jeden i szkoda by było go uszkodzić) wszystko do scyzoryka i jest cacy ;]
    o co chodzi z tym klonowaniem transpondera? tez mam jeden kluczyk, ktorego nie chce ruszac...

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2012
    Skąd
    Warszawa/Starachowice
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD
    mam centralkę komfortu (czarna skrzynka z dwoma wtykami) teraz jak się w to podpiąć by zamontować sterownik z pilota. Sama skrzynka jest nierozbieralna a sterownik jest w nią "wklejony". Jak napisałem kabli są 2 wtyki chyba po 17 w każdym. Ktoś się pod to podpinał? Jak tak to proszę opisać w jaki sposób a jak nie to jak to obejść? Czy należy użyć kabli idących z drzwi przy bezpiecznikach?

  16. #30
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Przy centralce komfortu są prawie wszystkie przewody których potrzebujesz.. Trzeba się jeszcze wpiąć w kierunkowskazy ale to można na przełączniku awaryjnych.. Pytasz jak.. Ano jak nie wiesz to moźe to w spokojuzostaw.. W skrócie jedna wtyczka jest od centralnego, 2ga od szyb..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z centralnym zamkiem
    Napisany przez majsta7 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-02-2009, 20:52
  2. [ogrzewanie] Montaż wentylatora w Stilo
    Napisany przez tsadek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-01-2009, 10:47
  3. [silnik] Czy ktoś ma instrukcje montażu silnika fiata marea
    Napisany przez slawek909 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-12-2008, 21:11
  4. Montaż halogenow, opłacalny ?
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 12-11-2008, 13:55
  5. panel sterowania
    Napisany przez bazyl_78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-09-2008, 13:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sterownik centralnego zamka fiat panda

centralny zamek fiat fiorino montaz

kable stacyjki multipla

fiat siena jak dorobic zamek centralny

montaz pilota do punto 2

http://www.iparts.pl