Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 44 z 44
  1. #31
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Ok dzięki jutro sprawdze dokładniej.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Drążek kierowniczy może mieć luzy na tym jabłku na końcu albo też maglownica może mieć już luzy.. Kolega w auto, Ty pod nie i obserwować, nasłuchiwać przy szybkim bujaniu kierownicą lewo-prawo..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #33
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Panowie więc tak zauważyłem, że podczas jazdy mniej więcej przy 80km/h gdy skręcam raptownie kierownice w lewo i w prawo tak jakby na szarpaka to strasznie wtedy stuka w tym kole przy mniejszej prędkości stuknie raz na parę szarpnięć kierownicą. W domu złapałem za koło i z bardzo dużą siłą zauważyłem delikatny luz ale naprawdę sporej siły musiałem użyć szarpiąc koło. Czy to może być piasta i ona jest powodem takiego stukania głośnego dodam na dużych nierównościach ?

    EDIT:

    Na lewarku jak sprawdziłem żadnego luzu nie ma może faktycznie coś z tym amortyzatorem bo przy tej jeździe jak skręcałem raptownie to przy nachyleniach tak waliło...
    Ostatnio edytowane przez nike166 ; 19-03-2012 o 18:19

  5. #34
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Poczytałem trochę na internecie i wszystko wskazuje na padnięte poduszki amortyzatorów, a raczej ich łożyska. Da rade to samemu wymienić i czy trzeba przy tym zdejmować sprężynę i amortyzator czy od góry można to spokojnie jakoś wymienić?

  6. #35
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał nike166 Zobacz post
    Da rade to samemu wymienić i czy trzeba przy tym zdejmować sprężynę i amortyzator czy od góry można to spokojnie jakoś wymienić?
    Całego McPhersona musisz wymontować. Potrzebny jest ściągacz do sprężyn.
    Ostatni kolega Byrrt to robił, w temacie jego auta są fotki takiego ściągacza, możesz sobie podejrzeć jak to wygląda.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  7. #36
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Ok już obczaiłem na allegro jak ten ściągasz wygląda. A ile u mechaniora może kosztować wymiana tej poduchy?

  8. #37
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Tego to Ci nie powiem, drogo wziąć nie powinien, bo w warsztatach mają ściągacze pneumatyczne i taka robota dla nich to około 1-2 godz.
    A masz pewność że to jednak ta poducha z łożyskiem jest do wymiany?
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  9. #38
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Znalazłem taki tekścik :

    Objawy zużytych poduszek amortyzatora:

    * stuki przy podskokach koła, na pagórkowatych nierównościach podbijających, rzadziej na dziurze jak koło miękko się wtacza
    * czyli dziury z ostrymi krawędziami, podbitki na podwyższeniach ok 2cm itp – tutaj obserwuję stuki
    * ściąganie przy przyśpieszaniu lub spowalnianiu, zazwyczaj w odwrotnym kierunku dla przyśpieszania i hamowania
    * zmiana kierunku jazdy przy ostrym hamowaniu, odczucie niestabilności, pływania, drgania na kierownicy
    * drgania na kierownicy już przy małych prędkościach (drgania przy dużych to zdeważone starością tarcze, lub krzywe felgi, ale to osobny temat)
    * przy podmuchach wiatru zmiana kierunku jazdy
    * przy ruszaniu, np. na skrzyżowaniu w lewo 90 stopni, odczucie jakby całe zawieszenie się ruszało
    * objawy nasilają się przy silnym operowaniem gazem, gwałtownym przyśpieszaniu na skręconych kołach czujesz jak koła uskakują, np. jak ruszasz np. z parkingu w bok
    * odczucie przesuwania się raczej góry pojazdu, mniej pływania dołu – jak jest przy np. wybitych dolnych sworzniach kulowych mocowania piasty koła do wahacza dolnego


    Mam prawie wszystkie objawy, jak mówię po wymianie wahacza przestał mi pływać i samochód stał się masywniejszy w prowadzeniu. Końcówki drążków dobre, gumy stabilizatora nowe, przeguby nie klekoczą ani nie strzelają, wahacze sprawne bez luzów sworznie tak samo więc chyba nic innego jak te poduszki być nie może szczególnie, że mam praktycznie wszystkie objawy z tekstu, który dałem powyżej i w szczególności, że ten dźwięk jest jakby z wysokości amortyzatora,a nie konkretnie z koła.
    Ostatnio edytowane przez nike166 ; 19-03-2012 o 23:43

  10. #39
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Pytam dlatego że te poduch chyba do bardzo tanich nie należą, więc warto mieć pewność że to one są sprawcami Twoich problemów
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Sam sprawdzić to tego nie sprawdzę jak już wspominał lukq, a na szarpakach to chyba nie wykaże także muszę zaryzykować na aledrogo 60zł bo w droższe się nie będę pakował najwyżej wymienię częściej jak wybije ponownie.

  12. #41
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Pytałem się już Ciebie nike166 czy gdy auto stało na szarpakach miałeś otwartą maskę, ściągnięte osłony łożysk i tam patrzyłeś bo gdyby były jakieś luzy powinieneś to tam przyuważyć.. Łożyska generalnie nie zużywają się za często tak więc z tym radziłbym ostrożnie.. Roboty tyle ile przy wymianie amortyzatora więc tam średnio.. W temacie mojego auta masz fotki. Jedz też na jakiś podnośnik kolumnowy - niech Ci podniosą auto tak żeby wahacze koła były w powietrzu i wtedy każdy luz powinno się dać wyczuć targając za te koła. Jak podnosisz auto na lewarku to masz wszystko w zawieszeniu naprężone. A powiem Ci że u mnie też coś czasem stuknie a było wymieniane już wszystko, wahacze, końcówki, łączniki, amortyzatory.. Zostały jeszcze tylko gumy stabilizatora które diagnosta zarzeka się że są na pewno dobre..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    35
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    które diagnosta zarzeka się że są na pewno dobre..
    do diagnostów to ja bym podchodził ostrożnie...sam się ostatnio o tym przekonałem jak musiałem dwóch takich pouczać :-/

  14. #43
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał danielciagala Zobacz post
    do diagnostów to ja bym podchodził ostrożnie
    Nie no to to ja wiem.. Na diagnostyce u niego totalnie wydymany amorek pokazał 70%
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #44
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Ale pewnie mogło się to łożysko już naruszyć, gdy wjechałem w tą dziurę dość dużą przy 100 km/h i bardzo mocno walnęło dziwne, że amortyzator cały...


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. [Problem z hamulcem przednim, prawym]
    Napisany przez Hirvit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-02-2012, 22:25
  2. Stuka w prawym kole gdy jadę
    Napisany przez kamil00512 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 28-01-2012, 18:01
  3. [silnik] cos stuka
    Napisany przez RPW_2005 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-04-2011, 22:53
  4. [zawieszenie] coś stuka ale co
    Napisany przez falkor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 06-01-2011, 22:16
  5. cos stuka
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 18-03-2010, 17:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stuki w kole

stukanie w przednim kole

stuki w przednim kole

stukanie w prawym przednim kole

stukanie w kole

fiat punto 2 stuki w przednim zawieszeniu

stukanie w przednim prawym kole

stukanie w prawym kolestuki w przednim zawieszeniu fiat mareastuka w przednim kolecos puka w przednim kolestuki przy prawym kolestuki w przednim prawym kolefiat punto stuki w przednim zawieszeniustukanie w przednim kole fiat puntoco stuka w przednim kolestuki w prawym przednim kolecos mi stuka w prawym przednim kolefiat marea stuki w przednim zawieszeniufiat marea stuki w przednim kole przy predkosci powyzej 70cos stuka w przednim kolestukanie przy prawym kolestukot w przednim kole

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl