Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 33
  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    widze, ze dobrze zrobilem wstrzymujac sie z zakupem kabelka tak przy okazji obrotow, czy lekki spadek obrotow po wlaczeniu swiatel to normalny objaw, czy tez trzeba sie zainteresowac alternatorem lub jego osprzetem?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie wiem co masz na myśli pisząc lekki ale wahnięcie i ew. zmniejszenie obrotów o np 20 obr/min to norma Silnik ma ciężej bo alternator go bardziej obciąża po włączeniu świateł, szyby itp.. A kabelek ja kupowałem przede wszystkim do poduch - kupiłem raz a kożystałem już wiele.. Gdybym za każdą wizytę w serwisie miał płacić 50zeta to kupiłbym już za to parę zestawów kabli Po za tym wygląda na to, że sterownik mojego silnika będzie niedługo obsługiwany..

    [ Dodano: 2011-03-24, 12:49 ]
    Nie potwierdziłem tego jeszcze ale chyba jednak to co ja mierzyłem nie jest czujnikiem wału.. Tenże czujnik powinien być gdzieś dostępny od spodu auta - wg. instrukcji jest zamontowany na silniku naprzeciw kola pasowego wału korbowego. Rozeznam temat i napiszę..

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    wiesz, u mnie jest tak, ze obroty u mnie sa jakby za niskie. objawia sie to lekkimi wibracjami, ktore odczuwalne sa na kierownicy. jak wlacze swiatla, jest to odczuwalne jeszcze bardziej. wydaje mi sie, ze ma to jakis zwiazek z zachowanie wydechu - takie miarowe "pyrkolenie". wczoraj na pracujacych silniku wyciagalem przewody WN. po wyjeciu kazdego z osobna bylo czuc mniejsza lub wieksza roznice, czyli silnik pracuje na wszystkie cylindry. o wytartych krzywkach na razie nie mysle, zwlaszcza, ze zdarza sie to bardziej przy silnikach 1.4. caly czas biore pod uwage dolot, podcisnienie, sonde lambda, ewentualne przestawienie rozrzadu. sprawdze to przy okazji wymiany sprzegla - to juz za miesiac. ech, Bravo...
    co miales na mysli piszac - niedlugo bedzie obslugiwany?

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    93
    Auto
    Marea 1.8 HLX +LPG
    byrrt - kontakt poprzez forum FiatECUScan
    bosch - niedługo obsługiwany - znaczy się że autor FES-a wie o problemie i próbuje to naprawić (Hitachi MPI). Próbowałem ostatnio połączyć się z Bravą 1.6 '97 ale bez skutku... Nawet nie wykrył ECU. Z tego co wyczytałem, nie obsługuje go. Może z czasem yani dorzuci do bazy i ten sterownik...

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch
    co miales na mysli piszac - niedlugo bedzie obslugiwany?
    No generalnie od ostatniej wersji już rzekomo działa - wcześniejsze wykrywały moje ECU jako "unknown" a ta najnowsza już ładnie łapie, że jest to Hitachi MPI Injection" tyle, że nie potrafi się z nim połączyć.. Przeczytaj co pisał w tym temacie kolega molej - sprawa jest już zgłoszona do autora programu i podobno siedzi już nad problemem..

  7. #21
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    byrrt, w eper jest dziwnie pokazany ten czujnik. Nie ma jego dokładnej lokacji, a jedynie jest przed silnikiem na dole pokazany. A badanie rezystancji jak dobrze pamiętam powinieneś robić między masą, a drugim pinem.


    Sprawdzę to jeszcze.

    [ Dodano: 2011-03-24, 13:22 ]
    Najlepiej to mieć oscyloskop, a już zupełnie fajnie by było go spiąć z FESem i zobaczyć wykresy. Może autor FESa coś odpisze. Jeszcze pamiętam są inne programy - możliwe, że coś tam się uda odczytać (Unidiag?).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    miszko, a jak nazywa się ten czujnik e ePer'rze ew. jaki ma nr katalogowy?

    [ Dodano: 2011-03-24, 23:19 ]
    To na zdjęciach z niebieską wtyczką jest na pewno czujnikiem fazy - potwierdzają to nawet kolory kabli. Czujnik prędkości wału jest gdzieś od dołu ale jeszcze do niego nie dotarłem.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #23
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    U mnie jest on przy ścianie grodziowej z tej strony. bardziej od dołu i ma też niebieski kolor.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A więc tak.. Dorwałem się dziś do auta - sprawdziłem czujnik położenia wału - jest on dostępny tylko z kanału a i tak nie tak bardzo łatwo go wyjąć.. Czujnik na takim stygnącym aucie (czyli w sumie ciepłym) miał 650R. Odłączenie go spowodowało brak możliwości zapalenia, po podłączeniu elegancko pali i lampka silnika gaśnie - znaczy się, że to nie to.. Chciałem go wyciągnąć i przeczyścić ale mimo odkręcenia śruby mocującej i tego że czujnik się ruszał nie mogłem go wyciągnąć - jakby go coś trzymało.. Sprawdziłem też dokładnie dolot bo trochę mi to nie pasowało, że kiedyś przy lekko rozszczelnionej rurze dolotowej między przepływką a przepustnicą auto chodziło lepiej.. Dolot mam szczelny, drożny a próby typu rozszczelnienie lekko połączenia między przepływką a przepustnicą nic nie dały. Widocznie był to zbieg okoliczności. Finalnie delikatnie (około 1mm) podregulowałem śrubę mieszczącą się na przepustnicy która ustala jej położenie jak nie jest ciągnięta linka (czyli biegu jałowego). Nie jest chyba jeszcze idealnie ale jest znacząca poprawa. Auto nie jest już aż takie niestabilne.. Obroty jałowe ustala sobie od niecałych 800 do 850 ale nie ma tego doła na początku.. Śrubka ta (taka z kontrą) reguluje położenie spoczynkowe przepustnicy - nie wiem czy powinno się tym regulować ale znacząco to pomogło.. Pojeżdżę i zobaczę jak na dłuższy czas bo to tak trudno stwierdzić po paru kilometrach..

  11. #25
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Odłączenie CPW to jak odłączenie mózgu Więc normalna akcja.

    A możliwe, że czujnik przepustnicy masz już "wyrobiony" i teraz jak przestawiłeś (podregulowałeś te obroty) czujnik spoczywa w ciut innej pozycji i stąd poprawa.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #26
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał miszko
    A możliwe, że czujnik przepustnicy masz już "wyrobiony" i teraz jak przestawiłeś (podregulowałeś te obroty) czujnik spoczywa w ciut innej pozycji i stąd poprawa.
    Tyle, że jak pisałem wcześniej potencjometr przepustnicy sprawdzałem i mam na nim od 5,43k do 530R bez przerw.. Trochę nie sądzę, żeby było to to.. Jeszcze jakby miał delikatnie czasem takie zaciągi ale ogólnie jest już dobrze..

    [ Dodano: 2011-04-20, 11:13 ]
    W sumie ciekawe to ale uważam, że problem jest zażegnany.. Autko chodzi równo, nie przygasa, ma siłę na niskich i jest ogólnie bardzo pozytywnie

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    12
    Auto
    fiat stilo 1.8 16v
    Rocznik
    2004
    to jest czujnik położenia wałka rozrządu a nie czujnik położenia wału (CPW)

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał merczak Zobacz post
    to jest czujnik położenia wałka rozrządu a nie czujnik położenia wału (CPW)
    o tym już napisano, niebieska wtyczka pod maską to wg. ziembowicza czujnik stukowy.. Z resztą mało istotne, temat dawno nie aktualny - dogrzałeś ponad rocznego kotleta..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2012
    Skąd
    gniezno
    Wiek
    33
    Postów
    38
    Auto
    bravo hgt 2.0
    ja bym wymył benzyna ekstrakcyjna krokowca i przedmuchał delikatnie powietrzem zobaczysz jaki tam siedzi syf wielokrotnie się spotkałem z tym ze od reki spokój

  16. #30
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    marco i merczak patrzcie na daty postu bo problem jest już nie aktualny Akurat czyszczenie krokowca nic nie dawało.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16v falujące obroty
    Napisany przez poochaty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-01-2014, 16:11
  2. Siena 1600cm falujace wolne obroty silnika !
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-10-2009, 10:59
  3. [silnik] Palio niskie obroty
    Napisany przez Doktor na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-10-2009, 20:14
  4. Wysokie obroty na zimnym silniku
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 05-01-2009, 23:18
  5. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea 1.8 wysokie obroty

fiat palio brak masy

silnika 1.8 fiat marea

nie odpala bravo 14.

czujnik bosch na scianie grodziowej bravo ii

falujace obroty fiat marea 1.8

lybra 1.8 faluja obroty

fiat 1.8 gdzie czujnik ssania

bravo 1.8 plywaja obroty

falujace obroty fiat bravo 1.8

falujace obroty na zimnym silniku fiat

bravo 1.8 gt obroty

fiat brava raz ma obroty raz niema

silnik fiata bravo 1.8 nie wchodzi na obroty

http://www.iparts.pl