widze, ze dobrze zrobilem wstrzymujac sie z zakupem kabelka tak przy okazji obrotow, czy lekki spadek obrotow po wlaczeniu swiatel to normalny objaw, czy tez trzeba sie zainteresowac alternatorem lub jego osprzetem?
widze, ze dobrze zrobilem wstrzymujac sie z zakupem kabelka tak przy okazji obrotow, czy lekki spadek obrotow po wlaczeniu swiatel to normalny objaw, czy tez trzeba sie zainteresowac alternatorem lub jego osprzetem?
Nie wiem co masz na myśli pisząc lekki ale wahnięcie i ew. zmniejszenie obrotów o np 20 obr/min to norma Silnik ma ciężej bo alternator go bardziej obciąża po włączeniu świateł, szyby itp.. A kabelek ja kupowałem przede wszystkim do poduch - kupiłem raz a kożystałem już wiele.. Gdybym za każdą wizytę w serwisie miał płacić 50zeta to kupiłbym już za to parę zestawów kabli Po za tym wygląda na to, że sterownik mojego silnika będzie niedługo obsługiwany..
[ Dodano: 2011-03-24, 12:49 ]
Nie potwierdziłem tego jeszcze ale chyba jednak to co ja mierzyłem nie jest czujnikiem wału.. Tenże czujnik powinien być gdzieś dostępny od spodu auta - wg. instrukcji jest zamontowany na silniku naprzeciw kola pasowego wału korbowego. Rozeznam temat i napiszę..
wiesz, u mnie jest tak, ze obroty u mnie sa jakby za niskie. objawia sie to lekkimi wibracjami, ktore odczuwalne sa na kierownicy. jak wlacze swiatla, jest to odczuwalne jeszcze bardziej. wydaje mi sie, ze ma to jakis zwiazek z zachowanie wydechu - takie miarowe "pyrkolenie". wczoraj na pracujacych silniku wyciagalem przewody WN. po wyjeciu kazdego z osobna bylo czuc mniejsza lub wieksza roznice, czyli silnik pracuje na wszystkie cylindry. o wytartych krzywkach na razie nie mysle, zwlaszcza, ze zdarza sie to bardziej przy silnikach 1.4. caly czas biore pod uwage dolot, podcisnienie, sonde lambda, ewentualne przestawienie rozrzadu. sprawdze to przy okazji wymiany sprzegla - to juz za miesiac. ech, Bravo...
co miales na mysli piszac - niedlugo bedzie obslugiwany?
byrrt - kontakt poprzez forum FiatECUScan
bosch - niedługo obsługiwany - znaczy się że autor FES-a wie o problemie i próbuje to naprawić (Hitachi MPI). Próbowałem ostatnio połączyć się z Bravą 1.6 '97 ale bez skutku... Nawet nie wykrył ECU. Z tego co wyczytałem, nie obsługuje go. Może z czasem yani dorzuci do bazy i ten sterownik...
No generalnie od ostatniej wersji już rzekomo działa - wcześniejsze wykrywały moje ECU jako "unknown" a ta najnowsza już ładnie łapie, że jest to Hitachi MPI Injection" tyle, że nie potrafi się z nim połączyć.. Przeczytaj co pisał w tym temacie kolega molej - sprawa jest już zgłoszona do autora programu i podobno siedzi już nad problemem..Napisał boch
byrrt, w eper jest dziwnie pokazany ten czujnik. Nie ma jego dokładnej lokacji, a jedynie jest przed silnikiem na dole pokazany. A badanie rezystancji jak dobrze pamiętam powinieneś robić między masą, a drugim pinem.
Sprawdzę to jeszcze.
[ Dodano: 2011-03-24, 13:22 ]
Najlepiej to mieć oscyloskop, a już zupełnie fajnie by było go spiąć z FESem i zobaczyć wykresy. Może autor FESa coś odpisze. Jeszcze pamiętam są inne programy - możliwe, że coś tam się uda odczytać (Unidiag?).
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
miszko, a jak nazywa się ten czujnik e ePer'rze ew. jaki ma nr katalogowy?
[ Dodano: 2011-03-24, 23:19 ]
To na zdjęciach z niebieską wtyczką jest na pewno czujnikiem fazy - potwierdzają to nawet kolory kabli. Czujnik prędkości wału jest gdzieś od dołu ale jeszcze do niego nie dotarłem.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
U mnie jest on przy ścianie grodziowej z tej strony. bardziej od dołu i ma też niebieski kolor.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
A więc tak.. Dorwałem się dziś do auta - sprawdziłem czujnik położenia wału - jest on dostępny tylko z kanału a i tak nie tak bardzo łatwo go wyjąć.. Czujnik na takim stygnącym aucie (czyli w sumie ciepłym) miał 650R. Odłączenie go spowodowało brak możliwości zapalenia, po podłączeniu elegancko pali i lampka silnika gaśnie - znaczy się, że to nie to.. Chciałem go wyciągnąć i przeczyścić ale mimo odkręcenia śruby mocującej i tego że czujnik się ruszał nie mogłem go wyciągnąć - jakby go coś trzymało.. Sprawdziłem też dokładnie dolot bo trochę mi to nie pasowało, że kiedyś przy lekko rozszczelnionej rurze dolotowej między przepływką a przepustnicą auto chodziło lepiej.. Dolot mam szczelny, drożny a próby typu rozszczelnienie lekko połączenia między przepływką a przepustnicą nic nie dały. Widocznie był to zbieg okoliczności. Finalnie delikatnie (około 1mm) podregulowałem śrubę mieszczącą się na przepustnicy która ustala jej położenie jak nie jest ciągnięta linka (czyli biegu jałowego). Nie jest chyba jeszcze idealnie ale jest znacząca poprawa. Auto nie jest już aż takie niestabilne.. Obroty jałowe ustala sobie od niecałych 800 do 850 ale nie ma tego doła na początku.. Śrubka ta (taka z kontrą) reguluje położenie spoczynkowe przepustnicy - nie wiem czy powinno się tym regulować ale znacząco to pomogło.. Pojeżdżę i zobaczę jak na dłuższy czas bo to tak trudno stwierdzić po paru kilometrach..
Odłączenie CPW to jak odłączenie mózgu Więc normalna akcja.
A możliwe, że czujnik przepustnicy masz już "wyrobiony" i teraz jak przestawiłeś (podregulowałeś te obroty) czujnik spoczywa w ciut innej pozycji i stąd poprawa.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Tyle, że jak pisałem wcześniej potencjometr przepustnicy sprawdzałem i mam na nim od 5,43k do 530R bez przerw.. Trochę nie sądzę, żeby było to to.. Jeszcze jakby miał delikatnie czasem takie zaciągi ale ogólnie jest już dobrze..Napisał miszko
[ Dodano: 2011-04-20, 11:13 ]
W sumie ciekawe to ale uważam, że problem jest zażegnany.. Autko chodzi równo, nie przygasa, ma siłę na niskich i jest ogólnie bardzo pozytywnie
to jest czujnik położenia wałka rozrządu a nie czujnik położenia wału (CPW)
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
ja bym wymył benzyna ekstrakcyjna krokowca i przedmuchał delikatnie powietrzem zobaczysz jaki tam siedzi syf wielokrotnie się spotkałem z tym ze od reki spokój
marco i merczak patrzcie na daty postu bo problem jest już nie aktualny Akurat czyszczenie krokowca nic nie dawało.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT