Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Oka
    Wiek
    27
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Bravo HGT

    Różnice między 2.0 20v 147km i 154km

    Witam. Pechowo kupiłem fiata bravo hgt w fatalnym stanie technicznym, po 3 szlifach wału, głowicy splanowanej do tego stopnia że zawory spotykały się z tłokami itp... Silnik nadawał się tylko do wymiany, więc zdecydowałem się kupić drugi. Wybrałem najwiarygodniejszą ofertę na allegro, zrobiłem kilkaset kilometrów żeby go obejrzeć i okazuje się, że zdjęcia z aukcji, a stan faktyczny to dwie zupełnie różne sprawy. Ja posiadam wersję 147 KM z aluminiową pokrywą, a silnik z aukcji okazał się wersją 154 konną z plastikową pokrywą. Sprzedawca zapewniał, że silniki pod względem osprzętu i elektroniki są identyczne, ale na dzień dobry okazuje się że wtyczki do cewek są różne. W związku z tym zwracam się do użytkowników forum z prośbą o opisanie różnic pomiędzy tymi silnikami.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Możliwe że była to wersja przed FL i po FL..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Ten mocniejszy ma już chyba zmienne fazy rozrządu, więc elektronika też będzie inna.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Trochę mała różnica jak na zmienne fazy. Trzeba by spytać na bbtp - tam jest więcej znawców od BBMów.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994

    Odp: Różnice między 2.0 20v 147km i 154km

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Trochę mała różnica jak na zmienne fazy. Trzeba by spytać na bbtp - tam jest więcej znawców od BBMów.
    Kolektor dolotowy ze zmienną geometrią i przepustnicy sterowana elektroniką - przynajmniej według mojej wiedzy. Z tego co wiem sam silnik pozostał bez zmian, ale nie ręczę za to bo z 20v miałem mało do czynienia.

    "... I guess it's just the way I'm wired."
    www.delta-HF.com

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Sanok/Wrocław/Warszawa
    Wiek
    27
    Postów
    156
    Auto
    Stilo 1.9jtd/Marea 1.6 16v
    hm to wam powiem dobrze gadacie przed fl metalowy kolektor dolotowy metalowa pokrywa silnika, w po fl plastikowy kolektor jak i pokrywa silnika , przed fl gaz na linke, inny wariator w ogóle jeżeli chcesz przełożyć viś do bez visa lub na odwrót będzie troche zabawy
    jeżdżę także autami:
    /Passat B5 1.9TDI/Ford Mondeo MK3 1.8 16v/ VW Transporter 2.5 TDI/Renault Twingo1.2/Kia 2500tci/Passat B5 Lift syncro
    więc dobrze wiem jak to jest niemcem włochem itp

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994

    Odp: Różnice między 2.0 20v 147km i 154km

    Cytat Napisał prosto90idzie Zobacz post
    hm to wam powiem dobrze gadacie przed fl metalowy kolektor dolotowy metalowa pokrywa silnika, w po fl plastikowy kolektor jak i pokrywa silnika , przed fl gaz na linke, inny wariator w ogóle jeżeli chcesz przełożyć viś do bez visa lub na odwrót będzie troche zabawy
    Z tego co się orientuje to słupek jest ten sam, więc trzeba by przełożyć osprzęt. Chociaż nie prościej włożyć cały silnik? VIS jeździ dużo lepiej.

    Ewentualnie cały dół z 2,4 i zapas mocy by był całkiem przyzwoity
    "... I guess it's just the way I'm wired."
    www.delta-HF.com
    Ostatnio edytowane przez dejv667 ; 20-03-2013 o 00:47

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Sanok/Wrocław/Warszawa
    Wiek
    27
    Postów
    156
    Auto
    Stilo 1.9jtd/Marea 1.6 16v
    powiem ci tak jeżdi podobnie tyle że zbiera się wcześniej 2.4 tak wstaw 2.4 po co sie bawić z 2.0
    jeżdżę także autami:
    /Passat B5 1.9TDI/Ford Mondeo MK3 1.8 16v/ VW Transporter 2.5 TDI/Renault Twingo1.2/Kia 2500tci/Passat B5 Lift syncro
    więc dobrze wiem jak to jest niemcem włochem itp

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Oka
    Wiek
    27
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Bravo HGT
    Dziękuję za odpowiedzi. W praktyce wygląda to tak, że z "VIS'a" jest tylko blok silnika i głowica, reszta zostaje ze starszej wersji. Różnią się wtyczki od czujnika wałka rozrządu, czujnika położenia wału (w starym 3 piny, w nowym 2), od dwóch takich identycznych czujników w bloku (temperatury?), cewek i na razie to tyle co wiem. Do silnika pasują czujniki ze starszej wersji, osprzęt tak samo. Tylko przy czujniku położenia wałka rozrządu wolałem uciąć przewody i wymienić końcówki, niż wyjmować czujnik spod koła rozrządu. Na razie nie było jeszcze próby odpalenia silnika. Nie wszystko jeszcze poskładane, ale jak już poskładam, to napiszę czy to ze sobą współpracuje, czy nie
    Wie ktoś czy w nowszej wersji były jakieś poprawki pod względem panewek? Bo zastanawiam się, czy trzeba się będzie z nim obchodzić jak z dieslem
    W montaż 2.4 na pewno nie będę się bawił, ale te silniki także mają identyczny/podobny blok?
    Ostatnio edytowane przez miczaw22 ; 23-03-2013 o 17:19

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Sanok/Wrocław/Warszawa
    Wiek
    27
    Postów
    156
    Auto
    Stilo 1.9jtd/Marea 1.6 16v
    hm coś chyba było bo raczej panewka się przekręca w przedlifcie może że to ze wzgledu na wiek a co za tym idzie przebieg auta jak i wartość rynkową która spada a co za tym idzie nikt nie szanuje hgtek. a jednostka sterująca(komp silnika)?
    jeżdżę także autami:
    /Passat B5 1.9TDI/Ford Mondeo MK3 1.8 16v/ VW Transporter 2.5 TDI/Renault Twingo1.2/Kia 2500tci/Passat B5 Lift syncro
    więc dobrze wiem jak to jest niemcem włochem itp

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Ja bym wymieniał dla świętego spokoju, bo za jakiś czas:

    puk,puk
    kto tam?
    Panewka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Oka
    Wiek
    27
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Bravo HGT
    Chyba nie będzie mi dane przejmować się panewkami... Silnik wymieniłem, na lpg chodził elegancko, na benzynie były problemy na niskich obrotach - czyli jest jeszcze jakaś awaria w elektronice (kontrolka wtrysków). Nowym silnikiem nacieszyłem się do rozgrzania i wkręcenia wyższych obrotów. Przy około 5tys. obr./min. prawdopodobnie z powodu kiepskiego napinacza zerwał/zsunął się pasek klinowy, powędrował pod pasek rozrządu, pasek rozrządu też się zerwał, a zawory spotkały się z tłokami. Ogólnie w silniku nic nie stuka, nic nie puka, ale albo w tłokach są ubytki, albo zawory ssące się nie domykają, lub nie otwierają bo sprężanie wynosi 0 Będę miał okazję porównać głowice z obu wersji...

  14. #13
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    No to się narobiło. Tylko płakać, to dość kosztowna zabawa. Masz 0 kompresji we wszystkich kotłach?
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Oka
    Wiek
    27
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Bravo HGT
    Na szczęście tragedii nie ma. Nie mógłbym z tym zasnąć, więc od razu zdjąłem głowicę. Zawory elegancko ustąpiły miejsca tłokom - wygięły się do ich płaszczyzny, po tłokach nie znać jakiegokolwiek uszkodzenia, a że głowice w sumie mam już 3, to z zaworami nie będzie problemu. Jako ciekawostkę mam zdjęcie tej głowicy i wydaje mi się, że we wszystkich hgt awaria rozrządu skończyła by się podobnie.
    Po lewej głowica z silnika trupa - splanowana do granic możliwości, a nawet poniżej W środku głowica, która miała iść na przeszczep do trupa. Po prawej głowica z VIS'a po awarii rozrządu.
    P4090055.JPG

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Masakra, pecha miałeś to mało powiedziane.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z automatem zawiesza między 3-4 lub 4-5
    Napisany przez michu na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 03-05-2013, 19:42
  2. Różnice w 900
    Napisany przez mlodybe na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-10-2012, 18:53
  3. Różnice między 1.2 69km a 1.2 60km
    Napisany przez minowako na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-04-2012, 22:13
  4. Silnik 1,2 16V, różnice między Bravo a Punto
    Napisany przez JoteMTusz na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-11-2011, 19:26
  5. Silnik 1,2 16V, różnice między Bravo a Punto
    Napisany przez JoteMTusz na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-11-2011, 19:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea 2.0 20v

fiat 2.0 20v vis

bravo 2.0 20v

2.0 20v vis

marea 2.0 20v opinie

Silnik 2.0 vis

fiat marea 2.0 20v opinie

siliniki 2.0vis budowa

fiat marea weekend 2.0 20v

termostat fiat marea weekend 2 0

fiat brawo 2.0 20v

bravo 2.0 20v opinie

silnik fiat 2.0 20v

silnik 2.0 20v vis

marea 2.0 opinie

fiat bravo hgt dane techniczne

marea silnik 2.0 20v opinie

wymiana silnika fiat marea 2.0 20v

marea 2.0 20v

bravo hgt allegro zory

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl