Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD

    Przekaźnik wentylatora

    Witam,

    Czy da się sprawdzić czy sam przekaźnik (skrzyneczka przy aku) od wentylatora się zjarał czy problem np. z masą w okablowaniu jest?

    Otóż gdzieś coś zwiera i właśnie nie wiem czy kable czy wewnątrz przekaźnika bo wentylator czasem sam się włącza. Jak poruszam kostką przestaje.
    Niestety wczoraj chodził tak długo aż rozładował mi aku do zera. teraz nie wiem czy wymiana samego przekaźnika pomoże.
    Muszę szukać oryginału (ciężko dostać) czy może ktoś się bawił w to i z innego auta jakiś spasuje?
    Dzięki z góry.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    problem raczej może leżeć w wyłączniku wentylatora na chłodnicy a przekażnik wentylatora jeśli się nie myle jest w małej czarnym pudełeczku na chłodnicy od strony silnika po lewej stronie stojąc przodem do auta tak jest w bravo hgt
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2012
    Skąd
    Jabłonna
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1,6 Benz
    Witajcie,
    Chciałem prosić o pomoc w rozwikłaniu problemu niedawno kupiłem Bravę 1.6 16v 2001r. Oczywiście nie załącza mi się wentylator i jak jeszcze postoje w korkach to uszczelkę wydmucham. Zmieniłem już wentylator, termostat (z innego powodu) i czujnik temperatury (termostat na 1 czujnik) i dalej lipa, bezpieczniki ok. Podłączałem pod FES i komp czyta temperaturę. Może to być też przekaźnik. Przekaźnik w skrzynce przed akumulatorem, ale nie wiem który to?
    Na zdjęciu są dwa gniazda czarne (większe) i czerwone (mniejsze).
    Czerwony przekaźnik mam. Wyczyściłem nóżki przekaźnika, ale dalej lipa. Pytanie brzmi czy przypadkiem za wentylator nie odpowiada przekaźnik z czarnego gniazda..... którego nie mam :-( kupiłem furę bez tego przekaźnika.
    przekaźniki.jpg
    Ostatnio edytowane przez njangu ; 02-04-2012 o 20:00

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Z tego co wiem to czerwony powinien być od wentylatora.
    Bezpiecznik który sprawdzałeś?
    Wentylator może coś pomoże.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2012
    Skąd
    Jabłonna
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1,6 Benz
    Bezpiecznik patrzyłem ten 30A pod FUSE

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Tak jak piszesz, to dobry.
    Od wentylatora jak pisałem wyżej, jest czerwony podajże też 30A.
    przeczytaj jeszcze sobie tamten temat, do którego dałem odnośnik.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2012
    Skąd
    Jabłonna
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1,6 Benz
    Bezpiecznik patrzyłem ten 30A pod FUSE. Przekaźnik w czerwonej obudowie rozebrałem i wygląda ok. Chyba go podłączę i mechanicznie rozewrę zestyk, może wtedy zadziała. To by oznaczało że padł ten bezpiecznik (40PLN na allegro). Wydałem już na tą imprezę 185PLN termostat, 40PLN wentylator, 56PLN czujnik, więc 4 dyszki jakoś jeszcze przeboleję tylko żeby to było to. Czy muszę rozgrzać silnik żeby to zrobić?

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Zwierałeś na krótko wentylator? Jeśli kręci to kolejna sprawa, że po wyciągnięciu (odłączeniu) czujnika temp. powinien się też włączyć.
    Nie wiem jak u Ciebie, u mnie za pośrednictwem czujnika komputer włącza przez przekaźnik po osiągnięciu właściwej temp. wentylator.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2012
    Skąd
    Jabłonna
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1,6 Benz
    Tak, wentylator ruszył na "samym" akumulatorze. Jeśli chodzi o czujnik to dziś go zamontowałem, razem z termostatem, nówka sztuka nie śmigany więc powinien działać, odłączenie czy przyłączenie go nic nie daje. Co do samej procedury działania tych gratów, to sądzę że u mnie działa to w ten sam sposób. Tyle że jeśli mam walnięty przekaźnik, to nie ma szans wzbudzić się prąd w wentylatorze

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał njangu Zobacz post
    Tyle że jeśli mam walnięty przekaźnik, to nie ma szans wzbudzić się prąd w wentylatorze
    tak, tylko tak jak pisałem chciałem, żebyś to sprawdził na początek. Więc pozostaje podmiana przekaźnika, taki kupić można za 20 zł.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2012
    Skąd
    Jabłonna
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1,6 Benz
    jutro spróbuję
    1 włożyć przekaźnik
    2 rozgrzać silnik
    3 rozewrzeć zestyk w przekaźniku, jak zadziała - to git, walnięty przekaźnik. Nie - to elektryk, a nie inżynier środowiska
    Dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jeszcze można spróbować podpiąć pod FESa i zrobić test wentylatorów.. Wykluczyłoby to czujnik temp..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2012
    Skąd
    Jabłonna
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1,6 Benz
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Jeszcze można spróbować podpiąć pod FESa i zrobić test wentylatorów.. Wykluczyłoby to czujnik temp..
    Oczywiście podpinałem kompa. Stąd wiem że do kompa dochodzi prawidłowa informacja o temperaturze. Nie wiem dlaczego, ale komp nie chce mi wykonać żadnego testu (FES 3.42) mam komunikat "niewłaściwe warunki do wykonania testu" Pojęcia nie mam o co mu chodzi. Próbowałem na włączonym zapłonie, włączonym silniku. Grom go wie.

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Co do przekaźnika to możesz go rozebrać (dobrze podegniesz boki i zejdzie obudowa). Wtedy ręką możesz nacisnąć na tą blaszkę co styka i zewrzeć styki. Zobaczysz, czy wentylator ruszy. Jeżeli tak to już tylko jedna droga do tego, żeby wentylator chodził - impuls sterujący do przekaźnika.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2012
    Skąd
    Jabłonna
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1,6 Benz
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Co do przekaźnika to możesz go rozebrać (dobrze podegniesz boki i zejdzie obudowa). Wtedy ręką możesz nacisnąć na tą blaszkę co styka i zewrzeć styki. Zobaczysz, czy wentylator ruszy. Jeżeli tak to już tylko jedna droga do tego, żeby wentylator chodził - impuls sterujący do przekaźnika.
    No właśnie dziś rano tak zrobiłem. Zdjąłem obudowę i styki były normalnie złączone - przekaźnik BITRON B047E 12V 30A 46520412 232005. W pozycji złączonej trzyma to mała sprężynka. Na włączonym silniku rozwarłem styk, ale niestety wentek nie ruszył. Może faktycznie komp nie generuje impulsu, a może po drodze mam jakieś przerwanie


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Przekaźniki - lokalizacja i wycieraczka
    Napisany przez dk8211 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 30-11-2010, 02:30
  2. POMOCY !!!! Gdzie jest przekaźnik swiateł mijania ?
    Napisany przez renowka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 25-03-2009, 09:59
  3. [ukł. chłodzenia] Ciągła praca wentylatora chłodnicy?
    Napisany przez adolf1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-01-2009, 23:17
  4. [ogrzewanie] Montaż wentylatora w Stilo
    Napisany przez tsadek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-01-2009, 10:47
  5. Problem z dmuchawą wentylatora
    Napisany przez dioder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-03-2008, 14:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przekaznik wentylatora fiat marea

przekaznik wentylatora fiat brava

marea przekaznik wentylatora

przekaznik wentylatora marea

opis przekaznikow wentylatora marea

fiat bravo przekaznik wiatraka

przekaznik wentylatora bravo

http://www.iparts.pl