Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 35
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    30
    Postów
    88
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000

    Problem z odpalaniem bravo 1.2

    Witam.Mam problem z odpalaniem jak jest zimny.Odpala za 2 albo 3 razem,chyba że dodam trochę gazu to odpali od razu.Po odpaleniu trzyma obroty w granicy 1300 obr/min jak się nagrzeje to ma 800obr/min.Jak samochód odpali i za chwile go zgaszę odpali już normalnie.Po wymianie świec i kabli nic się nie zmieniło,podpięcie pod fes też nie pokazuje żadnego błędu.Paliwo w baku ok 20l.
    samochód bravo 1,2 16v PB+LPG.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Rozrusznik kręci prawidłowo?
    Pompka podaje paliwo prawidłowo?
    Czujnik temp sprawdzałeś?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jeżeli kręci prawidłowo i nie zaskakuje to ja obstawiałbym rozjeżdżające mapy od źle wyregulowanej instalacji LPG..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    30
    Postów
    88
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000
    Byłem u elektryka i z rozrusznikiem wszystko ok.
    Z pompa podjadę do znajomego mechanika.
    A czujnik temperatury cieczy może być za to odpowiedzialny?
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Jeżeli kręci prawidłowo i nie zaskakuje to ja obstawiałbym rozjeżdżające mapy od źle wyregulowanej instalacji LPG..
    raczej nie ponieważ to pojawiło się przed założeniem LPG.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Teraz jest ciepło, można spróbować odłączyć czujnik temperatury cieczy. ECU podstawi sobie wartość domyślną (zapewne jakaś z "włoskiego" klimatu, czyli coś tak jak teraz jest), najwyżej załapie błąd, ale dowiesz się czy to ma jakiś wpływ.
    A problem z mapą łatwo sprawdzić w 1.2 - wystarczy odłączyć akumulator na jakiś czas, pewnie 15 minut wystarczy. Wtedy mapa się skasuje i po odpaleniu będzie miał czystą.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Temat wielokrotnie wałkowany - w 1.2 odpięcie akumulatora nic nie daje, reset trzeba zrobić przez FES albo Examiner...
    Problem wydaje mi się znajomy - spróbuj podłączyć się FESem i tam jest parametr coś o pozycji pedału przyspieszenia. Zanim odpalisz auto sprawdź czy jest "idle" czy "out of idle". Jeśli to drugie - sterownik nie dba o obroty i stąd ten efekt. Winny jest albo TPS albo wiązka elektryczna. Przerabiałem to samo u siebie w 1.2
    Ostatnio edytowane przez markshall ; 19-06-2012 o 10:43

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    30
    Postów
    88
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000
    Sądziłem że po użytkowaniu Fiata po ponad 3 latach nic mnie nie zaskoczy,a jednak.Od dwóch dni normalnie odpala,za pierwszym razem bez dodawania gazu,a nic przy nim nie robiłem.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    To dobrze, ale nie łudź się - za jakiś czas problem może powrócić

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    30
    Postów
    88
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    To dobrze, ale nie łudź się - za jakiś czas problem może powrócić
    Mam nadzieje że nie powróci.Dla świętego spokoju jeszcze raz podłączę go pod fes i sprawdzę parametr pozycji pedału przyspieszenia,a jak znowu zacznie świrować to zacznę od czujnika cieczy.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    30
    Postów
    88
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000
    Samochód zaczął znowu świrować,odpala za drugim razem albo z lekkim gazem.Mam zamiar wymienić ten czujnik temperatury,szukałem w eper i nic takiego nie znalazłem.Na innej stronie(Fiat Brava 1,2 czujnik temperatury) znalazłem numer FIAT 7738582 oraz zdjęcie tego czujnika, po wpisaniu go w eper pokazuje wyłącznik.I teraz pytanie do was czy to jest ten czujnik temperatury tylko w eper inaczej się on nazywa?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    30
    Postów
    88
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000
    Dzisiaj znalazłem czas żeby podpiąć samochód pod kompa.Wyskoczył mi błąd :
    1: P1173 - Parametr samodopasow.FRA
    The ECU has run out of range in adapting the mixture in reference to the O2 Sensor signal (multiplicative adaptation) and/or in reference to the engine running conditions (additive adaptation).
    Possible causes:
    - Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range.
    - Fuel Pressure incorrect
    - Fuel Injector(s) leaking
    - Fuel Injectors clogged
    - Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust)
    - Vacuum leak (lean mixture)
    - Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow)
    - Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean)
    - Fuel Evaporation Control system defective
    - vehicle driven out of fuel (tank empty)
    błąd wykasowałem zgasiłem silnik,później znowu odpaliłem i błędu nie powrócił.tu moje pytanie czy czujnik temp odpowiada za ten błąd?
    Od razu sprawdziłem pozycję pedału przyśpieszenia i wyszło:
    Poz. ped. przyspieszn.: Bi.jalow.,(kluczyk w pozycji MAR,i po odpaleniu)a jak dodałem gazu Poz. ped. przyspieszn.: Poza bi.jalow..
    Sprawdziłem sondę wyniki:
    Napiecie sondy lambda: 73,4 mV do 876 mV
    Stan sondy lambda: Ubogi - Bogata
    Integrator sondy lambda: 0,992 -1,000
    Silnik temp 85 st
    Obroty silnika: 800 rpm
    Czas wtrysku: 2,810 ms

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Parametry wyglądają na ok, aczkolwiek w momencie jak je odczytywałeś silnik odpalał normalnie(w sensie polepszyło mu się) czy nienormalnie? Czujnik temperatury raczej nie odpowiada za ten błąd, gdyż to jest termistor ntc - jeśli przestanie działać to na zawsze. Dalej stawiam na wiązkę przewodów - poruszaj w trakcje pracy silnika kablami, zarówno przy komputerze jak i gdzie się da - zobacz czy coś się będzie działo.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    30
    Postów
    88
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000
    powiem inaczej,jak odpalę samochód po 8 godz postoju przeważnie za 2 razem,to później mogę go odrazu zgasić i za raz normalnie odpali.samochód ma problem z odpaleniem jak postoi parę godzin (ok 8 godz).

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    A gdy odpalasz go ciepło, to jak się zachowują obroty po odpaleniu? leci na ~1500 i zaraz spada na 800 czy jest od razu 800 ?

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    41
    Postów
    200
    Auto
    Bravo 1,2 16v , 2000r Stilo 1.2 16v , 2002r
    Rocznik
    2000 / 2002
    Jaka jest na zimnym ?
    Pozycja przepustnicy względna.
    Pozycja przepustnicy bezwzględna.
    Minimalne otwarcie przepustnicy.
    Parametr TRA FRA
    Oczywiście przed uruchomieniem silnika.
    Czujnik temperatury moim zdaniem nie ma z tym nic wspólnego , ale P1173 tutaj przyjrzał bym się przepływowi powietrza (może lewe) i sondzie lambda.
    Kiedy była czyszczona przepustnica i robiona adaptacja ?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z odpalaniem.
    Napisany przez wojtekzch na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 09-02-2012, 21:35
  2. Problem z odpalaniem
    Napisany przez boas43 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 09-01-2012, 17:51
  3. Problem z Odpalaniem Bravo TD100
    Napisany przez damian150 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-03-2011, 10:45
  4. Problem z odpalaniem
    Napisany przez gopher na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-12-2010, 15:41
  5. Problem z odpalaniem!
    Napisany przez wacoreq83 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 20:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p1173 alfa

fiat brava 1.2 problem z odpalaniem

fra brava 1.2

problem z zapalaniem brava 1.2

p1173 fiat brava

parametr autoadaptacyjny tra: 34

parametr samodopasow.tra

problem z odpalaniem fiat brava

reset komputera fiat brava 1.2

fiat bravo 1.2 problem z zapalaniem

parametr adaptacji fra

pozycja zaworu przepustnicy alfa

brava 1.2 rozrusznik problemy

brava parametr adaptacji fra

reset komputera fiat palio 1.2

parametr fra tra

bosch 132 008 650

bosch 0 132 008 650 fiat

problem z komputerem bravo 1.2

problem z odpalaniem fiat bravo 2

problem z odpalaniem na cieplym silniku brava 1.2

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl