Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    Dzierzgów
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v 1996rok

    [osprzęt silnika] Wtryski cacy a i tak kopci ;-/

    Wyczyściłem dzisiaj wtryskiwacze... Hmm... Poprawy dużej nie odnotowałem... Samochód dobrze śmiga od 4,5tyś obr do końca... Poniżej się muli. Przy cofaniu w ogóle jest jakaś masakra... Zero reakcji na gaz... Kopci dość mocno...

    Silnik był ciepły, wpiąłem się multimetrem w kabel sygnałowy sondy lambda... Pokazuje 0,36-0,43Volt'a... A kopci i czuć z wydechu paliwem... Nie powinna się palić marchewa jeśli sonda była by kaput?? A może jest podwieszona w przedziale standardowej pracy i komp nie rozpoznaje tego jako błąd??

    Gaz mam I generacja i na nim autko chodzi super... Jedyne co jest gorsze to wolniej od paliwka spada z obrotów... Poza tym mega...

    Wtryski mam 4dziurkowe, ale dość dziwne jest to, że rozpylane są dwa strumienie?!? Może jeden zachodzi za drugi?? W każdym razie wszystkie pylą równo i myślę, że to nie ich wina...

    Auto na gazie nie kopci... Na paliwie potrafi puścić na prawdę dobrą chmurę czarnoniebieską... (na dużych obrotach)...

    Jak myślicie co podmieniać?? Lambdę, czujnik temperatury cieczy dla ECU, czujnik temp. powietrza, czujnik położenia przepustnicy (TPS), a może MapSensor???

    Pomóżcie bo już nie wiem co jej zrobić... Lubie jak auto chodzi tipestopes na obu paliwach... Głównie śmigam na LPG, ale czasem trzeba dolecieć na stacje paliw na Pb i chce to robić z gracją :razz:
    ------------
    Nie mam emulatora sondy lambda bo w tym typie sterownika jest on nie zalecany... Bardzo mota w mapach i jest kicha... Ale jak napisałem mam gaz I gen (śruba), więc po części masz chyba racje z tą lambdą... Narazie wertuje net...

    Pisać co myślicie... Każda rada na wagę złota :-P
    ------------
    Silnik mam przed liftem (rocznik 96). Dziś zauważyłem ciekawy temat... Na gazie lambda daje 0,58-0,65V, a na paliwie... 1,38-1,46V...
    Fakt z tłumika aż leje się paliwo (kapie w ekstremalnych przypadkach), ale lambda jest chyba do licha 1 voltowa, więc napięcie nie powinno przekraczać tego napięcia... hmm...

    I teraz rodzi się pytanie!!! Skoro sonda ewidentnie pokazuje, że paliwa daje od pyty, dlaczego nic nie robi z tym komp?? Powinien dążyć do zmniejszenia ilości paliwa??

    To znaczy co?? Uszkodzony sterownik?? A może trzeba go zresetować?? Zrobiłem to tak jak robiłem to w oplach i bmw... Odpiąłem aku, połączyłem klemy razem, przekręciłem stacyjkę (w celu rozładowania wewnętrzych kondensatorów IAW). Poczekałem 2 godziny... Brak zmiany...

    Auto kopci niesamowicie, ma muła ale tak do 3 tyś obr. Powyżej szatan. Czasem ma problem z wejściem ponad obroty biegu jałowego. Na wstecznym to już w ogóle jedzie tylko na jałowym. Pływa na obrotach i potrafi spadać do 0 i gasnąć...

    Na LPG jest igła!!! Gumy grają - auto szatan.

    Niby napięcia sondy się zmieniają, ale nie powinny pływać od 0,1 do 1,0V?? Czy powinny pływać na wolnych obr, czy przy zmianie obrotów??

    Na szrocie lambda to 30zł - stan nieznany, do sprawdzenia i jak szrot to mi zamieni...

    Jak zresetować IAW?? Czy mój sposób jest oki, czy powinienem to robić pod kompem (Euroscan + Visa 1.38)??

    Jestem głupi, a to największa bolonczka mojej bravusi...

    Aha mam emulator wtrysków do LPG... Może to on coś miesza?? Podpinałem bez niego i jest bez zmian... Sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy(TPS) jest raczej oki... ZMienia opory w zależności od przekręcenia, sprawdziłem opór czujnika temp. cieczy dla IAW - zmienia opór, sprawdziłem czujnik temp zasysanego powietrza - zmienia opór, jak na niego dmucham. Wyczyściłem krokowiec, chodzi ok. Wyczyściłem dolot, mikser gazu, przepustnicę, sprawdziłem i wyczyściłem wtryski. Nie ma nieszczelności na dolocie. uszczelki kolektora oki. Błedu nie wyświetla - marchewa gaśnie normalnie.

    Nie sprawdziłem tylko map sensora... Jakie są objawy jego awarii?? Chyba waliłby błędem?? Jedyne co ponoć nie wyświetla błędu to właśnie lambda.

    Pomocy bo mi ręce opadają

    Mój miernik to prosty UNIT za ok 20-30zł - ponoć nie ma stabilizacji więc do lambdy oki


    Taki :-P

    Nie wierze, że nikt z was nie miał takiego problemu!!! Przeczytałem miliard odpowiedzi na pytanie "Na Pb kopci, na LPG nie" - google... Wszyscy stawiają na lambdę...

    Jutro ją zmienie... Mam dwie ze szrotu. Jedna oryginał z Brava - Bosch... Tylko ma dziwnie krótki kabelek... Druga to NGK/NTN. Wygląda lepiej na oko niż bosch, ale zakładam na loterię... Którą proponujecie na początek?? Jak będzie oki na używanej i to wyeliminuje kopcenie to kupie nową... Ale nie chce pakować kasy w nowe czujniki na głupiego... Na szrocie kupiłem 2 sondy po 12,5zł :-P

    Sorki za możliwe rozjechanie, ale skopiowałem mój problem z bbtp.pl. Tam na razie nie potrafią mi pomóc
    Miałem poldżersa, miałem asterkę, dwie calibry i E36... Nadszedł czas Fiata... Dam mu szansę

    Mój zakup?? Bravo I! Mój typ Coupe



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał miki1406
    Nie powinna się palić marchewa jeśli sonda była by kaput????
    powinna.
    Cytat Napisał miki1406
    Jedna oryginał z Brava - Bosch
    stawiam na tą, no i chyba tak jak większość zacząłbym właśnie od wymiany lambdy

    luknij tu, może też dorwiesz lambdę No i nie poklika

    [kom:bc00fa0edd]Link naprawiłem [/kom:bc00fa0edd]

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    Dzierzgów
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v 1996rok
    No widzisz jak podaje wujek google - marchewa nie zawsze zapali się przy awarii lambdy... Choć przy wyjechaniu poza zakres powinno wywalić błąd... Jestem głupi, boje się, że sterownik padł...

    Ma ktoś euroscan'a z okolic Łodzi - Warszawy
    Miałem poldżersa, miałem asterkę, dwie calibry i E36... Nadszedł czas Fiata... Dam mu szansę

    Mój zakup?? Bravo I! Mój typ Coupe

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    miki1406,
    Głównym problemem jest to, że masz LPG I-gen. Cały oryginalny osprzęt jest sprawny i tu nie ma czego się póki co czepiać.
    Fiaty Bravo i Brava, które mają silniki z metalowymi kolektorami ssącymi, mogą pracować z tradycyjną instalacją gazową. Trzeba jednak pamiętać o pewnym problemie, jaki dotyczy sterownika wtrysku benzyny firmy Magnetti-Marelli stosowanego w tych samochodach. Podczas pracy na gazie sterownik ten musi być wprowadzony w tryb awaryjny poprzez odcięcie sygnału z sondy lambda. Emulowanie tego sygnału, jak to ma miejsce w przypadku innych samochodów, nie wchodzi w grę, ponieważ powoduje trwałą zmianę autoadaptacji sterownika wtrysku benzyny. Efektem tego jest trudny lub niemożliwy rozruch silnika i nieprawidłowa praca silnika na benzynie. Kończy się to wizytą w serwisie autoryzowanym i ponownym programowaniem sterownika wtrysku. W przypadku zastosowania wtrysku sekwencyjnego gazu problem ten nie występuje.

    Jednak jeśli uprzemy się na instalacji II-gen, to rozwiązaniem będzie montaż sterownika AL700 i ustawienie emulacji sondy lambda tak, aby przez 620ms mieszanka była uboga, a bogata natomiast przez około 670ms.
    Zaczerpnięta wiedza pochodzi z:
    http://moto.pl/MotoPL/1,98754,3312540.html oraz lpg-forum - konkretny link przez PW.

    Jako, że odłączanie akumulatora nic nie daje należy:
    1. Poprawić instalację gazową.
    2. Skasować nastawy autoadapcyjne silnika tj. wgrać "czyste" mapy wtrysków do ECU.


    A propos wtryskiwaczy:
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OM7IJrxsf2o[/youtube]
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja miałem taki sam problem w tym silniku, muł do 3,5k obr, powyżej latał jak bombowiec tylko ten zapach z rury w moim przypadku nie było mowy o dymkach a rózne zapachy wydobywały sie z rury, tez mam instalacje 1 gen tzn teraz mam blosa ale emulator pozostał ten sam no i wracając do tematu okazało sie ze rozjechały sie mapy wtrysków w ECU - pojechałem do Tychów do znanej firmy gdzie naprawiają komputerki - zapłaciłem odpowiednią kwote wgrali nowy soft i wgrał mi pan za dopłatą soft zwiekszający momenty obrotowe problem z zanikiem mocy znikneły - po wgraniu softu spalanie zmalało, ale nie jeździłem na gazie w tamtym czasie - to on psuje komputer ECU, ale nadal śmigam na gazie pozdrawiam
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    Dzierzgów
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v 1996rok
    Panowie, a da rade to robić w domowym zaciszu?? Jeśli tak to czy?? Euroscan + Visa styknie?? Da się jeździć na LPG tak żeby się mapy nie rozjeżdzały?? Jeśli nie zrobie tego sam to zrobi to serwis Fiat'a?? Jakie koszta?? Poprosze o ten link na PW... Musze zgłębić tą wiedzę

    No i czy wystarczy dorobić przekaźnik, który na LPG odłączy mi sonde?? Natenczas?? Do momentu zakupu tego AL700 i kabli do tego??
    Czy kasowanie map to to samo co kasowanie adaptacji??
    Miałem poldżersa, miałem asterkę, dwie calibry i E36... Nadszedł czas Fiata... Dam mu szansę

    Mój zakup?? Bravo I! Mój typ Coupe

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Euroscan + Visa zagada, nie da się jeździć na LPG tak żeby się mapy nie rozjeżdżały, tzn da się ale nie z Twoją instalacją gazową.
    Serwis fiata mapy zrobi bez problemu, koszt był kiedyś tu podawany zdaje się, że coś koło 150zł.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    Dzierzgów
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v 1996rok
    Ktoś to robił Visą?? Bo muszę wywalić na Euroscan'a 249zł + skręcić starego kompa i zainstalować to w garażu I wolałbym wiedzieć na 300%

    No i przypomne z góry
    Czy wystarczy dorobić przekaźnik, który na LPG odłączy mi sonde?? Natenczas?? Do momentu zakupu tego AL700 i kabli do tego??
    Czy kasowanie map to to samo co kasowanie adaptacji??
    Miałem poldżersa, miałem asterkę, dwie calibry i E36... Nadszedł czas Fiata... Dam mu szansę

    Mój zakup?? Bravo I! Mój typ Coupe

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    miki1406 do aut przed liftem tylko EUROSCAN.
    Cytat Napisał miki1406
    Czy wystarczy dorobić przekaźnik, który na LPG odłączy mi sonde??
    To nic nie da, efektem odpięcia lambdy będzie to, że pokaże się "marchewka" na budzikach.

    Cytat Napisał miki1406
    Czy kasowanie map to to samo co kasowanie adaptacji?
    Wg mojej wiedzy w tym zakresie - tak.
    Adaptacja, a raczej autoadaptacja to przystosowywanie map wtrysków do panujących warunków, stylu jazdy, etc.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    Dzierzgów
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v 1996rok
    "Podczas pracy na gazie sterownik ten musi być wprowadzony w tryb awaryjny poprzez odcięcie sygnału z sondy lambda. Emulowanie tego sygnału, jak to ma miejsce w przypadku innych samochodów, nie wchodzi w grę, ponieważ powoduje trwałą zmianę autoadaptacji sterownika wtrysku benzyny."

    No ale z tego wynika ewidentnie, aby sygnał z lambdy odpiąć Hmm...

    Wiem wiem że to tylko stary Euroscan na PIC'u i program Visa 1.38PL... Jak tam się kasuje tą samoadaptacje?? Resetuje??
    Miałem poldżersa, miałem asterkę, dwie calibry i E36... Nadszedł czas Fiata... Dam mu szansę

    Mój zakup?? Bravo I! Mój typ Coupe

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Odpięcie sygnału lambdy jest realizowane na kilka sposobów, np.: częściową emulację, zwarcie do masy, a Twój pomysł nie występuje w żadnej z mądrych książek
    Jak się kasuje adaptację tego Ci nie powiem bo nigdy tego nie robiłem, ale grzebiąc tam w opcjach powinieneś coś znaleźć.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    Dzierzgów
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v 1996rok
    A idzie zrobić inaczej emulacje niż zakup AL700?? Bo teraz 200 na fejs + 250 na sterownik LPG + 35 na kabel do LPG i robi się 485zł + koszty przesyłki... 500 pęknie Są emulatory lambdy, które działają z 1.6 16v, a są tańsze??
    Miałem poldżersa, miałem asterkę, dwie calibry i E36... Nadszedł czas Fiata... Dam mu szansę

    Mój zakup?? Bravo I! Mój typ Coupe

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Nie znam takowych rozwiązań.

    [size=2][ Dodano: 2010-08-13, 00:40 ][/size]
    Póki co zaopatrz się w Fejs do auta i sprawdź co mu dolega, wykasuj autoadaptację i poćwicz auto trochę na benzynie. W międzyczasie gdy będziesz jeździł dalej na LPG pozbieraj pieniążków na AL700, a gdy znowu zacznie się mapa rozjeżdżać to znowu ją skasujesz i tak aż do usr..ej śmierci, albo do momentu gdy nazbierasz na dobrą centralkę LPG.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    Dzierzgów
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v 1996rok
    Hmm zerknij i powiec co myślisz?? http://www.elektroda.pl/rtvforum/top...4.html#2698380
    Już mam taką siekę w bani, że szok... Czyli Euroskan mi nie skasuje adpatacji?? To wystarczy odpiąć, czy zrobić emulacje na masę... Czy wywalić 500zł i potem jeszcze 150zł na fiat'a bo się może okaże, że tylko examiner to wyczyści... A na końcu okaże się, że winny był pasek?!?

    Szok... Co myślisz?? Co byś zrobił na moim miejscu??

    A tutaj sugerują robić emulację na masę
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/top...2.html#5549908

    Tu teżna masę
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/vie...973&highlight=

    Tu podobnie... hmm...
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic166973-30.html

    Czy przez emulację na masę, mam rozumieć mostkowanie kabla idącego od IAW w stronę lambdy z masą??
    -------------------------------
    Już 3 godzinę gmeram z wujkiem google

    Emulacja na masę może być realizowana przekaźnikiem!!!
    http://www.audi80.pl/b4-abt-lpg-emul...da-vt41152.htm
    Jest to nic innego jak emulacja... awarii! Dokładnie komputer tworzy sobie błąd, że sonda się "zmasowała" i przestaje motać z mapami!

    Pytanie jest inne - czy po przejściu na paliwo, wróci on z powrotem do pracy, czy "przetrzyma" błąd do czasu resetu??
    Miałem poldżersa, miałem asterkę, dwie calibry i E36... Nadszedł czas Fiata... Dam mu szansę

    Mój zakup?? Bravo I! Mój typ Coupe

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał miki1406
    Czyli Euroskan mi nie skasuje adpatacji??
    Skasuje, słowo jakiego użyłem to slangowe Interface czyli np Euroscan.
    Na elektrodzie mądrze piszą, nawet gdzieś tam mi się rzuciło, że jest możliwość odcięcia lambdy przy Ecu Magnetti-Marelli, ale tak jak pisałem, może to owocować pojawieniem się marchewki na zegarach.

    Ale tak czy siak skasuj autoadaptację, a później będziesz testował, odcinał lambdę, a najlepiej zwierał ją do masy.

    [size=2][ Dodano: 2010-08-13, 01:18 ][/size]
    Cytat Napisał miki1406
    czy po przejściu na paliwo, wróci on z powrotem do pracy,
    Tak. Jednak będzie błąd nietrwały w liście błędów, komunikat typu "sonda lambda - zwarcie do masy" sprawę olewasz i jeździsz dalej.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 22:15
  2. [osprzęt silnika] filtr paliwa w fiacie brava 1.9jtd?
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-12-2008, 14:51
  3. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53
  4. [osprzęt silnika] kolektor wydechowy
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-08-2008, 21:13
  5. [osprzęt silnika] Wariujący obrotomierz
    Napisany przez Andrzej_F12 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2008, 20:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brava sonda lambda

sonda lambda fiat bravo

wtryski fiat marea 16

sterownik wtryskow fiat brava forum

mapsensor awaria fiat

bravo mapy euroscan

dymek map sensor

mapa wtrysku punto 1.2 16v

wgrywanie mapy wtrysku do fiata marea

fiat bravo 1.6 programowanie mapy wtrysku

sterownik wtrysku fiat bravo

audi 80 b4 2.0 abt prawidlowe ustawienie tps

wgranie oprogramowania examiner brava

fiat bravo cieply silnik a kopci benzyna

max232 fiat marea

elektroda fiat siena 1.6 wtryskiwacze

fiat bravo kabel sygnalowy sondy lambda

punto i 1.2 mapa wtrysku jaki koszt wgrania

objawy uszkodzenia czujnika temperatury fiat siena 16

wgranie mapy wtryskow fiat

http://www.iparts.pl