Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 39
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2013
    Skąd
    Radom
    Postów
    146
    Auto
    Marea 1.6 16V + Gaz
    Rocznik
    1997
    Z przodu mam ten filtr to jest pewne, ale dodatkowo jeszcze przy wlewie jest ta puszka, którą wam podesłałem i idą do niej 3 przewody, 2 z nich idą do tego pochłaniacza w nadkolu, śmiem twierdzić że to chyba jednak wina tego w nadkolu przednim prawym, dzisiaj zobaczę co tam się dzieje... tego pod wlewem nie idzie odkręcić w ogóle:/

    Najgorsze że nie mogę znaleźć nigdzie nowego
    Ostatnio edytowane przez Olex903 ; 25-08-2014 o 10:58



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Umiejscowienie:

    Schowek02.jpg

    Dodatkowo na tym szkicu widać ten skraplacz.. Ale w 1.6 go nie ma - to tylko w 1.8 jest

    Schowek03.jpg
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #18
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Bzdury piszecie Pany jak nie jeden to 2gi coś lepszego To normalne że w baku tworzy się ciśnienie - żadne tam podciśnienie.. Paliwo naturalnie paruje i właśnie dlatego od wielu lat stosuje się tzw. pochłaniacze par paliwa.
    Sugerujesz, że parujące paliwo wytwarza ciśnienie o którym pisze autor tematu? To nalej sobie benzyny do kanistra, odstaw na tydzień i zobacz jakie będzie ciśnienie
    W baku tworzy się podciśnienie w skutek ubywającego paliwa, dlatego jest system odpowietrzania którego zadaniem jest wpuszczać powietrze w miejsce ubywającego paliwa aby nie tworzyło się podciśnienie. Niestety w wielu Fiatach po latach to zawodzi i stąd po odkręceniu korka zasysa powietrze. Tutaj mamy problem z nadciśnieniem które tworzy się w jakiś dziwny sposób, jakby coś pompowało powietrze do baku. System odprowadzania par paliwa powinien działać tak jak piszesz, prawdopodobnie zaczął działać inaczej stąd taki efekt - innej przyczyny nie widzę.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2013
    Skąd
    Radom
    Postów
    146
    Auto
    Marea 1.6 16V + Gaz
    Rocznik
    1997
    no dobra... reasumując panowie...
    wychodzi, że winowajcą jest EVAP?
    Od naprawdę długiego czasu z tym walczę, a teraz wziąłem się za to konkretnie i muszę to zrobić bo jak już mery na mnie pluje to jest niedobrze, tym bardziej że z dzieckiem jeżdżę.
    Ostatnio edytowane przez Olex903 ; 25-08-2014 o 11:24

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Bzdury piszecie Pany jak nie jeden to 2gi coś lepszego To normalne że w baku tworzy się ciśnienie - żadne tam podciśnienie.. Paliwo naturalnie paruje i właśnie dlatego od wielu lat stosuje się tzw. pochłaniacze par paliwa. W naszych BBMach jest coś takiego za prawym nadkolem. Urządzenie te skrapla opary paliwa i oddaje je z powrotem do baku. Dodatkowo elektrozawór który tam jest (sterowany przez ECU) umożliwia odsysanie oparów paliwa do kolektora dolotowego. Więcej można o tym poczytać w książce sam naprawiam. Jeśli faktycznie ciśnienie jest tak bardzo wysokie to trochę niebezpieczne tak jeździć bo to taka bomba pod bagażnikiem. Ale jeśli po prostu syczy - to normalne. Żadne wiercenie, odpinanie złączek - jak się coś zepsuło to należy to naprawić!
    Byrrt - czytaj uwżniej, mówiłem że pod prawym błotnikiem/nadkolem jest węgiel aktywny. Przeczytaj jeszcze raz. facepalm.gif (przeczytaj na pierwszej stronie 4 post. )
    Jeżeli chłopakowi ochlapało spodnie, to podciśnienie. Od środka usiłuje wydostać się na zewnątrz. Moim zdaniem, jest zapchany węgiel aktywny pod błotnikiem, wąż zasilający i powrót, u mnie jest z listwy czujnik ciśnienia na listwie i on odsyła gazy do kolektora, nigdy się nie przyglądałem skąd idą przewody do węgla aktywnego, ale innego rozwiązania tam nie ma.
    xD oj joj joj ...
    Ostatnio edytowane przez Zokolic ; 25-08-2014 o 13:29
    F/I/A/T

  7. #21
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Jeżeli chłopakowi ochlapało spodnie, to podciśnienie.
    że jak?
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    raczej ciśnienie podciśnienie spowoduje, że przy wykręcaniu korka usłyszymy charakterystyczne sssyyyk (zasysanie). tak jak napisał markshall jest to skutkiem ubywającego paliwa zaciąganego przez pompę, swoje też robi EVAP.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    że jak?
    Jaja sobie robisz czy jak ? - Nikt nie czyta pierwszego postu?

    to ja może przytoczę " Wczoraj doszło do tego stopnia, że po odkręceniu paliwo ochlapało mi spodnie(!)"

    Jak wygląda EVAP ?
    F/I/A/T

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Jak wygląda EVAP ?
    tak jak pokazano na rycinach na tej i na poprzedniej stronie całość w Mareii wygląda tak:

    evap.jpegevap2.jpeg

    robi się z tego pasjonujący temat
    Ostatnio edytowane przez boch ; 25-08-2014 o 16:07

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2013
    Skąd
    Radom
    Postów
    146
    Auto
    Marea 1.6 16V + Gaz
    Rocznik
    1997
    Panowie... proponuję wstrzymać się trochę do momentu aż to wytargam z auta

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2013
    Skąd
    Radom
    Postów
    146
    Auto
    Marea 1.6 16V + Gaz
    Rocznik
    1997
    Już chyba znalazł się winowajca, ja z racji tego że jestem w pracy nie widziałem ale padre zajrzał do EVAP i okazuje się że przewody są ucięte i zaślepione... jutro wrzucę foto i zobaczę czy da się coś z tym zrobić, jeśli nie to kupuję i montuję... teraz tylko pytanie, dlaczego ktoś to zatkał...

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    jak masz LPG i sprawny evap to sa problemy z utrzymaniem obrotów i gaśnieciem auta na wolnych obr.

    w pandach zapychajace sie evapy to plaga, czasem robi sie takie podcisnienie, że pompka nie daje rady z pompowaniem paliwa

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Zaraz zaraz... Myszę sprawdzić, czy u mnie nie jest zapchany, czuć bene. Nie ma przecieku opary gdzieś wyczuwać - Yoda.
    Czy w brava 1.6 96 to występuje?
    F/I/A/T

  15. #29
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    oczywiście, że występuje. brakuje jedynie tej puszki przy wlewie - opary kierowane są prosto ze zbiornika. u mnie też czuć beną podczas jazdy przy otwartym oknie...

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2013
    Skąd
    Radom
    Postów
    146
    Auto
    Marea 1.6 16V + Gaz
    Rocznik
    1997
    No to ja już nie wiem, w końcu robić to czy nie? rzeczywiście rurki ucięte i zaślepione... ale jak ma mi tył rozerwać od tego ... Tylko co ma wspólnego falowanie obrotów z jazdą na gazie... od tego ciśnienia pompa już nie daje rady:/

    Zokolic- sprawdź sobie czy przypadkiem na wężyku od podciśnienia ci nie kapie gdzieś z regulatora przy listwie... ja tak miałem.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ile km na jednym baku?
    Napisany przez Lucek_ na forum Croma
    Odpowiedzi: 141
    Ostatni post: 28-01-2015, 20:39
  2. Ogromne spalanie Uno 1,4 i.e 12/100
    Napisany przez Mateusz93r na forum Uno
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 20-07-2013, 10:46
  3. Siena 1.2 - OGROMNE SPALANIE !!!
    Napisany przez coke579 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-10-2012, 13:49
  4. Punto I 1.1 40 kw Nagłe ogromne spalanie .
    Napisany przez Pepesza na forum Punto
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 10-02-2011, 13:36
  5. [1.6 16V +BLOS] Ogromne spalanie
    Napisany przez Paweu87 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-12-2010, 09:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

poch

cisnienie w baku po co

cisnienie w baku przy odkrecaniu korka fiat punto

w przednim nadkolu marea

Zawor redukcji podcisnienia zbiornika paliwa fiat brawa

wysokie cisnienie w baku

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl