Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 39
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2013
    Skąd
    Radom
    Postów
    146
    Auto
    Marea 1.6 16V + Gaz
    Rocznik
    1997
    Z przodu mam ten filtr to jest pewne, ale dodatkowo jeszcze przy wlewie jest ta puszka, którą wam podesłałem i idą do niej 3 przewody, 2 z nich idą do tego pochłaniacza w nadkolu, śmiem twierdzić że to chyba jednak wina tego w nadkolu przednim prawym, dzisiaj zobaczę co tam się dzieje... tego pod wlewem nie idzie odkręcić w ogóle:/

    Najgorsze że nie mogę znaleźć nigdzie nowego
    Ostatnio edytowane przez Olex903 ; 25-08-2014 o 11:58



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Umiejscowienie:

    Schowek02.jpg

    Dodatkowo na tym szkicu widać ten skraplacz.. Ale w 1.6 go nie ma - to tylko w 1.8 jest

    Schowek03.jpg
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #18
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Bzdury piszecie Pany jak nie jeden to 2gi coś lepszego To normalne że w baku tworzy się ciśnienie - żadne tam podciśnienie.. Paliwo naturalnie paruje i właśnie dlatego od wielu lat stosuje się tzw. pochłaniacze par paliwa.
    Sugerujesz, że parujące paliwo wytwarza ciśnienie o którym pisze autor tematu? To nalej sobie benzyny do kanistra, odstaw na tydzień i zobacz jakie będzie ciśnienie
    W baku tworzy się podciśnienie w skutek ubywającego paliwa, dlatego jest system odpowietrzania którego zadaniem jest wpuszczać powietrze w miejsce ubywającego paliwa aby nie tworzyło się podciśnienie. Niestety w wielu Fiatach po latach to zawodzi i stąd po odkręceniu korka zasysa powietrze. Tutaj mamy problem z nadciśnieniem które tworzy się w jakiś dziwny sposób, jakby coś pompowało powietrze do baku. System odprowadzania par paliwa powinien działać tak jak piszesz, prawdopodobnie zaczął działać inaczej stąd taki efekt - innej przyczyny nie widzę.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2013
    Skąd
    Radom
    Postów
    146
    Auto
    Marea 1.6 16V + Gaz
    Rocznik
    1997
    no dobra... reasumując panowie...
    wychodzi, że winowajcą jest EVAP?
    Od naprawdę długiego czasu z tym walczę, a teraz wziąłem się za to konkretnie i muszę to zrobić bo jak już mery na mnie pluje to jest niedobrze, tym bardziej że z dzieckiem jeżdżę.
    Ostatnio edytowane przez Olex903 ; 25-08-2014 o 12:24

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Bzdury piszecie Pany jak nie jeden to 2gi coś lepszego To normalne że w baku tworzy się ciśnienie - żadne tam podciśnienie.. Paliwo naturalnie paruje i właśnie dlatego od wielu lat stosuje się tzw. pochłaniacze par paliwa. W naszych BBMach jest coś takiego za prawym nadkolem. Urządzenie te skrapla opary paliwa i oddaje je z powrotem do baku. Dodatkowo elektrozawór który tam jest (sterowany przez ECU) umożliwia odsysanie oparów paliwa do kolektora dolotowego. Więcej można o tym poczytać w książce sam naprawiam. Jeśli faktycznie ciśnienie jest tak bardzo wysokie to trochę niebezpieczne tak jeździć bo to taka bomba pod bagażnikiem. Ale jeśli po prostu syczy - to normalne. Żadne wiercenie, odpinanie złączek - jak się coś zepsuło to należy to naprawić!
    Byrrt - czytaj uwżniej, mówiłem że pod prawym błotnikiem/nadkolem jest węgiel aktywny. Przeczytaj jeszcze raz. facepalm.gif (przeczytaj na pierwszej stronie 4 post. )
    Jeżeli chłopakowi ochlapało spodnie, to podciśnienie. Od środka usiłuje wydostać się na zewnątrz. Moim zdaniem, jest zapchany węgiel aktywny pod błotnikiem, wąż zasilający i powrót, u mnie jest z listwy czujnik ciśnienia na listwie i on odsyła gazy do kolektora, nigdy się nie przyglądałem skąd idą przewody do węgla aktywnego, ale innego rozwiązania tam nie ma.
    xD oj joj joj ...
    Ostatnio edytowane przez Zokolic ; 25-08-2014 o 14:29
    F/I/A/T

  7. #21
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,163
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Jeżeli chłopakowi ochlapało spodnie, to podciśnienie.
    że jak?
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    raczej ciśnienie podciśnienie spowoduje, że przy wykręcaniu korka usłyszymy charakterystyczne sssyyyk (zasysanie). tak jak napisał markshall jest to skutkiem ubywającego paliwa zaciąganego przez pompę, swoje też robi EVAP.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    że jak?
    Jaja sobie robisz czy jak ? - Nikt nie czyta pierwszego postu?

    to ja może przytoczę " Wczoraj doszło do tego stopnia, że po odkręceniu paliwo ochlapało mi spodnie(!)"

    Jak wygląda EVAP ?
    F/I/A/T

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Jak wygląda EVAP ?
    tak jak pokazano na rycinach na tej i na poprzedniej stronie całość w Mareii wygląda tak:

    evap.jpegevap2.jpeg

    robi się z tego pasjonujący temat
    Ostatnio edytowane przez boch ; 25-08-2014 o 17:07

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2013
    Skąd
    Radom
    Postów
    146
    Auto
    Marea 1.6 16V + Gaz
    Rocznik
    1997
    Panowie... proponuję wstrzymać się trochę do momentu aż to wytargam z auta

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2013
    Skąd
    Radom
    Postów
    146
    Auto
    Marea 1.6 16V + Gaz
    Rocznik
    1997
    Już chyba znalazł się winowajca, ja z racji tego że jestem w pracy nie widziałem ale padre zajrzał do EVAP i okazuje się że przewody są ucięte i zaślepione... jutro wrzucę foto i zobaczę czy da się coś z tym zrobić, jeśli nie to kupuję i montuję... teraz tylko pytanie, dlaczego ktoś to zatkał...

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    41
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    jak masz LPG i sprawny evap to sa problemy z utrzymaniem obrotów i gaśnieciem auta na wolnych obr.

    w pandach zapychajace sie evapy to plaga, czasem robi sie takie podcisnienie, że pompka nie daje rady z pompowaniem paliwa

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Zaraz zaraz... Myszę sprawdzić, czy u mnie nie jest zapchany, czuć bene. Nie ma przecieku opary gdzieś wyczuwać - Yoda.
    Czy w brava 1.6 96 to występuje?
    F/I/A/T

  15. #29
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    oczywiście, że występuje. brakuje jedynie tej puszki przy wlewie - opary kierowane są prosto ze zbiornika. u mnie też czuć beną podczas jazdy przy otwartym oknie...

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2013
    Skąd
    Radom
    Postów
    146
    Auto
    Marea 1.6 16V + Gaz
    Rocznik
    1997
    No to ja już nie wiem, w końcu robić to czy nie? rzeczywiście rurki ucięte i zaślepione... ale jak ma mi tył rozerwać od tego ... Tylko co ma wspólnego falowanie obrotów z jazdą na gazie... od tego ciśnienia pompa już nie daje rady:/

    Zokolic- sprawdź sobie czy przypadkiem na wężyku od podciśnienia ci nie kapie gdzieś z regulatora przy listwie... ja tak miałem.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ile km na jednym baku?
    Napisany przez Lucek_ na forum Croma
    Odpowiedzi: 141
    Ostatni post: 28-01-2015, 21:39
  2. Ogromne spalanie Uno 1,4 i.e 12/100
    Napisany przez Mateusz93r na forum Uno
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 20-07-2013, 11:46
  3. Siena 1.2 - OGROMNE SPALANIE !!!
    Napisany przez coke579 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-10-2012, 14:49
  4. Punto I 1.1 40 kw Nagłe ogromne spalanie .
    Napisany przez Pepesza na forum Punto
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 10-02-2011, 14:36
  5. [1.6 16V +BLOS] Ogromne spalanie
    Napisany przez Paweu87 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-12-2010, 10:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438ogromne-cisnienie-w-baku-25328

cisnienie w zbiorniku wypycha paliwo kosiarka

cisnienie w baku

cisnienie paliwa marea 1.4 flrumcisnienie w zbiorniku paliwacisnienie w.zbiorniku paliwaauto na gaz cisnienie w zbiorniku paliwazawor podcisnienia fiat bravo 1.8fiat bravo 1 cisnienie w bakuzbyt wysokie cisnienie w zbiorniku paliwa fiat 126pduze cisnienie paliwa w zbiornikuwysokie cisnienie w bakuZawor redukcji podcisnienia zbiornika paliwa fiat brawaw przednim nadkolu marea cisnienie w baku przy odkrecaniu korka fiat puntocisnienie w baku po copoch

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl