Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 38
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji

    ŁACHUDRA czyli wolne obroty 1.6

    Sprawdzone : kable ,świece cewka,wtryski ,lewe powietrze, wykręcona przepustnica (czysta),krokówka, potencjometr, czujnik temperatury..


    a mimo ta łachudra, nie pracuje równo na wolnych obrotach.

    Słuchajcie auto zachowuje się na drodze spoko. Deptam w połogę to wyrywa do przodu, jednak na niskich obrotach gaśnie.
    Potrafi stać na jałowym 2 minuty i nagle powolutku przygasa.
    DLACZEGO ?


    Czasem pali od pierwszego, czasem dwa trzy razy trzeba kręcić.
    Jednak odpala i od 2 tysiecy silnik wchodzi na obroty, nie dusi się.

    Możliwe że przeskoczył na rozrządzie ? na małym kole na dole ?
    Auto pracuje na 4 gary, jednak w cyklu pracy czegoś mu brakuje.
    Za wczesny za późny zapłon?
    czujnik fazy rozrządu ?
    Czujnik położenia wału steruje zapłonem?
    Wywalałem wtryski odłączałem - kleme, na godzine i nic to nie dało.
    Pozostaje chyba komputer...
    Ostatnio edytowane przez Zokolic ; 23-04-2014 o 21:09
    F/I/A/T



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Objawy występują na gazie czy benzynie?

    Jeżeli objawy na obu paliwach to raczej pozostał bym w okolicach przepustnicy - nastawnik jałowego, czujnik temp. powietrza etc. Komputr całkiem sporo może powiedzieć.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    Objawy występują na gazie czy benzynie?

    Jeżeli objawy na obu paliwach to raczej pozostał bym w okolicach przepustnicy - nastawnik jałowego, czujnik temp. powietrza etc. Komputr całkiem sporo może powiedzieć.
    Na obu paliwach, powiem więcej , wpust gazu mam w dolocie, tuż przed przepustnicą, na gazie odpala od strzała na zimno.
    Co więcej, świadczy to idealnej dawce powietrza z gazem. To nie to.
    Wymieniłem przepustnice - podstawiłem z innego auta, które bujało się bez problemu, przepustnice, krokowca czujniki, inne auto na nich śmiga, więc to nie jest sprawa przepustnicy potencjometru etc.
    Wydaje mi się, że coś jest nie tak z zapłonem. On ma za późny zapłon - wytraca obroty bardzo powoli, aż zgaśnie.
    Jutro pojadę na kompa i dam wam znać, bo to już się śmieszne robi.
    POMOC ;C
    F/I/A/T

  5. #4
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    23
    Postów
    1,564
    Auto
    1.6 16V Brava
    Sonda .. ....

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał CichyJerry Zobacz post
    Sonda .. ....
    Myślisz ?

    ale..Auto wchodzi na obroty na gazie i benzynie - z ramy wychodzi.
    To raczej nie to, ciekaw jestem, chociaż możliwe. pojadę na kompa ,sprawdzę.
    F/I/A/T

  7. #6
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    23
    Postów
    1,564
    Auto
    1.6 16V Brava
    lub czujnik połozenia przepustnicy

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał CichyJerry Zobacz post
    lub czujnik połozenia przepustnicy
    Sonda oraz czujnik położenia są w 100% sprawne. Co dalej ?
    F/I/A/T

  9. #8
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    23
    Postów
    1,564
    Auto
    1.6 16V Brava
    a co komp wykazuje?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał CichyJerry Zobacz post
    a co komp wykazuje?
    Brak sygnału, niewłąsciwa operacja diagnosty,niekompetencja.
    Jestem umówiony na inną wizytę Jutro.

    Czy czujnik spalania stukowego może powodować gaśnięcie auta na wolnych obrotach oraz powodować nierówną pracę ?
    F/I/A/T

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Czy czujnik spalania stukowego może powodować gaśnięcie auta na wolnych obrotach oraz powodować nierówną pracę ?
    Nie.
    Objawami uszkodzonego czujnika jest klepanie zaworów, spadek mocy i kontrolka Check Engine na tablicy wskaźników.
    Ostatnio edytowane przez waho. ; 28-04-2014 o 18:45
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    Nie.
    Objawami uszkodzonego czujnika jest klepanie zaworów, spadek mocy i kontrolka Check Engine na tablicy wskaźników.
    PANOWIE.

    Komputer żadnego błędu nie wykrył. Wszystkie odczyty poprawne.
    Kompresja na cylindru 1 15 barów- reszty juz sprawdzać nie muszę.
    Mam wrażenie,że przestawił się na rozrządzie. Czy to możliwe, ze przestawił się na małym kole o jeden ząbek ?
    Pali od pierwszego. Ma zaburzoną pracę. Na 2000 obr.i w górę, wychodzi z ramy, na niskich gaśnie.
    Uszkodzony moduł, czy rozrząd inne opcje zostały wyeliminowane. Propozycje ?
    Przy odpaleniu, czasem - odbije.
    Ostatnio edytowane przez Zokolic ; 29-04-2014 o 23:33
    F/I/A/T

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    PANOWIE.

    Komputer żadnego błędu nie wykrył. Wszystkie odczyty poprawne.
    Kompresja na cylindru 1 15 barów- reszty juz sprawdzać nie muszę.
    Mam wrażenie,że przestawił się na rozrządzie. Czy to możliwe, ze przestawił się na małym kole o jeden ząbek ?
    Pali od pierwszego. Ma zaburzoną pracę. Na 2000 obr.i w górę, wychodzi z ramy, na niskich gaśnie.
    Uszkodzony moduł, czy rozrząd inne opcje zostały wyeliminowane. Propozycje ?
    Przy odpaleniu, czasem - odbije.
    UWAGA :

    Po sprawdzeniu rozrządu okazało się, że doszło do przestawienia o jeden ząbek do tyłu, spowodowane nierównomiernym spalaniem gazu i jego mini wybuchami. Dlatego auto miało za późny zapłon.

    Po ustawieniu rozrządu znika problem "odbicia'" jednak dalej, auto pracuje nie stabilnie.

    Diagnoza nie wykazała żadnego błędu, czy możliwe że uszkodzeniu uległ główny moduł ?
    F/I/A/T

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    No to teraz sprawdź stopień sprężania na wszystkich cylindrach.
    Skoro piszesz, że przestawił się rozrząd to może który zawór dostał po łbie i temu pracuje niestabilnie.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    No to teraz sprawdź stopień sprężania na wszystkich cylindrach.
    Skoro piszesz, że przestawił się rozrząd to może który zawór dostał po łbie i temu pracuje niestabilnie.
    Nie zdałem sobie sprawy ,ze mam przestawiony rozrząd. Sprawdzę ciśnieniowo wszystkie cylindry,
    myślisz, że przestawienie jednego ząbka mogło skutkować pierdyknięciem tłoka w zawór ?
    F/I/A/T

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Trzymam kciuki aby to się nie sprawdziło.
    Jeden ząbek to niby niedużo ale zawsze coś mogło pójść nie tak.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Za niskie wolne obroty brava 1.2
    Napisany przez markshall na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 02-06-2014, 20:38
  2. wolne obroty
    Napisany przez grzegorzw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-06-2013, 18:16
  3. [Silnik] Falujące wolne obroty na Pb
    Napisany przez DanioxD na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 14-12-2011, 07:33
  4. [silnik] Stilo 1,9 JTD 120 km - wolne obroty
    Napisany przez Alans na forum Stilo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 06-10-2010, 01:23
  5. Wolne obroty
    Napisany przez Mariusz_Tychy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-03-2010, 14:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

paliwo z woda marea .1.6

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl