Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 38
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    Trzymam kciuki aby to się nie sprawdziło.
    Jeden ząbek to niby niedużo ale zawsze coś mogło pójść nie tak.
    Żadnego uszkodzenia zaworów,ciśnienie wysokie.
    Diagnostyka nic nie wykazała.
    Żadnego błędu nie ma.
    Auto gaśnie na jałowym, co robić ?
    F/I/A/T



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Odłącz nastawnik jałowego na zimnym silniku i zobacz czy będzie gasł.
    Przydałyby się jakieś parametry pracy silnika w momencie wystąpienia problemu.

    Sprawdź jeszcze poziom płynu chłodzenia - poważnie.
    Ostatnio edytowane przez waho. ; 02-05-2014 o 12:15
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    Odłącz nastawnik jałowego na zimnym silniku i zobacz czy będzie gasł.
    Przydałyby się jakieś parametry pracy silnika w momencie wystąpienia problemu.

    Sprawdź jeszcze poziom płynu chłodzenia - poważnie.
    Dobra jest.

    Płyn ma maximum, na zimnym.
    Krokowiec odłączony - gaśnie.
    Parametry pracy silnika? Masz na myśli wykres z diagnostyki ?
    Możliwe ,że uszkodzeniu uległ moduł ?
    Rok temu , miałem do czynienia z przepaleniem głównego bezpiecznika 40A, w aucie, czy moduł nie został uszkodzony w ten sposób ?
    Mam z rozbitego auta 1.6 imo, stacyjkę z kluczykie, moduł. Może podstawić?
    F/I/A/T

  5. #19
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Parametry pracy silnika? Masz na myśli wykres z diagnostyki ?
    Tak, czasy wtrysków paliwa, kąty otwarcia przepustnicy, oscylacja lambdy, wykres temperatury - to miniumum

    Jeżeli masz rozbite 1.6 podmień ECU, stacyjkę, immo, kluczyk - może tylko mapy wtrysków się rozjechały.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    Tak, czasy wtrysków paliwa, kąty otwarcia przepustnicy, oscylacja lambdy, wykres temperatury - to miniumum

    Jeżeli masz rozbite 1.6 podmień ECU, stacyjkę, immo, kluczyk - może tylko mapy wtrysków się rozjechały.
    PODSTAWIŁEM ECU, stacyjkę, immo, kluczyk. - porażka. Pracuje dalej tak samo.
    W sumie, też fajnie, bo wiem ,ze posiadam sprawny komplet.

    Panowie, nie wiem co robić.
    Nigdy nie spotkałem się z czymś takim.
    Podstawiam czujniki z innej sprawnej 90-tki, dalej źle. Błędów nie ma, iskra konia zabije.
    Ciśnienie ma, powietrza nie łapie.
    Na wysokich z ramy silnik wychodzi.
    Pozostaje mi pojechać do autoryzowanego serwisu Fiata w Bydgoszczy.
    Profesjonalna diagnostyka, być może ponowna adaptacja pomoże.

    Czujnik lambda ?
    ale moc ma, wchodzi na obroty.

    Sprawdziłem już wszystko. MImo to ,zrobiłem coś źle, auto dalej gaśnie na niskich.
    Na zimnym odpalam, 1200 obrotów, silnik nie zgaśnie, złapie jakąś temperaturę i gaśnie.
    No kurwaź mać, czujnik cieczy też sprawdziłem.
    Może go wodą zalewa, uszczelka / Nie, wydech suchy.
    POMOCY!
    Sprawdziłem oporność czujnika wałka rozrządu, marea 1.6 ma na wyłączonym silniku 725 ohm, mój ma na wyłączonym silniku 732 ohm czy mam czujnik do wymiany ? piszą, że opornosc w granicahc 700-900 ohm z hakiem czy tak jest ?
    Ostatnio edytowane przez Zokolic ; 02-05-2014 o 15:56
    F/I/A/T

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Koszalin
    Wiek
    39
    Postów
    77
    Auto
    Marea Weekend 100 1.6 16V
    Rocznik
    2001
    A pompa paliwa ? Może pod małym obciążeniem na jałowcu nie trzyma ciśnienia?

    [FONT=Lucida Console][SIZE=5]Fiat Marea Weekend 100 1.6 16V 103 km SX
    2001r. Grigio Bronzo Metalic[/SIZE][/FONT]

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał mjetek Zobacz post
    A pompa paliwa ? Może pod małym obciążeniem na jałowcu nie trzyma ciśnienia?
    Wymiana potencjometru pomogła.(pomogła na tyle,że trzyma 1050 obrotów i nie gaśnie,) - Dlaczego ? Dlatego, zę stary potencjometr nie posiadał oporności zerowej, i spadał poniżej. Wiem,że powiecie 1050 obr. to za dużo. Zgadza się, jednak muszę załatwić sobie inną przepustnicę.
    Mimo to ,sprawdzaliśmy czujniki przed sprawdzeniem rozrządu (a przy sprawdzeniu okazało się, że przeskoczył o jeden ząbek do tyłu)
    i wszystkie próby z czujnikami przed sprawdzeniem rozrządu można było uznać za niewłaściwe.

    Po ustawieniu rozrządu, silnik zaczął ładnie cicho pracować,ale gasł.

    Co jeszcze?
    Przepustnica choć czysta, miała wyrobiony ogranicznik przepustnicy. Mam dolot metalowy. Wyrobiony ogranicznik ten sprawił że przepustnica domykała się do zera. auto ma na dzień dzisiejszy 240000 tysięcy. Mimo to ,trzyma bardzo wysoko ciśnienie na cylindrach , nie bierze oleju, nie gubi oleju, warto się w to bawić.
    Ogranicznik albo przewiercę i ustawię sam, albo znajdę jakiegoś trupa i przełożę sam korpus przepustnicy.
    Ma pewne zafalowania, być może spowodowane starymi świecami,które są każde z innej partii.
    Możliwe,że takie przymusowe ustawienie przepustnicy sprawia,że auto na jałowym nie ma idealnej dawki powietrza. Trudno. Póki co po przebytym boju auto pracuje.
    Wymienię przepustnicę oraz świecę.
    Zobaczymy. Oby moja teoria spiskowa okazała się trafna.
    F/I/A/T

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Koszalin
    Wiek
    39
    Postów
    77
    Auto
    Marea Weekend 100 1.6 16V
    Rocznik
    2001
    Kolego mam dla ciebie link do części z allegro, dokładnie do twojego silnika. Jest to facet który ma naprawdę tanie i w super stanie części zamienne. Zagadaj może będzie miał co Ci potrzeba.

    Przedmioty użytkownika furi66 - Marea - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

    Można się z nim dogadać, wymontuje to co trzeba

    Ja sam kupiłem od niego klamki, pompę wspomagania i poduszki silnika i to jak nowe.

    [FONT=Lucida Console][SIZE=5]Fiat Marea Weekend 100 1.6 16V 103 km SX
    2001r. Grigio Bronzo Metalic[/SIZE][/FONT]

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał mjetek Zobacz post
    Kolego mam dla ciebie link do części z allegro, dokładnie do twojego silnika. Jest to facet który ma naprawdę tanie i w super stanie części zamienne. Zagadaj może będzie miał co Ci potrzeba.

    Przedmioty użytkownika furi66 - Marea - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

    Można się z nim dogadać, wymontuje to co trzeba

    Ja sam kupiłem od niego klamki, pompę wspomagania i poduszki silnika i to jak nowe.
    Dziękuję , skorzystam.
    Bynajmniej postaram się, słuchajcie padł mi dziś krokowiec, nowy. śmech na sali
    F/I/A/T

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Problem powrócił.

    Napiszę raz jeszcze, co mam sprawdzone.

    -Rozrząd jest ustawiony.
    -Cewka sprawna, nie wypada jej zapłon.
    -Przewody + świece ok.
    -Marchewka się nie zapala jako błąd
    -Diagnoza komputerowa nie wykazuje żadnego błędu, ponowna adaptacja przebiega pomyślnie.
    Pytanie:

    1)Czujnik wałka rozrządu na zimnym silniku, wyłączony ma 732 ohmy. - Ok ?
    2)Czujnik temperatury cieczy ma przy 80+-/ 90 *, 175 ohm/ oba którymi dysponuję mają taką oporność - ok ? Powinny mieć 200ohm ?
    3)Map sensor - czym to do jasnej cholery jest. Działą na podciśnienie mierząc temperaturę powietrza w dolocie ?
    4)Dlaczego auto na ssaniu działa idealnie, a na lekko rozgrzanym , rozgrzanym gaśnie ?
    5)Silniczek krokowy pracuje, w momencie włączenia zapłonu pracuje, w momencie wyłączenia również. Po odpięciu adaptuje się.

    Objawy;
    Na zimnym auto odpala od pierwszego, pracuje na wszystkie 4 cylindry, mimo to praca silnika przypomina silnik typu Boxer, albo v6 - tylko ,że w chamskim wydaniu.
    Gdy silnik złapię lekką temperaturę, na biegu jałowym czy podczas jazdy, po wciśnięciu sprzęgła spada do 1000obr, albo od razu do zera.
    Benzyna i gaz na obu objawy się powtarzają.
    Silnik ma moc, myślałem,że zalewa go na gazie, czy pierdyknął mi czujnik wału ?
    Lewego powietrza nie bierze, dolot jest szczelny.
    Na obroty wchodzi bardzo dobrze, nie dusi się, spalanie ma ok.
    Świece czarne. - Na benzynie , na gazie białe.

    O CO KURCZAKI Chodzi ?
    Ostatnio edytowane przez Zokolic ; 04-05-2014 o 22:00
    F/I/A/T

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 kwiecień 2014
    Skąd
    Radom
    Wiek
    30
    Postów
    29
    Auto
    Brava 1.2 16V
    Rocznik
    Grudzien 1999
    Powiem Ci tak miałem to samo identyczne objawy byłem u jednego mechanika przeczyścił przepustnice - nic to nie dało pojechałem do polecanego mechanika - bardziej ogarnięty pierwsze co zrobił podłączył pod kompa, był błąd przepustnicy powiedział ze usunął błąd i przeczyścił przepustnice. Po 3 dniach jednak problem powrócił oddałem go jeszcze raz tym razem mechanik rozebrał krokowy coś poustawiał i jak na razie wszystko jest ok pięknie chodzi - zapłaciłem za to 50 zł i problem jak na razie z głowy.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał jajo811 Zobacz post
    Powiem Ci tak miałem to samo identyczne objawy byłem u jednego mechanika przeczyścił przepustnice - nic to nie dało pojechałem do polecanego mechanika - bardziej ogarnięty pierwsze co zrobił podłączył pod kompa, był błąd przepustnicy powiedział ze usunął błąd i przeczyścił przepustnice. Po 3 dniach jednak problem powrócił oddałem go jeszcze raz tym razem mechanik rozebrał krokowy coś poustawiał i jak na razie wszystko jest ok pięknie chodzi - zapłaciłem za to 50 zł i problem jak na razie z głowy.
    Podstawiłem przepustnicę z auta które cały czas jeździ.
    Kupię nowy silnik krokowy, bo owy ma juz ze 3 miechy.
    Nie wyrabiam już z tym autem, ale tak bardzo je "kocham"... że mnie do pracy wozi...
    F/I/A/T

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 kwiecień 2014
    Skąd
    Radom
    Wiek
    30
    Postów
    29
    Auto
    Brava 1.2 16V
    Rocznik
    Grudzien 1999
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Podstawiłem przepustnicę z auta które cały czas jeździ.
    Kupię nowy silnik krokowy, bo owy ma juz ze 3 miechy.
    Nie wyrabiam już z tym autem, ale tak bardzo je "kocham"... że mnie do pracy wozi...

    znam ten ból cały czas chodziły mi po głowie te obroty co może być nie tak ale na szczęście jak na razie pomogło to co wyżej wspomniałem

    ale spokojnie i Tobie się uda

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    41
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    kolega ma 1,2 16v zupełnie inna konstrukcja jak w 1,6
    1)czujnik wału możesz wykluczyc
    2) niewielka różnica jak na kpmpie pokazuje 90 to tak to widzi sterownik i jest dobrze
    3) map sensor w tym silniku mierzy cisnienie w dolocie, wpływa na wyprzedzenie zapłonu, jego odłączenie powinno zaskutkowac zgasnieciem silnika po wczesniejszym dławieniu.
    na biegu jałowym ma byc cos kokło 300mb po wcisnieciu gazu do konca 900mb
    4)na ssaniu ma większa dawke paliwa
    5) teoretycznie to silniczek krokowy jest elementem wykonawczym wolnych obrotów (zwieksza, lub zmniejsza powietrze). odłącz go na zimnym i zobacz co bedzie ajk sie nagrzeje. ale na pracujacym silniku.

    moze kanały w pzrepustnicy zarosly brudem i krokowiec nie spelnia swojej roli

    czy wciskając gaz jestes w stanie utrzymac równe wolne obroty?

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał robert199 Zobacz post
    kolega ma 1,2 16v zupełnie inna konstrukcja jak w 1,6
    1)czujnik wału możesz wykluczyc
    2) niewielka różnica jak na kpmpie pokazuje 90 to tak to widzi sterownik i jest dobrze
    3) map sensor w tym silniku mierzy cisnienie w dolocie, wpływa na wyprzedzenie zapłonu, jego odłączenie powinno zaskutkowac zgasnieciem silnika po wczesniejszym dławieniu.
    na biegu jałowym ma byc cos kokło 300mb po wcisnieciu gazu do konca 900mb
    4)na ssaniu ma większa dawke paliwa
    5) teoretycznie to silniczek krokowy jest elementem wykonawczym wolnych obrotów (zwieksza, lub zmniejsza powietrze). odłącz go na zimnym i zobacz co bedzie ajk sie nagrzeje. ale na pracujacym silniku.

    moze kanały w pzrepustnicy zarosly brudem i krokowiec nie spelnia swojej roli

    czy wciskając gaz jestes w stanie utrzymac równe wolne obroty?

    Jestem w stanie utrzymać równe obroty,
    Kanały przepustnicy są czyste.
    Po odłączeniu korkowca auto pracuje na na stabilnym choć wysokich obrotach, np 1500 - zależy jak się ustawi.
    F/I/A/T


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Za niskie wolne obroty brava 1.2
    Napisany przez markshall na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 02-06-2014, 21:38
  2. wolne obroty
    Napisany przez grzegorzw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-06-2013, 19:16
  3. [Silnik] Falujące wolne obroty na Pb
    Napisany przez DanioxD na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 14-12-2011, 08:33
  4. [silnik] Stilo 1,9 JTD 120 km - wolne obroty
    Napisany przez Alans na forum Stilo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 06-10-2010, 02:23
  5. Wolne obroty
    Napisany przez Mariusz_Tychy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-03-2010, 15:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

paliwo z woda marea .1.6

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl