Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    641
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998

    jaką wybrać instalację

    Witam ,miał ktoś może w brava 1.6 16v 1998 instalację gazową stag 150 lub stag 4.Proponują mi za 1600 stag 150 a za 2100 stag4 zastanawiam się nad tą tanią zawsze mniej wydam ale czy będzie chodził ? co polecacie bo ja nic się nie znam na gazie kompletnie zero



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    641
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    dowiedziałem się że stag 150 to jest zwykła stag 2 może wiecie czy na tym będzie dobrze chodził silnik

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    591
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Stag150 to jest instalacja II generacji, a stag4 IV. Instalacje znacznie różnią się między sobą, poczytaj sobie o różnicach między sekwencją, a instalacją mieszalnikową. Masz tam jeszcze metalowy kolektor, więc obie z nich można zastosować i na obu będzie jeździł dobrze. Pewne różnice w użytkowaniu, spalaniu i kosztach serwisu będą, więc tu już musisz sam zadecydować.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Instalacja II gen to jednak chamski szczep.. Taki sam jak w starym polonezie itp. Instalacja IV gen to jednak już inny poziom zaawansowania. Powinno być też mniejsze spalanie a już na pewno więcej mocy niż na II gen. Tyle że sama centralka to jeszcze nic. Pierwsze to kumaty gazownik, 2gie komponenty (a sama centralka wcale najważniejszą nie jest).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    641
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    a jaka jest różnica stag 100 a stag 150 ?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2013
    Skąd
    szamotuły
    Wiek
    27
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.6 16
    Rocznik
    1998
    Ja posiadam instalacje IV gen. w bravo 1.6 16 i wszystko chodzi wporzadku. Spalanie gazu jest ok. 8l na 100

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    3city
    Wiek
    46
    Postów
    55
    Auto
    siena 1.6 16v opel Tigra 1.6 16v BMW E34 525tds
    Rocznik
    1998
    Moim zdaniem w aucie tak starym nie ma co pakowac najdrozszych instalacji.Najważniejsze jest jak jest założona.4 generacja jest droższa w serwisowaniu a 2 bardziej wrażliwa na niesprawnosci w ukł zapłonowym i możliwe strzały w dolot.Moja poprzednia Toyota na 2 generacji przejechała 520 tys km a potem...potem ją sprzedałem ale wiem ze jeszcze jezdzi.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał simurgh Zobacz post
    4 generacja jest droższa w serwisowaniu a 2 bardziej wrażliwa na niesprawności w ukł zapłonowym i możliwe strzały w dolot.
    Głupoty kolego piszecie - głupoty! Droższa w serwisowaniu? Chodzi o ten filtr za parę złotych raz na 10tyś km? Myślę że zwróci się z nawiązką wraz z mniejszym spalaniem. Strzały w dolot to zaiste cecha II generacji - dlatego właśnie nie montuje się jej w nowszych autach gdzie są plastikowe doloty. Jeżeli instalacja jest sprawna i silnik też zdecydowanie więcej frajdy z jazdy da nam IV generacja.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    3city
    Wiek
    46
    Postów
    55
    Auto
    siena 1.6 16v opel Tigra 1.6 16v BMW E34 525tds
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Strzały w dolot to zaiste cecha II generacji - dlatego właśnie nie montuje się jej w nowszych autach gdzie są plastikowe doloty. Jeżeli instalacja jest sprawna i silnik też zdecydowanie więcej frajdy z jazdy da nam IV generacja.
    Sam sobie przeczysz.Mówimy o nowszym aucie czy 18 letnim dupowozie ktory z reguły ma zajechany silnik i jest tanszy niz instalacja?Konstrukcyjnie silnik fiatowski ma ponad 20 lat i nie ma potrzeby ładowac w niego tyle kasy na instalacje chyba że jest to perełka trzymana pod kołderką i wie sie pobuja sie tym autem pare lat.Przejechałem na 2 generacji 500.000km a potem zagazowałem kolejne auto sekwencją która po 30tys km zaczeła sie sypac(koszt instalacji 3800zł)Pewnie,majac auto za 20-30 tys warto zainwestowac w gaz z górnej półki ale gdy auto warte jest 2 tys?Wtedy juz lepiej poszukac auta z gazem lub założyc 2 generacje ktora można założyc za 1000zł.
    Ostatnio edytowane przez simurgh ; 26-05-2015 o 16:46

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    641
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    ja wziołem jakąś stag 2 za 1800 a facet proponował za stag 150 1600 ale jakoś bardziej przekonali mnie za 1800 odrazu podłączyli pod komputer sprawdzali czymś spaliny i lepiej tłumaczyli a tamten nic ,zrobiłem na niej 266 km za 44 zł to myślę że bardzo tanio

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał simurgh Zobacz post
    Sam sobie przeczysz.Mówimy o nowszym aucie czy 18 letnim dupowozie
    Mówię o zasadzie i nie przeczę sobie, a Tobie. Gadasz bzdury pisząc o wyższości instalacji II gen. Jedyną jej zaletą jest cena montażu. Innych nie ma. To że ktoś jeździ 20 letnim autem nie oznacza że musi jeździć zdezelowanym sztruclem! Zasada jazdy na gazie jest prosta - oszczędzasz na paliwie ale nie na instalacji. Ponad 2 lata temu montowałem sekwencje do mojego Bravo. Też 16 letnie auto. Sekwencja, może nie najwyższych lotów ale po zrobieniu nim 30 tyś km i tak byłem już do przodu. Następne 30 było za pół darmo. Montując instalację od zera wolałbym wydać te parę stówek więcej a nie mieć kaprysów typu strzały w dolot, szarpanie przy przełączaniu, kombinowanie z przełącznikami itp. Zakładasz sekwencję i nic Cię nie interesuje. Nie czujesz ani momentu przejścia na gaz ani jakichkolwiek innych objawów. Jedyne co da się odczuć to grubszy portwel po odejściu od kasy. Gadanie o tym, że auto warte jest x więc po co wkładać w nie kolejne x.. Takie bravo jak mam ja kupisz za 3-4tyś a może i taniej nie wiem. Uszczelka pod głowicą, rozrząd i sprzęgło i już uzbierasz większą kwotę. W myśl tego nie opłaca się w ogóle auta naprawiać..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    3city
    Wiek
    46
    Postów
    55
    Auto
    siena 1.6 16v opel Tigra 1.6 16v BMW E34 525tds
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Mówię o zasadzie i nie przeczę sobie, a Tobie. Gadasz bzdury pisząc o wyższości instalacji II gen.
    Mówisz o zasadach..Naprawiając auto kupujesz czesci z logiem Fiata w serwisie czy ratujesz sie zamiennikami lub używanymi częsciami?A przecież oryginał to pewność i trwałość..
    Nie pisze że 2 gen jest lepsza tylko uważam że do 18 letniego Fiata nie ma sensu tyle kasy pakowac w 4 gen,lepiej tą nadwyżke przeznaczyć na inne bolączki trapiące to auto.Spokojnie instalacja da sobie rade.Nie ma tu Euro 4-5,dwóch sond lambda i masy innych gratów które są w nowszych autach gdzie tylko sekwencja da rade.Wyższe spalanie?ile 1-2 litry czyli 3,90..istny majątek..strzały w dolot?wystarczy miec w porzadku ukł zapłonowy..Nie teoretyzuje..to co pisze mam podparte wieloletnia praktyką.Co zrobi własciciel pełnoletniego Fiata gdy nagle pompa paliwa mu padnie?Majac sekwencje nie odpali,na 2 gen może w ogóle zrezygnowac z benzyny gdy temp jest dodatnia bo bedzie tylko na gazie jezdził(chociaż to wbrew ZASADOM;P ).Najważniejsze jest nie jakiej generacji jest gaz tylko kto go zakłada i jak sie na tym zna.Fachowiec czy kowal.
    A co do Twoich docinków ze myśle o aucie i opłacalności we wzgledu na wiek spójrz na to:
    http://i57.tinypic.com/28us56f.jpg
    10 msc temu kupiłem to 20 letnie auto za 1000zł.renowacja kosztowała ponad 4 razy tyle
    A jako moderator powinienes być bardziej elastyczny na opinie innych a nie wypisywac ,,bzdury,głupoty,,liczyć sie ze zdaniem każdego a nie być zaślepiony jak Macierewicz na Smoleńsk.....
    Ostatnio edytowane przez simurgh ; 27-05-2015 o 17:54

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2011
    Skąd
    Gródek
    Wiek
    34
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.8 GT
    Rocznik
    1999
    To policz sobie te 3,9 zł na każde 100 km i zobacz kiedy zwróci Ci się różnica między 2 generacją a sekwencją (strzelam - nie później niż między jedną a drugą wymianą oleju). Skoro autor wątku dał 1800 zł za swoją instalację, gdzie na sekwencję opartą na Alasce, Reg-ach i obojętnie jakiej elektronice zapłaciłby niewiele więcej to gdzie sens II generacji? Jeżeli ktoś planuje jeszcze pojeździć kilka lat kilkunastoletnim Fiatem warto założyć sekwencję. A właściciel Fiata gdy mu padnie pompa paliwa zawsze może awaryjnie odpalić auto na sekwencji.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    641
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    na tym też mogę awaryjnie odpalić auto na gazie pokazywali jak = nacisnąć guzik następnie wcisnąć go i jednocześnie odpalać dodawając gazu a pompa nie siądzie bo zawsze będę miał paliwo a jak siądzie to kupie jakąś używkę

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał simurgh Zobacz post
    Mówisz o zasadach..Naprawiając auto kupujesz czesci z logiem Fiata w serwisie czy ratujesz sie zamiennikami lub używanymi częsciami?
    Trochę dwie różne rzeczy porównujesz. Kupowanie części Ricambi czy zamienników innych dobrych firm to trochę co innego niż montaż instalacji, który jest na dzień dobry dodatkiem firmy trzeciej. To bardziej jak wybranie zamiennika dobrej firmy a taniej firmy.

    Cytat Napisał simurgh Zobacz post
    Najważniejsze jest nie jakiej generacji jest gaz tylko kto go zakłada i jak sie na tym zna
    No i tu masz 100% rację - to faktycznie najważniejsze kryterium.

    Instalację IV gen też da się uruchomić na gazie Ja reaguje tak zdecydowanie bo Ty tak zdecydowanie doradzasz montaż II gen i zaczynasz wypisywać mylące opinie:
    Cytat Napisał simurgh Zobacz post
    4 generacja jest droższa w serwisowaniu a 2 bardziej wrażliwa na niesprawnosci w ukł zapłonowym i możliwe strzały w dolot.
    A jest dokładnie odwrotnie co po porostu zanegowałem na forum i stąd cała dyskusja.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jaką instalację gazową polecicie do fiata pandy?
    Napisany przez Religa na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 15-06-2015, 09:42
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-03-2015, 12:16
  3. [osprzęt silnika] Sprzedam kompletną instalację LPG Tartarini 5-6-8 cyl
    Napisany przez Caarl na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-04-2013, 10:03
  4. Czy warto zmieniać zwykłą instalację na sekwencję?
    Napisany przez seba_999 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-10-2012, 23:41
  5. co wybrać???
    Napisany przez krtwwl34 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-01-2012, 20:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl