Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2011
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    42
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.9 TD 100

    Gdzie szukać przyczyny ??

    Witam.
    Sprawdzałem ostatnio centralkę ecuscanem, i cały czas mam taki komunikat:
    "OA-EGR/ Solenoid Valve/ Zwarcie do +V bat/ Przejściowy/Obecny/65"
    Jak sam rozumiem chodzi tu o zawór elektromagnetyczny ze zwarciem + bieguna.
    Domyślam się że chodzi tu o zawór podciśnienia, a może nie...
    Gdzie szukać tego zwarcia, o który zawór chodzi?
    Obmacałem obszukałem... nic nie wykryłem.
    Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
    TataNka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    EGR to zawód recyrkulacji spalin czyli jest gdzieś pomiędzy kolektorek wydechowym a dolotowym.. Szukać gdzie idą kable do niego i sprawdzić czy któryś nie jest gdzieś przecięty i zwarty (z tego co rozumiem do dodatniego bieguna zasilającego czyli do + akumulatora).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2011
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    42
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.9 TD 100
    EGR sam w sobie nie jest sterowany elektrycznie, a podciśnieniem z elektrozaworu będącego tuż obok filtru paliwa. Obmacałem ten zawór, obejrzałem dokładnie przewody, oczyściłem styki - wazelina techniczna dla pewności że styki nie zaśniedzieją etc... etc... i nic. Komunikat jak siedział tak siedzi, skasować się nie pozwala. Dla wyjaśnienia: nic nie udało mi się przy okazji zepsuć styki siedzą pewnie, brak przetarć na izolacji, żadnych załamań z widocznym przewodem. Dręczy mnie tylko jedno, co to do choroby znaczy ten - przejściowy/obecny 65 ??
    Na mój głupi technicznie wykształcony łeb nic nie umiem wykombinować sensownego z tej części komunikatu.
    EGR po poprzednim właścicielu był zaślepiony - nie umiem skumać po kie licho. Odślepiłem, umyłem zawór w benzynie ekstrakcyjnej, suszonko, sprawdzenie mębranki, konserwacja specyfikiem do gumy. Nowa podkładka pod zaworek, i złożone. Autko śmiga bez zarzutu, jak na swoje lata 150 km/h poszła grzecznie bez kilometrowego rozpędzania. Paliwo przy jeździe 90% w mieście to 6,3 L oleju na 100 km.
    Więc zaraz Ktoś powie to co ci przeszkadza ten komunikat z egr-em?? Kurczę nie lubię jak coś jest czego nie powinno być nawet w autku co ma 12 lat.
    TataNka

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Generalnie EGR'u często nie da się naprawić stąd zaślepianie - jest to najtańsze i najszybsze. Autko ma też zawsze świeże powietrze a nie wciąga swoich smrodów Wychodzi tu moja niewiedza bo wydawało mi się, że EGR to mimo wszystko sterowany elektrycznie zawór, nawet testy tego zaworu są po podpięciu do kompa :/. Nie wiele więcej pomogę - ew. z interpretacją tego "przejściowy/obecny 65". Chodzi o to, że błąd nie występuje zawsze tylko czasami i w tej chwili jest obecny. 65 to najprawdopodobniej licznik błędu czyli informacja ile razy błąd został zarejestrowany. Ale różnie z tym bywa - podejrzewam, że korzystasz z FES'a a tam te liczby czasem oznaczają jedno, czasem 2gie itp..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2011
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    42
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.9 TD 100
    Też sądziłem że EGR jest uszkodzony, po umyciu sprawdziłem go pompką delikatne naciśniecie - mębranka pracuje.
    Rozumiem "ulepszaczy" ale skoro w Fiacie ktoś to wymyślił i zastosował, to nie rozumiem sensu zaślepiania, no chyba że zaślepiał ktoś z Ferrari - sorrki to moja taka dygresja.
    Generalnie OK to zaślepianie, tylko że po mojej analizie dlaczego zaślepiać od strony turbiny ?? a nie np. za zaworem tuż przy kolektorze dolotowym?? Wtedy ma silniczek czysty tlen a EGR pracuje a jak jest rypnięty to nawet jego "brak pracy" nie ma wpływu na to że spalinki podbiera z turbinki....
    Ok, ale zostawmy w spokoju sam EGR, działa i niech działa, tylko te zwarcie... byrrt piszesz że korzystam z FES'a a kie to licho ????
    Kabelek z allegro od "mari007" z przejściówką OBD 2 na 3 pin, działa bez zarzutu. Program Fiat ECUScam 3.0.4. fakt że 20 minutówka ale sobie radzę.
    Wszystko działa problemy z COM 1 usunięte... wykrywa wszystko.
    No chyba że coś ten programik przemilczy w tej wersji okrojonej czasowym działaniem...
    Polecisz jakiś inny pod ten kabelek ??
    TataNka

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał sur-gard Zobacz post
    byrrt piszesz że korzystam z FES'a a kie to licho ????
    FES > FiatEcuScan Nie znam innego softu pod ten kabel..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2011
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    42
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.9 TD 100
    Chylę czoło, skrótu nie skumałem. Chyba przez tą depresję... z Marysią.
    W piątek mam urlop chyba zajrzę do Marysi pod "spódnicę" i "przelecę" jej wszystkie kabelki związane z tym elektrozaworem podciśnienia... jeszcze raz.
    Albo polegnę i dam spokój. ale chyba nie dam... rozbiorę na części aż dojdę co mi nie gra...
    TataNka

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    a weź kolego potrzymaj gaz w stałej pozycji przez chwile i w tym samym czasie poproś kogoś żeby zdjął przewód ciśnienia z egr i sprawdź czy daje ciśnienie. wg mnie tylko tak można sprawdzić czy elektrozawór działa.


 

Podobne tematy

  1. Części - gdzie szukać, szroty
    Napisany przez misiekss1 na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 03-06-2014, 20:18
  2. Gdzie szukać numeru Vin
    Napisany przez kamilowski na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-09-2010, 20:53
  3. Gdzie CB w NB?
    Napisany przez ROBERT61 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-06-2010, 14:41
  4. Zwarcie, tylko gdzie szukać?
    Napisany przez yoyo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-05-2010, 18:38
  5. Przyczyny przerywanej pracy
    Napisany przez joshua79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-08-2008, 19:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zwarcie do v bat

zwarcie do v

zwarcie do v co to o

fiat brava zwarcie do v batuszkodzony zawor wydechowy fiatbrava jtd solenoid uszkodzony egr marea tdzwarcie do v bat gdzie szukacprzyczyna zwarcia egregr solenoid podcisnieniezwarcie elektrozawor bravo td

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl