Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2011
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    48
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.9 TD 100

    Gdzie szukać przyczyny ??

    Witam.
    Sprawdzałem ostatnio centralkę ecuscanem, i cały czas mam taki komunikat:
    "OA-EGR/ Solenoid Valve/ Zwarcie do +V bat/ Przejściowy/Obecny/65"
    Jak sam rozumiem chodzi tu o zawór elektromagnetyczny ze zwarciem + bieguna.
    Domyślam się że chodzi tu o zawór podciśnienia, a może nie...
    Gdzie szukać tego zwarcia, o który zawór chodzi?
    Obmacałem obszukałem... nic nie wykryłem.
    Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
    TataNka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    EGR to zawód recyrkulacji spalin czyli jest gdzieś pomiędzy kolektorek wydechowym a dolotowym.. Szukać gdzie idą kable do niego i sprawdzić czy któryś nie jest gdzieś przecięty i zwarty (z tego co rozumiem do dodatniego bieguna zasilającego czyli do + akumulatora).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2011
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    48
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.9 TD 100
    EGR sam w sobie nie jest sterowany elektrycznie, a podciśnieniem z elektrozaworu będącego tuż obok filtru paliwa. Obmacałem ten zawór, obejrzałem dokładnie przewody, oczyściłem styki - wazelina techniczna dla pewności że styki nie zaśniedzieją etc... etc... i nic. Komunikat jak siedział tak siedzi, skasować się nie pozwala. Dla wyjaśnienia: nic nie udało mi się przy okazji zepsuć styki siedzą pewnie, brak przetarć na izolacji, żadnych załamań z widocznym przewodem. Dręczy mnie tylko jedno, co to do choroby znaczy ten - przejściowy/obecny 65 ??
    Na mój głupi technicznie wykształcony łeb nic nie umiem wykombinować sensownego z tej części komunikatu.
    EGR po poprzednim właścicielu był zaślepiony - nie umiem skumać po kie licho. Odślepiłem, umyłem zawór w benzynie ekstrakcyjnej, suszonko, sprawdzenie mębranki, konserwacja specyfikiem do gumy. Nowa podkładka pod zaworek, i złożone. Autko śmiga bez zarzutu, jak na swoje lata 150 km/h poszła grzecznie bez kilometrowego rozpędzania. Paliwo przy jeździe 90% w mieście to 6,3 L oleju na 100 km.
    Więc zaraz Ktoś powie to co ci przeszkadza ten komunikat z egr-em?? Kurczę nie lubię jak coś jest czego nie powinno być nawet w autku co ma 12 lat.
    TataNka

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Generalnie EGR'u często nie da się naprawić stąd zaślepianie - jest to najtańsze i najszybsze. Autko ma też zawsze świeże powietrze a nie wciąga swoich smrodów Wychodzi tu moja niewiedza bo wydawało mi się, że EGR to mimo wszystko sterowany elektrycznie zawór, nawet testy tego zaworu są po podpięciu do kompa :/. Nie wiele więcej pomogę - ew. z interpretacją tego "przejściowy/obecny 65". Chodzi o to, że błąd nie występuje zawsze tylko czasami i w tej chwili jest obecny. 65 to najprawdopodobniej licznik błędu czyli informacja ile razy błąd został zarejestrowany. Ale różnie z tym bywa - podejrzewam, że korzystasz z FES'a a tam te liczby czasem oznaczają jedno, czasem 2gie itp..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2011
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    48
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.9 TD 100
    Też sądziłem że EGR jest uszkodzony, po umyciu sprawdziłem go pompką delikatne naciśniecie - mębranka pracuje.
    Rozumiem "ulepszaczy" ale skoro w Fiacie ktoś to wymyślił i zastosował, to nie rozumiem sensu zaślepiania, no chyba że zaślepiał ktoś z Ferrari - sorrki to moja taka dygresja.
    Generalnie OK to zaślepianie, tylko że po mojej analizie dlaczego zaślepiać od strony turbiny ?? a nie np. za zaworem tuż przy kolektorze dolotowym?? Wtedy ma silniczek czysty tlen a EGR pracuje a jak jest rypnięty to nawet jego "brak pracy" nie ma wpływu na to że spalinki podbiera z turbinki....
    Ok, ale zostawmy w spokoju sam EGR, działa i niech działa, tylko te zwarcie... byrrt piszesz że korzystam z FES'a a kie to licho ????
    Kabelek z allegro od "mari007" z przejściówką OBD 2 na 3 pin, działa bez zarzutu. Program Fiat ECUScam 3.0.4. fakt że 20 minutówka ale sobie radzę.
    Wszystko działa problemy z COM 1 usunięte... wykrywa wszystko.
    No chyba że coś ten programik przemilczy w tej wersji okrojonej czasowym działaniem...
    Polecisz jakiś inny pod ten kabelek ??
    TataNka

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał sur-gard Zobacz post
    byrrt piszesz że korzystam z FES'a a kie to licho ????
    FES > FiatEcuScan Nie znam innego softu pod ten kabel..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2011
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    48
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.9 TD 100
    Chylę czoło, skrótu nie skumałem. Chyba przez tą depresję... z Marysią.
    W piątek mam urlop chyba zajrzę do Marysi pod "spódnicę" i "przelecę" jej wszystkie kabelki związane z tym elektrozaworem podciśnienia... jeszcze raz.
    Albo polegnę i dam spokój. ale chyba nie dam... rozbiorę na części aż dojdę co mi nie gra...
    TataNka

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    32
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    a weź kolego potrzymaj gaz w stałej pozycji przez chwile i w tym samym czasie poproś kogoś żeby zdjął przewód ciśnienia z egr i sprawdź czy daje ciśnienie. wg mnie tylko tak można sprawdzić czy elektrozawór działa.


 

Podobne tematy

  1. Części - gdzie szukać, szroty
    Napisany przez misiekss1 na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 03-06-2014, 20:18
  2. Gdzie szukać numeru Vin
    Napisany przez kamilowski na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-09-2010, 20:53
  3. Gdzie CB w NB?
    Napisany przez ROBERT61 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-06-2010, 14:41
  4. Zwarcie, tylko gdzie szukać?
    Napisany przez yoyo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-05-2010, 18:38
  5. Przyczyny przerywanej pracy
    Napisany przez joshua79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-08-2008, 19:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zwarcie do v bat

zwarcie do v

zwarcie do v co to o

fiat brava zwarcie do v batuszkodzony zawor wydechowy fiatbrava jtd solenoid uszkodzony egr marea tdzwarcie do v bat gdzie szukacprzyczyna zwarcia egregr solenoid podcisnieniezwarcie elektrozawor bravo td

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl