Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 15 12311 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 217
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001

    Question Fiat Brava 1.2 - Problemy z elektryką oraz mechaniką

    Witam szefostwo
    Jakoś mam sentyment do tego samochodu i póki co się go nie pozbywam.
    Ale do rzeczy bo mam z nim trochę problemów:

    - Ubywający płyn chłodniczy + olej po dłuższych przejazdach [400 km] ubywa prawie do sucha + dymi na biało - Wydaje mi się że może to być uszczelka pod głowicą, mam wrażenie że silnik stracił na mocy.. Chociaż moc 82 koni nie powala to lepsze to niż 1 ;] Dodatkowo jak dodaję gazu na zimnym to jakby coś bulgotało.. Czy wszystko wskazuje na uszczelkę? Wcześniej wiało zimnym ale po dolaniu płynu już grzeje.

    - Problem z elektryką - Nadal rozładowujący się akumulator dlatego muszę odpinać klemy - powodem na początku było światełko w bagażniku [ nie wyłączało się] ale problem nadal występuje po ok 3-4 dniach bez jazdy - lampka oświetlająca kokpit na opcji otwartych drzwi nadal się świeci a bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby po ok 10 min przepala się..
    Głowy już do tego nie mam co z tym zrobić?

    - Dodatkowo mam wyciek z pompy wspomagania układu kierowniczego - płynu aż tak strasznie nie ubywa ale przy kręceniu kierownicą strasznie skrzypi jakby odgłos piszczącej gumy - No i maglownica też do regeneracji poszukałem - koszt 480 zł u mnie na osiedlu z gwarancją 1 rok. Więc nie wiem jak się za to zabrać.

    - Silnik odpala na dotyk i nie ma z nim problemów - wymieniałem sprzęgło ale znów biegi ciężko wskakują - co może być problemem?
    - Jedyny objaw sinika to jak lekko dodam gazu i puszczam - wygląda tak jakby wydech się - dusił - i potem luz..


    Pewnie mało komu będzie chciało się to czytać ale liczę na pomoc!
    Ps. Mimo wszystko zainwestowałem w nowe zimówki bo 9 letnia guma to nie jest mądry wybór ;]



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    - Ubywający płyn chłodniczy + olej po dłuższych przejazdach [400 km] ubywa prawie do sucha + dymi na biało - Wydaje mi się że może to być uszczelka pod głowicą, mam wrażenie że silnik stracił na mocy.. Chociaż moc 82 koni nie powala to lepsze to niż 1 ;] Dodatkowo jak dodaję gazu na zimnym to jakby coś bulgotało.. Czy wszystko wskazuje na uszczelkę? Wcześniej wiało zimnym ale po dolaniu płynu już grzeje.
    Wygląda na uszczelkę pod głowicą, a patrzyłeś czy jest masło pod korkiem oleju?

    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    - Problem z elektryką - Nadal rozładowujący się akumulator dlatego muszę odpinać klemy - powodem na początku było światełko w bagażniku [ nie wyłączało się] ale problem nadal występuje po ok 3-4 dniach bez jazdy - lampka oświetlająca kokpit na opcji otwartych drzwi nadal się świeci a bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby po ok 10 min przepala się..
    Głowy już do tego nie mam co z tym zrobić?
    Ciężko wymyślić tu jakąś uniwersalną radę - ja bym wziął multimetr i grzebał w kablach aż znajdę - albo wizyta u jakiegoś dobrego elektryka samochodowego.

    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    - Dodatkowo mam wyciek z pompy wspomagania układu kierowniczego - płynu aż tak strasznie nie ubywa ale przy kręceniu kierownicą strasznie skrzypi jakby odgłos piszczącej gumy - No i maglownica też do regeneracji poszukałem - koszt 480 zł u mnie na osiedlu z gwarancją 1 rok. Więc nie wiem jak się za to zabrać.
    Można kupić za sto coś zł nową pompę na allegro, ale nie wiem ile ona jest warta. Może jakaś w miarę dobra używka?

    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    - Silnik odpala na dotyk i nie ma z nim problemów - wymieniałem sprzęgło ale znów biegi ciężko wskakują - co może być problemem?
    - Jedyny objaw sinika to jak lekko dodam gazu i puszczam - wygląda tak jakby wydech się - dusił - i potem luz..
    Wymieniałeś olej w skrzyni przy okazji sprzęgła? Które biegi ciężko wchodzą, czy wszystkie?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    "Wygląda na uszczelkę pod głowicą, a patrzyłeś czy jest masło pod korkiem oleju?"

    Właśnie nie ma edynie takie objawy co opisałem.. Chociaż patrząc na inne samochody na drodze to ręce załamuję nad ich dymieniem ;]


    "Ciężko wymyślić tu jakąś uniwersalną radę - ja bym wziął multimetr i grzebał w kablach aż znajdę - albo wizyta u jakiegoś dobrego elektryka samochodowego."

    Teraz ciężko grzebać bo zimno ale chyba nie będę miał wyboru ;/ Dobry elektryk samochodowy.. Nie wiem gdzie w Katowicach takiego znajdę ;] Mam jedynie dobrego mechanika Możliwe że od tylnej szyby przetarł się gdzieś kabel i wali po masie ;/


    "Można kupić za sto coś zł nową pompę na allegro, ale nie wiem ile ona jest warta. Może jakaś w miarę dobra używka? "

    A jest możliwość regeneracji takiego osprzętu?


    "Wymieniałeś olej w skrzyni przy okazji sprzęgła? Które biegi ciężko wchodzą, czy wszystkie?"

    Oleju nie wymieniałem.. Zrobić to? Mam dwa litry tuteli akurat do skrzyni.. Jedynka i 2
    Ostatnio edytowane przez Rick ; 14-12-2013 o 17:08

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    "Wymieniałeś olej w skrzyni przy okazji sprzęgła? Które biegi ciężko wchodzą, czy wszystkie?"

    Oleju nie wymieniałem.. Zrobić to? Mam dwa litry tuteli akurat do skrzyni.. Jedynka i 2
    Wymień. Aczkolwiek jeśli sprawa tyczy się jedynki i dwójki to pewnie synchronizatory są wy******. Ale wymiana oleju powinna trochę pomóc.

    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    Możliwe że od tylnej szyby przetarł się gdzieś kabel i wali po masie ;/
    Jeśli bezpiecznik się przepala, to płynie większy prąd niż znamionowy - i prawdopodobnie jest to wywołane jakimś zwarciem do masy.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Ok. Thx
    A gdzie mogę znaleźć schemat jak lecą kable od oświetlenia + ogrzewania tylnej szyby?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Jeszcze jeden mankament nie wiem czy to istotne..
    Gdy samochód stoi silnik nagrzewa się [wskazówka do połowy].. Gdy jadę wskazówka jest na pierwszej kropce..
    Grzeje słabiej.. Czy to kwestia że jadąc silnik się chłodzi??

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    Gdy samochód stoi silnik nagrzewa się [wskazówka do połowy].. Gdy jadę wskazówka jest na pierwszej kropce..
    Grzeje słabiej.. Czy to kwestia że jadąc silnik się chłodzi??
    sprawdź termostat. prawdopodobnie jest uszkodzony.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    Gdy samochód stoi silnik nagrzewa się [wskazówka do połowy].. Gdy jadę wskazówka jest na pierwszej kropce..
    Grzeje słabiej.. Czy to kwestia że jadąc silnik się chłodzi??
    Pewnie w lato nie było tego problemu - termostat do wymiany.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    A gdzie mogę znaleźć schemat jak lecą kable od oświetlenia + ogrzewania tylnej szyby?
    Masz na myśli położenie tych kabli? Jeśli tak to niestety nigdzie, trzeba "iść po kablu" i tyle.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Tak chodziło mi jak lecą kable - poszperam

    A co do termostatu rozumiem że ten będzie ok?
    TERMOSTAT FIAT BRAVA BRAVO PUNTO MAREA PALIO 1.2 (3729236904) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Aha.. Jest masło orzechowe.. Niewiele ale jest..
    Czyli uszczelka..

    No i teraz mam dylemat co robić.. Sprzedać w takim stanie jak jest czy zrobić..
    W 600 zł się zamknę?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Najtaniej by było samemu - wtedy płacisz tylko za planowanie głowicy i ew. nowy pasek, a tak to nie mam pojęcia czy starczy...

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    A da się to zrobić samemu nie znając za dobrze mechaniki pojazdu?

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Wszystko się da Tylko trzeba się zaopatrzyć w sporo narzędzi,klucz dynamometryczny i dobry tutorial. Jeśli jednak nie czujesz się zbyt pewnie w mechanice - oddaj komuś do roboty, bo głowica to jednak poważna sprawa.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Trochę poobserwowałem zachowanie pojazdu i pracę silnika - moje uwagi
    - Płyn chłodniczy stale na tym samym poziomie
    - Olej również
    - Dymi po solidnym nagrzaniu silnika - jak jest cieplej to dymu aż tak nie widać
    - Masło pod korkiem - dodaję fotkę -> Korek 20131226_131452.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl
    - Wcześniej coś się przelewało w okolicach nagrzewnicy - takie bulgotanie - teraz cisza/ od czasu do czasu coś zabulgota
    - Silnik ładnie odpala i pracuje


    Czy można wykluczyć uszczelkę i objawy sugerują jeszcze inne problemy?
    Dodam że pokonuję krótkie odcinki i silnik niekiedy nie zdąży się nagrzać.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    jazda na krótkich dystansach mogła zapchac odme i wtedy olej bedzie wywalac


 
Strona 1 z 15 12311 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Mechanik, elektryk Lodz
    Napisany przez piotrekp na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-06-2013, 21:47
  2. Problemy z elektryką?
    Napisany przez l3ochnia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-05-2013, 14:16
  3. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 18-12-2012, 12:27
  4. problemy z elektryką panda 2004
    Napisany przez gold-car na forum Panda
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 09-11-2011, 20:19
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-10-2010, 11:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

alternator do fiata brawo1.2 16v

www.fiat brawo pracuje silnik biegi wchodza ale samochud stoi

co robic gdy biegi nie wchodza fiat brava 1.2

fiat mechanik wloclawek

fiat bravo strscilo moc i cos trzeszczy

wymiana szczotek alternatora brava 14 12v

wymiana regulatora napiecia w fiacie brawa 14 12v

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl