Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2012
    Skąd
    Malbork
    Wiek
    41
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 Jtd GT

    Dziwny problem z Bravo 1.9 Jtd GT

    Witam. Na jesieni wymieniłem sprzęgło i dwumasę Valeo. Po jakimś czasie zauważyłem dziwny objaw... Czasem przy ruszaniu auto wykazuje objaw ślizgającego się sprzęgła - obroty rosną auto prawie wcale nie przyspiesza, lub przyspiesza znikomo... innym razem podczas ruszania wciska w fotel...
    Na postoju "próbując" sprzęgło, stojąc na hamulcu ręcznym sprzęgło trzyma, aż podnosi auto.
    Wymieniłem też wysprzęglik i pompę sprzęgła podejrzewając że przyczyną jest hydraulika. Objaw nadal nie ustępuje.
    Dodatkowo auto ma zdecydowanie za wysokie obroty w stosunku do prędkości - 5 bieg 3000 obr a jedzie poniżej 120 / h.
    Zauważyłem też że na luzie auto się toczy pomału w przód.
    Co robić, co jest przyczyną takiej usterki ? Proszę o rady i Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Gustaf ; 30-01-2012 o 20:44



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    jak sie toczy to jakby coś ze sprzęgłem. masz regulacje linką zapewne. a powiedz mi jak wrzucasz jedynkę i powoli puszczasz pedał sprzęgła to na jakiej wysokości czujesz że auto zaczyna ruszać??

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2012
    Skąd
    Malbork
    Wiek
    41
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 Jtd GT
    Sprzęgło jest sterowane hydraulicznie. Ma regulację ?? Po wrzuceniu jedynki bierze już poniżej połowy zakresu ruchu, ale nie od samego dołu.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    to tak w połowie to wypadałoby że dobrze. ja bym odpowietrzył układ jeszcze. co do dziwnych zaników mocy przy ruszaniu: czy na innych biegach zauważasz zanik takowej mocy??

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2012
    Skąd
    Malbork
    Wiek
    41
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 Jtd GT
    Objaw wzrostu obrotów bez przyspieszania występuje na 1 i 2 biegu, na jedynce czasem obroty rosną bardzo wysoko a auto prawie nie jedzie...

    Na 3,4 i 5 auto jest po prostu słabe. Przyspiesza słabo i moim zdaniem ma nieproporcjonalne obroty do prędkości 3000 obr / 115 km / h 5 bieg.

    Przed wymianą sprzęgła auto szło jak burza, przy sprawdzaniu sprzęgła tak jak pisałem sprzęgło trzyma ( na zaciągniętym ręcznym ).

    Dodam że skrzynia była ściągana i sprzęgło sprawdzane, niby jest ok, a objaw nadal występuje.

    Tak jakby sprzęgło raz trzymało a raz nie trzymało, nie wiem co robić dalej.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć porządnie układ hydrauliczny sprzęgła i sprawdź regulację wysokości pedału sprzęgła.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Gustaf Zobacz post
    5 bieg 3000 obr a jedzie poniżej 120 / h.
    takie obroty w granicy 130 km/h.
    Odpowietrz jeszcze raz bo jest to źle zrobione.
    Skoro wymieniłeś wysprzęglik, pompę jak piszesz pozostaję CI tylko to.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    czyli potwierdzacie powietrze w układzie co za zgodność w teamie

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    jeżeli nie chce ci się bawić w pompowanie i zakręcanie odpowietrznika to polecam inny sposób . Weź kup sobie taką duża strzykawkę i wężyk gumowy. Zassij do niej płyn hamulcowy. Następnie odkręć korek wlewu płynu w zbiorniczku od układu sprzęgła. Teraz załóż wężyk gumowy z jednej strony na strzykawkę a z drugiej na odpowietrznik i wciśnij płyn do układu. Po chwili płyn zacznie wylewać sie ze zbiorniczka i układ masz odpowietrzony. Metoda ta jest szybsza niż normalne odpowietrzanie i w 100% działa. Kilku mechaników poleciło mi tą metodę.


 

Podobne tematy

  1. Problem z kierunkowskazem/światłem stopu. Bravo 1.9 JTD, 2001r.
    Napisany przez bubba na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-12-2011, 23:06
  2. Dziwny świst przy lekkim dodawaniu gazu na biegach Marea JTD
    Napisany przez rafcyk111 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-10-2011, 15:01
  3. dziwny problem z elektryką
    Napisany przez adaxvip na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-07-2010, 12:30
  4. Dziwny problem z ogrzewaniem
    Napisany przez Łebek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-02-2010, 21:56
  5. Dziwny problem
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-12-2009, 22:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak odpowietrzyc fiata bravo 1.9 jtd

fiat bravo i jtd gt sprzedam

bravo 1.9jtd dziwny

fiat brawa 1.9 jtd gt

jtd raz przyspiesza na jedynce raz nie

jak odpowietrzyc fiata bravo 1.9 jtd gt

fiat bravo jtd brak sprzegla

fiat bravo 1 9 gt opinie

brava jtd brak sprzegla problem z wrzuceniem biegu

sprzedam fiata bravo jtd gt

fiat bravo 1.9 jtd gt

fiat bravo gt 1.9jtd

http://www.iparts.pl