Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    25
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT

    [bravo 1,9 JTD CF2] Odpowietrzanie zbiornika paliwa

    Ma ktoś moze schemat odpowietrzania lub układu uchodzenia par paliwa ze zbiornika?
    Zawsze jak tankuje to mam zassany korek i słyszę jak wciąga tam powietrze, może w małym stopniu to normalne ale u mnie jest to bardzo widoczne.
    Jest jakiś sposób na pozbycie sie tego problemu dokładnie wydaje mi się zbyt dużego podciśnienia w zbiorniku paliwa ?? bo za bardzo nie wiem czemu się przyjrzeć
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 12-05-2012 o 15:36



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,434
    Auto
    Marea weekend 1.9 110 ELX CF3 186A6.000
    Rocznik
    2001
    To jest normalne jeśli jeździsz np do rezerwy.

    Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    25
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    No to ja tak mam tankuje do połowy.. bo zawsze mi szkoda pieniędzy na więcej
    i jeżdże do rezerwy, w dotychczas używanych przeze mnie autach nie miało nic takiego miejsca więc myślałem że coś może być na rzeczy.
    Tym bardziej że z rezerwą też się coś dziwnego dzieje jak zostawie auto na parkingu czy w garażu to rośnie poziom paliwa.. no niby spoko ale jak się przejadę kilometr... dwa to ubywa mi od razu połowa przestrzeni między dwoma kreskami na wskaźniku paliwa.
    Ostatnio miałem taką sytuacje.. odpalam a tu 1,5 kreski więc myśle jeszcze kawałek przejadę ujechałem 20km fakt że po zakrętach z góry i pod górę ciagle patrze na wskaźnik a tu tu rezerwa i prawie od razu tylko połowa została. Zanim zlokalizowałem nabliższą stacje jechałem po prostej i ciągle było minimum zatankowałem 6l i pojawiły sie prawie dwie kreski... jakies opóźnione reakcje ma bravurka.
    [COLOR="Silver"]

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,434
    Auto
    Marea weekend 1.9 110 ELX CF3 186A6.000
    Rocznik
    2001
    Jeśli chodzi o wskaźnik paliwa to niestety ale w braviszonach nie jest dokładny.
    Z tym syczeniem to pompa zasysa paliwo i tworzy się ciśnienie , spróbuj zatankować do pełna, potem przy po połowie znowu. Zobacz czy wtedy tez będzie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    209
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    Cytat Napisał jacjacek Zobacz post
    Ma ktoś moze schemat odpowietrzania lub układu uchodzenia par paliwa ze zbiornika?
    Zawsze jak tankuje to mam zassany korek i słyszę jak wciąga tam powietrze, może w małym stopniu to normalne ale u mnie jest to bardzo widoczne.
    Jest jakiś sposób na pozbycie sie tego problemu dokładnie wydaje mi się zbyt dużego podciśnienia w zbiorniku paliwa ?? bo za bardzo nie wiem czemu się przyjrzeć
    To nie chodzi o odpowietrzenie zbiornika, u mnie choć mam benzynę jest to samo. To się nazywa "Układ zapobiegający odparowaniu i odzysku par paliwa" Jest to opisane w manualu w temacie "Ochrona środowiska".rzekomo te opary są dostarczane do silnika. Czyli można powiedzieć że jeździmy na oparach i to dosłownie

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    25
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał TakiTam Zobacz post
    To nie chodzi o odpowietrzenie zbiornika, u mnie choć mam benzynę jest to samo. To się nazywa "Układ zapobiegający odparowaniu i odzysku par paliwa" Jest to opisane w manualu w temacie "Ochrona środowiska".rzekomo te opary są dostarczane do silnika. Czyli można powiedzieć że jeździmy na oparach i to dosłownie
    Ja opisywałem inny przypadek, mógłbym jeździć na oparach chociaż JTD z oparów nie narobi odpowiedniego ciśnienia ale u mnie jest odwrotnie mam w zbiorniku podciśnienie czyli jak odkręcam korek to zasysa powietrze. Tak jak pisał lukq pewnie dzisje sie to wtedy jak wyjeździ się zbiornik do minimum.. chociaż mialem nadzieje że coś sie tylko przytkało i może przey okazji lepiej bedzie pokazywał poziom paliwa bo teraz jest dość dziwnie.. bo jade mam paliwo a 1km dalej awaryjnie musze szukać stacji ;/. Dgyby ten sam przypadek podciśnienia spotkał np malucha czy np skuter to na pewno by on nie odpalił, tam ciśnienia musza być w 100procentach zrównoważone.


    ---------- Post dodany o 09:20 ---------- Poprzedni post dodany był o 09:17 ----------

    Cytat Napisał TakiTam Zobacz post
    To nie chodzi o odpowietrzenie zbiornika, u mnie choć mam benzynę jest to samo. To się nazywa "Układ zapobiegający odparowaniu i odzysku par paliwa" Jest to opisane w manualu w temacie "Ochrona środowiska".rzekomo te opary są dostarczane do silnika. Czyli można powiedzieć że jeździmy na oparach i to dosłownie
    Ja opisywałem inny przypadek, mógłbym jeździć na oparach chociaż JTD z oparów nie narobi odpowiedniego ciśnienia ale u mnie jest odwrotnie mam w zbiorniku podciśnienie czyli jak odkręcam korek to zasysa powietrze. Tak jak pisał lukq pewnie dzisje sie to wtedy jak wyjeździ się zbiornik do minimum.. chociaż mialem nadzieje że coś sie tylko przytkało i może przey okazji lepiej bedzie pokazywał poziom paliwa bo teraz jest dość dziwnie.. bo jade mam paliwo a 1km dalej awaryjnie musze szukać stacji ;/. Dgyby ten sam przypadek podciśnienia spotkał np malucha czy np skuter to na pewno by on nie odpalił, tam ciśnienia musza być w 100procentach zrównoważone. ale dzięki TakiTam skoro to nie ma negatywnego wpływu na samochód a przy okazji jest zdrowe dla środowiska to ok . Chociaż przyjrzę się jeszcze temu przt najbliższej wizycie pod samochodem

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Wiek
    35
    Postów
    2,105
    Auto
    Lancia Lybra 1.6 16V
    Rocznik
    2001
    U mnie też przy odkręcaniu korka syczy i to nie tylko gdy jest totalnie wyjeżdzone paliwo.Tak jest skonstruowany układ i tak ma być,a u Nas czyli w klekotach nie ma układu od par paliwa bo ropa ma całkiem inne właściwości.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Jest:Lancia Lybra 1.6 16V 01'

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,434
    Auto
    Marea weekend 1.9 110 ELX CF3 186A6.000
    Rocznik
    2001
    Tak jak piszesz Tomku, ale ja to zauważyłem u siebie tylko i wyłącznie wtedy jak raz zapaliła mi się rezerwa, dla sprawdzenia czy działa.
    Jak tankuje do fulla tak od połowy to nic się nie dzieje takiego.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    32
    Postów
    187
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    W JTD jest to normalna sprawa ,dzieje się tak gdyż masz 2 pompy ,jedną elektryczną w baku i raila wszytko to po to aby utrzymać cały czas jednakowe - bardzo wysokie ciśnienie na listwie , tak więc szybkość zasysania jest o wiele większa niż sam powrót z nadmiaru ,po za tym zwróć uwagę że zanim odpalisz silnik pompa w baku już pracuje pompując paliwo do filtra i samego raila a dopóki nie odpalisz ciśnienie w baku nie ma jak zostać wyrównane - generalnie to powiem ci że nie rozumiem istoty twojego problemu z autem się coś dzieje ??,silnik nie pracuje jak powinien ?? jeśli jest wszystko ok to po co się tym przejmujesz ??
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    25
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał QBOSS Zobacz post
    generalnie to powiem ci że nie rozumiem istoty twojego problemu z autem się coś dzieje ??,silnik nie pracuje jak powinien ?? jeśli jest wszystko ok to po co się tym przejmujesz ??
    Ja już tak mam jak coś wydaje mi się dziwne to wole zapytać zanim coś padnie, poza tym lubie mieć wszystko w jak najlepszej formie
    Od teraz z Waszą pomocą mam czyste sumienie
    Teraz jestem na etapie czepiania się turbo bo pompuje max 1,05bar i będe wymieniał wszytkie opaski, spradzał szczelności no i filtr bo jego kolej. Niby jeździ dobrze tak jak jest ale ja wole mieć tak jak fabryka to przewidział na nawet i lepiej

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Wiek
    35
    Postów
    2,105
    Auto
    Lancia Lybra 1.6 16V
    Rocznik
    2001
    Jacjacek to jak czepiasz się ciśnienia to przy okazji wyjmij map sensor i wyczyść go łącznie z miejscem gdzie jest przykręcony bo lubi być tam zasyfione.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Jest:Lancia Lybra 1.6 16V 01'

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    25
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    Jacjacek to jak czepiasz się ciśnienia to przy okazji wyjmij map sensor i wyczyść go łącznie z miejscem gdzie jest przykręcony bo lubi być tam zasyfione.
    Dzięki za rade.. już go zlokalizowałem i na pewno tak zrobię

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2012
    Skąd
    Grodzisk
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004
    Od razu napiszę , że wiem że temat stary itd. Mam stilacza myślę że rozwiązania identyczne.
    Wklejam w ramach sprostowania z instrukcji obsługi stilo:
    "UWAGA Hermetyczne zamknięcie może spowodować lekki wzrost ciśnienia
    w zbiorniku. Szum odpowietrzania podczas odkręcania korka wlewu paliwa
    jest zjawiskiem normalnym."
    Podciśnienie zatem jest zjawiskiem niewłaściwym.
    Z logicznego punktu widzenia podciśnienie utrudniłoby pracę pompy w zbiorniku.
    Pozdr.
    Ostatnio edytowane przez karoldep ; 15-10-2013 o 19:43 Powód: orty

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,291
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    Cytat Napisał karoldep Zobacz post
    Z logicznego punktu widzenia podciśnienie utrudniłoby pracę pompy w zbiorniku.
    Pozdr.
    Nie do końca bo paliwo idzie w obiegu zamkniętym czyli te samo ciśnienie na wejściu i na wyjściu pompy..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<


 

Podobne tematy

  1. Bak Paliwa 1.9 JTD wyciek ?
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-11-2011, 16:20
  2. Wymiana filtru paliwa i przepływomierza w bravo JTD
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 05-01-2011, 00:10
  3. [silnik] Olej 1.8 16V HGT Silnik CF2 / Wariator
    Napisany przez AndrzejMT na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-12-2010, 13:00
  4. [silnik] Miska olejowa ze Stilo 1.9 JTD do Bravo 1.9 JTD?
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-09-2010, 18:12
  5. Jak podkrecic dawke paliwa w 1.9 JTD
    Napisany przez piczon na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-04-2010, 21:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

podciśnienie w zbiorniku paliwa

układ odpowietrzania zbiornika paliwa

zbiornik paliwafiat bravo 1 1.9 jtd

stilo JTD schemat ukladu paliwowego

powietrze w baku paliwa

schemat odpowietrzania baku marea

fiat marea 1.4 uklad paliwowy schemat

czy fiat jtd ma pompe w baku

fiat stilo 1 9 JTD schemat ukladu paliwowego

miska olejowa fiat bravo 1.9 jtd

konstrukcja zbiornika paliwa fiat brava

układ jtd schemat

złączki od filtra paliwa 1 9jtd

budowa baku paliwa

fiat brava zbiornik paliwa

ciśnienie w zbiorniku paliwa

odpowietrzanie paliwowego 1 9jtd

fiat bravo jtd zbiornik

zbiornik paliwa fiat bravo

czy zassany korek paliwa

1.9jtd za duże ciśnienie oleju syczy

fiat bravo 1.9jtd miska olejowa schemat

budowa korka zbiornika paliwa

schemat zbiornika paliwa brava

podciśnienie w baku paliwa

Tagi dla tego tematu