Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT

    [bravo 1,9 JTD CF2] Odpowietrzanie zbiornika paliwa

    Ma ktoś moze schemat odpowietrzania lub układu uchodzenia par paliwa ze zbiornika?
    Zawsze jak tankuje to mam zassany korek i słyszę jak wciąga tam powietrze, może w małym stopniu to normalne ale u mnie jest to bardzo widoczne.
    Jest jakiś sposób na pozbycie sie tego problemu dokładnie wydaje mi się zbyt dużego podciśnienia w zbiorniku paliwa ?? bo za bardzo nie wiem czemu się przyjrzeć
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 12-05-2012 o 16:36



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    To jest normalne jeśli jeździsz np do rezerwy.

    Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    No to ja tak mam tankuje do połowy.. bo zawsze mi szkoda pieniędzy na więcej
    i jeżdże do rezerwy, w dotychczas używanych przeze mnie autach nie miało nic takiego miejsca więc myślałem że coś może być na rzeczy.
    Tym bardziej że z rezerwą też się coś dziwnego dzieje jak zostawie auto na parkingu czy w garażu to rośnie poziom paliwa.. no niby spoko ale jak się przejadę kilometr... dwa to ubywa mi od razu połowa przestrzeni między dwoma kreskami na wskaźniku paliwa.
    Ostatnio miałem taką sytuacje.. odpalam a tu 1,5 kreski więc myśle jeszcze kawałek przejadę ujechałem 20km fakt że po zakrętach z góry i pod górę ciagle patrze na wskaźnik a tu tu rezerwa i prawie od razu tylko połowa została. Zanim zlokalizowałem nabliższą stacje jechałem po prostej i ciągle było minimum zatankowałem 6l i pojawiły sie prawie dwie kreski... jakies opóźnione reakcje ma bravurka.
    [COLOR="Silver"]

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Jeśli chodzi o wskaźnik paliwa to niestety ale w braviszonach nie jest dokładny.
    Z tym syczeniem to pompa zasysa paliwo i tworzy się ciśnienie , spróbuj zatankować do pełna, potem przy po połowie znowu. Zobacz czy wtedy tez będzie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    265
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    Cytat Napisał jacjacek Zobacz post
    Ma ktoś moze schemat odpowietrzania lub układu uchodzenia par paliwa ze zbiornika?
    Zawsze jak tankuje to mam zassany korek i słyszę jak wciąga tam powietrze, może w małym stopniu to normalne ale u mnie jest to bardzo widoczne.
    Jest jakiś sposób na pozbycie sie tego problemu dokładnie wydaje mi się zbyt dużego podciśnienia w zbiorniku paliwa ?? bo za bardzo nie wiem czemu się przyjrzeć
    To nie chodzi o odpowietrzenie zbiornika, u mnie choć mam benzynę jest to samo. To się nazywa "Układ zapobiegający odparowaniu i odzysku par paliwa" Jest to opisane w manualu w temacie "Ochrona środowiska".rzekomo te opary są dostarczane do silnika. Czyli można powiedzieć że jeździmy na oparach i to dosłownie

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał TakiTam Zobacz post
    To nie chodzi o odpowietrzenie zbiornika, u mnie choć mam benzynę jest to samo. To się nazywa "Układ zapobiegający odparowaniu i odzysku par paliwa" Jest to opisane w manualu w temacie "Ochrona środowiska".rzekomo te opary są dostarczane do silnika. Czyli można powiedzieć że jeździmy na oparach i to dosłownie
    Ja opisywałem inny przypadek, mógłbym jeździć na oparach chociaż JTD z oparów nie narobi odpowiedniego ciśnienia ale u mnie jest odwrotnie mam w zbiorniku podciśnienie czyli jak odkręcam korek to zasysa powietrze. Tak jak pisał lukq pewnie dzisje sie to wtedy jak wyjeździ się zbiornik do minimum.. chociaż mialem nadzieje że coś sie tylko przytkało i może przey okazji lepiej bedzie pokazywał poziom paliwa bo teraz jest dość dziwnie.. bo jade mam paliwo a 1km dalej awaryjnie musze szukać stacji ;/. Dgyby ten sam przypadek podciśnienia spotkał np malucha czy np skuter to na pewno by on nie odpalił, tam ciśnienia musza być w 100procentach zrównoważone.
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 09:20 ---------- Poprzedni post dodany był o 09:17 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]
    Cytat Napisał TakiTam Zobacz post
    To nie chodzi o odpowietrzenie zbiornika, u mnie choć mam benzynę jest to samo. To się nazywa "Układ zapobiegający odparowaniu i odzysku par paliwa" Jest to opisane w manualu w temacie "Ochrona środowiska".rzekomo te opary są dostarczane do silnika. Czyli można powiedzieć że jeździmy na oparach i to dosłownie
    Ja opisywałem inny przypadek, mógłbym jeździć na oparach chociaż JTD z oparów nie narobi odpowiedniego ciśnienia ale u mnie jest odwrotnie mam w zbiorniku podciśnienie czyli jak odkręcam korek to zasysa powietrze. Tak jak pisał lukq pewnie dzisje sie to wtedy jak wyjeździ się zbiornik do minimum.. chociaż mialem nadzieje że coś sie tylko przytkało i może przey okazji lepiej bedzie pokazywał poziom paliwa bo teraz jest dość dziwnie.. bo jade mam paliwo a 1km dalej awaryjnie musze szukać stacji ;/. Dgyby ten sam przypadek podciśnienia spotkał np malucha czy np skuter to na pewno by on nie odpalił, tam ciśnienia musza być w 100procentach zrównoważone. ale dzięki TakiTam skoro to nie ma negatywnego wpływu na samochód a przy okazji jest zdrowe dla środowiska to ok . Chociaż przyjrzę się jeszcze temu przt najbliższej wizycie pod samochodem

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    U mnie też przy odkręcaniu korka syczy i to nie tylko gdy jest totalnie wyjeżdzone paliwo.Tak jest skonstruowany układ i tak ma być,a u Nas czyli w klekotach nie ma układu od par paliwa bo ropa ma całkiem inne właściwości.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Tak jak piszesz Tomku, ale ja to zauważyłem u siebie tylko i wyłącznie wtedy jak raz zapaliła mi się rezerwa, dla sprawdzenia czy działa.
    Jak tankuje do fulla tak od połowy to nic się nie dzieje takiego.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    W JTD jest to normalna sprawa ,dzieje się tak gdyż masz 2 pompy ,jedną elektryczną w baku i raila wszytko to po to aby utrzymać cały czas jednakowe - bardzo wysokie ciśnienie na listwie , tak więc szybkość zasysania jest o wiele większa niż sam powrót z nadmiaru ,po za tym zwróć uwagę że zanim odpalisz silnik pompa w baku już pracuje pompując paliwo do filtra i samego raila a dopóki nie odpalisz ciśnienie w baku nie ma jak zostać wyrównane - generalnie to powiem ci że nie rozumiem istoty twojego problemu z autem się coś dzieje ??,silnik nie pracuje jak powinien ?? jeśli jest wszystko ok to po co się tym przejmujesz ??
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał QBOSS Zobacz post
    generalnie to powiem ci że nie rozumiem istoty twojego problemu z autem się coś dzieje ??,silnik nie pracuje jak powinien ?? jeśli jest wszystko ok to po co się tym przejmujesz ??
    Ja już tak mam jak coś wydaje mi się dziwne to wole zapytać zanim coś padnie, poza tym lubie mieć wszystko w jak najlepszej formie
    Od teraz z Waszą pomocą mam czyste sumienie
    Teraz jestem na etapie czepiania się turbo bo pompuje max 1,05bar i będe wymieniał wszytkie opaski, spradzał szczelności no i filtr bo jego kolej. Niby jeździ dobrze tak jak jest ale ja wole mieć tak jak fabryka to przewidział na nawet i lepiej

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Jacjacek to jak czepiasz się ciśnienia to przy okazji wyjmij map sensor i wyczyść go łącznie z miejscem gdzie jest przykręcony bo lubi być tam zasyfione.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    Jacjacek to jak czepiasz się ciśnienia to przy okazji wyjmij map sensor i wyczyść go łącznie z miejscem gdzie jest przykręcony bo lubi być tam zasyfione.
    Dzięki za rade.. już go zlokalizowałem i na pewno tak zrobię

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2012
    Skąd
    Grodzisk
    Wiek
    44
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004
    Od razu napiszę , że wiem że temat stary itd. Mam stilacza myślę że rozwiązania identyczne.
    Wklejam w ramach sprostowania z instrukcji obsługi stilo:
    "UWAGA Hermetyczne zamknięcie może spowodować lekki wzrost ciśnienia
    w zbiorniku. Szum odpowietrzania podczas odkręcania korka wlewu paliwa
    jest zjawiskiem normalnym."
    Podciśnienie zatem jest zjawiskiem niewłaściwym.
    Z logicznego punktu widzenia podciśnienie utrudniłoby pracę pompy w zbiorniku.
    Pozdr.
    Ostatnio edytowane przez karoldep ; 15-10-2013 o 20:43 Powód: orty

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał karoldep Zobacz post
    Z logicznego punktu widzenia podciśnienie utrudniłoby pracę pompy w zbiorniku.
    Pozdr.
    Nie do końca bo paliwo idzie w obiegu zamkniętym czyli te samo ciśnienie na wejściu i na wyjściu pompy..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. Bak Paliwa 1.9 JTD wyciek ?
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 23-12-2015, 16:33
  2. Wymiana filtru paliwa i przepływomierza w bravo JTD
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 05-01-2011, 01:10
  3. [silnik] Olej 1.8 16V HGT Silnik CF2 / Wariator
    Napisany przez AndrzejMT na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-12-2010, 14:00
  4. [silnik] Miska olejowa ze Stilo 1.9 JTD do Bravo 1.9 JTD?
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-09-2010, 19:12
  5. Jak podkrecic dawke paliwa w 1.9 JTD
    Napisany przez piczon na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-04-2010, 22:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zbiornik paliwafiat bravo 1 1.9 jtd

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438bravo-1-9-jtd-cf2-odpowierzanie-zbiornika-paliwa-15229

schemat odpowietrzania baku marea

powietrze w baku paliwa

stilo JTD schemat ukladu paliwowego

fiat marea 1.4 uklad paliwowy schemat

czy fiat jtd ma pompe w baku

fiat stilo 1 9 JTD schemat ukladu paliwowego

fiat bravo 1.9jtd miska olejowa schemat

fiat brava zbiornik paliwa

fiat bravo jtd zbiornik

odpowietrzanie paliwowego 1 9jtd

konstrukcja zbiornika paliwa fiat brava

schemat zbiornika paliwa brava

zbiornik paliwa fiat bravo

miska olejowa fiat bravo 1.9 jtd

budowa baku paliwa

czy zassany korek paliwa

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl