Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2020
    Skąd
    Siedlce
    Wiek
    31
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.9 jtd 115
    Rocznik
    2003

    Remont silnika 1.9 JTD 115 KM

    Cześć, chciałbym tu stworzyć porządny temacik, żeby było co poczytać jak i samemu się wielu rzeczy nauczyć. Pytań będzie sporo

    Kupiłem sobie dawce, stilo 1.9 115 8V. Ma sporo fajnych części które pójdą na przekładkę. Ma też silnik, nieco zaniedbany, chciałbym się na nim podszkolić mechaniki, dodam, że raczej póki co hobbistycznie i weekendowo / wieczorowo.

    Pacjent (silnik) ma takie objawy:
    1. Przepala olej 0.5l /100
    2. na zimnym są takie lekkie stukania
    3. Ostro dymi tak jak by przepalał olej

    Olej nie miesza się z płynem chłodzącym
    Nie ma żadnych wycieków z układu chłodniczego i z silnika, turbo świeżo po regeneracji, ogólnie jest sucho wszędzie.

    Chciałbym zacząć od pierwszych zakupów tzn:
    1. Urządzenie do pomiaru kompresji - po wstępnym researchu doszedłem do wniosku, że zapytam na forum => Jak w przypadku benzyny mierzymy w miejsce świecy iskrowej, tak w przypadku diesla z tego co wyczytałem są 2 opcje, czyli świeca żarowa i wtryskiwacz. W zestawach mierników do diesla są przejściówki na świece żarowe. W 1.9 JTD tak jak patrzę po świecach, to widzę m10 x1, czyli coś takiego się nada? https://allegro.pl/oferta/miernik-te...max-9250670101
    2. Blokada rozrządu, czy takie narzędzie będzie ok? https://allegro.pl/oferta/blokada-ro...td-10083283433
    3. Klucz dynamometryczny do dokręcania szpilek głowicy, jaki ma być zakres takiego klucza aby dał radę z każdą głowicą i zachował ogólna użyteczność w innych robotach? Ogólnie zauważyłem 2 główne zakresy pracy takich kluczy:
    a) 10-60 nm
    b) 28-200 nm
    Który z nich bardziej by mi sie przydał?
    Ten mniejszy powinien wystarczy do głowicy i zachować użyteczność w wielu innych robotach, drugi zaś ja troche za duży minimalnym moment ale być może przydatny w innych robotach, co sądzicie? Jak trzeba kupie oba.

    @edit - znalazłem chyba fajny klucz honitona za niezłe pieniądze - https://allegro.pl/oferta/klucz-dyna...-8-10542338971

    Co do samego remontu - od razu mówię, to będzie nauka, nie mam doświadczenia praktycznego => wydaje mi się, że skoro tak mocno dymi to albo pierścienie, albo uszczelniacze zaworowe? Jeśli chodzi o moc, to silnik na kompletnie zimnym silniku, czuć że ma połowę mocy (temp 0-5 stopni C), ale jak tylko przejedzie pare km to już ma moc, taką na oko 80-90% serii. Dobrze myślę?
    Proszę napiszcie mi co i jak kupić to jutro zamówię i weekend świąteczny zapowiada się ciekawie
    Ostatnio edytowane przez zrealowanydawidos ; 29-03-2021 o 02:13



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2020
    Skąd
    Siedlce
    Wiek
    31
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.9 jtd 115
    Rocznik
    2003
    Nie lubicie mnie, że nic nie piszecie?
    Czy raczej forum już podmiera?

  4. #3
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,916
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Szczerze! Nikt nie traktuje poważnie Twoich pomysłow Nie wiesz na co się porywasz.Zrobic taki silnik trzeba mieć nie tylko narzedzia...potrzebna jest wiedza.Naprawa takiego silnika (robiona profesjonalnie) to koszty, Blok silnika trzeba dac do honowania, wymiana samych pierscieni ,czy naprawa glowicy nie wystarczy.To jest forum uzytkownikow ,a nie mechanikow.mam stilo juz 14 lat, 270 tys. nalotu,jak byś mi kazal robić silnik, prędzsej bym go podpalił?! Wesołych Swiąt...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2020
    Skąd
    Siedlce
    Wiek
    31
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.9 jtd 115
    Rocznik
    2003
    Wiem, że mało wiem, ale od tego mam ten silnik, żeby móc popełnić błąd i się uczyć. a piszę o tym na forum, żeby może ktoś coś mi podpowiedział, a przy okazji stworzę fajny temacik.
    Na ten moment kupiłem sobie miernik kompresji w weekend zrobię pomiary i zacznę rozbiórkę silnika.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,916
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    To kontynuuj dzielo.Lubie gosci co nie boją sie wyzwań...W miare mozliwosci ,co bede wiedzial, to podpowiem.


 

Podobne tematy

  1. Remont silnika
    Napisany przez Daro10328 na forum Croma
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 26-03-2019, 11:45
  2. Remont silnika.
    Napisany przez sebaoo2 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-09-2018, 15:05
  3. Remont silnika
    Napisany przez Seba1985 na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-02-2016, 10:12
  4. Mały remont silnika
    Napisany przez szymci0 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-05-2012, 22:27
  5. Remont silnika
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 09-01-2010, 20:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plzrob-sam-496remont-silnika-1-9-jtd-115-km-48596

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl