Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 36
Like Tree1lubi to!

Temat: zużyte tarcze po 48 tys.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2020
    Skąd
    Ciechanów
    Postów
    2
    Auto
    Tipo 1,4 V T-jet LPG
    Rocznik
    2017

    zużyte tarcze po 48 tys.

    Witam,

    mój Tipo ma 48 tys na liczniku i miesiąc temu zaczęły mi piszczeć hamulce, wizyta w warsztacie, wymiana klocków z przodu.
    Przy tej okazji mechanik zwrócił uwagę, że z tyłu zużyte są już zarówno klocki, jak i tarcze. Inny mechanik stwierdził, że spoko tył jest jeszcze ok, można jeździć. Powrót do pierwszego mechanika, rozebrał przy mnie koła i pokazął mi, że tarcze są porysowane, koniecznie trzeba wymienić bo tył już prawie nie hamuje.
    Jestem bardzo niemile zaskoczona, że po takim przebiegu hamulce się zużyły. Poczytałam trochę forum i widzę, że w Fiacie to się niestety zdarza.
    Pytanie - czy ktoś już wymieniał hamulce przód i tył?
    Mój Tipo w czerwcu skończy 3 lata.
    Oprócz tej niemiłej niespodzianki jak na razie wszystko ok.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,155
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Moje Tipo Kombi ma 50kkm i klocków z przodu może zostało z 3mm, może dojadę do 60kkm. Natomiast z tyłu klocków jest dużo jeszcze. Z tarczami z tyłu to pewnie masz korozję i stąd te problemy. Wystarczy raz na jakiś czas przyhamować dość mocno żeby ściagnąć korozję z tylnych tarcz i problemu nie ma. Natomiast jeśli tarcza jest mocno skorodowana i porysowana to już po temacie, chyba żeby je przetoczyć jeśli jest jeszcze z czego. Po prostu tylna oś hamuje z mniejszą siłą niż przednia i klocki tak się nie zużywają, natomiast tarcze lubią nadmiernie korodować. I to nie tylko w Fiacie tak jest.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2020
    Skąd
    Ciechanów
    Postów
    2
    Auto
    Tipo 1,4 V T-jet LPG
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Moje Tipo Kombi ma 50kkm i klocków z przodu może zostało z 3mm, może dojadę do 60kkm. Natomiast z tyłu klocków jest dużo jeszcze. Z tarczami z tyłu to pewnie masz korozję i stąd te problemy. Wystarczy raz na jakiś czas przyhamować dość mocno żeby ściagnąć korozję z tylnych tarcz i problemu nie ma. Natomiast jeśli tarcza jest mocno skorodowana i porysowana to już po temacie, chyba żeby je przetoczyć jeśli jest jeszcze z czego. Po prostu tylna oś hamuje z mniejszą siłą niż przednia i klocki tak się nie zużywają, natomiast tarcze lubią nadmiernie korodować. I to nie tylko w Fiacie tak jest.
    Dzięki za odpowiedź. Rzeczywiście, tarcze są skorodowane. Nie mam zwyczaju ostro hamować, może to błąd ? Będę pamiętać.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,360
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Chwilę z zaciągniętym ręcznym pojechać i wyczyszczą się, ale i tak moim zdaniem trzeba sprawdzić, czy z tyłu nie są zapowietrzone hamulce, albo czy coś innego nie dziala.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,155
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Aga_T Zobacz post
    Dzięki za odpowiedź. Rzeczywiście, tarcze są skorodowane. Nie mam zwyczaju ostro hamować, może to błąd ? Będę pamiętać.
    Przerobiłem kilka samochodów z tarczami hamulcowymi z tyłu, i zawsze właścicielom wspominam żeby raz na jakiś mocniej zahamowali z rozwagą jak nikt za nimi nie jedzie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Chwilę z zaciągniętym ręcznym pojechać i wyczyszczą się,
    też dobre rozwiązanie jeśli układ hamulca postojowego korzysta z tego samego układu wykonawczego co układ hamulcowy zasadniczy.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2018
    Skąd
    TG
    Postów
    12
    Auto
    Tipo 1.4 LPG SW S-Design
    Rocznik
    2018
    Cześć,

    Chciałbym przyłączyć się do pytania. Dzisiaj po przeglądzie na 45k w moim Tipo SW 1.4 LPG z 2018 powiedzieli, że klocki i tarcze przód i tył do wymiany za około 2500 zł. Jestem w szoku, że tak szybko. Chciałbym się Was doradzić czy aby na pewno mają rację? Z załączniku zdjęcia niezbyt profesjonalne na tyle co mogłem tarcz. Dostałem info, że przednie klocki mają 3mm. Proszę o pomoc. Dzięki. Pozdrawiam.

    LP
    LP.jpg
    LT
    LT.jpg
    PP
    PP.jpg
    PT
    PT.jpg

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    36
    Postów
    1,538
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Widać rant nawet na zdjęciach, trzeba by zmierzyc tarcze jaką mają grubość. Wtedy gdy nie będą za cienkie a nie mają bicia można założyć tylko nowe klocki

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2018
    Skąd
    TG
    Postów
    12
    Auto
    Tipo 1.4 LPG SW S-Design
    Rocznik
    2018
    Co do bicia to czuję czasami drgania z tyłu ale tylko jak np. zjeżdżam z autostrady ze 120km/h na zjazd do 60km/h kiedy hamuję. Ale gdy np. dojeżdżam do świateł to nie czuję żadnych drgań. Czyli wybrać się do mechanika i pomierzyć? Pojadę jutro, może się uda.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    36
    Postów
    1,538
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    No to masz bicie. Przy malych prędkościach nie poczujesz nic specjalnego. A przy predkosci powyzej 100 i wiecej wlaśnie czuc. Mają rancik i bicie wiec mozna rozważyc wymiane kompletu ale na pewno nie w ASO bo to przesada. Wybrać jakies dobre zamieniki i sumiennego mechanika, wyjdzie pół ceny maks a może 1/3

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2018
    Skąd
    TG
    Postów
    12
    Auto
    Tipo 1.4 LPG SW S-Design
    Rocznik
    2018
    Nie spodziewałem się aż takiej słabej jakości oryginałów ;/ No cóż, jutro wycieczka do mechanika ocenić i wycenić. Dzięki wielkie za opinię.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    36
    Postów
    1,538
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    To juz nie wiem czy problem orginalnych części czy juz taka charakterystyka częsci do samochodow. Masz np. tarczę o grubosci 22 mm a min th czyli minimalna grubosc tarczy to 20 mm. Zrobi sie rant po 1 mm na strone i technicznie jest tarcza do kosza

  13. #12
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,155
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Jaki przebieg? Jak klocki jeszcze są ok to usunąć korozję z rantów tarcz, z przodu żaden problem. Ściągasz zacisk z przodu, włączasz 2 napęd przykładasz/opierasz pilnik o jarzmo zacisku i usuwasz rdze. Lub po prostu demontujesz wszystkie tarcze i zawozisz je do przetoczenia do profesjonalnego zakładu. U mnie przy nagłym hamowaniu pow. 120km/h czuć po ok 1s lekkie wibrację. Ale klocki z przodu mam do wymiany to i tarcze pójdą do zmiany. U mnie auto z 2017r 52kkm przebiegu stoi na zewnątrz cały czas ale aż takiej korozji to nie mam na rantach tarcz.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 03-04-2020 o 20:08
    Łowca_j lubi to.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2017
    Skąd
    podkarpackie
    Postów
    56
    Auto
    Tipo Sedan Pop 1.4 95, było Punto II
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał brixtom Zobacz post
    Dzisiaj po przeglądzie na 45k w moim Tipo SW 1.4 LPG z 2018 powiedzieli, że klocki i tarcze przód i tył do wymiany za około 2500 zł.
    Wydaje mi się, że ktoś Cię próbuje naciągnąć. Tyle co widać ze zdjęć, to tarcze są ledwo starte. Kolega powyżej napisał co zrobić. Jeżeli jednak nie chcesz/nie umiesz/wolisz święty spokój - to wymień, ale nie za taką kasę.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2018
    Skąd
    TG
    Postów
    12
    Auto
    Tipo 1.4 LPG SW S-Design
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Jaki przebieg? Jak klocki jeszcze są ok to usunąć korozję z rantów tarcz, z przodu żaden problem. Ściągasz zacisk z przodu, włączasz 2 napęd przykładasz/opierasz pilnik o jarzmo zacisku i usuwasz rdze. Lub po prostu demontujesz wszystkie tarcze i zawozisz je do przetoczenia do profesjonalnego zakładu. U mnie przy nagłym hamowaniu pow. 120km/h czuć po ok 1s lekkie wibrację. Ale klocki z przodu mam do wymiany to i tarcze pójdą do zmiany. U mnie auto z 2017r 52kkm przebiegu stoi na zewnątrz cały czas ale aż takiej korozji to nie mam na rantach tarcz.
    Przebieg to 45k, moje auto też stoi na zewnątrz na ulicy. Sam się za to nie będę brał, nie mam gdzie się bawić.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,155
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    No to możliwe że zestaw z przodu będzie nadawał się do wymiany. Klocki szybko z przodu się zużywają, tarcze też. Z tyłu już tak się nie zużywają hamulce, zresztą widać na jednym zdjęciu wyżej że jeszcze masz na tyle dużo klocków.

    Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tarcze na tył
    Napisany przez patryk691 na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 03-11-2017, 15:44
  2. Tarcze od 1.2 16V do 1.6 16V
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-04-2015, 21:50
  3. Tarcze 1.6 16v
    Napisany przez waciak na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 13-06-2013, 16:04
  4. Tarcze z tyłu...?
    Napisany przez DanioxD na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-04-2011, 11:31
  5. Tarcze + klocki
    Napisany przez repjansmks na forum Punto II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 22-02-2011, 22:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl