Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 38
Like Tree6lubi to!

Temat: Trzaski przy kręceniu kierownicą  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    48
    Auto
    Tipo 1.4 95KM Lounge Sedan
    Rocznik
    2017
    Hehe nic dodać nic ująć. Śmiech przez łzy. Gwarancja kończy się za tydzień. Jeszcze padło pytanie "Czy chciałby pan przedłużyć gwarancje na następne 1-3 lata? Posiadamy atrakcyjne warunki rozszerzonej gwarancji"




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    06 styczeń 2019
    Skąd
    Lublin
    Postów
    128
    Auto
    Tipo sedan 1,4 95 KM
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał TajniaQ007 Zobacz post
    Hehe nic dodać nic ująć. Śmiech przez łzy. Gwarancja kończy się za tydzień. Jeszcze padło pytanie "Czy chciałby pan przedłużyć gwarancje na następne 1-3 lata? Posiadamy atrakcyjne warunki rozszerzonej gwarancji"

    HAHA i co Ty na to ? bo ja bym gościa "kopnął w dupę " i powiedział "no to kup Pan ode mnie te auto i se przedłuż nawet na 100 lat ! hehe "a jeleni ,jeszcze w polskich lasach nie brakuje więc szukaj tam i spadówa ! "
    Ostatnio edytowane przez mardas ; 01-03-2019 o 18:59

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2017
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    34
    Postów
    481
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    Oczywistym jest , że do wymiany łożysko mcpersona. Wymieniali mi to już raz w zeszłym roku - przy przebiegu poniżej 15 tys. Teraz mam znowu to samo. Na razie olewam ale będę musiał to zgłosić. Ale lipa na maksa, że co roku łożysko będzie do wymiany
    Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4

  5. #19
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,115
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał IT_spec Zobacz post
    Oczywistym jest , że do wymiany łożysko mcpersona. Wymieniali mi to już raz w zeszłym roku - przy przebiegu poniżej 15 tys. Teraz mam znowu to samo. Na razie olewam ale będę musiał to zgłosić. Ale lipa na maksa, że co roku łożysko będzie do wymiany
    Mam to samo. Trzaski z lewej strony (strona kierowcy) od nowości. Zgłaszane do Aso kilka razy- nic serwis nie stwierdził. Więc olałem i jeżdżę. Koniec gwarancji za 2 dni. Jak sie pogorszy to sobie sam to wymienię. Mam w d...ie fachowców z serwisu. Nigdy nic nie potrafią stwierdzić. Nawet jak zbiorniczek wyrównawczy ciekł, to nie widzieli wycieku. A plastykowa osłona mokra była......
    Ręce opadają...

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    777
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał IT_spec Zobacz post
    Oczywistym jest , że do wymiany łożysko mcpersona. Wymieniali mi to już raz w zeszłym roku - przy przebiegu poniżej 15 tys. Teraz mam znowu to samo. Na razie olewam ale będę musiał to zgłosić. Ale lipa na maksa, że co roku łożysko będzie do wymiany
    Na jakich felgach i oponach kolega jeździ?

  7. #21
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    06 styczeń 2019
    Skąd
    Lublin
    Postów
    128
    Auto
    Tipo sedan 1,4 95 KM
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Na jakich felgach i oponach kolega jeździ
    No właśnie ,sam jestem ciekaw ?

  8. #22
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    1,945
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał mardas Zobacz post
    No właśnie ,sam jestem ciekaw ?
    Żeby znowu pierdoly gadac? Łozyska persona we fiacie sa skopane co najmniej od bravo 2 2007r

  9. #23
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,590
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Mialem lożyska mcpersonów w mito. wymienione na gwarancji po czym zdupcyły się ponownie w sensie chrupały. i tak jezdzilem kolejne 8 lat az do dnia sprzedazy. co jakis czas przy okazji wymiany opon unosilem przednie kola i sprawdzalem czy lekko chodzi w sensie ryzyka ukrecenia sprezyny. Mala rada po naprawie w aso pojechac na jakas porządną geometrię.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 08-03-2019 o 20:46

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2017
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    34
    Postów
    481
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Na jakich felgach i oponach kolega jeździ?
    16 alusy - opony rozmiar fabryczny 205/55
    Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4

  11. #25
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    Żeby znowu pierdoly gadac? Łozyska persona we fiacie sa skopane co najmniej od bravo 2 2007r
    Co najmniej od Grande Punto 2005, uściślając. Co więcej nie we wszystkich, bo w 500X/Renegade łożysko jest szczelne (nierozbieralne) - nie robi problemów, więc innej budowy niż w Tipo, Mito, Grande Punto/EVO/2012, Bravo II itd.

  12. #26
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,274
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    W P2 FL łożyska Mcphersonów zmieniałem po 244kkm. Auto ma 246kkm z układu kierowniczego wszystko org raczej. Ja nic tam nie robiłem a auto miałem od przebiegu 78kkm. W Tipo 17kkm i póki co cisza i mam nadzieje że jak najdłużej.

  13. #27
    cac
    cac jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2018
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    45
    Postów
    72
    Auto
    Tipo 1.6 MJ
    Rocznik
    2017
    Kammar ja miałem u siebie też taką sytuację że codziennie rano 1-2 stuki. Jak się okazało to one ciągle były, tylko podczas jazdy opór był lżejszy i nie było to słyszalne. Postanowiłem sprawdzić i okazało się że stukało zawsze kiedy ruszałem kierownicą podczas postoju (po 1 puku na każdą stronę . Pojechałem do ASO , "miszcz" mówi proszę pokazać - wjechałem na warsztat - nic nie puka. Myślę sobie oczywisty objaw braku bólu zęba u dentysty, a mechanik już zacierał rączki z radości. Ale patrze a oni tam mają płytki na podłodze - no to wyjeżdżamy na asfalt - i puka aż (nie)miło. Przyjęli, zdiagnozowali jako bodajże silniczek wspomagania i ... zamówili bo tego nie ma nigdzie. Po 2 miechach zadzwonili że jest , wymienili i nic juz nie stuka.

    Reasumując - sugeruję na stojącym aucie pomachać kierownicą lewo-prawo i koniecznie na suchym, twardym podłożu.

    Cytat Napisał kammar Zobacz post
    U mnie pojawiają się dziwny trzask z "układu kierowniczego", kiedy odpalam zimne auto i ruszam np. po nocy.

    Wygląda to tak, że wsiadam do auta, odpalam, i przy pierwszym ruchu kierownicą coś lekko stuknie. Tylko raz, góra dwa. Później w czasie całej jazdy, albo jak auto miało tylko krótki postój nic nie stuka. Jak usłyszałem to pierwszy raz to przypominało mi to dźwięk, który pojawia się po ruszaniu autem po jego umyciu na myjni. Wiecie, ten dźwięk z klocków i tarcz które "złapało" po myciu.
    Więc z początku olałem temat bo pomyślałem, że coś tam w układzie kierowniczym też pewnie złapało wilgoć na mrozie i po prostu przy pierwszych ruchach "puszcza". Ale teraz pojawia się to za każdym razem rano, nawet jak na dworze w nocy było powiedzmy +2 stopnie. Raczej nie jest to nic z zawieszenia, stuk pojawia się przy pierwszym ruchu kierownicą nawet jak auto stoi w miejscu na hamulcu.

    Przejechane 17k, benzyna 1.4 95KM.

    Ktoś ma pomysł co to może być bo ze mnie jest laik?

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    211
    Auto
    Tipo SW 1.4 95KM + Punto Classic II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał kammar Zobacz post
    U mnie pojawiają się dziwny trzask z "układu kierowniczego", kiedy odpalam zimne auto i ruszam np. po nocy.

    Wygląda to tak, że wsiadam do auta, odpalam, i przy pierwszym ruchu kierownicą coś lekko stuknie. Tylko raz, góra dwa. Później w czasie całej jazdy, albo jak auto miało tylko krótki postój nic nie stuka.
    Cytat Napisał Redzio Zobacz post
    U mnie tak objawiał się początek łącznika stabilizatora, ASO oczywiście nie mogło nic znaleźć więc sam znalazłem.
    Cytat Napisał cac Zobacz post
    Kammar ja miałem u siebie też taką sytuację że codziennie rano 1-2 stuki. Jak się okazało to one ciągle były, tylko podczas jazdy opór był lżejszy i nie było to słyszalne. Postanowiłem sprawdzić i okazało się że stukało zawsze kiedy ruszałem kierownicą podczas postoju (po 1 puku na każdą stronę . ...Przyjęli, zdiagnozowali jako bodajże silniczek wspomagania i ... zamówili bo tego nie ma nigdzie. Po 2 miechach zadzwonili że jest , wymienili i nic juz nie stuka.

    Reasumując - sugeruję na stojącym aucie pomachać kierownicą lewo-prawo i koniecznie na suchym, twardym podłożu.
    U mnie wygląda na to, że stuk pojawia się tylko po odpaleniu zimnego auta, stuknie tylko 1-2 razy, później w czasie jazdy nic, w czasie postoju na odpalonym aucie również (czy to stojąc na światłach czy podczas prób parkingowych). Natomiast z tego co Ty piszesz wygląda na to, że na każdym postoju miałeś te stuki, jak tylko opór na asfalcie był większy.

    Wygląda na to, że kolega @Redzio miał rację, u mnie ASO również zdiagnozowało to jako łącznik stabilizatora. Najpierw przez 10 min nie umieli nic znaleźć, ale jak auto chwilę było nieruszane to podobno to znaleźli. W tym tygodniu mam jechać na wymianę, bo akurat nie mieli tego łącznika na miejscu. Dam znać czy problem ustąpił.

  15. #29
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kammar Zobacz post
    u mnie ASO również zdiagnozowało to jako łącznik stabilizatora.
    Przy 19 tyś. km? No to normalnie taxi/przedstawiciel handlowy/emeryt nie dbający o auto. W Tipo łącznik tak szybko? Krowa i Marx przejechali po 80 tyś. na ori w swoich Punto/Mito/500.

    To auto po prostu jest zbyt dostępne dla Kowalskiego. Kupują tacy co nie umieją używać aut. I potem płacz, że przy nastu tyś. km. się sypie. Krzywo naciskany pedał gazu szkodzi nie tylko silnikowi.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    211
    Auto
    Tipo SW 1.4 95KM + Punto Classic II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2018
    Spokojnie, bezpośrednio przed Tipo jeździłem Mercedesem W210 i tam wymieniałem łączniki co około 15 tys. kilometrów. Non stop mi tam coś stukało i wkur***ło, w Tipo na razie w czasie jazdy cisza, jedynie po tym postoju jakieś 1-2 stuki, o czym pisałem. Mam nadzieję, że po wymianie w ASO problem ucichnie i że to faktycznie był łącznik...

    A nie jeżdżę jakoś przesadnie szybko i nieostrożnie po dziurach, raczej jestem spokojnym kierowcą. No ale śląskie drogi do najlepszych nie należą, to fakt.

    No cóż, w sumie spodziewałem się tego że w Tipo zawieszenie nie będzie najtrwalsze, nie jestem zaskoczony.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dziwny odgłos przy kręceniu kierownicą
    Napisany przez Armoth na forum Croma
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post: 01-03-2017, 22:28
  2. skrzypi/trzeszczy przy kręceniu kierownicą
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 02-08-2013, 14:07
  3. Buczenie przy kręceniu kierownicą na postoju
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 12-04-2013, 20:24
  4. Trzaski przy kręceniu kierownicą
    Napisany przez meshuggah1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-01-2012, 13:41
  5. Obcieranie przy kręceniu kierownicą
    Napisany przez aferka1970 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-05-2011, 14:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537trzaski-przy-kreceniu-kierownica-43563

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537trzaski-przy-kreceniu-kierownica-435632

coto jest przy kreceniu kerownico slychac stuki fiat fiorino

Fiat Tipo 2016 trzaski w kierownicy

puka w kolumnie kierownicy fiat Tipo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl