Witam
Czy ktoś z kolegów wymieniał lub słyszał, czy do hatchbacka pasowały by sprężyny z combi, oczywiście mowa o tylnym zawieszeniu. Mam założone LPG i przy trzech osobach z tyłu trochę siedzi.
Witam
Czy ktoś z kolegów wymieniał lub słyszał, czy do hatchbacka pasowały by sprężyny z combi, oczywiście mowa o tylnym zawieszeniu. Mam założone LPG i przy trzech osobach z tyłu trochę siedzi.
W eperze są dwa różne numery amorów dla zasilania benzyną i zasilania LPG
Dla HB i inne numery dla SW
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Zlośliwie powiem że to kolejny powód za fabrycznym LPG. I to może też tłumaczyć dlaczego za chiny nie podzielam poglądu że tipo jest za miękkie i się źle prowadzi.
Ja w swoim innym samochodzie z miesiąc temu podłożyłem gumy POD sprężynę. Nie mylić z tymi gumami co się wkłada miedzy swoje, ponieważ te gumy to dla mnie jedna wielka pomyłka gdyż część sprężyny jest utwardzona, a reszta niby pracuje. Prędzej czy później taka sprężyna w którymś miejscu pęknie i dziwnie się zachowuje. Takie jest moje zdanie. A podkładka POD sprężynę to po prostu wyjąłem starą podkładkę o grubości 9 mm a włożyłem podajże o grubości 39 mm. Mój błąd bo nie mierzyłem odległości przed i po czy coś się zmieniło w wysokości auta . Potem pojechałem na CAŁĄ geometrie samochodu czy coś się zmieniło i diagnoście mówiłem że włożyłem takie gumy i czy kąty pochylenia tylnych kół mi się zmieniły itp. i wszystko było OK. Chce to samo zrobić z TIPO ale do tego bym musiał wyjąć sprężynę i zobaczyć czy są takie podkładki i czy idą one z góry czy z dołu, zobaczyć rozmiar, potem zamówić, czekać ze 2-3 dni na przesyłkę, przez ten czas auto będzie unieruchomione itp. itd. A gotowych jeszcze dedykowanych gum do tipo nie widziałem. Oczywiście w Tipo z tyłu nie ustawisz kątów pochylenia kół wiec geometrii raczej był już nie robił.
A tak z ciekawości, ile waży taki zbiornik lpg w Tipo?
26-27 kg plus gaz i troche jest do masy
Pełny bak benzyny to niecałe 40 kg, a jakoś po zatynkowaniu do pełna nie zauważam aby samochód się obniżał, czy miało to zauważalny wpływ na zwykłe prowadzenie samochodu.
Zbiornik to ok 20 kg puls 40 l gazu to 50 -60 kg co najgorsze to masa wysunięta za tylną oś. Przeglądałem katalogi i z tego co wyczytałem to sedan i hb ma te same sprężyny natomiast sw ma sprężyny o 0,5 mm grubsze i o kilak mm większej średnicy. W katalogu podane jest obciążenie tył se/hb 900 kg a sw 950 kg. Akurat masa zbiornika i gazu, tylko nie wiem jak z gniazdami sprężyny czy pasują.
https://allegro.pl/oferta/guma-podwy...ito-7734479969
Takie coś pasuje też do sedana. Nie wiem jak z HB i SW, bo nie mam dostępu do katalogu, a w serwisie nie bywam. Chłopaki raczej mają w modzie zakładać te dystanse między zwoje. Nie pochwalam. Jakby ktoś mógł sprawdzić czy ta guma jest taka sama w sedanie, HB i SW to byłoby miło.
Właśnie o takiej gumie pisałem. Teraz zimno i nie mam na to ochoty, ale na wiosnę jak będę zmieniać opony na letnie to spróbuję takie gumy założyć.
Miałem to robić w lato ale nie wytrzymałem i dzisiaj z rana podniosłem tyłeczek mojego tipo. Założyłem gumy podwyższające pod i nad sprężynę. Super to wygląda jak się koło założy. Niestety zdjęcie zrobiłem tylko jedno jak jeszcze koło nie było założone. IMG_20190202_114622.jpg
Jak wyciągałeś sprężynę ? Odkręciłeś dół amortyzatora i podniosłeś samochód, sprężyna wyszła? Czy jeszcze jest jakoś przykręcona ? Pytam bo wczoraj kupiłem sprężyny od Sw i jak będę miał chwilkę to wymienię. Pierwsze zmierzę wysokość od ziemi do nadkola po wymianie zmierzę powtórnie, ciekawe o ile się podniesie. I jak będzie się zachowywał przy obciążeniu. Zrób zdjęcie jak wygląda tył samochodu i zmierz proszę wysokość do nadkola. Jak wymienię to porównamy, będzie dla innych.
Ostatnio edytowane przez fiacik72 ; 02-02-2019 o 16:41
Odkręciłem tylko dół amortyzatora. ale żeby tą śrubę odkręcić to nie odkręcasz tej nakrętki co widać na zdjęciu ponieważ jest ona na stałe :/ i nie wiem czemu ktoś ją zaznaczył żółtym kolorem :/ a odkręcasz od wewnątrz kluczem torx e18 bodajże xxx.jpg. przed odkręceniem podłożyłem kilka deseczek żeby sprężyna nie napierała na dół i nie wybiła mi zębów jak widać na zdjęciu . Jak odkręcisz dół amortyzatora to złapałem z jednej strony ściągaczem do sprężyn żeby sprężyna się nie rozciągała i podnosisz na maksa samochód to w tedy sprężyna bez problemu wyskoczy.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
ja mierzyłem wstępnie wysokość od góry opony 205/55/r16 do rantu nadkola tzw prześwit w pionie to przed miałem 5cm a z przodu 7cm, a teraz mam z tyłu 10 cm a z przodu dalej 7 cm ten prześwit z tyłu każdy będzie miał inny, to zależy ile benzyny i gazu masz.
Witajcie, dzisiaj zamontowałem sprężyny z sw do mojego hb z lpg. Na razie jestem zadowolony tył poszedł do góry o 3 cm, a co najważniejsze nie ugina się tak mocno jak wsiądą dwie osoby. Dla zainteresowanych - sprężyny pasują, gumy i wszystkie mocowania są takie same. Poukładałem także troszkę w bagażniku tzn. ustawiłem koło dojazdowe 16' z prawej strony, ci co mają hb wiedzą o czym mówię - jednak bagażnik w hb jest trochę mały ( wystająca butla, dodatkowa pianka 7 cm). Jeszcze parę udoskonaleń i będę zadowolony.