Witamy na Fiat Klub Polska
4lubi to! -
Nowy klubowicz
U mnie było podobnie.
Zabrudzone prowadnice , zaciski i inne. Po oczyszczeniu, smarowaniu ustąpiło.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
Dzięki za odpowiedzi. Widocznie z czasem zabrudziło się to wszystko i trzeba wyczyścić. Mam nadzieję że to pomoże.
-
Master
Mi kilkukrotne czyszczenie nie pomogło. Oryginalne tarcze i klocki okazały się totalnym szambem :-(
-
Nowy klubowicz
Gdyby tarcze i klocki były złe to jak to możliwe że przez 60 k km było dobrze i nagle zaczęło piszczeć?
-
Master

Napisał
misiek77
Gdyby tarcze i klocki były złe to jak to możliwe że przez 60 k km było dobrze i nagle zaczęło piszczeć?
Jak masz przebiegu 60tkm to bardzo możliwe że przednie klocki się kończą. W Tipo nie ma czujnika el. tylko kawałek blachy, jak grubość klocka spada do 3-4mm to kawałek blaszki zaczyna trzeć o tarcze. U mnie przód klocki wytrzymują średnio 50-60tkm. Zmieniłem przednie tarcze i klocki na wersję 305mm, więc powinienem dłużej pojeździć na takim zestawie. Natomiast tylne klocki org zmieniałem dopiero po 140tkm.
-
Nowy klubowicz
-
Master
Nie obchodzi mnie to jak to możliwe, czy zużycie, czy wady materiałowe. Problem rozwiązałem.
-
Klubowicz
Zacznijmy od tego, że lekkie piski jak na załączonych filmikach nie są żadnym "problemem" (to nie jest usterka).
Niektóre kombinacje tarcz i klocków dają taki efekt (często nie od razu, tylko po pewnym zużyciu). Normalne.
Dla spokoju można (nawet okresowo trzeba, hamulce nie są "bezobsługowe") rozłożyć i złożyć (wyczyścić i nasmarować gdzie trzeba), klocki, tarcze, prowadnice, osłonki, blaszki, zawleczki i co tam jeszcze jest w konkretnym systemie.
Najlepiej rozbierać na raz obie strony i porównać (pomierzyć), czy gdzieś nie ma różnic w zużyciu lewa/prawa (np. miejsca osadzenia klocków w jarzmie).
Badania hamulców na rolkach w SKP kto robi poza przeglądami? Prawie nikt. A to jest element diagnostyki (nie zgadywanek i podmian na oślep).
Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 18-09-2023 o 20:59
-
Master
Dokładnie to trzeba robić, pięknie opisane. Czyściłem oryginalne hamulce i za dużo na długo to nie pomagało i mialem nierowne zuzycie klocków z tylu. Strona piszcząca najwiecej zużywała najszybciej jeden klocek.
-
Nowy klubowicz
Piski z hamulców to normalna rzecz? Hmm. Miałem 20 lat Astrę G i nigdy nic nie piszczało. Zawsze robiłem na klockach i tarczach około 60 k km. Widocznie nowe jest "lepsze".
-
Nowy klubowicz
Misiek77,,,,,,,,,,możesz mi powiedzieć w jaki sposób prowadzisz samochód wymieniając tarcze po 60 tys. Ja mam ori jeszcze przy 155tys aktualnie a przy 90tys wymieniłem dopiero klocki, 2 komplet klocków na oko 70% ,ale też znów zaczęło cos piszczeć więc rozbieram czyszcze i na kilkanaście tys jest spokój, w tygodniu podziałam i zmierzę nawet
-
Master
To tylko dzięki regularnemu czyszczeniu Twoje hamulce tak się sprawują, no też trochę sto jazdy ma znaczenie 
Niestety fiatowe hamulce wymagają uwagi / czyszczenia.
Podobne tematy
-
Napisany przez bananob4 na forum Tipo
Odpowiedzi: 34
Ostatni post: 19-01-2019, 11:57
-
Napisany przez Basista659 na forum Albea
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 20-01-2017, 20:37
-
Napisany przez ezquerro na forum Bravo II
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 09-09-2015, 23:21
-
Napisany przez tito1976 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 03-12-2014, 19:49
-
Napisany przez kamilo62 na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 9
Ostatni post: 12-06-2013, 19:27
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537niezidentyfikowane-piszczenie-podczas-jazdy-mechanicy-nie-wiedza-co-jest-51141
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.

FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:50.
W sieci od 2007 roku.