Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 33
Like Tree4lubi to!

Temat: Niezidentyfikowane piszczenie podczas jazdy. Mechanicy nie wiedzą co jest.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    82
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019

    Niezidentyfikowane piszczenie podczas jazdy. Mechanicy nie wiedzą co jest.

    Hej,

    Mam problem odnośnie piszczenia podczas jazdy w przednim lewym kole. Piszczenie wystąpiło rok temu i nasilało się do obecnej postaci. Kiedy auto było na gwarancji dwa razy byłem w ASO we Włocławku i niczego tam nie zdiagnozowali. Standardowo sprawdzali czy blaszka nie obciera, rozebrali i wyczyścili „wszystko to co mogło ewentualnie obcierać”.
    Ostatnio byłem nawet a ASO w Toruniu na płatnej „naprawie” bo piszczenie staje się coraz głośniejsze. Oczywiście auto podniesione, koła z przodu ściągnięte i „wszystko to co mogło ewentualnie obcierać” sprawdzone. Mechanicy stwierdzili, że to na pewno nie klocki i okładziny bo starczy jeszcze na 25-30 tys km.


    FAKTY:

    - piszczy z reguły po co najmniej kilku minutach jazdy i kilku hamowaniach,
    - niezależnie od warunków atmosferycznych,
    - na minimalnie skręconych kołach (i tutaj ciekawostka: czasami w lewo, czasami w prawo). Ukazane to jest na filmie nr 2.
    - tarcze raczej nagrzewają się równomiernie,
    - dźwięk piszczenia głęboki – różny od znanego nam piszczenia przy hamowaniu,
    - pojawia się przy prędkości około 30km/h (ten na filmach),
    - ostatnio zauważyłem delikatne popiskiwanie przy prędkości około 70km/h (i nie jest to świst od uszczelek). Jest to dźwięk delikatny stłumiony.
    - miałem wymieniane łożysko na gwarancji właśnie z przodu po lewej stronie. Temat był zawsze poruszany przed naprawą – podobno to nie dźwięk łożyska i nie ma to nic wspólnego.

    Załączam dwa filmy. To co słyszę na żywo jest o wiele gorsze niż to co usłyszycie w głośnikach.

    Będę wdzięczny za sugestie i porady. Serdecznie pozdrawiam.

    1.mp42.mp4
    andycak lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Mam podobnie w prawym tylnym kole. Wymienisz tarcze i klocki i piszczenie ustanie. To są wibracje klocka hamulcowego. Przyczyna jest zapewne leciutko zwichrowana tarcza hamulcowa.
    matejpl i siwymw lubią to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  4. #3
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Zasadnicze pytanie, czy dźwięk znika lub się zmienia jak naciśniesz hamulec? U mnie spokój, poza popiskywaniem przy hamowaniu jak się hamulce nagrzeją czasami. Ale przy ok 20kkm jak Tipo kupiłem, rozebrałem zaciski i przesmarowałem prowadnice i itp bo oczywiście było tyle smaru co kot napłakał. Co 3lata zmieniam płyn hamulcowy. Co wymianę kół na sezon, przedmucham powietrzem z kompresora zaciski z klockami z pyłu i itp.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    82
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Mam podobnie w prawym tylnym kole. Wymienisz tarcze i klocki i piszczenie ustanie. To są wibracje klocka hamulcowego. Przyczyna jest zapewne leciutko zwichrowana tarcza hamulcowa.
    Przy zwichrowanej tarczy tylko miałbym piszczenie? Żadnych wibracji na kierownicy nie mam..


    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Zasadnicze pytanie, czy dźwięk znika lub się zmienia jak naciśniesz hamulec?
    Po naciśnięciu na hamulec zauważyłem, że piszczenie może się bardziej uaktywniać, ale tylko i wyłącznie na puszczonym hamulcu i nieznacznym skręcie.

    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    przy ok 20kkm jak Tipo kupiłem, rozebrałem zaciski i przesmarowałem prowadnice i itp bo oczywiście było tyle smaru co kot napłakał. Co 3lata zmieniam płyn hamulcowy. Co wymianę kół na sezon, przedmucham powietrzem z kompresora zaciski z klockami z pyłu i itp.
    2 razy miałem rozbierane, czyszczone i smarowane. Płyn też zmieniałem w zeszłym roku i robię dokładnie tak jak Ty z przedmuchiwaniem kompresorem

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2021
    Skąd
    Dąbrowa Gornicza
    Wiek
    58
    Postów
    21
    Auto
    Tipo 1,4 95 KM
    Rocznik
    2017
    Witam! Ja mam identyczny problem. Wymieniłem tarcze i kloce na ferodo. Bez zmian. Zastosowałem takie podkładki (maty) jak któryś z kolegów polecał. Nic nie pomogło.
    Bardzo liczę, że ktoś zdradzi jakiś sposób cud.
    Pozdrawiam!
    Jacek

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    7
    Auto
    Tipo HB 1.4 Tjet 120HP
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Bronsky Zobacz post
    2 razy miałem rozbierane, czyszczone i smarowane.
    Sam to robiłeś czy komuś zlecałeś? Bo jak na odpuszczonym hamulcu to się dzieje to na 90% klocek nie pracuje prawidłowo. Pewnie blaszki po których przesuwa się klocek przelecieli szczotką i posmarowali a pod blaszką nic nie czyszczone i rdza puchnie.
    Były: Seicento 899 39HP => 1242 75HP oraz Panda 1242 60HP
    Są Octavia I 1.9 tdi 110HP oraz Tipo HB 1.4 T-Jet 120HP

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2020
    Skąd
    Bochnia
    Postów
    2
    Auto
    Tipo hb t-jet/lpg pop
    Rocznik
    2018
    Cześć, miałem podobny problem - dźwięk był identyczny - związany z piszczeniem w tylnym lewym kole ,ale spodziewam się że może to dotyczyć każdego dowolnego z tarczami hamulcowymi. Przyczyną było ocieranie czujnika ABS o zabrudzony pierścień. Zabrudzony pyłem z klocków hamulcowych oczywiście. Każde mocniejsze hamowanie potęgowało problem by pochwali zmniejszyć piszczenie - do takiego jak z Twojego nagrania - ale niestety nie ustępowało. Przy wymianie tarczy wyczyściłem pierścień zmywaczem do tarcz i za pomocą szmatki - żadnych Szkotek drucianych czy papieru ściernego nie zalecam. Jak na razie problem nie powrócił - od czynności minęło około 5 tyś. km. Może u Ciebie jest analogiczna przyczyna?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    82
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał sebastos78 Zobacz post
    Pewnie blaszki po których przesuwa się klocek przelecieli szczotką i posmarowali a pod blaszką nic nie czyszczone i rdza puchnie.
    A to nie powinno być w takim bądź razie tak, że ta tarcza by wtedy się bardziej nagrzewała? U siebie na przykład nic takiego nie zaobserwowałem.


    Cytat Napisał pesante Zobacz post
    Cześć, miałem podobny problem - dźwięk był identyczny - związany z piszczeniem w tylnym lewym kole ,ale spodziewam się że może to dotyczyć każdego dowolnego z tarczami hamulcowymi. Przyczyną było ocieranie czujnika ABS o zabrudzony pierścień. Zabrudzony pyłem z klocków hamulcowych oczywiście. Każde mocniejsze hamowanie potęgowało problem by pochwali zmniejszyć piszczenie - do takiego jak z Twojego nagrania - ale niestety nie ustępowało. Przy wymianie tarczy wyczyściłem pierścień zmywaczem do tarcz i za pomocą szmatki - żadnych Szkotek drucianych czy papieru ściernego nie zalecam. Jak na razie problem nie powrócił - od czynności minęło około 5 tyś. km. Może u Ciebie jest analogiczna przyczyna?
    Dzięki za trop. Będę musiał to sprawdzić u siebie.

    Kilka dni temu zmieniałem sobie kompletnie koła na zimowe. Co dziwne popiskiwanie się zdarza, ale jest o wiele cichsze niż było wcześniej. Oczywiście przy wymianie kół przedmuchałem kompresorem klocki i inne zakamarki. Wydmuchałem sporo syfu - ciekaw jestem czy to od tego.. Z drugiej strony i tak miałem w zwyczaju raz na miesiąc przy gruntownym sprzątaniu auta przedmuchiwać i nie pomagało.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    7
    Auto
    Tipo HB 1.4 Tjet 120HP
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Bronsky Zobacz post
    A to nie powinno być w takim bądź razie tak, że ta tarcza by wtedy się bardziej nagrzewała? U siebie na przykład nic takiego nie zaobserwowałem.
    Żeby się grzała to już musiały by się to już konkretnie zablokować. Zeżarłoby wtedy też momentalnie tarczę i klocki. Zaglądnąłbym pod te blaszki. Inny możliwy powód, jaki był u mnie w innym aucie, to konkretnie zjechana tarcza. Jak się rant się zrobił spory to zaczęło popiskiwać.
    Były: Seicento 899 39HP => 1242 75HP oraz Panda 1242 60HP
    Są Octavia I 1.9 tdi 110HP oraz Tipo HB 1.4 T-Jet 120HP

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    82
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał sebastos78 Zobacz post
    Żeby się grzała to już musiały by się to już konkretnie zablokować. Zeżarłoby wtedy też momentalnie tarczę i klocki. Zaglądnąłbym pod te blaszki. Inny możliwy powód, jaki był u mnie w innym aucie, to konkretnie zjechana tarcza. Jak się rant się zrobił spory to zaczęło popiskiwać.
    Mechanicy oglądali tarcze i klocki i podobno jeszcze nie są do zmiany.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    34
    Postów
    26
    Auto
    Tipo SW 1.4 16v
    Rocznik
    2018
    Mam tak samo "- na minimalnie skręconych kołach (i tutaj ciekawostka: czasami w lewo, czasami w prawo). "
    Słyszę to tylko gdy wyłączam radio i jest cisza w aucie.
    Miałem kiedyś sytuację, iż w deszczu musiałem mocniej zahamować i chyba tarcza trochę się skrzywiła (czuć to przy bardzo delikatnym naciskaniu hamulca, gdy masz ruch tarczy i przez chwilę łapie hamulec a przez chwilę jakby nie hamował). Nic z tym nie robię.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2021
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    36
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet HB i SW
    Rocznik
    2019, 2020
    Przerabiałem to właśnie, piszczenie przy powolnej jeździe i lekko skręconych kołach, przy hamowaniu cisza. Okazało się, że akustyczny wskaźnik zużycia klocka (czyli blaszka przy klocku) dotykała już lekko do tarczy hamulcowej po zwolnieniu hamulca (prowadzenie klocka było już zabrudzone i klocek po puszczeniu hamulca zamiast odsuwać się równolegle, to lekko się obracał, przez co blaszka dotykała do tarczy). Wymiana klocków załatwiła temat. Dodam, że chodzi o przód w T-Jest, układ hamulcowy Boscha (2 blaszki prowadzące osobne).

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    82
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał krzychu652 Zobacz post
    Przerabiałem to właśnie, piszczenie przy powolnej jeździe i lekko skręconych kołach, przy hamowaniu cisza. Okazało się, że akustyczny wskaźnik zużycia klocka (czyli blaszka przy klocku) dotykała już lekko do tarczy hamulcowej
    Jak byłem w ASO to mechanik zaczął właśnie od sprawdzenia klocków i stwierdził, że absolutnie nie ma sensu ich jeszcze wymieniać. Było to rok temu (na liczniku miałem wtedy ok 35tys km, prognozował coś w granicach 60-65 tys km) Obecnie mam 54tys km i problem ten sam - nie cichnie i nie jest głośniej. Przy tamtej wizycie rozbierał klocki, wszystko czyścił, sprawdzał...

    Normalnie archiwum X

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2023
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    103
    Auto
    Fiat Tipo S-Design, 1.4 T-Jet, brak LPG
    Rocznik
    2019
    U mnie pojawiło się niedawno takie piszczenie przy powolnej jeździe. Raz głośniej piszczy, raz slabiej , raz wcale. Czasami przy jeździe na wprost, czasami przy lekko skręconych kołach w obie strony. Czy ktoś rozwiązał problem ostatecznie?

  16. #15
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    U mnie to było piszczenie z hamulców. Najczęściej prawy tył ale i przód na zmiane potrafił popiskiwać.
    Jechałem prosto lekko kiere ruszam piszczy lekko spowrotem i nie piszczy. Wymiana wszystkich tarcz i klocków na porządne załatwiła sprawę. Ale to był moj przypadek.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Skrzypienie podczas jazdy, szczególnie gdy jest zimno.
    Napisany przez bananob4 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 19-01-2019, 12:57
  2. Okresowe piszczenie podczas jazdy na wprost
    Napisany przez Basista659 na forum Albea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-01-2017, 21:37
  3. piszczenie podczas jazdy
    Napisany przez ezquerro na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 10-09-2015, 00:21
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-12-2014, 20:49
  5. Piszczenie podczas jazdy.
    Napisany przez kamilo62 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 12-06-2013, 20:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537niezidentyfikowane-piszczenie-podczas-jazdy-mechanicy-nie-wiedza-co-jest-51141

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl