Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 18 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni
Posty od 121 do 135 z 259
Like Tree39lubi to!

Temat: Klocki Hamulcowe  

  1. #121
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Nawet bardzo prawdopodobne. Tarcze nie lubią takiego hartowania U mnie tarcze wygladaja jak nowe, zuzywaja sie bez jakis problemow. Ranty sa niewielkie, minimalnie wiekszy od wew strony.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    A może warto przyjrzeć się zaciskowi hamulcowemu i zobaczyć czy tłoczki i prowadnice prawidłowo odbijają i są nasmarowane.

  4. #123
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    38
    Postów
    257
    Auto
    TIPO 1.4 16V OE+ (na rynek węgierski)
    Rocznik
    2016
    Sprawdzili hamulce przy przeglądzie. Żadnych rantów, tarcze proste, klocki równomiernie zużyte. Jedyna oznaka zużycia to przebarwienia na tarczach. Zaciski przeczyścili. Kasy za to dodatkowej nie wzięli.

    Po kilku dniach puszczenie wróciło, a przedwczoraj coś piszczało jak wściekłe przy każdym skręcie kierownicą w lewo o jakieś 30 stopni. Nie mniej, nie więcej, tylko w tym konkretnym położeniu, przy dowolnej prędkości. Ustało samo po pół godzinie, w drodze powrotnej znowu, ale ciszej, wracało i znikało kilka razy. Teraz piszczy przy prostych kołach, po kilku minutach się uspokaja. Dostaję p.... od tego.

  5. #124
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    396
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał chrabol Zobacz post
    Po kilku dniach puszczenie wróciło, a przedwczoraj coś piszczało jak wściekłe przy każdym skręcie kierownicą w lewo o jakieś 30 stopni. Nie mniej, nie więcej, tylko w tym konkretnym położeniu, przy dowolnej prędkości. Ustało samo po pół godzinie, w drodze powrotnej znowu, ale ciszej, wracało i znikało kilka razy. Teraz piszczy przy prostych kołach, po kilku minutach się uspokaja. Dostaję p.... od tego.
    Mam to samo, nawet zrobiłem osobny wątek z filmami. Dochodzi do tego, że wstydzę się jechać nowym samochodem, bo się ludzie oglądają co tak piszczy.
    Problem nasila się po kilku hamowaniach, a potem lubi zaniknąć jak jest kawałek trasy.

    Kupiłem klocki Remsa tył i przód, żaden majątek i wymieniam. Powody są de facto dwa - fabryczne też bardzo brudzą felgę. Zobaczymy co to da, na pewno trzeba obejrzeć prowadnice i zaciski, bo na dłuższą metę to raczej nie do wytrzymania.

  6. #125
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    38
    Postów
    257
    Auto
    TIPO 1.4 16V OE+ (na rynek węgierski)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał gilbert3 Zobacz post
    Dochodzi do tego, że wstydzę się jechać nowym samochodem, bo się ludzie oglądają co tak piszczy.
    Ja tak samo.

    Daj znać, czy wymiana na Remsę pomogła. Za 2 tygodnie wstawiam auto do ASO na wymianę oderwanego zderzaka z przyległościami (tak, da się to zrobić przy cofaniu), to umówie się, żeby od razu wymienili mi klocki. Tarcze wg ASO są ok, ja czuję pod palcem mały rant, ale to chyba normalne, że trochę wystaje. Żadnych rowkow na tarczy nie ma, rdzy, wszystko równomiernie starte.

    Zaryzykuję wymianę samych klocków. Gdyby nie ta cena, to brałbym fiatowskie, bo one nie piszczały mi nawet na zjechanych tarczach.

  7. #126
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Przy pierwszej wymianie klocków wynienialiscie takze tarcze? Czy wsadzaliscie na seryjne tarcze drugi konplet klockow? Wiem, ze to indywidualna sprawa, u mnie ranty są niewielkie ale zastanawiam sie czy pchac nowe klocki czy wymieniac komplet, przebieg 41 tys jeszcze jezdzi zestaw seryjny

    Na tarczy jest parametr MIN TH ustalajacy minimalna grubosc tarczy ale jak patrzylem na takiej nowej np Brembo to nie ma bata zeby nie zuzylo sie po jednych klockach i bylo więcej niz ta wartosc
    Ostatnio edytowane przez brylancik13 ; 14-07-2019 o 09:47

  8. #127
    Klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2016
    Skąd
    Wielkopolska
    Wiek
    55
    Postów
    138
    Auto
    Fiat TIPO 1.4, 16V; wersja Lounge
    Rocznik
    10.2016 r
    Po wakacjach będę wymieniał klocki (przód) może dociągnę do 70 000 km . Parę dni temu oglądaliśmy tarcze i śmiało starczą na drugi komplet klocków. Dodam że dużo hamuję silnikiem . Teraz doceniam że warto tak robić a nie ciągle noga na hamulcu jak to niektórzy robią

  9. #128
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    70 tys na pierwszych, fabrycznych klockach?

  10. #129
    Klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2016
    Skąd
    Wielkopolska
    Wiek
    55
    Postów
    138
    Auto
    Fiat TIPO 1.4, 16V; wersja Lounge
    Rocznik
    10.2016 r
    Tak na fabrycznych Mam ponad 60.000 i klocki są lekko ponad 50 % zużycia. Każdy dojazd do ronda , skrzyżowania , świateł itd itp dosyć wcześnie hamuję silnikiem . Jadę np 90 km/h to na 4 bieg , potem 3 bieg i blisko np ronda używam hamulca. Często widzę w lusterku jak budzę kierowców którzy jadą za mną że muszą zacząć myśleć dlaczego tak blisko mnie podjeżdżają . To oni zużywają klocki bo nie myślą

  11. #130
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Żadna filozofia, tylko styl jazdy. Ojciec w pandzie klocki i tarcze oryginalne zmienił po 115000 dopiero. A opony oryginalne wyrzucił z bieżnikiem 6,5mm bo sparciały ze starości przy przebiegu 130000 po 8 latach.

    Ja w ccs klocki pucharowe ferodo zajezdzilem do gołej blachy po 6000km
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  12. #131
    Klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    211
    Auto
    Tipo SW 1.4 95KM + Punto Classic II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Jaxon Zobacz post
    Mam ponad 60.000 i klocki są lekko ponad 50 % zużycia. Każdy dojazd do ronda , skrzyżowania , świateł itd itp dosyć wcześnie hamuję silnikiem . Jadę np 90 km/h to na 4 bieg , potem 3 bieg i blisko np ronda używam hamulca. Często widzę w lusterku jak budzę kierowców którzy jadą za mną że muszą zacząć myśleć dlaczego tak blisko mnie podjeżdżają . To oni zużywają klocki bo nie myślą
    Dorzucę przy okazji że byłem ostatnio na przeglądzie po 30.000km i mam jeszcze 80% klocków.
    Co do hamowania silnikiem - ja to rozumiem i sam często stosuję, ale pamiętajmy że hamulec w naszym aucie jak i światła stopu nie służą tylko do wyhamowania naszego auta, ale właśnie do ostrzeżenia osoby jadącej za nami. Wszystko fajnie ale nie ośmieliłbym się powiedzieć, że "kierowcy którzy jadą za mną zużywają klocki bo nie myślą i muszą się zastanawiać dlaczego tak blisko mnie podjeżdżają". Trochę dziwna filozofia i tym bardziej nie rozumiem "chwalenia się" takim stylem jazdy. Światło stopu służy do ostrzegania, nikt nie jeździ i nie analizuje stylu jazdy Tipo przed sobą czy przypadkiem nie hamuje silnikiem. Wjedzie Ci ktoś w końcu w pupę to potem się będziesz wkurzać. Owszem, wina będzie jego. Ale rozwalone Tipo Twoje. I nerwy Twoje.
    Osobiście preferuję czasem wręcz prewencyjnie musnąć hamulec jeśli wiem, że będę niedługo hamować żeby właśnie tego za mną ostrzec.
    Powiem więcej - w skrajnych przypadkach wina za kolizję może być nawet kierowcy samochodu poprzedzającego, jeśli osoba jadąca z tyłu udowodni że np. za ostro zredukowałeś i auto zanurkowało bez zaświecenia się świateł stopu. A wideorejestratory ostatnio to powszechna rzecz.
    Jaxon, brylancik13 i Qvadrat lubią to.

  13. #132
    Klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2016
    Skąd
    Wielkopolska
    Wiek
    55
    Postów
    138
    Auto
    Fiat TIPO 1.4, 16V; wersja Lounge
    Rocznik
    10.2016 r
    Nie da się w jednym poście opisać osobistą jazdę w ciągu całego życia. Tamten tekst to był taki skrót myślowy. Oczywiście jak widzę przed sobą przeszkodę np wypadek to włączam awaryjne i do tego naciskam pulsacyjnie hamulec aby Ci z tyłu widzieli że coś się dzieje . Co do muśnięcia hamulca to też stosuję ale to jest muśnięcie a nie niepotrzebne hamowanie . No cóż tylu siedzi cwaniaków nam na tylnym zderzaku że prędzej czy później ktoś kogoś puknie

  14. #133
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Dla mnie hamowanie silnikiem to delikatne wyhamowywanie pojazdu a nie redukcja z 6 biegu na 2 i nur samochodu, bo sorry, ale klocki są tańsze niż sprzęgło i dwumas

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
    Qvadrat, kartonik i kammar lubią to.

  15. #134
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Ale to autor mial na mysli pewnie 6 na 5 potem na 4 na 3 i na 2 ot taka zabawa

  16. #135
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Ale to autor mial na mysli pewnie 6 na 5 potem na 4 na 3 i na 2 ot taka zabawa
    Też tak myślę, dlatego raczej nur samochodu i gwałtowne wyhamowanie samochodu nie grozi i problem z głowy [emoji16]

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 9 z 18 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Klocki hamulcowe
    Napisany przez hubcio na forum Croma
    Odpowiedzi: 128
    Ostatni post: 12-07-2023, 21:16
  2. Klocki hamulcowe
    Napisany przez pix na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 10-12-2016, 13:22
  3. Klocki hamulcowe
    Napisany przez MichalStilo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-10-2015, 22:29
  4. klocki hamulcowe
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-05-2015, 13:54
  5. Klocki hamulcowe
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 17-05-2009, 23:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537klocki-hamulcowe-37868

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537klocki-hamulcowe-378686

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537klocki-hamulcowe-3786813

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537klocki-hamulcowe-378687

kolejnosc zachowana przy wymianie klockow hamulcowych w fiacje tipo 2018r przodforum tipo klockifiat tipo wymiana tarcz hamulcowychfiat tipo klocki hamulcowetipo koszt wymiany klockowklocki fiat tipofiat tipo wymiana klockow asotipo serwis hamulce forumsygnalizator zuzycia klockow fiat tipojakie klocki do fiata grande 1 4 forum

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl