Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 64
Like Tree4lubi to!

Temat: Bujanie/pływanie dupki w naszych TIPKach  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    43
    Postów
    1,748
    Auto
    Fiat TIPO
    Rocznik
    2016

    Bujanie/pływanie dupki w naszych TIPKach

    Witam Panowie i Panie
    Już miałem dawno o to zapytać i tak jakoś się zbiegło.
    Po przesiadce z mojego leciwego i nieistniejącego już Mondeo I odnoszę wrażenie że w moim autko dupka tak jakoś dziwnie pływa, szczególnie jest to wyczuwalne jak jadę na wiadukcie na łuku i wjeżdżam w jakąś nierówność - dziura albo łączenie wiaduktu. Może to wrażenie potęguje fakt iż TIPO ma wyżej środek ciężkości niż mój Ford i to potęguje owe wrażenie, ale wczoraj jak jechaliśmy autem na takim właśnie łuku małżonka siedząca na tylnej kanapie zauważyła to "pływanie/bujanie". Fakt potem polatałem sobie w wirażach na parkingu koło Kauflanda i nic niepokojącego nie zauważyłem.
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2017
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    32
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2017
    Też czasami mam takie wrażenie przy swoim,ale wydaje mi się,że to tylko wrażenie po przesiadce z Forda. Ja przesiadłem się z Focusa MK2 i nie mówię,że Fiat ma gorsze właściwosci jezdne. Jest po prostu inaczej. Inaczej rozłożony środek ciężkości, inna charakterystyka zawieszenia i w ogóle tył wydaje się dużo lżejszy. To wszystko powoduje,że jest inaczej niż w Fordzie co nie znaczy,że jest źle. Wg mnie to bujanie to tylko wrażenie spowodowane tym,że w Fordzie zawieszenie było przede wszystkim bardziej sztywne.Tu jest bardziej miękkie. No i w przypadku Forda samochod był trochę niżej osadzony i trochę niższy. Na wiaduktach przede wszystkim zawsze mocniej wieje tak więc podczas bocznego podmuchu nasze Fiaty na pewno będę bardziej podatne na boczny wiatr niz nasze Fordziaki co może być odczuwane jako bujanie. A miękkie zawieszenie inaczej wybiera dziury i zachowuje się na łukach.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2017
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    45
    Postów
    119
    Auto
    Fiat Tipo sedan 1.4
    Rocznik
    2017
    Ja dopompowałem opony do maksymalnego obciążenia i jest git

  5. #4
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,357
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Samym profilem ogumienia można dużo zmienić. 1 cm różnicy na wysokości opony a wrażenia z jazdy zwłaszcza w łuku inne.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    51
    Postów
    793
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Samym profilem ogumienia można dużo zmienić. 1 cm różnicy na wysokości opony a wrażenia z jazdy zwłaszcza w łuku inne.
    Potwierdzam SW na 225/40R18 prowadzi się naprawdę pewnie. Cały czas się jeszcze zastanawiam nad sprężynami -25mm. Zaglądałem ostatnio na niemieckie forum tipo i tam sprężyny Eibacha cieszą się dużą popularnością i użytkownicy bardzo chwalą poprawę prowadzenia.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2017
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    32
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Semper Zobacz post
    Ja dopompowałem opony do maksymalnego obciążenia i jest git
    Może i coś w tym jest,bo serwis napompował mi na 2,5, a ja zmniejszyłem na książkowe 2,2 i 2,1 i wydaje mi się,że na tym większym ciśnieniu było jakby lepiej. W końcu wyjdzie na to,że wożąc żonki na tylnich kanapach naszych Tipo trzeba dopompowywać opony na maksa

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    85
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Sempro Zobacz post
    Też czasami mam takie wrażenie przy swoim,ale wydaje mi się,że to tylko wrażenie po przesiadce z Forda. Ja przesiadłem się z Focusa MK2 i nie mówię,że Fiat ma gorsze właściwosci jezdne. Jest po prostu inaczej. Inaczej rozłożony środek ciężkości, inna charakterystyka zawieszenia i w ogóle tył wydaje się dużo lżejszy. To wszystko powoduje,że jest inaczej niż w Fordzie co nie znaczy,że jest źle. Wg mnie to bujanie to tylko wrażenie spowodowane tym,że w Fordzie zawieszenie było przede wszystkim bardziej sztywne.Tu jest bardziej miękkie. No i w przypadku Forda samochod był trochę niżej osadzony i trochę niższy. Na wiaduktach przede wszystkim zawsze mocniej wieje tak więc podczas bocznego podmuchu nasze Fiaty na pewno będę bardziej podatne na boczny wiatr niz nasze Fordziaki co może być odczuwane jako bujanie. A miękkie zawieszenie inaczej wybiera dziury i zachowuje się na łukach.
    To nie jest dziwne, że Focus czy Mondeo lepiej prowadzą się w zakrętach, ponieważ mają wielowahaczowe zawieszenie. Miałem Focusa MK1 kombi, zawieszenie było twardsze ale wcale nie mniej komfortowe, lepiej auto prowadziło w zakrętach i lepiej tłumiło odgłosy nierówności.
    W naszych Tipkach chyba tylko wymiana sprężyn może pomóc. Fabryczne są za miękkie i auto się zapada np. na progach zwalniajacych. Jeżeli chodzi o bujanie to amortyzatory mogłyby mieć większe tłumienie.

    Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Tipo SW T-Jet/ Albea 1.2 2004
    Rocznik
    2017
    Buja buja- u mnie w SW po wjechaniu prawym tylnym kołem w np studzienkę, mam wrażenie że tył bujnie wtedy na moment w lewo. Ale podczas jazdy w łuku drogi nie zaobserwowałem tego zjawiska

  10. #9
    Master
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    43
    Postów
    1,748
    Auto
    Fiat TIPO
    Rocznik
    2016
    Chodzi o jazdę w łuku kiedy wjedziesz w coś i mam na myśli dokładnie to o czym piszesz ikar

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    31
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Ja też czuje że tył ucieka gdy wjadę na łuku w nawet delikatną dziurę. Nie jest to zbyt przyjemne uczucie

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2012
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    93
    Auto
    Tipo 1,4 16V 95KM
    Rocznik
    2019
    "Myszkowanie" po drodze fiatów znane jest już od lat, np. Brava 1 w benzynie myszkowała, a diesel już nie.
    Fakt Tipek też ma tendencje, zastanawiam czy oponami można to zniwelować. W moim przypadku Continentale (205/55 R16 V XL) są tragiczne. Kolega kupił swojego na jakiś oponach które mu nie pasowały, zmienił Goodyear Efficientgrip Performance (V 91) to inna jazda.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Tipo SW T-Jet/ Albea 1.2 2004
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Czlowiek Zobacz post
    "Myszkowanie" po drodze fiatów znane jest już od lat, np. Brava 1 w benzynie myszkowała, a diesel już nie.
    Do mistrzostwa myszkowanie po pasie miała opracowane Albea. Jazda tym samochodem powyżej 120 km/h to był wyczyn, a to z kolei z powodu nieprogresywnego wspomagania, które swoją dużą siłę zachowywało mimo rozpędzania się. Jadąc Albeą i autostradą A1 nad morze, musiałem się nieźle trzymać obiema rękami kierownicy żeby nie zmienić pasa przy wyjeżdżaniu zza ekranów . Wychodzi na to że najlepsze było UNO (też było kiedyś w rodzinie jak miałem naście lat).
    Zrzuciłbym Tipowe bujanie tyłem na belkę skrętną która jest na tylnej osi. Może gdyby było wielowahaczowe, tył zachowywałby się inaczej, ale pewnie byłoby drożej w produkcji i serwisowaniu

  14. #13
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,357
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    Ja też czuje że tył ucieka gdy wjadę na łuku w nawet delikatną dziurę.
    Mam podobnie w mito mimo że zawieszenie twarde ale nie można powiedzieć żeby było jakoś niebezpieczne. No ale auto krótsze i lżejsze. Chyba uroki zawiasu o prostej konstrukcji

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    34
    Postów
    295
    Auto
    VW Up! 1.0 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2016;2019
    Również mam wrażenie przy średniej prędkości jadąc po łuku na wiadukcie po przejechaniu po łączeniach płyt z których wykonano wiadukt, że tył jakby ucieka, czasem nawet trzeba lekko skontrować aby go wyprostować, bo mam wrażenie, że w poślizg wpadnę. Jadąc spokojniej nie mam takich problemów, więc może to wina właśnie prześwitu albo miękkiego zawieszenia.
    pozdrawiam

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2016
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    451
    Auto
    Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Na kołach 17 nie zauważyłem takich objawów.


 
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. coś na napoje w naszych Doblo
    Napisany przez NowaWizja na forum Doblo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-09-2017, 14:20
  2. Foty felg w naszych tipkach
    Napisany przez bravaj na forum Opony i felgi Tipo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-04-2017, 11:25
  3. Bujanie autem
    Napisany przez zino na forum Croma
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post: 07-12-2016, 19:27
  4. Bujanie przy wyższych prędkościach
    Napisany przez kon-ryn na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-06-2015, 19:27
  5. Stuki i bujanie auta Fiat Doblo
    Napisany przez lukasz2110 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-07-2013, 22:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo plywanie po drodze

tipo 2016 zawieszenie tyl

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl