Panowie zrobił się bałagan dwóch userów i jeden temat..
tamto szło do poprzedniego usera .-->>kamasutra80
jak dla Ciebie(fire41) Kabel są trzy rodzaje - według mnie pierwszy, ale nie dam 1000% pewności
Panowie zrobił się bałagan dwóch userów i jeden temat..
tamto szło do poprzedniego usera .-->>kamasutra80
jak dla Ciebie(fire41) Kabel są trzy rodzaje - według mnie pierwszy, ale nie dam 1000% pewności
Skoro to napisałeś, ni mniej ni więcej oznacza, że wypowiedź kierujesz do mnie.
Chłopie ogarnij się trochę i stosuj wypowiedzi z ładem i składem, nie rób zamieszania. Do udzielania odpowiedzi konkretnym kolegom stosuj cytaty z postów. To nie boli, i jak widzisz bardzo ułatwia zrozumienie wątku.
Co do klemy to niestety, nie pomogło. Auto stało ponad 3 godziny a po założeniu jej ponownie i zapłonie silnika kontrolka mignęła na jedną sekundę i zapaliła się od nowa
Chyba podjadę na kasowanie tego błędu, bo boję się żeby auto nie "fiknęło" mi numeru na trasie.
Co do mojego zapytania, bardzo proszę o wypowiedzi osób obeznanych w temacie, takich, które albo bardzo dobrze wiedzą jaki interfejs i kabelki są potrzebne do diesla z 2001' albo takie, które mają coś takiego w domu i same korzystają z niego. Odpowiedzi typu "chyba powinien pasować", "nie jestem pewien na 1000%" nic nie wnoszą, nie sztuka jest kombinować na zasadzie chybił-trafił i zjarać kompa w aucie wartego parę tysiączków. Rozumiem, że auto jest mało popularne i nietypowe ale odpowiedzi na zasadzie gdybania nie pomagają. Widziałem wielokrotnie w warsztatach takie interfejsy na USB, były to dość stare i prymitywne z wyglądu urządzenia ale diagnostykę robiono nimi porządnie. Chyba nic nie pozostaje jak zwyczajnie zapytać w takim warsztacie gdzie takie cacko można nabyć, może sami odsprzedadzą? Ale jak się domyślam, nie powiedzą.... zbyt wiele kasy by im uciekł. Samo życie.
Pozdrawiam wszystkich
Adam.
Piszę, że nie dam 1000% pewności ponieważ nie miałem tego rodzaju kabla w "łapkach" jak bym go wcześniej miał i nim się bawił to bym co innego napisał... poza tym jak ktoś pisze, że nie daje pewności to powinieneś sam też poszperać-wszystko prawie podłożyłem przed oczy...
To ja pozdrawiam:>
Tomasz N.
A 100% dasz?
Problem w tym kolego, że już szukałem. Wszędzie jest pełno sprzecznych informacji. Nawet sklepy sprzedające w sieci te "zabawki" podają wzajemnie wykluczające się informacje. Dlatego napisałem tego posta z prośbą o pomoc. Spekulacje i domysły już słyszałem wielokrotnie przez telefon. Nawet w Viakenie powiedzieli, że "powinien zadziałać", ale 100-u% nie dali. Więc sam rozumiesz.
Najprościej chyba jest zrobić tak. Rozpoznać po sterowniku ECU. Z tego co wyczytałem, masz sterownik Bosch EDC15C2. Sterownik ten jest dość wspólny między różnymi modelami, nawet różnymi jeśli chodzi o pojemności (np. 1.9 JTD). Ja bym zaryzykował i znalazł w okolicy kogoś kto ma Fiat Ecu Scan i spróbował się skomunikować. Z tego co widzę KWP2000 ma na swojej liście wymieniony ten model i ten silnik. Na 100% musiałbyś usłyszeć od osoby, która już auto podłączyła. Moim zdaniem raczej dużego problemu nie będzie z podpięciem tego.
Jakbyś wpadł do Torunia to znajomy ma ładny zestaw kabelków, można by było przetestować
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Generalnie, nikt mnie nie uczył VAGA skody... sam się uczyłem i szukałem wszystkiego...
zawsze jest ryzyko..
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję ale zwykle zabrakło mi czasu, sporo spraw osobistych. Bardzo dziękuję Michale za zaproszenie do ciebie , jutro wyjeżdżam z rodziną nad morze i będę przejeżdżał właśnie przez Toruń, niestety nie za bardzo będę miał czas aby na chwilkę zboczyć z trasy, może jeszcze będzie okazja się spotkać to bardzo chętnie przetestuję te kabelki na "żywej tkance"
Byłem dzisiaj na kasacji tego błędu i podpytałem mechanika o to i owo. Powiedział, że nie ma szansy uszkodzić kompa w samochodzie w przypadku źle dobranej wtyczki w kabelku, ponieważ komputer jest zabezpieczony bezpiecznikiem, jeśli coś poszłoby nie tak to najwyżej go wywali, kompa nie ruszy. Powiedział też, że musi być wtyczka na OBD2 i odpowiedni interfejs który zobaczy sterownik auta. Jeśli nie zobaczy, nic się nie stanie. Jeśli chodzi o wtyczkę OBD2, to zapytałem jaką mam kupić, bo są trzy. Odpowiedź jest prosta-obojętnie, zależy co chcemy diagnozować. Różnią się między sobą pinami, jedna zdiagnozuje ABS, druga poduszki... itd. Warto pokombinować, tylko trzeba znaleźć interfejs z obsługą Ulysse za rozsądną cenę, może tego Viaken wzbogaci o obsługę mojego fiacika
Pozdrowionka dla wszystkich.
Witam
Ja również szukam interfejsu diagnostycznego do mojego samochodu. Fiat Ulysse I 1997 r. Złącze 30 pin. Sterownik silnika to Bosch XUDBC02 .
Na pewno będę potrzebował przejściówkę OBD2 / 30 pin tylko teraz jaki program oraz kabel ogarnie ten samochód ?
Zdjęcie sterownika
20110819125.jpg
Zdjęcie wtyczki:
20110819124.jpg
Samochody z Uk na zamówienie. Transport samochodów i rzeczy po całej europie !! 663 404 518 www.carczesci.nets.pl części do samochodów osobowych .
przewaliłem połowę neta i już wiem, że ratuje mnie tylko to :
Interfejs PEUGEOT PLANET CITROEN LEXIA soft PL (1757800817) - Aukcje internetowe Allegro
interfejs diagnostyczny
LEXIA 3/ PROXIA
Samochody z Uk na zamówienie. Transport samochodów i rzeczy po całej europie !! 663 404 518 www.carczesci.nets.pl części do samochodów osobowych .
witam. potrzebuje program do diagnostyki do ulysse z 2000r. 2,0 jtd. znalazlem tutaj na forum ale nie moge pobrac. napiszcie jaki bylby odpowiedni i gdzie go szukac. pozdro
FES czyli fiat ecu scan wpisz w google np. z chomika sciągniesz.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
A od kiedy FES obsługuje EuroVana ? Sięgnij parę postów wcześniej i zainteresuje się PP2000 i Lexią - ostrzegam, że nie są to tanie rzeczy. Jakieś dwa posty wcześniej ktoś wkleił linka do aukcji z tym, co Cię interesuje.
Pozdrawiam
Zbyszek
Oltcit Club - o jezzzu...
Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie
FiatECUScan - Fiat, Alfa, Lancia ECU Reader / Scanner sprawdź listę obsługiwanych sterowników ECU.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
I jak mniemam na stronie "Suported Vehicles" znalazł kolega Fiata Ulysse/Lancia Zeta/Citroena Evasion/Peugeota 806 ? Proszę mi zatem pokazać w którym miejscu. To, że dany sterownik występuje na liście "Currentntly supported ECU's" nie oznacza to, że z puntu widzenia protokołu FES jest się z nimi w stanie dogadać. Po za tym jest tam jedno zdanie "See Supported Vehicles section for a complete list of supported modules on each make/model", gdzie nie znajdziesz tego czego potrzebuje autor jednego z wpisów a wykaz ten jest oficjalnym spisem obsługiwanych modeli. Tylko PP2000 i Lexia i wiadomo to od pierwszego dnia istnienia EV i EV2.
Pozdrawiam
Zbyszek
Oltcit Club - o jezzzu...
Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie