Dzięki Robs.
Za miesiąc mam pierwszy przegląd i też wleję tego Motula, o Selenii słyszałem tylko kiepskie opinie ale czy słusznie kiepskie tego nie wiem.
Dzięki Robs.
Za miesiąc mam pierwszy przegląd i też wleję tego Motula, o Selenii słyszałem tylko kiepskie opinie ale czy słusznie kiepskie tego nie wiem.
Co znaczy "kiepskie opinie" o Selenii? Kto je daje? Moje GP ma już nalatane na Selenii K PE 5W40 200 237km i nie mam powodu, żeby na ten olej coś złego powiedzieć. Wymieniany co 15tyś. Dopóki będę jego właścicielem, to ten olej nadal będzie w silniku. Pewnie jeszcze 5 latek i wymiana poczciwego Kropka..., albo zostawię dla dzieciaków na maks. 11 lat w garażu Nawet bardzo prawdopodobne, w 2016 sprzedawałem 23 letnie UNO
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 18-08-2018 o 03:23
Na jakim oleju jeździło uno u Ciebie?
Lepszy
Power
Gamoniu
Przez pierwszy rok w papierach było, że na półsyntetyku Selenii 10W40 - taki był wtedy zalecany w instrukcji, ale poprzedni właściciel po dwóch latach wymienił go na Lotos Synthetic 5W40 - zalany w ASO, są zapisy w książce przeglądów. Na takim jeździł też u mnie do momentu sprzedaży. Przebieg auta, jak na wiek, nie był duży - około 180tyś.km - przy kupnie miał 80tyś (w 2003 roku). Przebieg w 100% oryginalny, auto było mi znane - zakup od sąsiada.
Na forum alfy o selenii niewiele dobrego uslyszycie. A jest tam jeden koles ktory analizami olejow zajmuje sie zawodowo. Kupil julke 93 tys przebiegu na selenii i silnik zasyfiony na maksa. Tyle ze tam przegiecie w druga strone co z tego ze lane sa oleje za pierdyliard pln a auto zeobi mln km jak juz budy nie bedzie.
Moze i selenia nie jest najlepszym olejem ale wymieniajac to na inne gowno w podobnej cenie to jakas zachcianka uzytkownika. Za olej naprawde dobry trzeba wiecej zaplacic a tu widze wydac na olej to wielki problem, lepiej kupowane sa pierdoly do auta z allegro i alliexpress. Nie mowie ze wsrod budzetowych olei nie mozna wyroznic tych lepszych dla silnika, badz takich ktore dobrze go czyszcza. Jednak gdy ktos chce miec silnik czysty i zadbany stosuje dobre oleje i bezpieczne dla silnika płukanki pomiedzy wymianami ktore pomgaja pozbyc sie nagaru i innych brudów. Oczywiscie wymiana co max 15 tys a zalecane czesciej.
w lutym br. na 1-szym przegladzie ASO Szczecin przy przebiegu 11tys.km zrobione do dzis jakies 3,5tys.km.a na bagnecie nic nie ubylo (zalany na max) jazda spokojna bo to nie bolid Kubicy ...moze silnik jakby plynniej,lagodniej luzniej pracowal cos jakby nie byl taki spiety bardziek sie oswoil do wlasciciela moze jak zrobie wiecej km.na tym oleju cos wiecej wywnioskuje dodam ze do tych pierwszych 11tkm. nie dolewalem nic oleju a na bagnecie w chwili wymiany bylo jego jakies 60% na skali...w chwili obecnej od samego poczatku sezonu letniego auto stoi bu uzytkuje 1-no slad a i tu wymienilem olej i juz po samej wymianie oleju znaczaca roznica slyszalna dla ucha i dynamiki jazdy a wymiana z motula na eneosa...moze i w Tipo na 2-gi przeglad go zastosuje
Tylko ze selenia jest olejem bardzo przecietnym i oleje o takich parametrach mozna kupic taniej. Ja wiem ze 50 zl na rok to zadna roznica ale jednak kilkadziesiat %. Z drugiej strony lanie oleju za gruby hajs spowoduje jedynie ze silnik zamiast przykladowych 300 tys zrobi 400. Jak dla mnie uzytkownika ktory robi max 20 tys rocznie nie ma znaczenia. I tak sprzedajac go za x lat jako uzywke dostane tyle samo. Ale sumiennie zmieniam max co 15 tys i uwazam ze to najwazniejsze. Teraz mam 12 tys i wolny weekend ale dupa bo do tjeta nie jest latwo dostac filtr. I dostep do filtra masakra. Jak zwykle k.wa musieli poprawić. A kupilem castrola 5w40 c3 spelniajacego norme fiata i tyle. Z pelna swiadomoscia ze opinie na jego temat sa rozne. Co do zmiany zachowania auta tuz po zmianie oleju-no nie ludzmy sie ze pare gram zwiazkow boru molibdenu itp. dodatkow powoduje ze ludzkie ucho wychwyci różnice. To stary olej ma inne wlasciwosci reologiczne niz nowy jest jak guma do żucia którą ktoś żuł kilka dni w porównaniu do nowej-to cala tajemnica
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 18-08-2018 o 13:40
A jakie w takim razie polecacie oleje za gruby hajs do Tipka?
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Na na alfaholikach-forum giulietty jest watek "jaki olej". Sto kilkanaście stron. Szkoda to powielać. Gdyby nie turbo to dalej lałbym lotos/elfa bo tez nalatane 150 kilka i nic. A dodatkowo robilem pomiar cisnienia sprezania i jest w normie.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 18-08-2018 o 22:36
Liqui Moly miałem wlany do Punto 1.9 DS - dobry olej ale do Tipo chyba nie bardzo bo pasuje tylko TOP TEC 4100 czy jakoś tak ale to nie jest pełny syntetyk tylko wykonany na bazie syntetycznej i nie do końca jestem pewny czy można taki lać.
Reasumując jestem w stanie zapłacić nawet i 300 zł za 4 litry byle mieć pewność że warty takich pieniędzy - zamierzam jeździć Tipkiem bardzo długo.
Dla porzadku mozna dodać że selenia to hydrokrak na bazie mineralnej g III.
Czyli wg artykułu:
MotorOils.pl - najlepsze oleje. Millers Oils, MOTUL.
olej Selenia to nie jest pełny syntetyk (wycinek z tego artykułu): "Niestety gros producentów popularnych marek stosuje bazy z grupy III w swoich produktach nazywnych "olejami syntetycznymi". Dzieje się tak, ponieważ w wielu krajach nie ma regulacji prawnych definiujących pojęcie "olej syntetyczny". Jest to więc termin czysto marketingowy."
Za kilka tys. km czeka mnie ponowna wymiana oleju i być może zmienię na wymienionego tu na forum: MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40.
Marx30 - skąd masz info że selenia to grupa III?