Witam,
wiem ze olej trzeba wymieniać ale moje pytanie z innej beczki. Po co wymieniać olej jak po przejechaniu 19 tysięcy dolałem prawie 2,5 litra oleju ?
Witam,
wiem ze olej trzeba wymieniać ale moje pytanie z innej beczki. Po co wymieniać olej jak po przejechaniu 19 tysięcy dolałem prawie 2,5 litra oleju ?
Absolutnie bez sensu... Zmien tylko filtr ,bo to lapie "efekty" filtrowania tego medium.I jazda...
Coraz lepsze hity się pojawiają na tym forum
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Mi nie pali oleju ale nie wiem czy to dobrze bo trafiłem na ciekawostkę odnośnie hamowania silnikiem:
"Zużycie oleju jest rzeczą prostą ⌠jak obręcz.
Gdy samochód w ogóle nie zużywa oleju, nie uzupełniamy go nowym więc nie dostaje on ÂŤ zastrzyku Âť dobrych własności smarujących, wypłukujących, chłodzących itp. Takie jest stanowisko producentów pojazdów.
Co innego zużywać a co innego palić olej, zobacz uroczy dymek i ślady na chusteczce.
Co polecają dla uniknięcia tworzenia się nagaru lub zalegania oleju na zaworach, tłokach ?
Rozpędzić samochód do ok 100 i dokonać redukcji biegu (hamowanie silnikowe). Podnosi to temperaturę w komorze spalania i olej ulega spaleniu. Im krótsze przebiegi tym gorzej. Zimny silnik to niedosyć rozszerzony metal i brak szczelności.
Zobacz rorę wydechową benzynowca po dokonaniu długiego przebiegu, jest ona sucha, po małym czarna i wilgotna.
Nie wiem jak wygląda zużycie oleju przez turbosprężarkę.
Zużycie 2 litrów na 15 000 km osobiście uważam za śladowe."
( TOYOTA AVENSIS FORUM ⢠Zobacz wątek - [D4D] Spalanie oleju, silnik bierze olej )
Szukam dalej i:
"Poza tym podczas hamowania silnikiem, gdy przepustnica jest całkowicie zamknięta w komorze spalania powstaje spore podciśnienie, które zasysa olej spod tłoka. Częste hamowanie powoduje większe zużycie oleju przez silnik i przyczynia się do powstawania nagaru."
( Skutki hamowania silnikiem - magazynauto.interia.pl - testy i opinie o samochodach nowych i używanych )
ja tam wolę czarną i wilgotną
Widocznie "lidery niezawodności" tak mają
W jaki sposób podnosi się podczas hamowania silnikiem temperaturę w komorze spalania? To jest bardzo ciekawa teoria.
PS. To mokre po krótkim przebiegu, to czysta woda - jeden z produktów spalania paliwa (w związku z niedogrzaniem wydechu nie odparowuje), a czarne to sadza, gdy silnik ma źle dobraną mieszankę paliwa (widoczne w gaźnikowcach), albo w zużytych szrotach, braku DPF, katalizatora itd
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 15-01-2018 o 01:38
One tak biorą.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
2,5 l na 19 tysięcy daje 131 ml na tysiąc km. I to z uwzględnieniem odparowalnosci oleju (dla klas od SJ w górę może ona dochodzić do 15 %).
Całkiem normalne i lepsze to, niż gdy oleju przybywa bo to już nie olej tylko roztwór olejowo benzynowy.
To wciąż daleko do "liderów" typu TSI gdzie producent mówi że 0,5 l na tysiąc jest w normie -wówczas na 19 tys. km musiałbys wlać 9,5 l a zdaża się że palą więcej. Ekologia panowie -za niedługo pierścienie tłokowe będą grubości włosa (bo to pierścienie są ponoć problemem w fałweju) żeby tarcie wewnętrzne o gładź cylindra pozwoliło znów urwac parę gram emitowanego co2.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 15-01-2018 o 09:42
Ciekawy jestem o styl jazdy osób, które piszą o nadmiernym zużyciu oleju. Mam zrobione 21 tyś. km. dwie wymiany oleju (zawsze wymieniam co 10 tyś. bez znaczenia jaki samochód), przed pierwszą wymianą dolałem 0,3l, w trakcie drugiej 0,0 litra. Nalane było 3/4 wskaźnika, przed wymianą wskaźnik na 1/2 - Tipo Sedan 1.4 95 KM.
Zależy od egzemplarza. W tej samej korpo jednym pali 1,5 innym 3,5 na 15 tyś.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka