Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 12 z 12 PierwszyPierwszy ... 2101112
Posty od 166 do 177 z 177
Like Tree78lubi to!

Temat: Widokówka z wakacji.  

  1. #166
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No więc w końcu u mnie jest maluch. I małe spostrzeżenie a raczej potwierdzenia: zamienialśmy się z żoną na 100km trasie raz ona prowadzila punto a ja 500 tkę a potem odwrotnie. To że ja jej uciekałem 500 tką uważałem za normalne kobieta na ogół przyspiesza mniej sprawnie. Ale to że ona mi spiedalała 500tką jak chciała no to już inna historia mimo że ciągnąłem puntolota do 5 tys. Zwłaszcza w niższym zakresie obrotomierza maluch mi uciekał ai podejrzewam że ona 500 tki nie ciągnęła do maxa.Na papierze różnica to 0.3 s w praktyce jest inaczej. A punto ma tak samo zmulony pedał gazu jak tipo w 500tce tego kwa po prostu nie ma. Jest calkiem inny komfort ruszania z miejsca. A wgl zajebiście wesołe autko .
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 11-09-2021 o 22:13
    jacek2 lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #167
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,106
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    No to widzę że nieźle się zabawiacie. z sypialni zabawy przeszły na drogi też tak można....
    Niczego nie sugeruję anie nie dokuczam, tylko taki żarcik dla poprawy nastroju...

  4. #168
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Spox :-)
    Ale to auto jest dla mnie fenomenem: małe, głośne, okrojone ze wszystkiego (np. w wersji pop nie ma nawet lampki w bagażniku mimo ze jest instalacja a w schowku to nawet miejsca na lampkę nie ma), proste jak budowa cepa z tanim kosztem produkcji od 14 lat klepane w ten sam sposób (a do zeszłego roku wgl z tym samym silnikiem co na początku produkcji) a kosztuje drogo i do tego się dobrze sprzedaje.
    No ale pogodnie się tym jeździ - ludzie się uśmiechają itp. czego nie doświadczymy w trumiennym sedanie niemieckiej marki premium :-).Dobre do leczenia depresji .
    Przeprosiłem się z felunkiem w sumie jak się na żywo popatrzy na te pseudo chromy to czarno-chromowe felgi jednak pasują.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 13-09-2021 o 14:09

  5. #169
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2020
    Skąd
    podkarpackie
    Wiek
    34
    Postów
    5
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    1997
    Rumuńskie 3 x Trans:
    Transalpina
    Transfagarasan
    TransBucegi

    Transalpina.JPG
    Transfagarasan.JPG
    Transbucegi.JPG

  6. #170
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Mariusz_F Zobacz post
    Rumuńskie 3 x Trans:
    Transalpina
    Transfagarasan
    TransBucegi

    Transalpina.JPG
    Transfagarasan.JPG
    Transbucegi.JPG
    Transalpinę i Transfogarską przejechałem w 2018r jeszcze starym Punto 2 w drodze na wakacje w Bułgarii. I tak nie pobije to warunków na drodze pomiędzy Oradea a Deva w Rumunii, w 2018r był tam wielki remont i jechało się po kamieniach z predkością ~20km/h chyba z 3h.

  7. #171
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2017
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    46
    Postów
    436
    Auto
    fiat tipo 1.4 16v 95 km
    Rocznik
    2017
    Trasa marzenie. Możesz opisać jak to logistycznie zaplanowałeś jakie koszty winiety itp... O paliwo nie pytam bo to indywidualna rzecz.
    Ostatnio edytowane przez bartusssp ; 24-09-2021 o 21:01

  8. #172
    Klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2017
    Skąd
    Płońsk
    Postów
    313
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Mariusz_F Zobacz post
    Rumuńskie 3 x Trans:
    Transalpina
    Transfagarasan
    TransBucegi

    Transalpina.JPG
    Transfagarasan.JPG
    Transbucegi.JPG
    Autko z jakim silnikiem ?
    95 czy 120 KM ?
    Bo jeśli 95 to szacun
    Miałem okazję przejechać Transfogarska parę lat temu w piękny słoneczny dzień ( Audi )
    Widoki niezapomniane ...😋

  9. #173
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2020
    Skąd
    podkarpackie
    Wiek
    34
    Postów
    5
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    1997
    Przejechaliśmy w sumie 2850km Tipkiem 1.4 95KM.
    Średnie spalanie wyszło 6,4 wg licznika. Jak sprawdzałem jazdę pod górę to średnio wychodziło od 12 do 17l. Na tych trasach są długie zjazdy co ma zbawienny wpływ na spalanie. Małe spalanie nadrobił apetytem na olej – na bagnecie ubyło ž (przy wyjeździe był max na podziałce).
    Ceny benzyny podobne do naszych w kraju. Koszty noclegów zależne od miejscowości. Najdroższy nocleg wyszedł nas 210zl za dobę za trzy osoby, najtańszy co nie oznacza najgorszy 120 zł. Zawsze był podój z łazienką i dostęp do kuchni, albo pokój typu apartament.
    Jeżeli chodzi o policje to minęliśmy tylko jedna kontrole drogową (miejscowi migają światłami)
    W niektórych momentach na Transalpinie i Transfagarasan trzeba było redukować do jedynki. Większość podjazdów na dwójce, czasem na trójce dawał spokojnie radę.
    Miejscowi maja taką mentalność, że jak mają kogoś wyprzedzić to i tak to zrobią obojętnie czy jedziesz pod górę 30 km/h czy na prostej 100km/h.
    Parę razy zaobserwowaliśmy tego efekty na serpentynach – stojący na poboczy samochód z podniesioną maską albo w kłębach pary, albo "popuszczający płyny strojowe" i mokro pod samochodem.

    Trasa logistycznie:
    1 dzień
    granica w Barwinku -> Slovenské Nové Mesto -> Tokaj -> Nyiregyhaza -> Debreczyn -> (granica Rumuńska kupno winety 30-dniowej na stacji paliw równowartość 7 € w lejach – dajesz gościowi dowód rejestracyjny do wprowadzenia danych do ich systemu, płacisz i w drogę) Oradea -> Hunedoara (nocleg).
    Noclegi zamawiane wcześniej na booking.com.
    2 dzień
    Hunedoara (zwiedzanie pod drodze) do miejscowości Ranca
    3 dzień
    Transalpina z Ranca do miejscowości Fogarasz
    4 dzień
    z Fogarasz przez Transfsgsrsdan dlaj w kierunku na Bran
    4 i 5 dzień zwiedzanie okolicy
    6 dzień kierunek góry Bucegi
    7 TransBucegi
    Kolejne dni jazda w kierunku północnym połączona ze zwiedzaniem.
    Powrót przez Petea -> Nyiregyhaza -> Tokaj -> Slovenské Nové Mesto -> Barwinek.

    Trasa Oradea – Deva jest wyremontowana obecnie jazda nią sama przyjemność. Pozostał krótki około 15 kilometrowy odcinek przed Devą i w 2 mniejszych miejscowościach jeszcze brak asfaltu i roboty drogowe. Śmiało można jechać.

    Warto jechać TIPO daje radę

  10. #174
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2017
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    46
    Postów
    436
    Auto
    fiat tipo 1.4 16v 95 km
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Mariusz_F Zobacz post
    Przejechaliśmy w sumie 2850km Tipkiem 1.4 95KM.
    Średnie spalanie wyszło 6,4 wg licznika. Jak sprawdzałem jazdę pod górę to średnio wychodziło od 12 do 17l. Na tych trasach są długie zjazdy co ma zbawienny wpływ na spalanie. Małe spalanie nadrobił apetytem na olej – na bagnecie ubyło ž (przy wyjeździe był max na podziałce).
    Ceny benzyny podobne do naszych w kraju. Koszty noclegów zależne od miejscowości. Najdroższy nocleg wyszedł nas 210zl za dobę za trzy osoby, najtańszy co nie oznacza najgorszy 120 zł. Zawsze był podój z łazienką i dostęp do kuchni, albo pokój typu apartament.
    Jeżeli chodzi o policje to minęliśmy tylko jedna kontrole drogową (miejscowi migają światłami)
    W niektórych momentach na Transalpinie i Transfagarasan trzeba było redukować do jedynki. Większość podjazdów na dwójce, czasem na trójce dawał spokojnie radę.
    Miejscowi maja taką mentalność, że jak mają kogoś wyprzedzić to i tak to zrobią obojętnie czy jedziesz pod górę 30 km/h czy na prostej 100km/h.
    Parę razy zaobserwowaliśmy tego efekty na serpentynach – stojący na poboczy samochód z podniesioną maską albo w kłębach pary, albo "popuszczający płyny strojowe" i mokro pod samochodem.

    Trasa logistycznie:
    1 dzień
    granica w Barwinku -> Slovenské Nové Mesto -> Tokaj -> Nyiregyhaza -> Debreczyn -> (granica Rumuńska kupno winety 30-dniowej na stacji paliw równowartość 7 € w lejach – dajesz gościowi dowód rejestracyjny do wprowadzenia danych do ich systemu, płacisz i w drogę) Oradea -> Hunedoara (nocleg).
    Noclegi zamawiane wcześniej na booking.com.
    2 dzień
    Hunedoara (zwiedzanie pod drodze) do miejscowości Ranca
    3 dzień
    Transalpina z Ranca do miejscowości Fogarasz
    4 dzień
    z Fogarasz przez Transfsgsrsdan dlaj w kierunku na Bran
    4 i 5 dzień zwiedzanie okolicy
    6 dzień kierunek góry Bucegi
    7 TransBucegi
    Kolejne dni jazda w kierunku północnym połączona ze zwiedzaniem.
    Powrót przez Petea -> Nyiregyhaza -> Tokaj -> Slovenské Nové Mesto -> Barwinek.

    Trasa Oradea – Deva jest wyremontowana obecnie jazda nią sama przyjemność. Pozostał krótki około 15 kilometrowy odcinek przed Devą i w 2 mniejszych miejscowościach jeszcze brak asfaltu i roboty drogowe. Śmiało można jechać.

    Warto jechać TIPO daje radę
    Super. Jaki koszt winiety bo u mnie nie mogę odczytacć z Twojego postu.

  11. #175
    Klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2017
    Skąd
    Płońsk
    Postów
    313
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017
    No to super
    Umiejętność jazdy po górach wskazana , też widziałem auta gdzie zagotowal się silnik albo autobus który zjeżdżał z trasy a z tylnych kol walily kłęby dymu ,chyba z hamulcy .
    Widoki przepiękne, chociaż sterty smieci też widziałem, może teraz jest lepiej bo ja byłem w 2015 roku .
    Ostatnio edytowane przez Krzycholu ; 25-09-2021 o 07:24 Powód: F

  12. #176
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Widoki bardzo ładne, pogoda dynamiczna na tych trasach jest. Jadąc 3 lata temu trzeba było zaplanować tankowania lpg, nie na każdej stacji jest. Rumunia i Bulgaria wtedy były bez winiet.

    Jak ktoś jeździ do CRO to polecam wyjazd na Sveti Jure i lubi adrenalinę:

    https://www.youtube.com/watch?v=EeLxDQRYLjM

    Wyjechałem na Sveti Jure 2 lata temu, widoki bajka, adrenalina też bajka zwłaszcza jak trzeba cofać. Tam wyjeżdżają małe autokary, ale mają pilotów na skuterach które blokują ruch.

  13. #177
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2020
    Skąd
    podkarpackie
    Wiek
    34
    Postów
    5
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    1997
    Wstawiłem symbol euro i on zamieszał.
    Rumunia koszt winet w 2021 roku:
    7 dniowa 3 EUR
    30 dniowa 7 EUR
    Płacisz równowartość tej kwoty w lejach gotówka lub kartą. Na granicy z zakupem nie ma problemu.
    Można też kupić przez stronę www https://www.roviniete.ro/en/
    Na niej znajdziesz też aktualne ceny.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Krzycholu Zobacz post
    No to super
    Umiejętność jazdy po górach wskazana , też widziałem auta gdzie zagotowal się silnik albo autobus który zjeżdżał z trasy a z tylnych kol walily kłęby dymu ,chyba z hamulcy .
    Widoki przepiękne, chociaż sterty smieci też widziałem, może teraz jest lepiej bo ja byłem w 2015 roku .
    Dodam tylko, że można natknąć się nieoczekiwane atrakcje przy drodze w postaci:
    MIS.JPG

    Za parę kilometrów przed zamkiem Poenari kolejny okaz:
    MIS2.jpg


 
Strona 12 z 12 PierwszyPierwszy ... 2101112

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl